Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
zaterdag 19 september 2009 om 12:26
Pinkeltje; Ik vind Tijl ook echt met kop en schouders winnen! Echt super gaaf bij de andere twee namen!!!
Verder vind ik Hugo en Rens ook nog leuk erbij, de andere vind ik minder mooi passen.
Guus, Minke en Tijl........ gaaf toch!!!
Andere opties misschien;
Loek, Jip, Tibbe, Pelle, Siem, Jort, Sam, Finn, Kas, Abel, Bent, Ebe, Faas, Fabe, Hidde, Jorre, Rein, Sil,
Verder vind ik Hugo en Rens ook nog leuk erbij, de andere vind ik minder mooi passen.
Guus, Minke en Tijl........ gaaf toch!!!
Andere opties misschien;
Loek, Jip, Tibbe, Pelle, Siem, Jort, Sam, Finn, Kas, Abel, Bent, Ebe, Faas, Fabe, Hidde, Jorre, Rein, Sil,
zaterdag 19 september 2009 om 12:38
quote:nicolaatje schreef op 19 september 2009 @ 11:28:
Wat vinden jullie van de naam Joshua? (uitspreken met een J, geen Dj) Waar denken jullie aan bij deze naam?Ik vind het een mooie naam. Het is wel lastig dat mensen 'm dus verkeerd uit gaan spreken. De helft denkt waarschijnlijk dat het djoshua is en zal het niet als een j uitspreken. Lijkt me verwarrend.
Wat vinden jullie van de naam Joshua? (uitspreken met een J, geen Dj) Waar denken jullie aan bij deze naam?Ik vind het een mooie naam. Het is wel lastig dat mensen 'm dus verkeerd uit gaan spreken. De helft denkt waarschijnlijk dat het djoshua is en zal het niet als een j uitspreken. Lijkt me verwarrend.
zaterdag 19 september 2009 om 15:51
quote:nicolaatje schreef op 19 september 2009 @ 11:28:
Wat vinden jullie van de naam Joshua? (uitspreken met een J, geen Dj) Waar denken jullie aan bij deze naam?
Mijn jongste zoontje heet Joshua dus ik vind het een hele mooie naam. Wij wonen in Engeland dus de naam wordt op z'n Engels uitgesproken (met Dj dus). Wat mij opvalt als ik in Nederland ben op vakantie is dat de meeste Nederlanders uit zichzelf ook Joshua met Dj zeggen. Ik denk dus dat als je wil dat de naam op z'n Nederlands uitgesproken wordt maar wel de Engelse schrijfwijze aan wilt houden je dit wil vaak zult moeten verbeteren bij mensen. Misschien levert het ook wel spellingsproblemen op.
Hier in Engeland korten mensen Joshua ook vaak automatisch af tot Josh terwijl mijn man en ik dat zelf eigenlijk nooit doen. Ik weet niet of dat in Nederland ook gebeurd maar daar moet je dan ook rekening mee houden, of je dat erg zou vinden.
Ik ken een paar Joshua's in Nederland en dat zijn allemaal jongetjes uit de Christelijke/Evangelische hoek + een Joods jongetje (maar dan iets anders geschreven). Dus het is wel een naam die veel in religieuze kringen wordt gegeven.
Het betekent ook "Redding" , "verlossing" of "God is verlossing"
In Amerika is het een van de meeste populaire jongensnamen.
Onze zoon heeft als tweede naam Ilyas
Wat vinden jullie van de naam Joshua? (uitspreken met een J, geen Dj) Waar denken jullie aan bij deze naam?
Mijn jongste zoontje heet Joshua dus ik vind het een hele mooie naam. Wij wonen in Engeland dus de naam wordt op z'n Engels uitgesproken (met Dj dus). Wat mij opvalt als ik in Nederland ben op vakantie is dat de meeste Nederlanders uit zichzelf ook Joshua met Dj zeggen. Ik denk dus dat als je wil dat de naam op z'n Nederlands uitgesproken wordt maar wel de Engelse schrijfwijze aan wilt houden je dit wil vaak zult moeten verbeteren bij mensen. Misschien levert het ook wel spellingsproblemen op.
Hier in Engeland korten mensen Joshua ook vaak automatisch af tot Josh terwijl mijn man en ik dat zelf eigenlijk nooit doen. Ik weet niet of dat in Nederland ook gebeurd maar daar moet je dan ook rekening mee houden, of je dat erg zou vinden.
Ik ken een paar Joshua's in Nederland en dat zijn allemaal jongetjes uit de Christelijke/Evangelische hoek + een Joods jongetje (maar dan iets anders geschreven). Dus het is wel een naam die veel in religieuze kringen wordt gegeven.
Het betekent ook "Redding" , "verlossing" of "God is verlossing"
In Amerika is het een van de meeste populaire jongensnamen.
Onze zoon heeft als tweede naam Ilyas
zaterdag 19 september 2009 om 18:43
quote:blogbabe schreef op 19 september 2009 @ 12:38:
[...]
Ik vind het een mooie naam. Het is wel lastig dat mensen 'm dus verkeerd uit gaan spreken. De helft denkt waarschijnlijk dat het djoshua is en zal het niet als een j uitspreken. Lijkt me verwarrend.Ik vind het op zijn Engels een hele mooie naam. De Nederlandse Joooooosua vind ik verschrikkelijk.
[...]
Ik vind het een mooie naam. Het is wel lastig dat mensen 'm dus verkeerd uit gaan spreken. De helft denkt waarschijnlijk dat het djoshua is en zal het niet als een j uitspreken. Lijkt me verwarrend.Ik vind het op zijn Engels een hele mooie naam. De Nederlandse Joooooosua vind ik verschrikkelijk.
zaterdag 19 september 2009 om 22:27
Ik vind Joshua mooi, maar idd in een Engelstalig land...alhoewel het natuurlijk altijd erg persoonlijk is. We kunnen niet allemaal van hollandse namen houden toch?
Tijl is nummer 1 hier en Catoo, bedankt voor de herinnering aan Jip, die vonden we ook heel erg leuk. Alleen krijg je wel altijd de associatie met Janneke...
Tijl is nummer 1 hier en Catoo, bedankt voor de herinnering aan Jip, die vonden we ook heel erg leuk. Alleen krijg je wel altijd de associatie met Janneke...
zondag 20 september 2009 om 10:00
Ik ben normaal ook van de Nederlandse namen. Vind Engelse namen al snel ordinairklinken. Maar om de 1 of andere reden blijft de naam hangen. Terwijl ik normaal meer van namen als Bastiaan, Alexander en Jonathan ben. Ik vind Joshua zelf ook meer een naam voor in een Engelstalig land. Dan vind ik de naam echt prachtig. Maar ja ons oudste kind heeft ook een naam waar ik anders nooit opgekomen was.
maandag 21 september 2009 om 19:43
Ik hoop dat jullie nog wat inspiratie over hebben want ook ik ben op zoek naar een mooie jongensnaam! Mijn vriend komt uit Argentinië, ik ben Hollands en we wonen in Italië
De Latino namen die ik tot nu toe gehoord heb spreken mij niet echt aan, andersom worden Nederlandse namen ook niet echt enthousiast ontvangen! ...Iemand een tip? Zou geweldig zijn! Vast bedankt!

De Latino namen die ik tot nu toe gehoord heb spreken mij niet echt aan, andersom worden Nederlandse namen ook niet echt enthousiast ontvangen! ...Iemand een tip? Zou geweldig zijn! Vast bedankt!
maandag 21 september 2009 om 22:11
quote:Luna31 schreef op 21 september 2009 @ 19:43:
Ik hoop dat jullie nog wat inspiratie over hebben want ook ik ben op zoek naar een mooie jongensnaam! Mijn vriend komt uit Argentinië, ik ben Hollands en we wonen in Italië
Geen idee wat je zoekt maar wat suggesties:
Manuel
Samuel
Omar
Enzo
Luca
Thomas
Simon
Tristan
Elias
Joaquim
Nathaniel
Maximillian

Geen idee wat je zoekt maar wat suggesties:
Manuel
Samuel
Omar
Enzo
Luca
Thomas
Simon
Tristan
Elias
Joaquim
Nathaniel
Maximillian

maandag 21 september 2009 om 23:07
donderdag 24 september 2009 om 08:43
Siem; heel leuk! stoer en lief.
Sam; misschien nog leuker dan siem, maar volgens mij veel populairder (of heb ik het mis?!) dan vind ik Siem een leuke, iets originelere versie. (hou persoonlijk niet zo van namen die heel veel voorkomen)
Mees; schattige naam, leuk vooral voor een kindje. maar eigenlijk ook niet verkeerd voor een puber of volwassene..
Maar eigenlijk alledrie hele mooie namen!
Sam; misschien nog leuker dan siem, maar volgens mij veel populairder (of heb ik het mis?!) dan vind ik Siem een leuke, iets originelere versie. (hou persoonlijk niet zo van namen die heel veel voorkomen)
Mees; schattige naam, leuk vooral voor een kindje. maar eigenlijk ook niet verkeerd voor een puber of volwassene..
Maar eigenlijk alledrie hele mooie namen!
donderdag 24 september 2009 om 09:25
Oh help, we krijgen een tweede zoon!!!!! Dat is gewoon heel leuk natuurlijk, maar de meisjesnaam waren we allang uit, terwijl de jongens naam nog lang niet bepaald is. Wie wil er helpen meedenken?
ivm andere voorletters uit ons gezin liever geen beginletter M, R of I of F/V, en niets dat eindigt op -ijn, want onze zoon eindigt daar al op en dan wordt het zo rijmerig
Ik vind Tieme en Jelmer geweldig, manlief gaat voor Tim. Dat vind ik zo gewoontjes (maar ik zou er uiteindelijk wel mee kunnen leven). Verder vinden we beiden Jelte nog wel aardig, maar verder worden alle namen die ik noem afgeschoten, haha. Ik kom met namen die niet zo super vaak voorkomen, maar die vindt hij vaak te vreemd, zoals Timme (als leukere variant op Tim). Hij noemt namen als Paul en Berend. Mwah, vind ik... dus dan schiet ik ze weer af... en zo cirkelen we rond. Gelukkig nog 20 weken te gaan!
Haha, wie wil er meedenken? Wat denken jullie?
ivm andere voorletters uit ons gezin liever geen beginletter M, R of I of F/V, en niets dat eindigt op -ijn, want onze zoon eindigt daar al op en dan wordt het zo rijmerig

Ik vind Tieme en Jelmer geweldig, manlief gaat voor Tim. Dat vind ik zo gewoontjes (maar ik zou er uiteindelijk wel mee kunnen leven). Verder vinden we beiden Jelte nog wel aardig, maar verder worden alle namen die ik noem afgeschoten, haha. Ik kom met namen die niet zo super vaak voorkomen, maar die vindt hij vaak te vreemd, zoals Timme (als leukere variant op Tim). Hij noemt namen als Paul en Berend. Mwah, vind ik... dus dan schiet ik ze weer af... en zo cirkelen we rond. Gelukkig nog 20 weken te gaan!
Haha, wie wil er meedenken? Wat denken jullie?
donderdag 24 september 2009 om 09:38
vrijdag 25 september 2009 om 11:33
Tja, nu moet man nog om.. die blijft echt hangen in Tim.
Julian, lijkt wat teveel op overbuurjongetje
Thijmen, naam van neefje (jammer!!! ik vind hem mooi)
Tijn rijmt op naam van eerste zoon
Max is vriendje van zoon (jammer, vind ik ook erg leuk namelijk)
Luuk vind ik zo vaak voorkomen
Kamiel vind man niets
Felix heb ik teveel katassociaities bij
Noud, mwah..
Loek, is een vriendje van zoon (wel leuk!)
Silvijn, apart! ben bang te apart voor man, maar ga hem eens voorleggen
Seppe, nee
Jules, nee
Sebastiaan , ja, daar denken wij ook over na, maar dan ga ik liever voor sebas
Tobias vindt man niets
Pieter vind ik helemala niets
Maar alvast bedankt voor je meedenken!!
Julian, lijkt wat teveel op overbuurjongetje
Thijmen, naam van neefje (jammer!!! ik vind hem mooi)
Tijn rijmt op naam van eerste zoon
Max is vriendje van zoon (jammer, vind ik ook erg leuk namelijk)
Luuk vind ik zo vaak voorkomen
Kamiel vind man niets
Felix heb ik teveel katassociaities bij
Noud, mwah..
Loek, is een vriendje van zoon (wel leuk!)
Silvijn, apart! ben bang te apart voor man, maar ga hem eens voorleggen
Seppe, nee
Jules, nee
Sebastiaan , ja, daar denken wij ook over na, maar dan ga ik liever voor sebas
Tobias vindt man niets
Pieter vind ik helemala niets

Maar alvast bedankt voor je meedenken!!
vrijdag 25 september 2009 om 17:26
quote:max schreef op 23 september 2009 @ 21:39:
Wat vinden jullie van de namen:
Siem Mooie naam. Ik zou dan als volledige naam Simon doen en Siem als roepnaam.
Sam Mooi, leuk, stoer! Je hoort 'm wel veel. Maar als jij dat niet erg vind is het natuurlijk geen probleem.
Mees Deze naam is uit dit rijtje mijn absolute nummer 1!! Dit vind ik echt een ontzettend gave naam. Ik ken ook een volwassene die Mees heet. Kan prima! Vind het wel ietsw voor lieve, coole, hippe kindjes
Wat vinden jullie van de namen:
Siem Mooie naam. Ik zou dan als volledige naam Simon doen en Siem als roepnaam.
Sam Mooi, leuk, stoer! Je hoort 'm wel veel. Maar als jij dat niet erg vind is het natuurlijk geen probleem.
Mees Deze naam is uit dit rijtje mijn absolute nummer 1!! Dit vind ik echt een ontzettend gave naam. Ik ken ook een volwassene die Mees heet. Kan prima! Vind het wel ietsw voor lieve, coole, hippe kindjes

vrijdag 25 september 2009 om 17:33
quote:kaboinkie schreef op 24 september 2009 @ 09:25:
Ik vind Tieme en Jelmer geweldig, manlief gaat voor Tim. Dat vind ik zo gewoontjes (maar ik zou er uiteindelijk wel mee kunnen leven). Hij noemt namen als Paul en Berend.
Variant op Tieme/Tim: Tiemen, Timo, Tibbe. Variant op Jelmer: Jelle, Pelle, Melle, Jelte.
Paul vind ik veel te ouderwets en Berend vind ik eigenlijk wel leuk.
Misschien wat namen die niet te apart zijn (voor je man) maar toch leuk: Nick, Sam, Mats, Lars, Sven, Sem, Koen, Niels, Lenn, Lennard, Bastiaan, Joep, Bram, Stef, Jasper, Hugo, Finn.
Ik vind Tieme en Jelmer geweldig, manlief gaat voor Tim. Dat vind ik zo gewoontjes (maar ik zou er uiteindelijk wel mee kunnen leven). Hij noemt namen als Paul en Berend.
Variant op Tieme/Tim: Tiemen, Timo, Tibbe. Variant op Jelmer: Jelle, Pelle, Melle, Jelte.
Paul vind ik veel te ouderwets en Berend vind ik eigenlijk wel leuk.
Misschien wat namen die niet te apart zijn (voor je man) maar toch leuk: Nick, Sam, Mats, Lars, Sven, Sem, Koen, Niels, Lenn, Lennard, Bastiaan, Joep, Bram, Stef, Jasper, Hugo, Finn.
vrijdag 25 september 2009 om 20:21
quote:Luna31 schreef op 21 september 2009 @ 23:07:
Wow, Nymeria, toevallig zitten er een aantal favorieten tussen!
Tristan vind ik heel erg mooi, maar mijn vriend helaas niet. En Elias is een favoriet, die blijft nog even op het lijstje, alleen heet het zoontje van een vriend ook Elias..
Maar goeie suggesties! Dankjewel!Elias is prachtig!!
Wow, Nymeria, toevallig zitten er een aantal favorieten tussen!
Tristan vind ik heel erg mooi, maar mijn vriend helaas niet. En Elias is een favoriet, die blijft nog even op het lijstje, alleen heet het zoontje van een vriend ook Elias..
Maar goeie suggesties! Dankjewel!Elias is prachtig!!
The time is now