Ervaringen contacten van datingsites

09-09-2009 15:46 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar jullie positieve en negatieve ervaringen met contacten die jullie via datingsites opdeden. Maar je hoeft niet bekend te maken wat de naam van de datingsite is, ook niet - vanwege de herkenbaarheid - wat de nickname was van de persoon met wie jullie die ervaring hadden.

Met ervaringen bedoel ik:

- inhoud van berichten die het contact jou verzendt en wat jij terugverzendt (via de datingsite of e-mailcorrespondentie), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de chat (ofwel van de datingsite zelf, ofwel via MSN), samengevat, anders wordt het veel te uitgebreid;

- het verloop van de date op het moment dat jullie elkaar ontmoeten.

Wat ik niet in dit topic wil aankaarten is de dating site zelf (wat de regels daar zijn, hoe het contact tot stand komt), maar wel het moment dat het contact er eenmaal is.

Ik wil wat meer inzicht hebben, dus het lijkt me leuk als jullie je ervaringen vertellen.

Ik wil ook mijn opvallende date-ervaringen neerzetten.

Een voorbeeld vond ik op:

http://www.mvlife.nl/forum/topic.php?TopicId=181
World of Warcraft: Legion
Heb dit weekend voor de 2e keer met dezelfde jongen afgesproken, ben benieuwd... Dit is pas de eerste keer dat ik dat met iemand van een datingsite doe en het voelt wel onwennig hoor, maar vind het wel leuk! Verder sms-en en msn-en we al best een tijdje. Nu maar zien hoe het gaat
quote:Zoey_ schreef op 22 september 2009 @ 19:35:

Lichamelijke aantrekkingskracht is heel belangrijk in een relatie.

@Hans, heb jij een foto op je profiel?Yep. Ik hoop nog een keer een foto te hebben waar ik (glim)lachend opsta, omdat ik zie dat de personen op foto's RP ofwel lachen ofwel glimlachen. Ik keek neutraal.
quote:Zoey_ schreef op 22 september 2009 @ 19:47:

Tja je wilt gewoon ontkennen, dat het uiterlijk een rol speelt.

daar heeft het niets mee te maken, ik vind het gewoon bot om direct zo to the point te gaan. Ik zou het ook niet kunnen verdragen moest er in de kroeg iemand me te direct aanpakken met allerlei vragen die ik niet kan waarderen. dan klikt het gewoon niet.

een beetje vriendelijkheid en tact kunnen wonderen verrichten. iemand die in een eerste mail alleen maar 'heb je een foto' kunnen vragen, tja, daar kan ik niets mee.
Ik vind een mooi geschreven, persoonlijke tekst aantrekkelijker dan een mooie foto.

Uiterlijk is ook meer dan een foto van een kop. Hoe iemand beweegt, praat, etc. dat staat allemaal niet op die foto.

En ja, ik vind uiterlijk wel belangrijk. Maar eigenlijk kan ik het uiterlijk pas beoordelen bij een ontmoeting. (Wel eens gehad hoor, leuke foto enzo, maar toen stond hij op het station en dacht ik meteen: nee. Overigens nog steeds leuk vriendschappelijk contact, maar mijn geliefde wordt het niet)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik vind een foto net zo belangrijk als de profieltekst. In een café stap je ook op een knap persoon af en niet op de lelijkste

Op paiq heb ik daar soms een beetje moeite mee. Zit je best leuk te chatten, komt er toch ineens een redelijk gedrocht tevoorschijn. Met alle respect, innerlijk is heel belangrijk maar uiterlijk telt zeker ook mee! Ik ben het wat dat betreft dus wel eens met Zoey
quote:Moonlight82 schreef op 22 september 2009 @ 19:28:

[...]En ik wil ook niet dat een man, zodra hij mijn foto in bezit heeft, daar zijn lusten op gaat botvieren. Dan koopt ie maar een mooie kalender De tijd van de kalenders ligt al weer wat internetjaartjes achter ons hoor en ik weet niet wat voor foto's jij meestuurt maar de meeste pasfoto's hebben toch niet dat effect dat jij omschrijft hoor.. ;)
quote:kuyt schreef op 22 september 2009 @ 20:36:

Ik vind een foto net zo belangrijk als de profieltekst. In een café stap je ook op een knap persoon af en niet op de lelijkste

Op paiq heb ik daar soms een beetje moeite mee. Zit je best leuk te chatten, komt er toch ineens een redelijk gedrocht tevoorschijn. Met alle respect, innerlijk is heel belangrijk maar uiterlijk telt zeker ook mee! Ik ben het wat dat betreft dus wel eens met Zoey

uiterlijk is belangrijk, dat zal ik nooit ontkennen.

het gaat hier over de botheid en tactloosheid van mensen, die geen letter met je willen communiceren zonder het zien van een foto;
quote:witteorchidee schreef op 22 september 2009 @ 20:46:

[...]

uiterlijk is belangrijk, dat zal ik nooit ontkennen.

het gaat hier over de botheid en tactloosheid van mensen, die geen letter met je willen communiceren zonder het zien van een foto;

De man met wie ik op dit moment chat en bel had geen foto bij zijn profiel staan.

Kun je dan genoeg uit een profiel halen?

In dit geval wel,hij had quotes erbij staan die wat over hem vertelden en waar ik uit kon lezen hoe hij over bepaalde zaken denkt en voelt.

Gelukkig had ik het bij het goede eind,hij blijkt mijn type te zijn qua uiterlijk(is nogal specifiek ),maar dat bleek pas toen ik zijn foto op msn zag.
quote:qthee schreef op 22 september 2009 @ 20:40:

[...]

De tijd van de kalenders ligt al weer wat internetjaartjes achter ons hoor en ik weet niet wat voor foto's jij meestuurt maar de meeste pasfoto's hebben toch niet dat effect dat jij omschrijft hoor.. ;)

Een foto van mijn gezicht. Niks bijzonders, maar sommige mannen zijn kennelijk nogal snel van slag, als ik mijn mailbox in de datingtijd mocht geloven.

Nee, bestaan die kalenders niet meer? Wist ik dan weer niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
ik heb geen foto geplaatst omdat ik vind dat een vrouw niet voor mijn uiterlijk moet gaan maar voor mijn innerlijk
Ik vind ook dat mannen bot kunnen reageren als het om de foto gaat.

Ik heb een keer op een site gestaan waar je ook 'vriendjes' kon maken (net zoals bij hyves). Ik stond er nog niet zo lang op en wist nog niet hoe het allemaal werkte. Ik had er wel een foto op staan, maar die kon je blijkbaar alleen zien als je een 'vriendje' van me was. Toen vroeg iemand, waar ik nog geen woord mee gewisseld had, aan mij: Ik wil je foto zien, dan kan ik zien of je mijn vriendinnetje mag zijn.

Daar heb ik dus verder niet meer op gereageerd.
Hyves is toch heel wat anders. Ik voeg sowieso geen mensen toe die ik niet in het echt ken.
Ik moest voor de forummeeting ook een Hyves-account nemen. Ik deed het liever niet, omdat ik niet met naam en toenaam op het Internet wilde staan. Maar toen ik zag dat je diverse informatie kunt afschermen was mijn bedenkingen tegen Hyves verdwenen.
ik sluit me aan bij de fotoliefhebbers.. ik denk.. ik sta in de etalage.. wil ook zien hoe de man er uit ziet.. iemand kan nog zo leuk schrijven.. het oog wil ook wat.

In mijn vorige relatie heb ik het visuele deel ook even naar de achtergrond gedrukt omdat het "zo goed klikte" maar merk nu zeker dat het ook voor je relatie erg goed kan zijn als je elkaar vanaf het begin ook lichamelijk aantrekkelijk vind, en dat dat niet hoeft te groeien zeg maar..
quote:Biba72 schreef op 23 september 2009 @ 12:26:

ik sluit me aan bij de fotoliefhebbers.. ik denk.. ik sta in de etalage.. wil ook zien hoe de man er uit ziet.. iemand kan nog zo leuk schrijven.. het oog wil ook wat.

In mijn vorige relatie heb ik het visuele deel ook even naar de achtergrond gedrukt omdat het "zo goed klikte" maar merk nu zeker dat het ook voor je relatie erg goed kan zijn als je elkaar vanaf het begin ook lichamelijk aantrekkelijk vind, en dat dat niet hoeft te groeien zeg maar..

nogmaals, ja, het uiterlijk is belangrijk. Maar daarom hoeft men nog niet op botte manieren foto's vragen.

Iedereen die het vriendelijk vraagt, kan een foto van mij krijgen. Maar mannen die geen woord met me willen wisselen zonder een foto en dit op een brute manier duidelijk maken, wijs ik onmiddellijk de deur.
Ik zal vriendelijk om een foto vragen, maar wel in de stijl van het profiel van diegene wiens foto ik zou willen hebben. Als een vrouw weigert met een eigen dus niet standaardbericht, maar me niet blokkeert, voel ik er wel voor om met haar te chatten of mails naar elkaar te verzenden.
Ik heb het een paar jaar geleden eens geprobeerd op een datingsite, was geen succes. Grootste afknappers vond ik de onwaarschijnlijke dingen waar mannen indruk mee probeerden te maken, dat er zo boos werd gereageerd op afwijzingen (terwijl ik het altijd vriendelijk inpakte!), profielen van 3 A4'tjes lang, extreem veel spelfouten, maar ook jonge mannen die schrijven als een bejaarde . Veel gelachen, dat wel.

For the Horde, Hans!
Ik denk, dat je op zo'n site net zo veel geluk moet hebben als in het echte leven.
quote:Puikeltje schreef op 23 september 2009 @ 18:41:

For the Horde, Hans!Aha! Jij bent een WoW-speler! En inderdaad, for the Horde, de meeste hoge level karakters zijn Horde-karakters!
Ik heb nog een vraag;

hoe lang wachten jullie met een eerste afspraak?Wat is gangbaar?

Na vier weken msnen,bellen en cammen wil ik die man wel eens in het echt zien,maar ik heb nog nooit een 'date' via internet gehad.

Hoe pakken jullie dat aan?

Ik voel nu enige irritatie bij mijzelf omdat hij wel allerlei plannen heeft maar geen concrete datum noemt.
Allerlei plannen hebben maar niet concreet tot een datum en date komen vind ik een no go. Dan is het leuk contact te hebben maar schiet je er niets mee op. Ik spreek het liefst zo snel als mogelijk is af. Dan weet je of het ook irl klikt, mijn ervaring is dus ook als Moonlight, kom je iemand tegen en ondanks de foto weet je dan al dat het hem echt niet gaat worden. Dat meer dan bevriend zijn of bekenden er niet in zit.
Ik heb geen ervaring met de dates zelf. Ik denk dat daar voor geen vaste periodes zijn, en dat het afhangt zowel van mij als van haar. De ene zal snel willen daten, zoals Dushi misschien, de ander zal wat langer willen chatten. Maar het nadeel van veel chatten en wachten met afspreken is, dat je snel uit de gespreksstof heen bent. Dat ervoer ik toen ik een keer ging daten (niet via een datingsite). Op de tweede date was dat minder een probleem. Er was altijd wel iets wat we beiden zagen, en wat tot gespreksstof leidde.
'Door de gespreksstof heen zijn' klinkt bij mij erg geforceerd. Als je je best moet doen om in gesprek te blijven, dan klikt het gewoon niet.

Ik denk dat het nadeel van eerst lang mailen/chatten is dat je al een hele voorstelling van iemand gaat maken, of digitaal 'verliefd' wordt. En dat het dan in werkelijkheid tegenvalt.
Wat jullie zeggen dat denk ik dus ook.

Leuk..dat contact,maar wat schiet je ermee op,de gespreksstof(ik heb dat nu soms al op msn) en het feit dat je je een voorstelling van iemand gaat maken(volgens mij is hij digitaal verliefd op mij).

Gisteravond heb ik hem gevraagd wat hij denkt van een date,hij deed hier heel verlegen over en vaag,en noemde uiteindelijk uiterlijk 5 december.

Zo lang ga ik dus niet zitten wachten,3 maanden deze situatie en stel dat hij irl toch tegenvalt,wat een tijdverdrijf dan pfffff.

Daar komt bij dat ik om het weekend werk,heb dus wel wat beters te doen,en besteed mijn tijd aan mijn kinderen en vriendinnen.

Ik hoor van vriendinnen dat 40+ mannen vaker de boot afhouden met daten,wtf doe je dan op een datingsite???
Dan pas daten Bowiefan? Djeez die lijkt er wel geen zin in te hebben. Geen idee of 40+ mannen de boot afhouden, mijn ervaring is dat dit in elke leeftijdscategorie kan gebeuren. Wat ga je nu doen met deze man? Wachten tot 5 december (wat ik trouwens weer een rare datum vind, meeste zijn dan sinterklaas aan het vieren (met gezin of met familie/ nichtjes en neefjes als men zelf geen kinderen heeft)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven