kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 10:34:

Ik ken het gevoel wel. Dat gezeik. Pas halverwege je 30e verstommen de vragen.

En je 'wens' herken ik ook wel, heb het ook weleens gedacht.

Heb het ook weleens gezegd hoor om van het gezeur af te zijn, maar dan behandelt men je alsof je invalide bent, ook niet fijn dus.

Maar is dat echt gezeik? Of gewoon een vraag puur uit interesse?

Jij ziet het als gezeik maar het kan ook gewoon een vraag zijn net als: hoe gaat het op je werk? Hoe is het met je huis, woon je daar nog steeds leuk? goh en denken jullie al aan trouwen? En aan kinderen?

Wordt vaak niks gemeens mee bedoeld hoor dus ik begrijp niet waarom je het als gezeik ervaart.

Tenzij er iets anders aan de hand is natuurlijk maar dat probleem zit dan bij jezelf.
quote:bibaboe schreef op 21 september 2009 @ 10:37:

[...]

Ik vind dat de topictitel duidelijk aangeeft waar het verhaal van TO heen gaat. Een ongewenst kinderloze die daar heel gevoelig voor is, kan beter het topic niet openklikken. Bovendien denk ik dat ongewild kinderlozen wel tegen een stootje kunnen, die hebben vast al wel voor hetere vuren gestaan dan dit.

TO: verzin inderdaad wat gevatte opmerkingen die je terug kunt geven. Liefst met een sterk argument erin (wat meer dan 'gewoon niet leuk')Ja het is duidelijk waar het topic heengaat, maar toch vind ik haar opmerking niet kunnen. Ik vind het raar dat je jezelf iets toewenst. Het valt voor mij in de categorie 'ik wou dat ik Alzheimer had, want dan hoefde ik mijn verjaardag niet te vieren'.
Nijntje, er zullen altijd mensen zijn die je met je leven bemoeien terwijl je er niet op zit te wachten. Het enige wat je zelf kunt doen is duidelijk zijn naar die mensen toe dat je daarop niet zit te wachten.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
quote:mizuki schreef op 21 september 2009 @ 10:33:

Waar is TO overigens?Sinds wanneer is er een "reageer binnen 30 minuten plicht"?
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:39:

[...]

Ja, dan is die keuze je dus ontnomen. Best hard eigenlijk, ook al wilde je geen derde.Hard is misschien niet het juiste woord, maar het voelde op dat moment wel gek. Nu niet meer trouwens
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:36:

Suy: "iedereen" is collega's, buren, hobby-genoten, mensen op feestjes.....kortom; iedereen die je waar dan ook tegenkomt en een gesprekje mee voert.

Ok....en die mensen hebben neem ik aan allemaal al wel kinderen?

Toch vreemd dat ze geen andere onderwerpen van gesprek hebben?
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:36:

Magic_frill: helemaal mee eens!

Ik heb me (nog) niet laten steriliseren, omdat ik niet zo'n voorstander ben van gesnij in mijn lijf als dat niet noodzakelijk is.

Suy: "iedereen" is collega's, buren, hobby-genoten, mensen op feestjes.....kortom; iedereen die je waar dan ook tegenkomt en een gesprekje mee voert.

Nou, dan stuur je 'iedereen' een mailtje waarin je schrijft wat je ons nu vertelt. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Maar goed..ik heb die vragen nooit gehad eigenlijk. Ja, incidenteel, maar dan zeiden we 'we weten het nog niet' en was de kous ook af.
quote:qwertu schreef op 21 september 2009 @ 10:39:

[...]

Ik vraag me af hoe duidelijk je voor die keuze stáát als je erover moet liegen om 'm te kunnen handhaven in een discussie.

Er zijn een heleboel keuzes in mijn leven waar toch echt helemaal níemand ene jota mee te maken heeft. Of en zo ja hoeveel kinderen er komen lijkt me nou typisch zo'n keuze die daar onder valt. Als je zo'n keuze niet eens wil verdedigen en je je wilt verschuilen achter overmacht, dan vraag ik me af in hoeverre je oprecht, 100% achter die keuze staat.

Als je ècht geen kinderen wil, lijkt me dat niet de boodschap die je uit wil stralen, dat je er blijkbaar zelf niet 100% achter durft te gaan staan. Ook daarom snap ik die uitspraak niet...

Nog los van het misplaatste medelijden dat zoiets als onvruchtbaarheid op zou roepen, als je dat als smoesje gebruikt omdat je eigenlijk gewoon geen kinderen wíl.Eens.
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:30:

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?

Daar zijn anders genoeg redenen voor te bedenken.

Ik vind het 'n raar iets dat omdat je zelf 'n mens bent de mensheid maar geweldig zou moeten vinden.
Nijntje,

Ik ben het volledig met je eens... maar die laatste zin is wel wat heftig. En eerlijk gezegd heb ik het dan niet eens over hoe lullig het overkomt op vrouwen die niet vruchtbaar zijn en het juist zo graag zouden willen zijn, maar omdat onvruchtbaarheid ook gepaard kan gaan met een ernstige ziekte en door zoiets te zeggen, zou ik het idee hebben zoiets over mezelf af te roepen. Dat is natuurlijk een vorm van bijgeloof of hoe je het ook noemt.

Eigenlijk ben ik al een tijdje aan het overwegen om een 'Ik heb geen kinderwens'-topic te starten, maar nu heb jij het al gedaan Alleen vrees ik dat dit een discussie gaat worden die gepaard zal gaan met heftige (te scherpe/respectloze) uitspraken en dan wellicht gesloten zal worden.

Jammer, want voor mij is het een actueel onderwerp (vriend is broeds aan het worden en ik ga richting 'de moeilijke leeftijd' (2e helft 30)) en ik zou het wel fijn vinden om soms te ventileren bij/met gelijkgestemden.

Overigens heb ik op m'n 20ste een sterilisatie aangevraagd bij de gyn, maar dat wilde hij niet doen omdat ik nog geen kinderen had en dus wilde wachten tot ik minimaal 30 zou zijn.

Nu ben ik dus 35, ben niet gesteriliseerd, heb nog geen kinderwens, maar ben wel blij dat ik niet aan m'n lichaam heb laten rommelen onder het mom van: waarom laten sleutelen als het een gezond lichaam is.

Moet vandaag werken en ben over 3 dagen weer thuis - zal de (hopelijk niet uit de hand gelopen) discussie dan weer volgen
quote:Sarah Scott schreef op 21 september 2009 @ 10:42:

[...]

Sinds wanneer is er een "reageer binnen 30 minuten plicht"?

Staat dat niet in het forumregelement dan

Als ik zelf een topic open, blijf ik toch altijd wel even op het forum hangen op de reakties te bekijken en hierop te reageren. Volgens mij doen de meeste forumers dat vandaar dat ik me dat afvroeg.

(Verder lijkt het erop dat al mijn uitspraken vandaag negatief worden geinterpreteerd, dus ik ga maar eerst even mijn karma oppoetsen voordat ik verder reageer)
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Volgens mij zijn er genoeg 'ik heb geen kinderwens topics' en ik denk dat het gros het geen ruk uitmaakt of jij nu wel of geen kinderen wil, dus met die heftige discussies/sluiten van topics zal het wel wat meevallen.
Hoe oud ben je TO? en ben je al helemaal gesetteld? dat je daarom die vragen krijgt?
quote:Suy schreef op 21 september 2009 @ 10:40:

[...]

Maar is dat echt gezeik? Of gewoon een vraag puur uit interesse?

Jij ziet het als gezeik maar het kan ook gewoon een vraag zijn net als: hoe gaat het op je werk? Hoe is het met je huis, woon je daar nog steeds leuk? goh en denken jullie al aan trouwen? En aan kinderen?

Wordt vaak niks gemeens mee bedoeld hoor dus ik begrijp niet waarom je het als gezeik ervaart.

Tenzij er iets anders aan de hand is natuurlijk maar dat probleem zit dan bij jezelf.

Tussen interesse, gemeen en gezeik zit een groot verschil.

Interesse is ; Hoe gaat het? Bladiebla en dan inderdaad een gemeende vraag over je thuissituatie. (partner, kids, werk) Prima. Oprechte interesse is niks mis mee. Dat pik je er ok zo uit.

Gemeen is 'het is maar goed dat jij geen kinderen wilt want uje zou een slechte moeder geweest zijn'

Gezeik is 'wacht maar over tien jaar' of ' een echte vrouw wil kinderen' etc.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
een kind is voor mij echt heel anders dan een "gewoon mens". Net als dat je wel van honden, maar niet van puppies kan houden.

met een kind is het moelijk een gewoon gesprek voeren.

Ze zijn niet zindelijk, huilen te veel en zijn kinderachtig!
quote:elninjoo schreef op 21 september 2009 @ 10:46:

[...]

Daar zijn anders genoeg redenen voor te bedenken.

Ik vind het 'n raar iets dat omdat je zelf 'n mens bent de mensheid maar geweldig zou moeten vinden.

Nee, dat hoeft niet, maar het is wel gek om een hekel te hebben aan de gehele mensheid. Dan zul je dus vast ook een hekel aan jezelf hebben.

En een hekel hebben aan kinderen (mensen dus) staat voor mij gelijk met een hekel hebben aan de mensheid. Dat je niks met kinderen hebt of er niet mee om kunt gaan, staat daar los van.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 10:52:

[...]

Tussen interesse, gemeen en gezeik zit een groot verschil.

Interesse is ; Hoe gaat het? Bladiebla en dan inderdaad een gemeende vraag over je thuissituatie. (partner, kids, werk) Prima. Oprechte interesse is niks mis mee. Dat pik je er ok zo uit.

Gemeen is 'het is maar goed dat jij geen kinderen wilt want uje zou een slechte moeder geweest zijn'

Gezeik is 'wacht maar over tien jaar' of ' een echte vrouw wil kinderen' etc.

Okee, het is niet altijd gezeik, maar je krijgt wel zeikerige reacties als je gewoon eerlijk antwoord geeft.

En een antwoord als "ik wou dat ik onvruchtbaar was" is in real-life natuurlijk not-done. Dat wordt je helemaal een paria.
quote:Vl43inder schreef op 21 september 2009 @ 10:14:

Bovendien vinden veel mensen met kinderen het vervelend om te horen dat je kinderen op zich niet leuk vindt.

Net als dat jij bijvoorbeeld van honden houdt en er iemand in je buurt zegt "Alle honden opknopen aan de hoogste boom" maar dan erger. Persoonlijk vind ik dat er nogal wat verschil is tussen zeggen dat je kinderen niet leuk vindt en Alle honden opknopen aan de hoogste boom.

Als iemand zegt dat hij kinderen of honden niet leuk vindt, dan vind ik dat niet vervelend. Ieder z'n ding denk ik dan.

Ik vind kinderen niet leuk is een mening en die is op zo'n manier geuit en netjes genoeg om iemand niet bewust voor de schenen te stoten. Het zou wat anders zijn als iemand zou zeggen: Ik vind het zulke kleine *$^@$!-wezentjes. Zoiets zeggen tegen een ouder, lijkt al veel meer op bewust schenen trappen.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 10:40:

[...]

Ja het is duidelijk waar het topic heengaat, maar toch vind ik haar opmerking niet kunnen. Ik vind het raar dat je jezelf iets toewenst. Het valt voor mij in de categorie 'ik wou dat ik Alzheimer had, want dan hoefde ik mijn verjaardag niet te vieren'.

Alzheimer en onvruchtbaarheid vallen toch niet met elkaar te vergelijken?

Prognose

Gedurende de ziekte van Alzheimer verergeren depressie en agitatie tot agressief gedrag. Snel hierna is de patiënt zich niet meer bewust van zijn/haar beperkingen. De eindfase van de ziekte wordt gekenmerkt door desoriëntatie, ernstige verwardheid en afhankelijkheid van anderen bij het uitvoeren van dagelijkse activiteiten als eten en aankleden.

Naarmate het activiteitenniveau daalt, verslechtert de algemene gezondheid van de patiënt vaak en kan hij/zij stram, incontinent en bedlegerig worden. Er kunnen gegeneraliseerde epileptische aanvallen optreden. Ondervoeding, infecties of een hartaandoening kunnen overlijden tot gevolg hebben.

Hoe naar en ellendig het ook is om ongewenst onvruchtbaar te zijn, j kunt er nog een gelukkig en gezond leven mee leiden.
quote:Nijntje78 schreef op 21 september 2009 @ 10:52:

een kind is voor mij echt heel anders dan een "gewoon mens". Net als dat je wel van honden, maar niet van puppies kan houden.

Ze zijn niet zindelijk, huilen te veel en zijn kinderachtig!

Haha, ze zijn kinderachtig!

Maar dan hoef je toch nog geen hekel aan kinderen te hebben? Je hebt er alleen niks mee, das wat anders.

Enne, kinderen zijn echt "gewoon mensen"hoor. Vraag me ook af op welke leeftijd mensen die zgn een hekel hebben aan kinderen dat ineens niet meer hebben: 12, 18, 35? Wanneer zijn kinderen geen kinderen meer dan?
Iemand had het over een 'goed argument bedenken' Waarom zóu ze?

Ze zijn niet zindelijk, huilen te veel en zijn kinderachtig!Wat verwacht je dan? Dat je met een kind de Dow Jones index kunt doorspreken? Kom op zeg. Een kind is per definitie kinderachtig, want daar is het een kind voor.

Ze zijn niet zindelijk, huilen te veel en zijn kinderachtig!Je hebt het over een baby. De meeste kinderen stoppen wel een keer met veel huilen, zijn zindelijk en kunnen praten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Je bent zelf ook ooit baby/kind geweest. Trouwens.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 10:57:

Iemand had het over een 'goed argument bedenken' Waarom zóu ze?Hoeft van mij niet hoor. Ze wil geen kinderen, nou klaar. En iedereen gewoon verdergaan met zijn eigen leven. Er zijn wel andere dingen om je druk over te maken dan de privekeuzes van een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven