werkgever
dinsdag 22 september 2009 om 20:29
Heb je er echt last van? M.a.w. is het echt nodig hem echt af te wijzen?
't Is altijd lastig met iemand die in een machtspositie zit. Ego's zijn snel gedeukt helaas.
Wat Cole zegt is wel een hele subtiele methode, de vraag is alleen of dat aankomt. Vandaar mijn vraag of je er last van hebt om in te schatte hoe zwaar geschut je in moet zetten
't Is altijd lastig met iemand die in een machtspositie zit. Ego's zijn snel gedeukt helaas.
Wat Cole zegt is wel een hele subtiele methode, de vraag is alleen of dat aankomt. Vandaar mijn vraag of je er last van hebt om in te schatte hoe zwaar geschut je in moet zetten
dinsdag 22 september 2009 om 20:31
dinsdag 22 september 2009 om 20:36
dinsdag 22 september 2009 om 20:37
@eenmoeder: Dit is een lastige situatie. Aangenomen dat je vermoeden klopt, dan kun je wachten en niets doen, maar dan worden zijn gevoelens alleen maar sterker. Je kunt kiezen voor subtiele hints, maar dan is de vraag of die aankomen. Tenslotte kun je het bespreken met je werkgever, met als gevolg dat hij zijn gevoelens niet wil erkennen (of juist wel) en de werksfeer verstoort is. Als je geluk hebt, dan is hij volwassen genoeg om met deze afwijzing om te gaan, maar alleen jij kan hem inschatten.
Hoe schat jij hem in?
Je zou op dit forum kunnen uitleggen waarom je denkt dat hij gevoelens heeft (welke signalen zijn er?) en als de conclusie is dat jouw werkgever hoogstwaarschijnlijk gevoelens heeft, dan denk ik dat je dit bespreekbaar moet maken, met alle gevolgen van dien.
Hoe schat jij hem in?
Je zou op dit forum kunnen uitleggen waarom je denkt dat hij gevoelens heeft (welke signalen zijn er?) en als de conclusie is dat jouw werkgever hoogstwaarschijnlijk gevoelens heeft, dan denk ik dat je dit bespreekbaar moet maken, met alle gevolgen van dien.
dinsdag 22 september 2009 om 20:45
dinsdag 22 september 2009 om 20:53
dinsdag 22 september 2009 om 21:00
dinsdag 22 september 2009 om 21:00
Hij heeft zelf geen relatie. Ik voel me er in zoverre ongemakkelijk bij, onze samenwerking gaat heel goed. Het is een doorgoeie man en mijn werk wordt erg gewaardeerd. Maar ik kan me zo indenken dat als mijn gevoel klopt en hij er ook over gaat beginnen en ik hem moet vertellen dat ik geen interesse heb, dat de situatie erg ehm hoe noem je dat, ehm netelig wordt?
Ik wil er namelijk wel graag blijven werken en dit dan zo netjes en minst kwetsend oplossen.
En er bestaat natuurlijk altijd nog een mogelijkheid dat ik er met mijn gevoel naast zit. Dan maak ik me druk om niks.
Het gaat mij erom hoe ik het beste kan reageren als blijkt dat mijn gevoel wel juist is. Ik wil dan wel adequaat reageren. Laatste paar keren was ik namelijk nogal overdonderd en wist niet hoe te reageren.
En ja, we werken in dezelfde ruimte, sterker nog, we werken best wel nauw samen.
Ik wil er namelijk wel graag blijven werken en dit dan zo netjes en minst kwetsend oplossen.
En er bestaat natuurlijk altijd nog een mogelijkheid dat ik er met mijn gevoel naast zit. Dan maak ik me druk om niks.
Het gaat mij erom hoe ik het beste kan reageren als blijkt dat mijn gevoel wel juist is. Ik wil dan wel adequaat reageren. Laatste paar keren was ik namelijk nogal overdonderd en wist niet hoe te reageren.
En ja, we werken in dezelfde ruimte, sterker nog, we werken best wel nauw samen.
dinsdag 22 september 2009 om 21:03
quote:eenmoeder schreef op 22 september 2009 @ 21:00:
Hij heeft zelf geen relatie. Ik voel me er in zoverre ongemakkelijk bij, onze samenwerking gaat heel goed. Het is een doorgoeie man en mijn werk wordt erg gewaardeerd. Maar ik kan me zo indenken dat als mijn gevoel klopt en hij er ook over gaat beginnen en ik hem moet vertellen dat ik geen interesse heb, dat de situatie erg ehm hoe noem je dat, ehm netelig wordt?
En ja, we werken in dezelfde ruimte, sterker nog, we werken best wel nauw samen.Maar is het iemand die gemakkelijk over gevoelens en emoties praat of is het meer een binnenvetter?
En ja, we werken in dezelfde ruimte, sterker nog, we werken best wel nauw samen.Maar is het iemand die gemakkelijk over gevoelens en emoties praat of is het meer een binnenvetter?
dinsdag 22 september 2009 om 21:04
dinsdag 22 september 2009 om 21:11
@eenmoeder: Mijn inschatting is dat als het een binnenvetter / introvert persoon is, hij zal ontkennen dat hij gevoelens heeft als hij ermee geconfronteerd wordt. Als hij jou niet heel actief versiert en het gaat om 'kleine signaaltjes' dat hij gevoelens heeft, dan kun je deze situatie heel lang laten bestaan, vermoed ik.
Dit heeft twee nadelen:
- je geeft hem de illusie dat het ooit wat wordt tussen jullie.
- je houd een rotgevoel over deze situatie.
Dit heeft twee nadelen:
- je geeft hem de illusie dat het ooit wat wordt tussen jullie.
- je houd een rotgevoel over deze situatie.
dinsdag 22 september 2009 om 21:12
Erg lastig.
Intuitie zit vaak goed in dit soort situaties , zoals iemand al schreef.
Ik heb ook de indruk dat je werkgever zich aan het voorbereiden is, afgaande op wat je schrijft. Okay, je hebt geen vriend, maar in plaats van te wachten tot je werkgever met een roos tussen z'n tanden op de knieen valt, kun je dit misschien voorkomen door onder je collegas te verspreiden dat je wel een vriend hebt.
Dat spreidt snel in een kleine opgeving. Twee weken later kan dan je vriend ( een neef of welke onbekende dan ook ) je ophalen van je werk.
Intuitie zit vaak goed in dit soort situaties , zoals iemand al schreef.
Ik heb ook de indruk dat je werkgever zich aan het voorbereiden is, afgaande op wat je schrijft. Okay, je hebt geen vriend, maar in plaats van te wachten tot je werkgever met een roos tussen z'n tanden op de knieen valt, kun je dit misschien voorkomen door onder je collegas te verspreiden dat je wel een vriend hebt.
Dat spreidt snel in een kleine opgeving. Twee weken later kan dan je vriend ( een neef of welke onbekende dan ook ) je ophalen van je werk.

dinsdag 22 september 2009 om 21:15
Ik blijf meestal gewoon stug dergelijk herengedrag negeren. Doen alsof je echt gek bent of als hij heel concrete dingen of dergelijk gedrag gaat uiten, het lachend/naïef blijven negeren. Als hij op een gegeven moment zegt: 'maar ik vind jou écht heel bijzonder, hoor" dat jij dan heel hard lachend en vriendelijk spottend zegt: 'ja, en ik jou ook, waarde collega!"' en dan verdergaan met het zakelijke gesprek.
Of je op kantoor laten ophalen door een mannelijke vriend, aardige buurman aan wie je de situatie hebt uitgelegd.
Of je op kantoor laten ophalen door een mannelijke vriend, aardige buurman aan wie je de situatie hebt uitgelegd.