welke maat positieshirts? (o.a. supermom)
maandag 21 september 2009 om 17:34
Aangezien ik nu 13 weken zwanger ben, alles er goed uitziet en mijn buik al een heel piepklein beetje begint te groeien, begin ik langzaamaan een beetje rond te kijken naar leuke positiekleding (eigenlijk is het nog niet nodig, maar ja het is zooo leuk!;-)).
De shirts van supermom vind ik geweldig, alleen bij mij in de buurt kun je ze niet kopen. Dan dus online bestellen maar weet iemand hoe het met de maten zit?
Normaal gesproken heb ik maat S, betekent dat dat ik met positiekleding ook gewoon maat S kan nemen? Aangezien mijn borsten ook wat groter zijn geworden......
Is iemand bekend met deze shirts en weet je hoe ze vallen qua maat?
Alvast bedankt!
De shirts van supermom vind ik geweldig, alleen bij mij in de buurt kun je ze niet kopen. Dan dus online bestellen maar weet iemand hoe het met de maten zit?
Normaal gesproken heb ik maat S, betekent dat dat ik met positiekleding ook gewoon maat S kan nemen? Aangezien mijn borsten ook wat groter zijn geworden......
Is iemand bekend met deze shirts en weet je hoe ze vallen qua maat?
Alvast bedankt!

maandag 21 september 2009 om 18:28

maandag 21 september 2009 om 18:39
lara, ik weet niet wat voor kleding jij normaal draagt (hoe strak of hoe losjes), maar ik ben nu bijna 19 weken zwanger van mijn eerste en loop toch echt al een aantal weken in zwangerschapsbroeken. En ik heb echt een mini-buikje, maar ik kreeg mijn eigen broeken (vooral jeans) echt niet meer aangenaam dicht. T-shirts is nog geen probleem
maandag 21 september 2009 om 19:02
quote:fleurtje schreef op 21 september 2009 @ 17:36:
In principe zou je je eigen maat aan moeten houden.
Met groter wordende borsten houdt goede positiekleding wel rekening.
Ja, door hoor en lees je overal. Maarrrr ik ben toch echt wel wat maatjes gegroeid. Voor mijn zwangerschap had ik meestal M of L en nu past van de meeste merken L niet meer (Esprit, Noppies) en draag ik dus XL.
Supermom ken ik niet, maar Mamaliscious valt bv erg klein én houdt geen rekening met grote borsten. (zeg ik met maat MEGA)
XL van Mamaliscious zit superstrak bij mij.
Als je nu al veel bent aangekomen, kun je dus misschien beter een maatje groter bestellen.
Maar leuk is het zeker, positiekleding shoppen
In principe zou je je eigen maat aan moeten houden.
Met groter wordende borsten houdt goede positiekleding wel rekening.
Ja, door hoor en lees je overal. Maarrrr ik ben toch echt wel wat maatjes gegroeid. Voor mijn zwangerschap had ik meestal M of L en nu past van de meeste merken L niet meer (Esprit, Noppies) en draag ik dus XL.
Supermom ken ik niet, maar Mamaliscious valt bv erg klein én houdt geen rekening met grote borsten. (zeg ik met maat MEGA)
XL van Mamaliscious zit superstrak bij mij.
Als je nu al veel bent aangekomen, kun je dus misschien beter een maatje groter bestellen.
Maar leuk is het zeker, positiekleding shoppen

maandag 21 september 2009 om 19:05
quote:lara1978 schreef op 21 september 2009 @ 18:28:
Gewoon je eigen maat gebruiken, maar ik zou niet al te vroeg beginnen met winkelen hoor. Het is heel moeilijk om in te schatten hoe je lichaam over een paar weken zal zijn.
(Ik ben nu 25 weken zwanger van mijn tweede en heb pas sinds deze week positiekleding aan, dus je hebt echt nog wel even)
Dat is bij iedereen anders, ik liep met 12 weken al in een zwangerschapsbroek! Ik kreeg mezelf echt niet meer in mijn skinnies geperst!
Jurkjes en topjes kunnen wel wat langer mee inderdaad, dat rekt wel mee
En nu met bijna 37 weken pas ik bijna niks meer...
Gewoon je eigen maat gebruiken, maar ik zou niet al te vroeg beginnen met winkelen hoor. Het is heel moeilijk om in te schatten hoe je lichaam over een paar weken zal zijn.
(Ik ben nu 25 weken zwanger van mijn tweede en heb pas sinds deze week positiekleding aan, dus je hebt echt nog wel even)
Dat is bij iedereen anders, ik liep met 12 weken al in een zwangerschapsbroek! Ik kreeg mezelf echt niet meer in mijn skinnies geperst!
Jurkjes en topjes kunnen wel wat langer mee inderdaad, dat rekt wel mee
En nu met bijna 37 weken pas ik bijna niks meer...
maandag 21 september 2009 om 19:06
quote:fleurtje schreef op 21 september 2009 @ 19:02:
Mijn Indian Rose daarentegen, heb ik tot het einde toe gedragen. Maar hey, das een heupbroek en aangezien mijn kont tijdens zwangerschappen verdwijnt, paste die nog prima Echt?? Mijn kont is HUGE geworden. Eigenlijk is alles huge geworden.... als dat maar goedkomt.
Mijn Indian Rose daarentegen, heb ik tot het einde toe gedragen. Maar hey, das een heupbroek en aangezien mijn kont tijdens zwangerschappen verdwijnt, paste die nog prima Echt?? Mijn kont is HUGE geworden. Eigenlijk is alles huge geworden.... als dat maar goedkomt.
maandag 21 september 2009 om 21:47
Hey, wat leuk al die reacties.
Ik pas inderdaad nog makkelijk mijn gewone kleding, maar die shirts zijn zo leuk! Zo grappig met leuke teksten enzo erop..... ik zou ze dan vooral voor het sporten gebruiken.(www.supermom.nl)
Skinny jeans zitten me inmiddels wel iets te strak maar mijn gewone broeken, rokjes, jurkjes en shirtjes kan ik nog makkelijk aan.
Hmmm toch nog maar even wachten dan met shoppen?
Haha ik kan niet wachten totdat ik die leuke zwangerschapskleding aankan! De kleding van Noppies is inderdaad ook super!
Pfff nou voorlopig concentreer ik me eerst wel op laarzen en schoenen daar groei ik tenminste niet uit;-)
Ik pas inderdaad nog makkelijk mijn gewone kleding, maar die shirts zijn zo leuk! Zo grappig met leuke teksten enzo erop..... ik zou ze dan vooral voor het sporten gebruiken.(www.supermom.nl)
Skinny jeans zitten me inmiddels wel iets te strak maar mijn gewone broeken, rokjes, jurkjes en shirtjes kan ik nog makkelijk aan.
Hmmm toch nog maar even wachten dan met shoppen?
Haha ik kan niet wachten totdat ik die leuke zwangerschapskleding aankan! De kleding van Noppies is inderdaad ook super!
Pfff nou voorlopig concentreer ik me eerst wel op laarzen en schoenen daar groei ik tenminste niet uit;-)

dinsdag 22 september 2009 om 09:39
Het verschilt echt heel erg per persoon. Ik had me aan het begin van mijn zwangerschap voorgenomen pas positiekleding te gaan kopen als ik mijn eigen kleren niet meer paste. Pas met week 33 kreeg ik mijn broeken niet meer dicht en konden mijn eigen shirtjes-met-buikband-combi ècht niet meer. En toen vond ik het eigenlijk zonde om voor die paar weken nog nieuwe kleren te kopen.
Ik heb dus in de uitverkoop bij Miss Etam een positiebroek gekocht voor vijf euro, en verder draag ik nu shirtjes die wijdvallen - heil de jaren 80 mode. Die broek van Miss Etam was trouwens erg goed voor mijn ego: maatje 36, terwijl ik normaal 38-40 heb. Ik denk dat positiekleding ervan uitgaat dat je over je hele lichaam een bepaald gemiddelde dikker wordt. Als je dat doet kun je je gewone maat aanhouden. Als je dikker of juist niet dikker dan gemiddeld wordt, moet je wat maten optellen of aftrekken.
Ik heb dus in de uitverkoop bij Miss Etam een positiebroek gekocht voor vijf euro, en verder draag ik nu shirtjes die wijdvallen - heil de jaren 80 mode. Die broek van Miss Etam was trouwens erg goed voor mijn ego: maatje 36, terwijl ik normaal 38-40 heb. Ik denk dat positiekleding ervan uitgaat dat je over je hele lichaam een bepaald gemiddelde dikker wordt. Als je dat doet kun je je gewone maat aanhouden. Als je dikker of juist niet dikker dan gemiddeld wordt, moet je wat maten optellen of aftrekken.

dinsdag 22 september 2009 om 11:39
Hmmm... ik ben bedrogen uitgekomen door in mijn eigen maat te bestellen. Mijn kont en bovenbenen gingen namelijk vrolijk meegroeien na de 20 weken, dus broeken die in het begin zalig zaten, hangen nu - 36 weken - treurig in de kast. Maar goed, je had het over shirts..... ik heb normaal ook maat S, maar zwangerschapsshirts worden toch vaak M omdat niet alle merken rekening houden met je borsten. Kan natuurlijk per merk verschillen... zo zit Noppies S nog steeds goed, maar Mamalicious heb ik wel M nodig.
Veel plezier met shoppen!!!
Veel plezier met shoppen!!!