borstvoeding of flesvoeding en waarom?

18-09-2009 15:09 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen weten wie van de moeders kiest voor borstvoeding of flesvoeding, en waarom???

Ik ben zelf niet zwanger, maar ik vraag het me gewoon af, omdat ik weleens hierover nadenk wat ik later zou doen....
Zo, ik val er weer even in, nadat ik 10 pagina's geleden als laatste had ingelogd. We zijn het dus nog niet eens begrijp ik? Maar een veel branderendere vraag: waar is Mariclegirl gebleven? Heeft ze een topic geopend om te zien hoe de forummers reageren? Is ze haar eigen wachtwoord kwijt? Mag ze alleen op even dagen inloggen? Ik snap dat je soms niet gelijk kunt reageren als je een ropic geopend hebt, maar JOEHOE, Miraclegirl, waar ben je?
Ik erger me ook vaak aan dat soort opmerkingen in tijdschriften. Ik heb een keer een blad gelezen waarin een soort anti borstvoedingsartikel stond waarin nog een plastische chirurg aan het woord kwam die beweerde dat veel van zijn klanten borstvoeding hadden gegeven. Het was de mama of zo.
Sorry Iris, ik was in de war met een andere Iris met ook een blauw blommeke in de avatar

Ik heb trouwens práchtige voedingsbeha's, die saaie dingen zijn niet aan mij besteed
Nou, inderdaad. Ik heb 2 hele mooie van Hotmilk. Echt zooo mooi! En nog één saaie witte. Ik draag ze nu meer dan een jaar, onze dochter is 14 maanden. Ik kijk nu wel heel verlekkerd de Hunkelmoller in. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat als ik weer in shape ben, nog 5 kg. te gaan, ai, dat ik los mag.

Ik had trouwens pas een gewone beugelbeha aan, maar ik vond het niks. Het deed zeer op mijn ribben. Ik hoop dat dat weer goed komt, anders zit ik daar met al mijn mooie setjes van voor de knal.
.
.
Haha, als je mijn zus zou kennen dan zou je het echt helemaal begrijpen. Die lag zich in het ziekenhuis nog druk te maken over de kleding die ze aan had en liet een betere pyama van thuis halen.....

Nog even een vraagje over je tepels: worden die nu echt een stuk groter en zo ja, worden ze daarna weer schattige kleine dopjes? Ik heb wel eens moeders met echte damstenen gezien en vroeg me af of dat gebruikelijk is. Niet dat dat doorslaggevend zou zijn natuurlijk .
Nou, ik kan je geruststellen. werkelijk alles aan mijn lijf is uitgerekt en minder fraai dan ervoor. Maar mijn borsten, waar ik dus zo bang voor was, zijn nog net als eerst. Een beetje groter, hoewel dat geslonken is sinds ze nog maar 2 keer per dag drinkt.

Maar mijn tepels: ik was zo bang voor van die grote lelijke bobbelige schijven, maar de tepelhoven zijn nog steeds glad en klein en beige en mijn tepel is van hetzelfde formaat als voor de bevalling. behalve als Moppie net heeft liggen drinken, dan zijn ze wel eens anderhalve centimeter lang. Verders altijd kleine schattige ronde dopjes dus.
Bedankt voor je uitleg Quertu. Ik kan me voorstellen dat het fijn was voor jou om borstvoeding te geven omdat je dan ook echt zelf wat kon doen voor je kind.

Over bh's: Ik draag gewone exemplaren waarvan ik de cup opzij schuif. Je kan eventueel ook zelf zo'n clipje op een gewone bh zetten.

Hier onderaan staan twee concurrerende reclames: "Overstappen op de juiste flesvoeding?" en ''De Borstvoedingslijn''
*stormt binnen*

Wil iedereen die dat nog niet heeft gedaan zich a.u.b. melden in het teltopic?

Poging 2:Willen alle 900 actieve forummers zich hier melden?

*rent naar buiten*
Gooi er dan gelijk ff een linkie bij Zwieb!
Poging 2:Willen alle 900 actieve forummers zich hier melden?
Tepels waren klein en roze en zijn dat nu nog steeds.
Even een reactie op Qwertu en Ainne,

Het is inderdaad wel een eigen topic waard dat wij een pleegje krijgen, maar ik ben bang dat het te herkenbaar wordt. Niet zozeer voor mij en mijn man, maar voor het kindje en met name zijn of haar familie.

Het is heel verdrietig dat het nodig is dat dit kindje direct al weg moet bij zijn of haar moeder. Verdrietig voor het kindje en ook voor de moeder. Vanuit ons bezien is het een heel groot geschenk al is het zo groot dat wij nog niet blij kunnen zijn. We voelen ons overweldigd en voor ons is het pas echt als we hem of haar mee naar huis kunnen nemen. Verder is het allemaal ontzettend kort dag en hebben mijn man en ik vandaag (lichtelijk) verdwaast door de hema, prenatal, v&d, etc, etc gelopen en de basisbehoeften aangekocht.

Dank je voor je uitleg Qwertu over fv. Wij hebben inderdaad hypo allergeen gekocht. We weten niet of de ouders een allergie hebben, dus liever maar het zekere voor het onzekere nemen. Zo nemen we ook het zekere voor het onzekere met zeepvrije wasgel ed.

Groetjes, WZK
.
.
Ah! Heb ik gewoon 20 pagina's bv - fv gemist!

Of nou ... gemist ... zal wel weer meer van hetzelfde zijn geweest.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Nee Smol, niet alles hoor! Zelfs weinig gescheld over en weer
Haha, Wen, zou er een causaal verband zijn tussen mijn afwezigheid in deze discussie en het gebrek aan gescheld?
Da's haast een onderzoekje waard
.
quote:wzk schreef op 19 september 2009 @ 21:44:

Even een reactie op Qwertu en Ainne,

Het is inderdaad wel een eigen topic waard dat wij een pleegje krijgen, maar ik ben bang dat het te herkenbaar wordt. Niet zozeer voor mij en mijn man, maar voor het kindje en met name zijn of haar familie.

Het is heel verdrietig dat het nodig is dat dit kindje direct al weg moet bij zijn of haar moeder. Verdrietig voor het kindje en ook voor de moeder. Vanuit ons bezien is het een heel groot geschenk al is het zo groot dat wij nog niet blij kunnen zijn. We voelen ons overweldigd en voor ons is het pas echt als we hem of haar mee naar huis kunnen nemen. Verder is het allemaal ontzettend kort dag en hebben mijn man en ik vandaag (lichtelijk) verdwaast door de hema, prenatal, v&d, etc, etc gelopen en de basisbehoeften aangekocht.

Dank je voor je uitleg Qwertu over fv. Wij hebben inderdaad hypo allergeen gekocht. We weten niet of de ouders een allergie hebben, dus liever maar het zekere voor het onzekere nemen. Zo nemen we ook het zekere voor het onzekere met zeepvrije wasgel ed.

Groetjes, WZK

Da's heel begrijpelijk natuurlijk.

Hee misschien een suffe suggestie, maar zou het je helpen als je je bij een van de maandgroepjes aan zou sluiten, september 2009 bijvoorbeeld, of het slimme-meid-topic. Je zal ongetwijfeld tegen dezelfde dingen aanlopen als andere kersverse moeders in die groepen.
quote:qwertu schreef op 20 september 2009 @ 13:45:

Ik denk het wel. Ik bedoel: jij staat er toch om bekend dat je ongekend uit je dak kan gaan, waarbij allemaal lelijke ziektes en verwensingen te berde worden gebracht waarvan een ander van het bestaan niet eens wist. Totaal ongeciviliseerd. Ja, ik denk dat als ik een kwalificatie moet geven van jouw discussietechnieken, dat ik daarop uit zou komen.

Wetenschappelijk bewijzen kan ik het niet, maar met emotionele argumenten kan ik toch zeker wel een heel duidelijk causaal verband aanduiden.

(Kom maar op, het catfight-seizoen is bij deze geopend. )

Tsja, bij de vorige versie van deze werd ik beschuldigd van iets met nagels.
.
Q, weet je wat Jongste bij mij altijd deed? Met de hand waarmee ze in mijn zij lag, daar net onder/achter mijn borst, greep ze een stukje vel en ze gaf de allergemeenste kneepjes, auwauwau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven