Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Ja, hier ook niet echt nodig hoor, want hij slaapt altijd wel weer direct in na voeding (allen afgelopen weekend ff niet), maar hij komt 's nachts vaak sneller weer dan overdag, en wil dat eigenlijk andersom hebben, maar zit geen dwang bij ofzo, hoor. Hier zijn de nachten ook nog steeds gezellig en kunnen idd ook best lol hebben samen.

Inad, mooi hoe jullie dat samen doen. Zeker als je eerst anders hebt ervaren.

Aruub, Mattie komt nu wel in de buurt van Beer of niet, qua gewicht, en hoop dat je het niet vervelend vindt dat ik zo trots ben (vindt het zelf toch wel beetje rot dat het bij jou niet goed gaat en dat het hier zo vanzelf gaat).
Goed dat Ier zo voor je zorgt. Dat verdien je ook. Hij is vast trots op zijn gezinnetje. En een heel liefdevol gezin dus voor Chica en Mier om in op te groeien.
Wat heerlijk, Inad, 2 jaar niet ongesteld! Hier zelfde, wil denk ik nog wel 3e en misschien wel 4e??? Maar niet meteen.

Nou, nu ga ik eindelijk naar buiten met Bekkie, die wil loopfietsen.
Hij weegt al meer hoor Rebbel! Trots moet je zijn, je zorgt goed voor hem.
Ik wilde zelfde tips als dier geven ivm dag nacht ritme.

verduister nooit en maak flink herrie overdag. snachts als t lukt in donker voeden en anders klein lampje.

vis, je kunt haar troosten door te laten zuigen op je pink. wel goed wassen en korte nagel. doe ik hier ook want voeden tijdens krampjes zorgt voor meer kramp. er is ook een middel voor, zie sab simplex topic op deze pijler. en goed boeren!! zo essentieel, dan raakt ze die lucht kwijt. na elke voeding haar goed overeind houden en al moet je kwartier wachten, zorgen dat er een boer komt.

goed van al die babygewichten en bolle wangen!

dier, anders even lactatiedeskundige bellen? blokvoden helpt goed tegen "over"produktie.

Star, ik spoot bij chica wel 10cm door de lucht vaak tegen de zwaartekracht en van te voren kolven kreeg ik ook als tips.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
ik kan niet typen door miertje

zo ook even dutje doen trouwens. kraambezoek (goede vrienden met baby van 6 weken, die zijn 1e glimlachjes oefende, dat krijgen wij nog!!! zoooo lief!) en broer en schoonzus met baby van 5 maanden) zijn net weg, was een babyfeest .

mier heeft trouwens vanmorgen gehoortest gehad (goed!!!) en hielprik (ahhhhhhhhh).
Cinababy werkt ook bij krampjes. Een homeopatisch middel. Maar of ze dat bij jou ook hebben...?
hier werkte dat niet.

ik ben trouwens heel sceptisch tav alle homeopathie. Pseudowetenschappelijke onzin
Even melden met baby en krampn op de arm...

gisteren cb, ze is nu 55 cm en 4420 gram. Dus groeit super. Nog gevraagd van het slappen. Elfje mag max 12 uur achter elkaar slapen...niet dat ze langer dan 4 uur slaapt, maar toch.
O ja, dat was ik nog vergeten, nu ik verhaal over babyfeest lees, denk ik er weer aan. Hier komen de eerste glimlachjes al, zooo lief! Als je met je gezicht boven hem hangt en tegen hem praat, begint ie superschattig te lachen.

Lala, ook al een lekker moppie daar, goed hoor, dat ze het goed doet!

Ik doe niks aan krampjes. Voor mijn idee hoort het er gewoon bij en gaat het ook wel weer over, het is gewoon een faaaaaase.
Jeetje Rebbel, zondag al gedoopt, jullie zijn er snel bij. Mooie outfit scoren is altijd leuk natuurlijk

Wow, wat een bollie Caesar

Inad, hier hetzelfde door veel bewegen en erg actief zijn en baarmoeder die al na paar dagen niet meer voelbaar was. Helaas heb ik nu wel afgelopen maandag terugslag gehad, ws omdat ik toch teveel had gedaan. Het is ook nooit goed

Ik was trouwens bij Ceetje na vijf maanden weer ongesteld

Je laat mij ook kotsen Inad

Vis, je merkt het vanzelf wel wanneer je er genoeg druk hebt afgekolfd toch?
Cinababy is ruk. Borstvoedingsbabies hoeven trouwens niet per se te boeren omdat ze over het algemeen minder lucht happen.

Leuk hè, al die verschillende opvattingen?

12 uur achter elkaar slapen? Whoehahahahaha grapjassen daar.
Is Cinababy nu weer ruk? Altijd die tegenstrijdige adviezen. Dat is wel iets wat je snel doorkrijgt, Ie-de-reen zegt wat anders.
Nee mijn babies en ik vinden het ruk
Beer moet altijd lachen als je hem kietelt met iets boven zijn bovenlip. En soms ook op andere momenten maar zijn dat echte lachjes of zijn dat nog stuipjes?
Eerste lachje breekt tussen de 2 tot 6 weken door dacht ik, dus kan best al!
Zo, nu lekker met Eetje op borst film kijken, ze heeft een mamaplakdagje
Aruba, ik vind je een echte doorzetter. Ik weet niet of ik het zo lang had volgehouden met bv en kolven als het niet nu al veel beter ging. Fijn ook dat je je nie meer zo druk maakt als in het begin.

Blokvoeden in blokken van 3 uur? Prinsje komt meestal pas om de 3 a 4 uur (en soms moet ik hem zelfs wakker maken na 4 uur). 's Nachts heeft ie het al gepresteerd 5 a 6 uur weg te blijven. Maar ik zal vk nog even vragen. Ze komt nog een extra keer om Prinsje te wegen. Hij is eerste 2 dagen best afgevallen (niet meer dan 10% hoor) omdat hij niks had gegeten en de stijgende lijn die er nu wel inzit vond ze net niet overtuigend genoeg, dus wilde ze hem nog een extra keer wegen.

Ooh, lijkt me fantastisch Rebbel de eerste glimlach.

Inad, geweldig dat jullie het zo samen kunnen doen. Vooral na je eerdere ervaring.
Rebbel, als je met een kind of 4 op zo'n soort eilandje gaat wonen hoef je niet te werken, omdat je dan zo veel (extra) subsidie/kinderbijslag krijgt. Het is bedacht om er voor te zorgen dat er meer Ieren komen met het Iers als moedertaal, want hun aantal is in de afgelopen eeuw heel erg afgenomen. Het gaat om gebieden waar Iers de eerste taal is.

Net bij de HA geweest. Mima had tot mijn grote verbazing 500 gram verloren tov vorige week woensdag. Ik snap er helemaal niets van, want ze oogt veel molliger dan een week geleden... (toen ze al boven haar geboortegewicht zat) maar misschien is dat mijn vertroebelde moederblik. Thuis met de personenweegschaal gewogen en daar kwam uit dat ze 4 kg is ipv de 2,9 volgens de HA. maar het is geen digitale weegschaal, dus niet echt nauwkeurig. HA zei dat als ze de komende dagen niet snel aankomt ik deels moet overgaan op flesvoeding, omdat mijn melk dan waarschijnlijk niet voedzaam genoeg is. Volgens de groeicurve is 98 % van de meisjes van 2 weken oud zwaarder dan zij. Krijg nu extra controles van de wijkverpleegkundige. Blerch, wat een geklooi weer... Hoop dat de lactatiedeskundige ook een weegschaal heeft. Aan de ene kant heb ik het gevoel 'dit kan niet kloppen' en aan de andere kant voel ik me er toch onzeker over. De HA dacht trouwens dat ik honger voor krampjes aanzie... Dus wie weet ligt dat arme kind wel steeds te kronkelen van de honger ipv de krampjes. Als ze bij de lactatiedeskundige ook zo veel te licht blijkt zal ik haar iig wat vaker gaan aanleggen dan ze 'verzoekt'... hoewel dat toch al wel behoorlijk frequent is.
Je huisarts LULT Vis, moedermelk is altijd voedzaam.
http://www.borstvoeding.c ... iteit-van-moedermelk.html

Hier een stukje met tips en eventuele oorzaken.
Inad; Ik heb ook zo'n lieve vent, kan het alleen niet zo poetisch omschrijven als jij. wauw!

Vis : wat vervelend zo'n tegenstrijdig gevoel.. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Ik ben nooit zo van het boeren geweest. Bij de eerste kon ik af en toe wachten tot ik een ons woog.

Het leuke is dat andere mensen mijn kids dan wel eens veel later oppakten en er dan gelijk een boer uit kwam.Kreeg ik direct weer opmerkingen over mijn niet-boeren-opvatting. Puur toeval, al dat geboer (met bv). Bij fv lijkt het me toch iets anders?!
Niet-boeren-opvatting
Inderdaad, hier ook geen boer, dat hoeft niet per se. Soms komt er wel eens een boer uit als ie een tijdje heeft liggen kreunen, maar dan zit ie gewoon zelf lucht te happen.

En idd grote KUL over dat je melk niet voedzaam zou zijn, dat kan dus NIET. En waarom zou jij een kind hebben dat zich aan de groeicurves houdt? Er zijn altijd uitzonderingen.

Pipi, blokvoeden hoeft niet per se, hoor. Is wel handig als je (te) veel melk hebt. Maar je kunt ook gewoon je kindje volgen, zo lang alles goed gaat.

O, en Star, over welke bollie hebben we het? Wil me nergens mee bemoeien, maar de bollie op hyves is niet Cesar hoor!

En teruglezend naar jullie adviezen over dag/nacht, houd ik me daar eigenlijk al goed aan. Mattie ligt overdag beneden in de woonkamer te slapen en als ie boven slaapt, gewoon met gordijnen open. En 's nachts doe ik verder niet gezellig, want ben dat dan ook niet, haha. Behalve als er inderdaad een enorme poepluier voorbij komt waar manlief geen raad mee weet, haha, dan kan ik nog wel lachen, maar das leedvermaak
Ik zei dat het een bollie was ivm gewicht Rebbel Jouw bollie bedoelde ik dus

Mijn lieve vriend doet 's nachts de luiers alleen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven