Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Ze zijn allebei direct in slaap gevallen gisteren. Maar we hadden ook een drukke dag waarbij ze alleen in de auto even geslapen hebben.

Vannacht ging het wat minder. Tussen 12 en 1 zijn ze allebei een paar keer wakker geworden. Eva heb ik 2 keer moeten voeden voor ze weer ging slapen. Om kwart over 4 werd ze weer wakker en heb ik haar weer gevoed en om half 7 ook. Om 7 uur werd Floor wakker. Ik ben nu ook best gaar.

Ik snap ook niet wat er met Eva is. Ze is 's nachts echt niet te troosten tenzij ik een voeding geef. Ze is nu ook spierwit, net een spookje, maar slapen wil ze niet. We hebben haar al 2 keer weggelegd maar elke keer begint ze te brullen.

Hopelijk is het weer een berucht sprongetje en is het binnenkort over.
hoop het met je mee. Is zo sneu las je ziet dat ze gewoon hartstikke moe zijn en eigenlijk wel willen slapen maar zich er niet aan over kunnen geven s'avonds. Is het misschien een idee om haar een avondpapje te geven? dat haar buik iets voller is voordat ze gaat slapen?
Volgens mij zit ze hartstikke vol als ze gaat slapen. Ze krijgt avondeten, toetje (flinke bak) en vlak voor het slapen nog borstvoeding. Ik denk dat het voor een groot deel om de troost gaat dat ze 's nachts wil drinken.

Dat lampje heb ik trouwens bij Floor gisteren geprobeerd en daar was ze erg blij mee.
rustig hier!

Vanmiddag nog allemaal visite over de vloer nog voor verjaardag...veel kleding/vvv bonnen gekregen, maar daar had ik ook om gevraagd, zodat ik weer eens iets voor mezelf kan/moet kopen. OP de 1 of andere manier kom ik altijd met kleren voor de meiden terug.....

@Pebbels, goed dat het lampje voor Floor heeft geholpen! Wat voor troost heeft Eva nodig? is het een prikkelgevoelig meisje die moeite heeft de dag af te sluiten? lijkt me erg vermoeiend om nu nog van die gebroken nachten te hebben.

Hoe is het vanavond gegaan?
@ringel: kleren voor jezelf schieten er vaak bij in ja. Meestal ook omdat het lastig is om te passen als je kinderen om je heen hebt die niet altijd geduld hebben.

Eva was vanmiddag verschrikkelijk moe en heeft eerst een uur geslapen tussen de middag en na een voeding nog eens 2 uur er achteraan.

's avonds was ze ook weer snel moe maar kon ze de slaap niet vatten. Ze heeft toch nog wel een uurtje gehuild voor ze in slaap viel. Nu maar afwachten wat er vannacht gaat gebeuren.

Ze ziet er wel verschrikkelijk breekbaar uit op het moment. Het is al een klein, iel poppetje en met zo'n wit bekkie met wallen ziet ze er niet erg gezond uit.

Die paar keer extra borstvoeding vind ik daarom niet zo heel erg. Ze kan het wel gebruiken.

Goed, nu genoeg geluld over het slapen van mijn kinderen.

Morgen weer een nieuwe werkweek. Mijn zusje komt oppassen omdat mijn vader een week weg is voor zijn werk.
Zo, daar ben ik weer, lekker weekend op pad geweest. zaterdag verrassingfeest van mijn oom die 40 werd. Met dat mooie weer was het een heerlijke dag. We sliepen bij mijn ouders. Gisteren nog een verjaardagsfeest. Mats had alleen veel te veel stieken gesnoept en heeft vannacht alles er onder gespuugd; de muur, zijn bed, matras. Om 23.30 uur stond papa dus met Mats te douchen en ik te wassen en te poetsen. Hij heeft bij ons geslapen en dat ging wonderbaarlijk goed. Het eerste wat ie vanmorgen vroeg was; mag ik boodje? Hij zou wel erge honger hebben gehad.

Ringel, ik heb me ook in het nieuw gestoken; bij de Hema allemaal leuke jurkjes, nieuwe laarzen, kniekousen. Heerlijk om me weer wat meer vrouw te voelen!

Pebbs; kan me goed voorstellen dat het dan beter voelt om haar wat extra te voeden. Ik ken veel menzen die ziek zijn momenteel, gaat rond, misschien sluimert er bij haar ook wat.

Krook, Mats slaapt ook zijn zijn ledikant, maar we hebben wel de zijkant eruitgehaald. Hij komt echter niet zelf zijn bedje uit en roept ons gewoon. Maar de babykamer zal wel gauw verhuisd worden of niet. Tip; laat Roan op tijd wennen aan zijn nieuwe kamer/ bed/ Als de tweede er is zijn er al zoveel veranderingen.
ooowww, ik verheug me ook op een nieuwe kledingcollectie! Zal echter nog wel even duren. Misschien na de bevalling wat nieuwe shirtjes ofzo, maar nog geen broeken denk ik. Toch maar even wachten op mijn oude maat. Haha.

@annie, gatsie zeg. Wat sneu voor het kereltje. Moet zeggen dat we wat dat betreft mazzel hebben met Roan. Die spuugt eigenlijk nooit. (afkloppen!). Gisteren was wel even sneu. We gingen met z'n 3en een broodje eten in de stad, we hebben net ons broodje voor ons, en meneertje trekt bleek weg en ligt ineens dubbel van de buikpijn. Omdat we niets bij ons hadden, hebben we als een razende roelie ons broodje naar binnen gewerkt en zijn we snel weer naar huis gegaan. Roan ondertussen steeds bleker wordend. Komen we thuis, laat hij een enoooooorm knetterende wind! Hahaha. Zat die scheet hem gewoon dwars.

Wat betreft ledikantje en wennen. Hij ligt al een paar weken op zijn nieuwe kamer maar wel nog steeds in zijn ledikant. We wilden hem laatst overdoen naar een groot bed, maar twijfelden nog wel een beetje. De crecheleidster adviseerde ons om er toch nog mee te wachten. Haar argument: Roan neemt zelf z'n rust niet als hij niet begrensd wordt. Dat klopt ook wel. Hij moet tot een stukje rust "gedwongen" worden. En omdat hij het zelf niet doet, moet het maar door fysieke begrenzing. Dus we wachten nog een paar maanden tot na de bevalling. We hebben een wieg waar een babietje toch wel een maand of 4 in kan liggen.

Vandaag gewerkt. Het wordt wel pittiger hoor. Vooral wanneer ik, zoals afgelopen nacht, slecht geslapen heb. Dan ben ik blij dat de dag om is. Maar ach, nog 3 weken werken en dan verlof! Ben dan al 36 weken!!
@pebbs, hoe was de afgelopen nacht??
Krook; je kunt Roan ook in een bedje leggen waar je van die extra zijkanten tegenaan kunt zetten. Wij hadden ook wel een wiegje waar kinders tot 4 maanden in zouden kunnen... maar ja.. .. niet die van ons.....

Oh en wat ga je hard zeg!!! Schiet al op! Doe je wel rustig?

Vandaag gewerkt ipv morgen, morgen namelijk groot feest!

We hebben vanavond samen met Ella de slingers opgehangen en de ballonnen opgeblazen (en mevroi wees wel waar het gehangen moest worden hoor). Ik heb er zin in!

Vorig jaar zat ik zonder pc, met een infuus in mijn arm, niet naar Joseph te kijken.... (haha). en nu is 't kereltje alweer bijna 1 jaar!!!!
En weer een slaap update : Ze hebben goed geslapen alleen is Eva om 4 uur wakker geworden en heb ik haar gevoed. Manlief heeft haar wel gehaald en teruggelegd dus ik ben de hele nacht mijn bed niet uitgeweest! Hoera!

Net weer Zumba gedaan en lekker met mijn billen geschud. Nu nog even douchen en dan lekker slapen.

@annie: arme Mats, alle lekkere snoepjes er weer uit. En jullie alle troep maar weer schoonmaken. Wel gezellig zeker dat hij bij jullie in bed mocht?

@krokus: lucht kan ook zo'n pijn doen. Ik heb er af en toe last van en het doet echt pijn. Gelukkig is het dan ook meteen over als het eruit is. Kon hij zelf ook om zijn scheet lachen?

Een vriendin van mij is vannacht bevallen. Ze was al ruim 1,5 week over tijd dus het mocht ook wel. Weer een meisje (er worden de laatste maanden alleen meisjes geboren in onze omgeving). Ze woont op ruim een uur rijden maar ik hoop dat ik snel op kraambezoek kan komen.
Hoi meiden, daar ben ik weer! Heerlijk weekend achter de rug met prachtig weer. We zijn eigenlijk bijna het park niet af geweest, er is dan ook genoeg te doen daar. Speeltuintjes binnen en buiten, het zwembad natuurlijk en de kinderboerderij. Wel ben ik op zaterdag mijn portemonnee verloren bij het boodschappen doen. Gelukkig was hij bij de super gevonden maar mijn geld was er wel uit (ong. 25 euro). Gelukkig pasjes enzo niet.

Men, ben helemaal lek geprikt door de muggen in het Meerdal. Heb er nog steeds jeuk aan. En heb de afgelopen dagen erg veel gelopen, daardoor heb ik denk iets aan mijn spier in mijn rechterbeen. Loop beroerd en is ook pijnlijk. Beetje rustig aan doen maar voorlopig.

En nu morgen alweer werken. Een dagje slechts deze week.

Hier lekker bij gelezen en dan ga ik zo maar eens op tijd naar bed. Ik slaap in een vreemd bed meestal niet zo heel goed. Kids hebben het goed gedaan, alleen Thijm rond zijn gebruikelijke zes uur wakker. Vaak ging hij na de voeding dan nog even liggen, wel lekker. Beetje jammer dat ik van ieder vreemd geluidje wakker lag en dat ik gék werd van de muggen en de bijbehorende jeuk. Heb vannacht vijf muggen gekild en nog werd ik lek geprikt daarna...zucht...ik heb zeker lekker bloed.

@Pebbs: Las de slaap ellende...waardeloos. Kan me helemaal voorstellen hoe het voelt, en slaap is zo belangrijk om je zelf goed te voelen...duim voor je dat je vannacht een fijnere nacht zult hebben!

@Krokus: Heftig zeg, iemand aangereden...rot...was diegene niet heel erg boos op je? Dat lijkt me namelijk zo erg...heb je verder geen last aan je buik gekregen daardoor?

@Mirjam: Hoest nu met Hanna? Opgeknapt nu?

@Ris: Fijne verjaardag van Gijs morgen! Geniet ervan! Wat krijgt hij van jullie?

@Annie: Hema heeft altijd leuke dingen hè...ik wil ook wel weer wat nieuwe kleding maar ik probeer eerst wat af te vallen voordat ik ga shoppen.

@Ringel: Haha, heel slim van je om bonnen voor je verjaardag te vragen. Hopelijk kun je er leuk voor slagen!

Nou, ik surf nog even verder en dan ga ik lekker slapen, hopelijk. Tot morgen allemaal!
aaaaa fiep de piep.....net heele reactie getikt....vliegt de verbinding eruit.

korte versie: HIEP HIEP HOERAAAAA VOOR GIJS

Hoera Gijs 1 jaar!!!

Maak er een mooie dag van.
Lieve Gijs, van harte met je verjaardag!! Lekker met je handjes in de (wortel? haha)taart slaan.

Annie, hoe gaat het nu met je? Ik schrok van je berichtje laatst, dat je reuma-achtige klachten hebt. Hoe is het nu?

Pebbles, Eva nog steeds zo'n breekbaar poppetje, of gaat het nu beter?

Mmmoi, balen van je geld zeg, echt niet tof. Maar goed, je hebt het verder dus wel super naar je zin gehad!? En jij hebt lekker bloed? Ik ook. Man grapt wel eens dat hij daarom met me getrouwd is, omdat de muggen hem nu met rust laten haha.

Krook, hoe gaat het verder met Roan? Vrolijk en gezellig? En je bent alweer 33 weken? Ben je al uit de naam? Ik zat laatst te denken, dat ik Eli zo mooi vind, maar het zal jouw smaak wel niet zijn denk ik. Of Stijn, Jens of Jorn. Zijn er geen mooie Groningse namen waar je iets mee kunt? En anders, de naam van Mirjamzoon blijft ook super natuurlijk...haha.

Ringel, hoe gaat het meid? Hoe gaat het met je pols eigenlijk? Nog veel last/pijn? Ik las van de week in het blad Kinderen een column van Marit van Bohemen (BN'er), die hetzelfde had/heeft. Het is de ziekte van Quervain geloof ik? Is dat het ook bij jou?

Hier gaat alles goed. We zijn druk bezig met het opknappen van ons huis. Mirjamman heeft de kozijnen in de huiskamer geschilderd, en gaat de keuken ook nog doen (en de kozijnen bij Mirjamzoon). Alles moet fris en vers zijn voor de verkoop. Ik ga vandaag op pad om de trap te laten bekleden (en een nieuwe cocosmat voor in de gang te kopen). Lekker bezig dus. Het huis wat we op het oog hadden/hebben, lonkt nog steeds. Ik heb het nog niet van binnen gezien, maar daar ga ik nog wel een afspraak voor maken (en dan samen met zoon kijken; hij wil het ook zien natuurlijk). Prachtig huis, echt supermooi (en duur, maar het zou wel prima moeten kunnen qua financiën). Maar goed, geen overhaaste stappen; daar is de markt niet naar. We verwachten overigens wel dat ons huidige huis vrij snel verkoopt (binnen een half jaar toch wel denk ik). Het ligt gunstig (goede wijk), tuin aan de goede kant, goed onderhouden (dat kun je wel zeggen haha), en we vragen niet de hoofdprijs. En ik zou met de verkopers van ons droomhuis willen afspreken dat zij eventueel een jaar lang onze dubbele lasten zouden betalen (de lasten van dit huis) als ons huis nog niet verkocht is op het moment dat de overdracht is. Dat zou op een paar duizend euro komen voor hen, lijkt me wel te overzien (wij hebben lage lasten). Maar goed, we zien wel.
piep zooi...weer een heel verhaal weg!
Sluip ook weer even binnen.......

Veel te lang niet geweest. Het komt er gewoon even niet van. Last van writers block denk ik. Had het zowieso even rustig gehouden op digitaal gebied. Druk thuis, gedoe op werk, vakantie en voor je het weet zijn er zo drie maanden voorbij. En dan vind ik het altijd weer lastig om de draad weer op te pakken. Hoop dat ik weer vrolijk mee mag doen!!

Heb van jullie dan ook bijna niets gelezen alleen af en toe om te kijken hoe het is met krook en of ik haar bevalling niet gemist heb. Niet dus, wel gelezen over de aanrijding. Zielig voor krook en die mevrouw mar gelukkig isde bb ok.

Hier alles prima met de mannen. Myrddin loopt nu ongeveer een maand los. En in tegenstelling tot Kyran is hij er ook meteen vandoor als je even niet oplet. In de h&m was hij vorige week ontsnapt en zo de winkel uit de straat opgelopen. Niemand die hem tegenhoud of denkt raar zo'n kind alleen op straat, mannetje liep nb op blote voeten (want regenlaarzen en sokken deed hij telkens uit). Kyran is ook wat zelfverzekerder aan het worden en praat de hele dag door. Maar dat alleen thuis want op school wil hij niet praten.

Met mij gaat het nu wel weer redelijk. Heb laatste weken echt even in de put gezeten. Ook omdat ik zo slecht slaap de laatste tijd. Uur of vier, vijf per dag. Ik kom er mar niet achter wat er aan de hand is. Mezelf kennende is het vast weer iets psychisch maar ik kan nog niet achterhalen wat het probleem nou helemaal is.

Groet Nien
@Niniane: Heeej leuk, je bent er weer. Ik moest stiekem wel een beetje lachen om het verhaal van Myrddin die de winkel uit loopt.

Zo heb ik laatst een jongetje in een overvolle slager van de stoep geplukt en weer teruggebracht naar zijn moeder (die zo druk aan het kletsen was dat ze niet door had dat hij weg was en dat hij weer terug was).

Balen dat je zo slecht slaapt, daar beïnvloed je stemming en alles wat je doet.

@ringel: ik kopieer mijn verhaal meestal even voordat ik ga versturen.

@mirjam: spannend hoor, die huizenjacht. Leuk dat je zoonlief erin betrekt, dat is wel belangrijk denk ik.

Eva is iets minder bleek maar ze is volgens mij nog steeds niet helemaal lekker. Op de creche hadden ze dat idee vandaag ook al.

@mmmoi: werkweek alweer voorbij? Balen dat je je portemonnee weg was. Gelukkig hebben ze alleen wat geld eruit gehaald.

Manlief heeft sushi gemaakt dus ik ga nu eten!
heeeej Nien! Wat fijn dat je er bent!!!! gewoon gezelig mee beppen hoor....heb je gemist.

Jammer om te lezen dat je niet goed in je vel zit.....kl**e meis.....

Ben je al naar de HA geweest....evt voor iets om iets langer te slapen dan die 4/5 uurtjes die je nu hebt?

ben weer weg......

Lieve Gijs, 1 jaar alweer, wat ben je al groot!! Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad. Ris, van harte met je mooie menneke. Raar he, dat ie bijna baby af is.....

Niniane, wat fijn weer wat van je te horen, maar wat naar dat je je niet fijn voelt, meisje toch. Misschien helpt het dat je van je af schrijft, misschien anders op de hyves je gal over van alles spuwen??? Sterkte!

Dat weglopen herken ik, ik kan Mats ook niet uit het oog verliezen. Ik ben zelf altijd iemand die een praatje aanknoopt als ik een kind zie maar niet meteen de ouder. Meestal loos alarm.

Mirjam, ja, ik heb veel pijn aan mijn polsen, enkel en knieen. Maandag de 5e naar de othopeed, misschien valt het mee, ik weet dat laatst mijn pezen in mijn enkel een beetje ontstoken waren...
he nieneke, meissie, fijn dat je er bent. Hoezo "welkom om mee te schrijven". Je hoort er toch bij? Vervelend dat je je in fases zo rot voelt. Is toch een terugkerend iets bij jou he? Idd, mss even langs de huisarts om te kijken of je wat hulp kunt krijgen bij het slapen. Ik weet uit ervaring dat slaapgebrek vreselijk is. En mooi zeg, dat Kiran wat zelfverzekerder wordt. En grappig dat Myrdinn een grotere boef is dan Kiran, zal wennen zijn voor je! Hahaha.

De rest, even hoi. Ben even moe, want ook hier slaapgebrek. Hoewel vannacht met een uur of 5 slaap redelijk was. Vandaag heerlijk relaxed aan met m'n jonkje. Nog 1 dingetje. Roan heeft de laatste tijd 's avonds driftbuien. Dan heeft hij al geslapen, heel diep, wordt wakker en is eigenlijk net niet bij de wereld, en wordt woedend. We krijgen hem er niet uit. Nu al een paar dagen achter elkaar. Zo sneu voor hem. Pas als hij z'n vinger te pakken krijgt wordt hij rustig.
@Nien: Welkom terug hoor en wat mij betreft hoorde je er ook gewoon nog steeds bij...dus lekker schrijven wanneer het je zo uitkomt. Wat naar dat je je zo rot voelt, ik kan je geen betere adviezen geven dan die al genoemd zijn, dus dan maar een dikke

@Ris: Nog van harte met Gijs! Was het een fijne verjaardag? Of juist veel melancholie??? Dat had ik nl. wel heel erg toen Jasmijn 1 werd, vreselijk...ook natuurlijk een hele leuke dag maar ook best emotioneel!

@Krokus: Ach, die arme Roan, ik heb zoiets eigenlijk nog nooit eerder gehoord. Kan het niet komen doordat hij misschien (onbewust) aanvoelt dat hij bijna een broertje krijgt en dat verwerkt ofzo? Grote broer worden brengt natuurlijk wel wat spanningen met zich mee.. Ik heb helaas geen tips voor je!

@Mirjam: Ben benieuwd welk huis het om gaat, nieuwsgierig aagje als ik ben...is het niet te vinden op funda, kunnen we lekker mee koekeloeren... Succes met de verkoop van je huidige huis, hoop dat je het snel kwijt bent!

@Pebbles: Sushi door de man gemaakt? Hij heeft kwaliteiten waar ik nog niet vanaf wist! Binnenkort weer een keer meeten trouwens? Jas heeft het zeer regelmatig over 'haar vriendin Floor', zoals ze het zelf zo mooi uitdrukt, haha.

@Ringel: Irritant hè, als je je tekst ineens kwijt bent. Op het forum las ik een keer de tip dat je dan direct daarna op de rechtermuisknop moet drukken en dan 'herstellen' kiezen. Helpt bij mij af en toe wel!

Hier zit mijn werkweek er idd alweer op, 1 dagje gewerkt, haha. Heerlijk hoor. Thijm ligt zijn ochtendtukje weer te doen en Jasmijn speelt met de My little pony, dat is het nu helemaal. Geleend van een vriendin met een dochtertje van 5, haha, we zijn onze eigen speelotheek.

Ik ga zo foto's van ons weekend op mijn hyves zetten dus voor de geïnteresseerden onder ons, kijk er ff een keertje!

Verder gaat alles zijn gangetje hier, weinig op de planning. Thijmen is alweer een half jaar en morgen moeten we naar het CB voor zijn check up. Ik ben benieuwd hoe lang en zwaar hij is, ik denk niet dat hij zo ontzettend veel gegroeid is als de vorige keer, toen was het echt extreem. Hij ligt nog steeds in de wagenbak, hij moppert niet en ik vind het zo lekker baby staan...haha. Hij is echt wel een heel ander kind dan Jasmijn, veel minder pittig, rustiger en afwachtend. En een echte knuffelbeer, Jasmijn wilde echt niet meer dicht tegen je aan met zes maanden en Thijmen vindt dat nog heerlijk. Hij maakt ook veel minder geluidjes dan Jasmijn toen al deed, heeft nog geen tandjes, rolt al wel maar that's it. Wat hij wel kan, en al een hele poos, is zijn eigen muziekmobile aanzetten. Wij hebben zo'n elektronische met een knopje en hij krijgt hem feilloos aan. Echt een knul dus, haha.

Goed, tot zover de update weer vanaf deze kant. Gaan de Joseph plannen nog door? Ik heb wil zin in een avondje uit!
ik hou het nu dan maar ff bij korte bercihtjes. Die gaan wel geod.

Ben idd ook wel nieuwsgierig naar huis van MIrjam....(wil helemaal niet alles weten hoor, vind het alleen leuk om bij mensen binnen te kijken)

@Krook, had je toevallig nog interesse in onze maxicosi?of ondertussen al een andere gevonden?

Ik ben ziek. Lief net gebeld of hij wat eerder thuis kan komen vanmiddag. pffffft, dikke keel, hoofdpijn en volle holten...je kan me opvegen.
Kijk op funda op 30 56 P M (even uit elkaar getrokken hier dus, om niet gegoogled te kunnen worden). Ik ga morgenmiddag kijken met zoon...ben zoooo benieuwd.
mir, mooi huis hoor! Enorm veel ruimte volgens mij.

@ringel, heb wel interesse. Zeg maar wat je ervoor wilt hebben, dan kijk ik even of man ook akkoord is (die wil liever een nieuwe en er is nu flinke korting bij de prenatal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven