Wat lief!

21-09-2009 15:18 104 berichten
Wanneer riep jij voor het laatst tegen je partner: "Wat lief!" en wat was de situatie?

Naar aanleiding van mijn eigen 'wat lief!'-moment van gisteravond:

Ik ging naar vriendlief toe omdat we elkaar de hele week niet gezien hadden en ik dit weekend geen tijd had voor hem, alleen zondagavond. Ik zou tegen kwart voor negen bij hem arriveren. We hadden afgesproken dat we de hele avond voor onszelf zouden hebben (geen tv, geen 'even nog iets afmaken', volledige toegewijde aandacht.)

Hij had gezegd dat ik maar zo snel mogelijk moest komen, en toevallig kon ik een trein eerder pakken, dus arriveerde ik om kwart over acht. Had netjes gesmst dat ik eerder was, maar geen reactie (maar dat gebeurt wel vaker).

Ik belde aan en vriendlief deed de deur open met een verschrikt hoofd en een 'Je bent te vroeg!'

Wat bleek? Hij had mijn sms niet gezien en had dus gerekend op half negen. Hij was druk bezig met het schoonmaken van de badkamer (was ivm met verbouwing nog één grote zooi de laatste maanden), zodat we vanavond samen in bad zouden kunnen. En inderdaad, om half negen kwam hij me uit de woonkamer halen en was het bad vol, de kaarsjes aan en was er thee. In het kader van elkaar toegewijde aandacht geven.

Ik vond dat zo ontzettend lief van hem! Jullie dus ook zulke momentjes?

(Ook in het kader van: het is niet allemaal kommer en kwel op het Viva-forum )
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend doet zoveel lieve dingen.

Lief was dat hij van de week zei dat wij samen oud gaan worden.

Minder lief dat hij daarna zei,jij bent dat eigenlijk al een beetje .

Echt onwijs lief is dat hij mij twee weken Kenia kado deed en vooral,dat hij mij laat gaan en zorg draagt voor het thuisfront.

Gewoon omdat hij het mij zo gunt.

Ik ga al over een maandje,samen met een forummer!!

Kijk er zo naar uit.

Maar het liefste is hij omdat hij mij zo steunt in mijn gevechten.
Dat ik een mooie vrouw ben, en dat hij me een hele sterke vrouw vindt.

Hij me vertroeteld als ik ziek ben, koken, schoonmaken, niks is hem dan teveel. (doet hij ook wel als ik niet ziek ben, maar dan minder omdat hij een drukke baan heeft, en ik vind dat ik dan meer kan doen)
Toen ik vorige week zei dat ik zoooo'n zin had in hachee, en dat toen ik thuis kwam er hachee op tafel stond!
Hmmmm, toen hij lief tegen me deed, ná een superkut oud- en nieuw. Alles was weer goed en ik moest me maar niet verbeelden dat er iets fout zat. En daarna bleek dat hij er toch écht met een gezamenlijke collega vandoor ging, op 7 januari......
Wat heerlijk om al die lieve verhalen over jullie vriend te lezen. (behalve van gianna, das natuurlijk kut)

Ik heb ook zo'n fantastische man!

Bijvoorbeeld laatst toen ik er een beetje door heen zat: druk, achterstand met huishouden, alles zat tegen en het was een bende thuis. Toen ik thuis kwam had hij gekookt, schoongemaakt en opgeruimd, tafel super romantisch gedekt en kaarsjes aan... Zooo lief!
Mijn vriend had laatst een boek van Herman Brusselmans gekocht voor me, heel lief ingepakt. En het was 'voor de zomaar'.. En toen riep ik inderdaad "Wat lief".. Waar hij dan weer niet zo goed mee om kan gaan. "Ach, is niks.." Maakt het nog liever.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Toen hij laatst onverwachts 's avonds met versgemixte mojito's kwam binnenlopen En kort daarvoor ook, toen hij een speciaal toetje voor me had gemaakt waarbij hij een hartje had uitgesneden van cake met chocoladesaus er overheen...
Toen hij mijn auto mee had genomen om (vol) te tanken en hem meteen door de wasstraat had gedaan en uitgezogen....

Hij doet eigenlijk heeeel veel lieve dingen voor me....maar soms ben ik zooo verwend dat ik me dat niet eens meer besef...dus dank voor dit topic!!
Wat leuk dat er nog zoveel (vooral) mannen zijn die allemaal van die lieve dingen doen!

En inderdaad, om ze zo ff op te noemen brengt het wel weer in perspectief
eeeeeeeuuuuuuuuhhhhhhhhh

nou zeg er moet iets zijn..

Ik ga nog ff nadenken

Maar vind dit geeen goed teken: vwb hem.(niet lief)

euh of mezelf (ondankbaar)
quote:gianna schreef op 21 september 2009 @ 17:26:

Hmmmm, toen hij lief tegen me deed, ná een superkut oud- en nieuw. Alles was weer goed en ik moest me maar niet verbeelden dat er iets fout zat. En daarna bleek dat hij er toch écht met een gezamenlijke collega vandoor ging, op 7 januari......

oh gianna, ik had exact hetzelfde

misschien zijn tweelingbroer?

nu weer een heel lief lief, die me kaartjes stuurt uit Chicago. net als ik denk dat ik al zooo lang niets gehoord heb, dan ligt er weer een kaartje! lief!
Dat ie op z'n benen stond te wippen om weg te rennen terwijl ik bezig was hem van zinnig (vind ik) advies te voorzien. En dat ie toen wegrende en weer omdraaide en terugkwam om me te zeggen dat ie echt wel gehoord had wat ik zei, mijn advies (in z'n eigen woorden) nog eens herhaalde en zei: ik luister echt wel naar je, en ik waardeer wat je zegt.

Hij is af en toe een beetje onhandig, maar bedoelt het altijd zo goed...
quote:liza schreef op 22 september 2009 @ 04:33:

Dat ie op z'n benen stond te wippen om weg te rennen terwijl ik bezig was hem van zinnig (vind ik) advies te voorzien. En dat ie toen wegrende en weer omdraaide en terugkwam om me te zeggen dat ie echt wel gehoord had wat ik zei, mijn advies (in z'n eigen woorden) nog eens herhaalde en zei: ik luister echt wel naar je, en ik waardeer wat je zegt.

Hij is af en toe een beetje onhandig, maar bedoelt het altijd zo goed...Aah, dat komt heel schattig over! Echt lief! Hihi.

Als hij me weer eens belt als hij op zijn werk is.. (zo drie keer per dag)....

Als hij me een lief smsje stuurt waarin hij zegt dat hij van me houdt en me nooit kwijt wilt...

Als hij het huis heeft opgeruimd als ik een drukke dag heb gehad...

Als hij me aankijkt met zijn mooie ogen en de verliefdheid van hem afstraalt...

Ach mijn vent ís en blijft gewoon lief
Ik liep laatst 'wat lief!' toen ik een stressdag had en hij mijn (door mij persoonlijk vies gemaakte enorme berg) afwas had gedaan voordat 'ie naar huis ging.
Toen mijn vriend een weekend naar Engeland moest voor het werk. Toen ik zaterdagochtend in mijn auto stapte was deze helemaal volgeplakt met gele/roze/blauwe post-it briefjes met allerlei teksten als ik mis je nu al, hou van je, etc etc.

Ik vond dagen later nog briefjes onder mijn stoel, achter mijn zonneklep (heet dat zo?) In mijn asbak (rook niet), kofferbak en in het handschoenenkastje.

Zo lief dat hij eerder is opgestaan, al die briefjes heeft geschreven en heeft opgeplakt. Kon er dagen later nog zo omlachen als ik weer een briefje ergens vond.... wie verzint zoiets?!
quote:Blug1000 schreef op 22 september 2009 @ 12:26:

Toen mijn vriend een weekend naar Engeland moest voor het werk. Toen ik zaterdagochtend in mijn auto stapte was deze helemaal volgeplakt met gele/roze/blauwe post-it briefjes met allerlei teksten als ik mis je nu al, hou van je, etc etc.

Ik vond dagen later nog briefjes onder mijn stoel, achter mijn zonneklep (heet dat zo?) In mijn asbak (rook niet), kofferbak en in het handschoenenkastje.

Zo lief dat hij eerder is opgestaan, al die briefjes heeft geschreven en heeft opgeplakt. Kon er dagen later nog zo omlachen als ik weer een briefje ergens vond.... wie verzint zoiets?!Een héle lieve vriend
Mijn vriend komt elke morgen mij een kopje thee brengen (in het weekend hihi) als hij smorgens naar zijn werk gaat heeft een dikke knuffel aan me, en een kusje op mijn voorhoofd. Hij heeft met een rode roos voor de deur gestaan.. Zucht wat zijn die mannen toch lief he
Oh nog 1!

Voor mijn verjaardag stiekem al mijn beste vriendinnen, vrienden en familieleden bellen en mailen met de vraag of ze leuke foto's hadden van mij en hun.

met die foto's heeft hij een geweldige collage gemaakt over mijn leven! Staan echt foto's in van nul tot nu, heel mooi gemaakt.....zuchttt.....

Op mijn verjaardag zelf kwam ie me halen voor een picknick in het park, gaf het kado en toen we thuis kwamen zaten mijn 4 allerbeste vriendinnen daar met champagne. Ze hadden alles versierd en hapjes gemaakt en alles klaargemaakt voor het feest die avond.

Ook dat had mijn vriend stiekem geregeld....de lieverd!!!!
mijn vriend is ook zo lief!

nu zijn we alleen allebei ziek thuis. hij thuis ik thuis. dus we zien elkaar niet...

zegt ie das ook balen jij bent nooit ziek , ben je een keer ziek kan ik je niet eens lekker verwennen omdat ik ook ziek ben!

Of laatst toen had ik een rotbui(hormonenn) dus ik janke om alles , mn werk vriendinnen etc. smst ie later , schatje zelfs als je huilt ben je zo prachtig!
Dat 'ie nooit boos wordt als ik weer loop te zeuren over eten of mijn lijf (ex-anorect), altijd begripvol en geduldig blijft...

Dat 'ie een kaartje stuurt vanaf Schiphol als hij op zakenreis gaat...

Dat 'ie 's nachts mij in zijn slaap zo stevig tegen zich aandrukt...

Dat 'ie kindertjes met mij wil...

Dat hij zich door mij laat troosten als hij verdrietig is (voor hem heel wat!)...

En zo kan ik nog een hele waslijst verzinnen. Ik heb het enorm met hem getroffen!
Toen we gisteren gingen winkelen en we al veel voor hem gekocht hadden en ik steeds minder vrolijk werd (maandelijkse perikelen) en ik nix leuks kon vinden... Ging hij in een dameszaak alle rekken door om wat leuks voor mij te zoeken en een verkoopster om advies vragen. Nix gekocht uiteindelijk maar wel heel lief!!
Omdat ik mijn koffie standaard krijg van met de uitspraak: "geserveerd met een kusje" en die krijg ik dan dus; koffie en een kus.
Waarom nou weer met betrekking tot een partner? Beetje jammer weer. Alsof andere mensen niet lief kunnen zijn.

Toen ik net mijn fiets op slot stond te zetten, met een verhitte kop, net terug van de sportschool, hing er een vrouw van middelbare leeftijd, die ik niet ken, over haar balkon naar me te kijken, en die zei ineens uit het niks; "Ik vind jou echt zo'n mooie meid met zulk geweldig haar, ik moet altijd naar je kijken als je langsloopt". Ik vrolijkte helemaal op, en zei "Dank u wel, wat lief dat u dat zegt!"

Partners, pfff. Who needs them?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat een fijn topic. Daar word ik blij van

Mijn vriend zegt nu al sinds we een stel zijn (al lang) elke avond "welterusten lieve Croissant"

Het zijn van die dingetjes die het wij-samen gevoel geven.
quote:Very Cherry schreef op 22 september 2009 @ 20:16:

Waarom nou weer met betrekking tot een partner? Beetje jammer weer. Alsof andere mensen niet lief kunnen zijn.

Toen ik net mijn fiets op slot stond te zetten, met een verhitte kop, net terug van de sportschool, hing er een vrouw van middelbare leeftijd, die ik niet ken, over haar balkon naar me te kijken, en die zei ineens uit het niks; "Ik vind jou echt zo'n mooie meid met zulk geweldig haar, ik moet altijd naar je kijken als je langsloopt". Ik vrolijkte helemaal op, en zei "Dank u wel, wat lief dat u dat zegt!"

Partners, pfff. Who needs them? Ikke, maar jouw buuf wil ik ook wel, als ik je nou 5 euro per maand toeschuif, kan ze dan zo nu en dan opdraven om iets leuks over me te zeggen? 2 a 3 keer p.m. is wel genoeg denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven