vrije school

20-09-2009 10:47 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zelf op de vrije school gezeten, of haar kinderen er op gedaan? Waarom kies je daarvoor en hoe bevalt het? En hoe is de aansluiting op vervolgonderwijs?

Ik twijfel over de vrije school, ik vind de uitgangspunten heel mooi, maar het soms ook wat ver van de rest van de maatschappij afstaan, en ik mis de nuchtere humor daar een beetje. (ben alleen nog maar op een voorlichtingsdag geweest, dus heb niet veel ervaring).
x
Je was even je kern kwijt denk ik!
x
x
Oh wat ik wel suf vond was dat we iedere ochtend zon blablaverhaaltje op moesten dreunen. Ik zit daar al 6 jaar niet meer en nog dreun ik he tmoeiteloos op. Dat is wel stom

Positief vond ik het geven van een hand aan de docent voor de les begon.
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:25:

[...]

Roos, euritmie is bewegen op muziek, dingen uitbeelden, letttersmaken. Verhalen vertellen met je lichaam ik wil met terugwerkende kracht naar een vrije school!!!!!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:IvyRosa schreef op 20 september 2009 @ 18:26:

*edit*Ik draag heel vaak rode schoenen, helpt dat ook?
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 16:51
Reden: Quote verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:27:

Positief vond ik het geven van een hand aan de docent voor de les begon.Deden ze bij ons op de Montessori ook.

David Dunning
Ikk zie rond in de wereld,

waarin de zon haar licht zendt,

waarin de sterren fonkelen,

waarin de stenen rusten,

de planten levend groeien,

de dieren voelend leven,

waarin de mens, bezield,

de geest een woning geeft;

ik schouw diep in de ziel,

die binnen in mij leeft.

De Godesgeest hij weeft

In zon- en zielelicht,

in wereldruimte, buiten,

in zielediepten, binnen.

Tot u, o Godesgeest

Wil ik mij vragend wenden,

Opdat de kracht en zegen

Voor leren en voor arbeid

Tot wasdom moge komen.
x
joh, op christelijke scholen beginnen ze de dag met het 'Onze Vader'
quote:IvyRosa schreef op 20 september 2009 @ 18:30:

*edit*

Haha, lekker eigenwijs.

Ik weet nog een keer dat ik bij een christelijk vriendinnetje uit de buurt ging spelen. Of ik even voor wilde bidden. Ehhhhh....Toen heb ik dit maar op gedreund
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 16:52
Reden: Quote verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
x
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:27:

Oh wat ik wel suf vond was dat we iedere ochtend zon blablaverhaaltje op moesten dreunen. Ik zit daar al 6 jaar niet meer en nog dreun ik he tmoeiteloos op. Dat is wel stom

Positief vond ik het geven van een hand aan de docent voor de les begon.Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?
Ik heb hem te vaak opgedreund zonder ook maar een flauw idee te hebben wat ik nu eigenlijk zei. Ik lees hem nu net even terug en er zit idd wel wat moois in. Alleen dat ''oh godesgeest'' vind ik niets.
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:33:

[...]

Haha, lekker eigenwijs.

Ik weet nog een keer dat ik bij een christelijk vriendinnetje uit de buurt ging spelen. Of ik even voor wilde bidden. Ehhhhh....Toen heb ik dit maar op gedreund
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 18:36:

[...]

Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?Heel veel scholen waar dit niet gebeurd hoor.

[...]

Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?Ik heb op 4 middelbare scholen gezeten (ja hoi ik was een kutkind ) en dat gebeurde nergens hoor

[...]

Lijkt me voor elke school de normaalste zaak van de wereld. Of bestaan er echt scholen waar ze dit niet doen?toen ik nog op school zat (eeuwen geleden) was dat bij ons echt geen gebruik
quote:Moordwijf schreef op 20 september 2009 @ 18:38:

[...]

Ik heb op 4 middelbare scholen gezeten (ja hoi ik was een kutkind ) en dat gebeurde nergens hoor Ik had het over een basisschool.
quote:Zwieber schreef op 20 september 2009 @ 18:41:

[...]

Ik had het over een basisschool.Ook op de basisscholen (2) gebeurde dat niet.
Wat echt tof was trouwens was geologie week in de 10de.
Bij de VS moeten de leerlingen altijd een hand geven bij komst en bij vertrek zowel op de basisschool als op het voortgezet.
Is het nog steeds zo dat je op de VS gedurende de basisschooltijd dezelfde leerkracht houdt?

En doen ze wel es aan versnellen, voor de slimme kinderen? Of doubleren?

David Dunning
HeksjeE: En hee... wie kan er van reguliere scholen nog breien, weven, smeden, een eigen toneelstuk schrijven, tuinieren, appelmoes maken, broodjes bakken, zingen? Leren is zoveel meer dan stomme sommetjes maken...

Ik ben 20 dus nog niet zo oud en ik heb dus wel op een openbare basisschool ambachtelijke appelmoes gemaakt, gebreeen, geweven, gehaakt, mijn eigen stukje voor de schoolmusical bedacht omdat dat bij mijn rol hoorde, andere kinderen hadden soms een moestuin en er werd in de lagere klassen dagelijks gezongen.

Misschien omdat het een dorpsschool is ofzo... En thuis deed ik nog veel meer: koekjes bakken, een enorme kerststol maken.

Ik was na de reguliere basisschool wel goed op niveau qua cognitieve intelligentie en kon dus netjes mijn gymnasium afmaken in 6 jaar tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven