borstvoeding of flesvoeding en waarom?

18-09-2009 15:09 396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag willen weten wie van de moeders kiest voor borstvoeding of flesvoeding, en waarom???

Ik ben zelf niet zwanger, maar ik vraag het me gewoon af, omdat ik weleens hierover nadenk wat ik later zou doen....
.
Fijn dat het zo mooi geleidelijk ophield bij jou Mirjam! Ik ben echt bewust gestopt toen mijn dochter 3 werd. Ik vond het echt genoeg geweest. Ik heb haar hier wel goed op voorbereid door het van te voren aan te kondigen.
.
Qwertu, ik voedde toen ze wat groter werd, ook niet meer buitenshuis. Het ging heel natuurlijk; heb nooit genante momenten gehad dat zij mijn kleding omhoog deed ofzo. En ook ik was heel discreet; stond wel eens op het schoolplein (dus staand) met een moeder te praten die niet in de gaten had dat mijn kleine meisje niet alleen lekker in mijn armen lag, maar ondertussen ook haar melk dronk, haha.

En Shining, over prikkelend gesproken; is de pus in kunstvoeding al voorbij gekomen? Er schijnt een vingerhoedje vol pus in iedere fles/blik (scheelt nogal natuurlijk) te zitten, lekker dan.
Er was laatst een documentaire op tv, shockdoc genaamd, die ging ook over borstvoeding bij oudere kinderen. Er was een moeder die gaf haar zevenjarige kind nog de borst.
quote:Sientje 2 schreef op 18 september 2009 @ 22:51:

Ik Mirjam de hand schudden:Mijn oudste heeft 3 jaar borstvoeding gehad. Mijn jongste van 1,5 krijgt het nog steeds. Ik geef nu dus onafgebroken 3 jaar en 3 maanden borstvoeding waarvan 15 maanden aan 2 kinderen tegelijk.

Dit had ik trouwens van te voren nooit kunnen bedenken!Even een vraagje uit totale onwetenheid: zijn je borsten nu dan niet overgevoelig en nog belangrijker: hangen ze ondertussen niet tussen je knieën? haha (sorry, de laatste was een grapje en mag je negeren )
quote:Mirjam762 schreef op 18 september 2009 @ 22:58:

En Shining, over prikkelend gesproken; is de pus in kunstvoeding al voorbij gekomen? Er schijnt een vingerhoedje vol pus in iedere fles/blik (scheelt nogal natuurlijk) te zitten, lekker dan.Ah, dat verklaart die straling natuurlijk.
quote:Sientje 2 schreef op 18 september 2009 @ 22:57:

Fijn dat het zo mooi geleidelijk ophield bij jou Mirjam! Dit vond/vind ik echt super. Geen gedachte dat het nu de laatste keer was. Het ging heel geleidelijk, tot ik na een paar weken dacht; he, ze heeft nu al wel heel lang geen bv meer gehad.
quote:iris1969 schreef op 18 september 2009 @ 23:00:

[...]

Even een vraagje uit totale onwetenheid: zijn je borsten nu dan niet overgevoelig en nog belangrijker: hangen ze ondertussen niet tussen je knieën? haha (sorry, de laatste was een grapje en mag je negeren )Geen last van je vraag hoor. Cup B en ze hangen totaal niet. Ik doorsta de potloodproef glansrijk.
mirjam762 wijzigde dit bericht op 18-09-2009 23:01
Reden: met glans? glansrijk dus
% gewijzigd
O de pus! Nee die hadden we vandaag nog niet gehad geloof ik.

Je kunt met peutertjes best goed afspraken maken over wanneer ze mogen drinken en dat ze niet je shirt van je lijf mogen trekken.

Mijn jongste moet dat nog wel een beetje leren.
.
Overigens heb ik het laatste jaar met 1 borst gevoed. Voor de beeldvorming; het waren het laatste half jaar twee keer per dag ongeveer een paar slokjes.
Over die gevoeligheid van je borsten, die wordt juist minder als je borstvoeding geeft
@ Iris: Die van mij hangen ook totaal niet maar ik voed ook nog steeds dus ze hebben 'inhoud'. Maar het is echt niet zo dat hoe langer je voed hoe langer je borsten worden!
.
quote:Mirjam762 schreef op 18 september 2009 @ 23:03:

Overigens heb ik het laatste jaar met 1 borst gevoed. Voor de beeldvorming; het waren het laatste half jaar twee keer per dag ongeveer een paar slokjes.Gelukkig maar anders ging je scheef lopen . Even serieus: meer voor de gezelligheid dus?
@Mirjam:Ik kon niet zo geleidelijk stoppen omdat haar zusje ook nog dronk besef ik me ineens.
.
quote:Sientje 2 schreef op 18 september 2009 @ 23:05:

@ Iris: Die van mij hangen ook totaal niet maar ik voed ook nog steeds dus ze hebben 'inhoud'. Maar het is echt niet zo dat hoe langer je voed hoe langer je borsten worden!Geen papua-tietjes voor jou dus, gelukkig maar .
quote:iris1969 schreef op 18 september 2009 @ 23:06:

[...]

Gelukkig maar anders ging je scheef lopen . Even serieus: meer voor de gezelligheid dus?Feitelijk wel, maar het zou heel onnatuurlijk hebben gevoeld om eerder te stoppen; ik moest er niet aan denken, dus de lading was groter dan alleen gezelligheid (en natuurlijk waren er ook nog de gezondheidsvoordelen). Het is zo'n intens moment met je kind; knuffelen kan iedereen met haar; borstvoeding kon ze alleen bij mij halen.
.
quote:qwertu schreef op 18 september 2009 @ 23:07:

[...]

Ik heb beeld ja. Of eigenlijk: ik hád eerst een ander beeld, maar dat heb je met dat laatste zinnetje weer rechtgetrokken. Letterlijk.

Que?

.
het is inderdaad wat Quertu zegt: Je krijgt stuwing na een bevalling dus ook als je niet voed kan de boel gaan hangen. Borstvoeding geven zou zelfs beter kunnen zijn omdat je dan mider lang last hebt van stuwing.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven