Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Toch.

(Ondertussen blijft het verhaal van die andere forumster wel door mijn hoofd spoken, maar ja, da's heel lang geleden, dus niet paraat).
Mogguh...

..En janken dat deze muts vannacht deed toen de bus vertrok....

Afijn, het eerste smsje is al binnen: ze is veilig geland en het was heel erg mooi boven de wolken

Bij thuiskomst weer proberen te slapen, maar het ging echt niet, het hoesten (nog van het ziek zijn deze afgelopen week) en het snurken van manlief zorgde er voor dat ik echt geen oog dicht deed.

Ik ben dus maar in het lege bed van dochter gekropen.

Toen best snel i slaap gevallen en nu dus net op.

Nog 8 dagen kermis te gaan Zoeb, dat bedoelde ik.

Is trouwens ook niet helemaal waar, want morgen het ik een 'snipperdag' omdat de kleinste jarig is. Dinsdag dus weer wel aan het werk en dan zijn het er nog 'maar' 6.

Lange dagen hoor, gisteren van 1 tot 1 open geweest....

Ik lag gisteren nog wel even aan je tekst te denken Zoeb, wat ontzetten mooi dat laatste stukje, overduidelijk recht uit je hart...

Pips, jou stukje over je Paps vond ik ook al zo mooi..

En Livre, ook jou stukje heb ik gelezen..Mooi..

Chapeau voor jullie schrijfkunst.

Ehh...ik vergeet vast een boel, maar moet er echt weer van door.

Even eten, Hyves berichten checken, douchen en dan weer aan de slag.

Ik heb dankzij mijn crocks nog geen zere/vermoeide voeten gehad, dat scheel wel lekker!

Dag lieverds!
Whaaaa Gold kan me er echt wel iets bij voorstellen. ben ook zo'n jankert.

Fijn dat ze veilig is geland. Was het haar 1e keer vliegen> Want dat is altijd spannend.

Ahha. Je bedoelde 8 dagen kermis. Zo lang? Is dat die in T?

De grootste kermis van Nederland zeggen ze altijd, of is dat die van Weert?

Heb de adressen klaar. Er kwamen er natuurlijk nog een zooi bij. En je zult zien dat er vanmiddag opeens nog meer opkomen. Nou ja als de enveloppen klaar zijn en de mis is doorgesproken, krijgen we nog een paar dagen rust.
Lekker dat dochter veilig is geland GL.

Ik ga straks een filmpje kijken, lekker op bed.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
De film is stom :(
Het was gezellig bij M. Verder schijnt de zon nu heerlijk (Pips na film niet naar buiten gegaan?)

Goldie, spannend hoor, kind in het vliegtuig en heel ver weg.
Ben lekker een tukkie gaan doen vanwege brak mamz
Hoi meiden,

Ik weet niet in hoeverre jullie op de hoogte zijn van de gezondheid van mijn moeder... afgelopen donderdag is ze in het zkh. opgenomen. Hieronder het bericht dat ik in een ander topic heb geplaatst:

Mijn moeder is donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis. Donderdagavond is zij gebracht en al gauw ging het erg mis. Ze werd overgebracht naar IC, alwaar zij ook gereanimeerd is.

In eerste instantie dachten ze aan een longontsteking, maar algauw bleek dat ze een flink hardnekkig bacterie in haar bloed had. Van een dergelijke bacterie kan een 'gezond' persoon al behoorlijk ziek zijn en op IC terecht komen, dus voor mijn moeder is het dan helemaal schrikken.

Vrijdagmorgen hoorde ik dat ze de nacht stabiel was doorgekomen. Toch euforisch begon ik aan mijn dag, totdat mijn broer om half een belde. Door de lage bloeddruk was mijn moeders bloed aan het 'verzuren' en het was zeer kritiek. Of we wilde komen.

Voor de tweede keer deze week ging ik richting AMC. Daar aangekomen kregen we van de arts te horen, dat ze de bacterie aan het behandelen zijn en patienten binnen 48 uur op de medicatie moeten reageren. Mocht dit niet gebeuren dan is het eigenlijk een verloren strijd. Dit zou vanavond rond tienen zijn. Ook gaven ze aan dat ze mijn moeder niet kunnen reanimeren, mocht haar hart er weer mee ophouden. Daar is haar hart al te slecht voor.

Mijn broer en ik zijn in het AMC blijven slapen om vanmorgen om half 8 weer naast mijn moeder te staan. Ze was op dat moment redelijk bij en leek ons zelfs te herkennen. Ze reageerde iets op vragen en kon ook aangeven of en waar ze pijn had.

Zeer teleurgesteld waren we dan ook toen de arts ons rond tienen kwam melden dat de bloedwaarden aanwezen dat lever en darmen aan het afsterven waren. Om 14.00 uur kreeg ze een CT, maar artsen gaven duidelijk aan, dat dit meer om de bevestiging ging. Na uuuuuuren wachten en veel telefoontjes, kregen we rond zessen eindelijk de arts te spreken.

Wonder boven wonder was er op de CT te zien dat zowel lever als darmen voldoende bloed krijgen en het er van binnen rustig uit ziet. De arts was eigenlijk erg optimistisch en gaf aan dat we naar huis kunnen, omdat ze geen gekke dingen verwacht. Natuurlijk kan het altijd anders gaan, maar vooralsnog gaf ze aan, dat we beter even voor onszelf kunnen kiezen.

Dus hier zitten we nu. Opgelucht en toch angstig tegelijk. Het gevaar is nog lang niet geweken, maar de eerste hindernis lijkt overwonnen. De medicatie om haar bloeddruk op peil te houden is iets verminderd ten opzichte van vanmorgen. Heel heel voorzichtig geven we dus een inimini feestje.

Helaas zijn de berichten inmiddels weer veranderd. Maar we hebben geen arts gesproken. Echt iets definitiefs hebben we niet gehoord. Haar bloeddruk medicijnen schijnen weer iets hoger gezet te zijn. Ze zag wat grauw vandaag.. Ze lag, in tegenstelling tot gisteren, wel heel rustig.

Hoewel dit er al maanden, zoniet jaren aan zat te komen, overvalt me een ontzettend gevoel van onmacht, radeloosheid, frustratie, verdriet, wanhoop. Het is natuurlijk altijd te vroeg om je moeder te verliezen. Ik doe al jaren aan struisvogelpolitiek. Mijn kinderen die wellicht geen leuke oma meer hebben...

Houd jullie op de hoogte
Ach Druifje, wat erg! Ik begrijp uit je verhaal dat je moeder al niet zo gezond was voor deze bacterie?

Veel sterkte!
Druifje

Ik weet eigenlijk niet hoe de conditie van je moeder was voordat dit gebeurde.

Maar wat je beschrijft lijkt op bloedvergiftiging en dat is inderdaad goed ernstig.

Hoop dat ze er goed uit komt!
Druif
Oh druifje wat erg
Druifje wat zwaar je moeder zo ziek te zien.

Ik steek een kaarsje aan en hoop dat alles goed komt.

Ik kan je alleen maar een dikke geven en denk aan je.

Liefs Zoeb
Druifje
Mooi interview gezien net van Monique van de Ven. Wat een topwijf is dat toch. Ik heb bij haar in de klas gezeten. Alleen weet ik dat niet meer omdat we verhuist zijn toen ik 10 was en ik me helemaal geen klasgenoten kan herinneren van die tijd.

En ik heb haar ontmoet in het ziekenhuis toen haar zoontje ziek was. Zaten vaker samen te roken, maar het ging toen al slecht met haar kindje dus niet veel met haar gesproken.

Ik heb wel altijd veel bewondering voor haar gehad.
Mogguh
Moggû.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Druifje sterkte!

Vandaag met middelste naar slot Loevestijn.

Zwaaizwaai!Later
Druif hoe is het nu?

Coubergh Slot Loevestein is zooo leuk. Heb er hele leuke herinneringen aan. Wij hebben een Loevestein nacht gehad. Een nachtelijk feest van alle leiding van Scouting. Het zal eind jaren zestig zijn geweest. We werden aan de poort opgewacht door trompetters in middeleeuwse kledij en binnen stonden ze met glaasjes wijn klaar. Verder de hele nacht door het kasteel optredens van van alles. Van Dimitri van Toren tot toneel enz. Wat was het geweldig om mee te maken. We kwamen aan in de schemering en vertrokken toen het 's morgens weer licht was. Mooi is het daar.
Goedemorgen allemaal

Alive and Kicking. Ik ben idd ziek geweest, maar had ook een terug slagje van mijn overspannenheid ( of had ik dat al verteld ) Dus iets rustiger aan ga ik verder

Vandaag de routine's en wasdag. Hoera

Ook nog : Robomail rondmailen

En: Ontspannen ( haken )

En: Eten maken ( wortels vis aardappelpuree. Vriend ipv wortel snijbonen )

En : Fijne dag allemaal ik ga niet alles terug lezen ( denk ik ) dus ik rol nu gewoon weer met jullie mee
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Druif

Sepsis is idd voor gezonde mensen al erg gevaarlijk, ik hoop dat het goed gaat en dat ze zich snel beter voelt.

Weten ze wel wat de oorzaak is?

Boro
Goedemorgen dames, ik ben er weer. Dipje is weer weg, ik kan er weer tegenaan.

Druif

Boro, :zwaai:

Lijstje voor vandaag:

- stofzuigen

- dweilen

- bureau opruimen

- stoffen

- wc poetsen

- huiswerk maken
Druif, de schrik zal er inderdaad goed in zitten bij jullie .

Zoeb, hoe gaat het bij jullie?

Hoe is manlief eronder?

Boro, fijn je weer te lezen meid!

*denkt opeens weer dat ik kaart moet kopen voor A*

Rainz! wat leuk dat je er ook weer bent!

Ben je er een beetje uitgekomen in je koppie?

Ik heb net de verjaardagstaart voor kleine troela opgehaald. Mooie taart hoor, gewoon bij de C1000 besteld, maar hij doet erg 'warme bakker-achtig'- aan. Want zit in een (echte bakkers)doos waarop staat Bakkerij Ad Gladdines.

Ze hebben er zelfs haar naam en een grote 11 opgetekend met chocolade.

We hebben deze taart al eens eerder gekocht en toen was ie werkelijk subliem!

Bezemen:

Boodschappen

De helft vergeten dus nog een keer terug

Stofzuigen

Was vouwen

Was ophangen

Een grote pan soep maken.

Plees schoonmaken

Koffie, koffie en nog meer koffie.

tot laterrr lieverrrds! (flower)
Morning!

Druifje, sterkte! Een hele dikke voor jou...

Boro, leuk dat je er weer bent!

Poeh.. ben nog niet helemaal wakker, het alles wel even vluchtig doorgelezen maar het blijft nog niet echt 'plakken'.. reageren komt misschien later nog

Erg leuk, maar erg druk weekend gehad. Zit nu met een hoofd vol watten (nog steeds verkouden) en dikke oogjes op mn werk.. Veel koffie en water gaan me hopelijk de dag doorslepen haha..

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe ik me kan aanmelden voor de BH?

Ga koffie halen...

Fijne dag en als het ff kan: geniet van het prachtige weer!
Gelfling, je gaat naar en dan meld je je aan, ik accepteer je dan wel. (Zet hier liever niet het wachtwoord neer, het is al eens voorgekomen dat er een vreemde op de hyves zat)

Als je bovenstaand gelezen hebt, laat het even weten, verwijder ik het adres weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven