Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blindje, gefeliciteerd met Plindje!! Hiep hiep hoera!!!

He, begint net Mats honger te krijgen!! Alles goed hier, kom later nog wel terug!

Ris, fijn dat je er weer bent!

Dagahaag
Zo, alles oke hier...beetje weinig beleefd eigenlijk. Gewoon een boodschapje gedaan enzo.

Als je nu buiten bent kun je je niet voorstellen dat het morgen zo bloedheet gaat worden! Wel lekker, helaas moet Mmman weer klussen in het huis van zijn zusje dus kunnen we niet even wat leuks gaan doen. Ik wil morgen middag heel graag naar de fietsenmaker om een mamafiets te gaan bestellen, ik hoop dat dat er nog van komt. Iemand hier al een moederfiets? Flower misschien?

Mmm...ik heb echt geen nieuws; ga lekker een boekje lezen. CU!
alleen ff up.
@blindje gefeliciteerd met Plindje! hoop dat het voor jou een beetje uit te houden is met al die visite enzo.....Het komt bij jullie allemaal wel in 1 keer tegelijk he?

En wordt het morgen echt snikheet? aaaah nee he! Heb ik helemaal geen zin in. Werk morgen van 9.00 tot 17.00 met die piep koters en ze weten niks andes te doen dan computeren (pffft echt jeugd van deze tijd) en ik ben een beetje inspiratieloos aan het raken qua andere dingen die ze kunnen gaan doen.......en af en toe is het verdomd makkelijk zo'n flikkerend beeldscherm waar ze helemaal door gebiologeerd zijn......

Even pizza in de oven gooien. brb

Spruit ligt lekker te murmelen en te doen boven in d'r wieg. Heeft ze laatste dagen wel een handje van om juist wanneer wij geen eten te gaan liggen huilen en doen. Over het algemeen gaan we er even naar toe, aai over d'r bol evt en boertje laten, ritueeltje weer af draaien en slapen maar. Maar gisteren en eergisteren raakte ze helemaal over d'r toeren en hebben we haar er maar uitgehaald en in de box laten spelen......Ben benieuwd hoe het nu gaat.

verder weinig nieuws onder de horizon.....ga ff checken of er nog wat te lezen valt op sperma topic.
Hey Meiden,

Hier ben ik weer:) Ik ben voor twee dagen bij mijn moeder neergestreken, omdat Mees zo huilde snachts. Ik moet zeggen sinds vandaag is ie koortsvrij en zit ie beter in zn vel. hij heeft afgelopen nacht weer helemaal doorgeslapen (pfffff joepie). Ben vandaag wezen shoppen met mams en de kids. Mees heeft de hele tijd geslapen ind e wagen. Lekker in de uitverkoop.

schoenen, broeken, sokken, boeken. helemaal blij word ik daar van.

Morgenochtend gaan we weer met de helehoelahut naar huis.

morgen verjaardag van schoonmonster. en zondag ookw eer een verjaardag.

mmmoi; IK heb een mamafiets!!:) sinds Bram er is. ikmoet zeggen HEERLIJKE fiets. en nu met twee kids op de fiets moet ik er niet aan denken om me tussen een krap stuur en zadel te moeten wurmen. Ik kan hem je zeker aanraden. ik heb het oude model nog, maarde nieuwe modellen zijn alleen maar verbeterd en mooier geworden. Het loont de moeite om een proefritje te gaan maken:) Ook kun je ze op internet goedkoper vinden hoor dan in de winkel. wij hadden een winkel in halfweg(amsterdam) gevonden waar ze hem voor 499 verkochten. ik heb ze nu ook al geodkoper gezien. ik heb btw de sparta amazone.
Nou ringel ik geloof dat er niet echt veel meer te beleven is op het sperma-topic. Had nog wel geprobeerd wat meer info los te krijgen met een aardig berichtje, maar zonder succes. Nu blijkt dat kiki25 maar gewoon verzonnen is door twee kantoordozen zie Overig pijler, coming out of the troll.....

Suf hoor dat twee mensen zulke onderwerpen posten. Sommige mensen reageren er echt heel serieus op en posten ook al hun problemen bij zo'n topic.
Goede Morgen!!!!

Hoop dat Kyran snel kan klokkijken dan kan ik uitleggen dat ie niet voor zes uur eten krijgt. Dit is echt waardeloos. Op mijn vrije zaterdag al om half zes op want meneer heeft honger. N-man gaat er ook vaak uit hoor maar die liep gister ook flink op zijn tandvlees en ik slaaap toch al slecht ivm blaasontsteking en zwanger moet ik er 5 keer uit 's nachts dus was al een soort wakker toen ik Kyran hoorde. Wordt een lange dag want moeten veel doen vandaag en vanavond uit eten. Dus kan niet lekkker bankhangen vanavond als ik moe ben. En dat ben ik zeker weten en soort chago want Kyran moet naar oppas en dan zit ik toch niet lekker rustig in een restaurant. Overbezorgde moeder:$.Ik kan het nog steeds niet prettig vinden om Kyran weg te brengen voor zoiets triviaals als uit eten gaan. Ik ben veel liever thuis met hem. Vraag me wel eens af of ik nu niet een enorme muts aan het worden ben.

Kyran gaat jengelen mss wil hij nog wel even slapen. Kan ik er ook nog even in:P. 
haha Niniane, hier ook zo'n vroege vogel. Heb Roan net ook maar de fles gegeven. Hij was al om kwart voor zes wakker. Niet jengelen ofzo, maar keuvelen tegen zijn spuugdoekje. Om half zeven ben ik er maar uitgegaan om hem de fles te geven. Kan manlief nog even slapen. Ik doe bijna altijd de eerste fles omdat ik nog wel verder kan slapen als ik er weer in duik. Mijn man kan dat niet, die is dan klaarwakker. Ook zo sneu op je vrije zaterdag.

Gisterochtend naar de huisarts geweest. Ben nu weer terug aan de medicijnen. Gebruikte nog een minimale dosis, nu weer hetzelfde als toen Roan net geboren was. Nog niet heel veel, maar hopelijk voldoende om mij rustig te houden. Ook word ik doorverwezen naar een psycholoog. Vond ik in eerste instantie een beetje raar. Heb geen onverwerkte jeugdtrauma's ofzo. Volgens huisarts kan psych me ook technieken aanleren zodat ik minder snel van slag ben in stressvolle situaties. Ik vroeg hoe ik dat het beste kon doen met mijn werk. Mijn eigen idee was om een weekje thuis te blijven en dan te hopen dat ik voldoende bijgetankt zou zijn. Hij gaf aan dathet voor hem moeilijk zeggen was, maar dat hij toch zeker minimaal 2 weken thuis zou blijven. Dat komt voor mijn werk dus heeeeeeel slecht uit. Ik moet nog maar even kijken wat ik ga doen.

Dit weekend lekker rustig aan doen. Vandaag even boodschappen en in de tuin aan de slag en morgen roseetjes drinken met mijn schoonzusje. Gezellig. De jongens gaan dan met hun bestuurbare auto "spelen". Ze hebben van die auto's op schaal, die dingen gaan nog iets van 80 km per uur als je ze op volle snelheid zou laten gaan.
@mmoi, hier geen mamafiets. Mss in de toekomst, maar heb nu een fiets met een vrij brede instap. We kijken wel even hoe dat werkt.

@blindje, gefeliciteerd met plindje

@pepiet, hopelijk krijg jij nu ook lekker je rust. Is mees nu helemaal beter?

@ringel, werkze vandaag
Wat een vroege vogels allemaal...

Gisteren zo'n heerlijke dag gehad! 's Middags kwam mijn moeder onverwacht langs en die is meegegaan naar de fietsenmaker zodat ik een moederfiets kon bestellen! Ik moest mijn eigen fiets natuurlijk meenenmen voor de inruil én Jasmijn dus dat was anders lastig geweest. Helaas moet ik voor mijn lengte een 61 cm frame hebben en die hebben ze nooit op voorraad, dus kon ik geen proefrit maken. Heb de Gazelle Bloom besteld (heb wel eens op die van mijn vriendin gereden, die was ook te klein voor mij, maar toch beetje een idee). Een paarse! Leuk hè, Blind...Met fietstassen en nou moet ik alleen nog een zitje gaan bestellen want ze hadden daar niet zoveel leuke kleuren dus moest ik even op internet kijken welke er leuk bij was.

's Avonds kwam manlief thuis met het idee naar Harry Potter in de bios te gaan, toen hebben we mijn ouders gebeld of Jasmijn mocht komen logeren en natuurlijk mocht dat. Dus Jasmijn weg gebracht; zijn we eerst uit eten gegaan (klein hapje) en daarna nog even wezen winkelen (was daar koopavond). Heb een onwijijijijijs leuke schooltas (voor mijn werk) gekocht van Bjorn Borg, de mijne was echt overleden dus moest een nieuwe. En daarna naar de film! Heerlijk avondje hoor. Wel raar als je dan thuis komt en je meissie is er niet. Mis haar gelijk! Maar ik ga zo douchen en dan haar weer ophalen. Ik was klokslag half acht wakker vanochtend en ik kon echt niet meer slapen; gewoon gewend dat Jasmijn dan BV hoort te krijgen, gek hè!

@Pepiet: Ik heb dus weer veel te snel zo'n fiets aangeschaft en niet op het net gekeken. De mijne is wel een heel stuk duurder maar ik krijg nog geld terug van de belasting (fietsenplan) en mijn eigen fiets had nog een goede inruil, dus hoef ik eigenlijk maar 250 euro ofzo te betalen en dan heb ik een nieuwe fiets, tas en zitje!

@Blind: Gefelie. Was het gezellig?

Sjee, verder weet ik het al niet meer...

Ringel moest werken toch vandaag? Sterkte dan maar...

Ik ga gauw mijn meisje ophalen!
Heej meiden!

Had gisteren niet veel tijd, daarom nu een uitgebreide reactie want ik heb weer heel wat bij te lezen, LEUHEUK!

Pebbles, ik ben inderdaad enorm geschrokken. In het donker zomaar uit het niets zo'n mega beest voor mijn wagen. Ik ben nu zelfs een beetje schrikachtig als ik 's nachts in het donker naar toilet ga bijv. Zal even tijd nodig hebben.

Ik zal Pepiet heel lief aankijken voor de foto's! *;

Heb er zin in om te kijken en wil heeel graag een gezicht bij de berichten!

En, heb je nog lekker geshopt? Leuke dingen gevonden in de uitverkoop? Heerlijk he!! Misschien heb je al weer een bericht geplaatst hierover maar ik ben gewoon begonnen met lezen en reageer meteen :-)

Lekker rustig aan doen het weekend jij, ok.

Ringelding: mooi dat je deurklinken hebt gevonden!

Jammie, lekker pizza gegeten gisteren. Hopelijk kom je toch een beetje gezellig de dag door met die piep kids, hihi, vandaag. Ja het is wat, die pc-verslaving! Ik zie mijn neefjes ook niks anders doen! Ik moest vorige week een kadootje voor een van de twee halen, mmmm moeilijk! Wilde niet iets voor de dvd, X-box, nintendo, pc of what ever geven. Dus een heus voetbalgoal gekocht voor buiten!

Ow meiden, dat zgn. wurg reflex, het blijft wel even hoor. Want Vico eet tijdens de lunch een half bammetje maar blijft kokhalzen als het te ver achter op zijn tong ligt. Het lijkt inderdaad heel erg maar het is super goed dat ze het doen, om stikken te voorkomen. Maar het is dus niet zo dat ze pas stukjes mogen eten als het wurgreflex er niet meer is, het helpt de babes juist om stukjes te leren eten.

Hoi Ris! Wij hebben elkaar nog niet gesproken. Ik ben Marlies en schrijf sinds kort mee. Heb een zoontje Vico van 7,5 maanden (op de dag af!).

Leuke vakantie gehad dus? Maar een beetje uit ritme geraakt. Ja hoor ik heel vaak over baby's, zal ons dus straks ook wel overkomen.....Is Ella alweer een beetje in haar eigen ritme nu jullie thuis zijn? Waar zijn jullie geweest? Ik heb heel dit topic doorgelezen om er in te komen en jullie een beetje te leren kennen maar heb niet alles kunnen onthouden:o. Je hebt een hypo gehad? Dus suikerziekte. Vervelend meid. Ook door de vakantie een beetje uit je eigen ritme met medicatie of heb je een pomp voor insuline? Een vroegere directeur van me heeft ook suikerziekte. Het is ontzettend moeilijk, vond zij, om een balans te vinden. Goed, we spreken elkaar ongetwijfeld snel hier!

Blindje wat fijn dat je het babietje al hebt kunnen voelen. Voelde het weer zo bijzonder als bij de eerste? Je kunt het nu vast eerder herkennen zeker, dat je zeker weet dat het de kleine in je buik is en niet je darmen bijv.

Ben zelf nog niet toe aan een tweede maar kan me wel helemaal indenken dat het helemaal geweldig is om dit alles weer mee te maken! Best snel trouwens, baby voelen bij 13 weken maar schijnt bij tweede eerder te zijn, heb ik wel eens gehoord. Leuk zeg, dat de echo zo scherp was!

Max was lang dus, hoe groot bij de geboorte? En nu nog steeds een groot kindje? Nog vanharte met Plintje! :gwab: Leuke dat gehad?

En wens jou ook een rustig weekend toe verder, dat kan je wel even gebruiken, denk ik!

MMMoi: Hoi!

Nee Flower heeft geen mamafiets. Heb zelf een redelijk nwe bike en daar zit het zitje al op zodat ik kan oefenen 'droogfietsen'. Vico doen we er pas in als ie zelf goed kan zitten, rustig aan al sta ik bij wijze van spreken nu al te trappelen van ongeduld om lekker met 'm te fietsen. Maar ik vind die mamafietsen best wel lomp eigenlijk, niet onaardig bedoeld hoor. Maar ben zelf niet heel groot en denk dat ik het wel red met mijn eigen fietsje.

Maar wel leuk zeg, dat jij eentje gaat aanschaffen! Heb je al een zitje? Ik heb die van bobike gekocht. Ziet er leuk uit joh, op de fiets.

Maar hoe is het weer bij jullie? Het is hier wel lekker qua temp. maar harde wind en redelijk veel bewolking. Wij hadden even willen varen maar helaas, misschien morgen.

Heej Pepiet!

Ah lekker dat je even bij je mams terecht kon met oa Mees! Gelukkig gaat het beter met 'm! Hij heeft dus behoorlijk een griepje oid te pakken gehad. Altijd zo sneu voor die kleintjes.

Jij ook al wezen shoppen! Ha, het is wel de tijd he. Ik ook nog gisteren, leuke rokjes en een capri broek gekocht voor de zomervakantie. En jij? Goed geslaagd? Lekker dat Mees doorslaapt dan. Hoef ik met Vico niet meer te proberen, die vindt winkelen even niet meer leuk, helaas.

Schoonmonster, ik heb zo gelachen toen ik dat las. Leuke nwe 'koosnaam' voor mijn schoonmama, want daar kan ik erg goed mee gelukkig. Hah, echt leuk bedacht Pepiet!

Ja ik hoorde dat ook inderdaad, die Sparta schijnt een goede en goedkope mamafiets te zijn MMMoi, wie weet is dat wat voor je!

Ow Niniane, heeft Kyran ook zo'n lekker tijdstip momenteel om wakker te worden. Hier hetzelfde verhaal. Kan wel rekken met speen maar toch, ben de vaste slaap dan zelf wel verloren. Je was er ook vroeg bij vanmorgen. Hoop dat je nog even hebt kunnen slapen voor je drukke dag. Tja, ik wil ook altijd wel graag thuis zijn met Vico maar deze week toch twee avonden iets minder aan ritme gedacht en iets meer op pad met Vico en later op de avond thuisgekomen en hij vindt het geweldig, is echt wel een kindje om mee weg te gaan, heeft het thuis wel gezien, geloof ik. En zelf vind ik het ook heerlijk. Jij bent extra moe natuurlijk vanwege zwangerschap en die vervelende blaasontsteking maar probeer er even van te genieten, wie weet geeft het je nwe energie. En dan ben je weer extra blij als je weer lekker thuis bent bij Kyran, nietwaar? Succes vandaag!

Hoi Krokus, nog een vroege vogel! Vico werd vandaag pas tegen 08.00 uur wakker. Lekkeerrrrr!

Mag ik je een ongevraagd advies geven? Luister naar wat je huisarts zegt, jij bent belangrijker dan je werk meid. Ze redden zich daar vast wel en dan moeten ze maar even iets harder werken zelf. Ze hebben er niets aan als het straks minder gaat met je! Hoop dat je even aan jezelf kunt denken! Lekker fun maken en rose drinken, zou ik zeggen!

Moet even plaatsen, Vico is wakker. Reageer straks verder op de rest.

Liefs, Marlies
quote:

Blindje wat fijn dat je het babietje al hebt kunnen voelen. Voelde het weer zo bijzonder als bij de eerste? Je kunt het nu vast eerder herkennen zeker, dat je zeker weet dat het de kleine in je buik is en niet je darmen bijv. 

Ben zelf nog niet toe aan een tweede maar kan me wel helemaal indenken dat het helemaal geweldig is om dit alles weer mee te maken! Best snel trouwens, baby voelen bij 13 weken maar schijnt bij tweede eerder te zijn, heb ik wel eens gehoord. Leuk zeg, dat de echo zo scherp was!

Max was lang dus, hoe groot bij de geboorte? En nu nog steeds een groot kindje? Nog vanharte met Plintje! :gwab: Leuke dat gehad?

En wens jou ook een rustig weekend toe verder, dat kan je wel even gebruiken, denk ik!Eeeeeeeeeh ik ben niet zwanger van de tweede, maar van de vierde!!! Maar speciaal blijft het wel. En ik krijg heel veel echo´s dus dit was al de vierde echo in deze zwangerschap. Alleen is die bij de nekplooimeting veel duidelijker, dus alles is beter te zien.

Max was 55 cm en 4200 gram bij geboorte. Een flinkerd dus. en nog steeds. Maar ja, Plindje is heel groot en mamma nou niet echt klein, dus een ukkepukje had me verbaasd. Deze zal ook wel weer groot worden.
Ow haha, sorry! Ik wist dat er iemand een vierde kreeg maar had er even niet aan gedacht dat jij dat was. Moet er dan ook nog even inkomen hoor, al die namen, haha.

Maar vierde dus, wauw zeg. Blijft bijzonder, natuurlijk!

Fijn dat nekplooimeting in orde is en zoveel echo's lijkt me echt leuk! Waarschijnlijk vanwege medische indicatie maar als het allemaal in orde is, dan is het mooi meegenomen dat je je babe zo vaak kunt bewonderen!

Eeeeeeeeeh ik ben niet zwanger van de tweede, maar van de vierde!!!
Mmmoi, lekker dat je gisteren zo'n leuke dag hebt gehad. Eigenlijk heel onverwachts en ongepland van alles ondernomen dus, gezellig hoor. Was Jasmijn wel eens eerder uit logeren geweest?

Je hebt een heel pakket zeg, voor 250 euries. Super! Een paarse fiets, hip man!

Ga Vico even fruit geven en daarna zijn slaapje gunnen zodat C en ik ons kunnen klaarmaken voor visitie naar mijn neefje van 8, zijn teelballetje zat in lies dus gisteren aan geopereerd. Pokemonkaarten voor hem gehaald en dadelijk even op bezoek natuurlijk!

Oh ja, Vico heeft net 200 mtr even in het fietszitje gezeten met C op de fiets en ik glunderend aan de zijlijn. Heel langzaam op een stuk nieuw asvalt bij ons voor de deur. Lachen hoor. Hij is nog wel te wiebelig, was meer even voor de fun en nu wachten totdat ie een maand of 9 is!

Fijn weekend!
IK WIL OOK EEN PAARSE FIETS!!!! Jammer dat ik niet meer kan fietsen, anders ging ik ook voor paars. En het zou een hoop gewandel en gebus schelen, maar ja, het is niet anders.
He meiden even een vraagje: 

in januari hebben we even een logistiek probleempje van vier a vijf maanden. We hebben een Mutsy wagen en daar kan je een duo-sit op vastklikken. Die gaan we kopen maar de bb kan er pas vanaf vier/ vijf maanden (officieell 6 maanden) in. Wat te doen de eerste vier maanden. Zat te denken om ergens een duo wagen met ligdeel te zoeken maar die wagens zijn zo groot en zonde geld omdat het maar voor korte tijd is. Die kan ik in het nieuwe huis eigenlijk ook niet kwijt naast alle andere kinderspullen. Een collega van mij heeft ook twee kindjes binnen een jaar gekregen en die heeft de tweede de eerste maanden overal (ook bij boodschappen doen) mee naar toe genomen in een draagdoek. Dat beviel haar prima. Heeft iemand ervaring met draagdoeken/buikdragers en beviel dat. Of heeft iemand nog andere tips? Ga me nu maar vast orienteren want de tijd gaat toch wel erg snel. Zeker met de verhuizing voor de deur.

Liefs Niniane
Ik heb niet helemaal bijgelezen hoor... jemig 6 pagina's in 2 weken!

Ringel, ik had je nog ge-smst, had je die gekregen? Ik vond het jammer dat het niet door kon gaan, maar ineens wilde iedereen langs komen (ook leuk!) Maar geeft niks, we spreken elkaar vast nog wel een andere keer!

We zijn één keer in Groningen-city geweest, maar omdat het zo'n verrekte klote weer was, zijn we van de parkeergarage naar het Groningermuseum gelopen (mooie tentoonstelling van Mariko Mori!!!) en weer terug naar de auto....

Vakantie was dus leuk, maar we hebben voornamelijk gedaan wat we thuis ook zo'n beetje doen. Afgezien van het feit dat we 3 keer zijn gaan zwemmen en dat Ella begonnen is met bijvoeding. Echt superleuk!!! Ik merk wel dat we geduldig moeten zijn, ze snapt nu net dat wat ze in haar mond stopt ook doorgeslikt kan worden. En ze pakt de stukjes die we klaarleggen ook al beter, maar soms ook niet en dan zit ze op haar hand te kauwen terwijl aan de onderkant dan geperste wortel of aardappel komt gedrupt!

Tot nu toe alleen nog volgens Rapley gedaan en hoewel het een zooi is en ze nog niet merkbaar veel extra's binnenkrijgt; bevalt het goed!

Verder is ze nog steeds het allerliefste schatje wat er is! Ze lacht zoveel en zo gezellig (liefst idd 's nachts als wij willen slapen haha), ze probeert om te rollen (wat nog steeds niet lukt) en ze kan ook los zitten, nog niet heel lang, maar het lukt wel!

Blind ik las in de vluggigheid dat jullie auto gejat was, hopelijk zijn de reparaties klaar en viel het mee wat betreft de kosten!

Flower, ik lees nog wel een keer hoe je hier terecht bent gekomen want jouw kindje is toch wel wat ouder dan de meesten hier (uh... toch wel zeker een maand haha!)

Ik ben Ris, 33 jaar, moeder van Ella van 28 dec. Ik heb idd suikerziekte waarvoor ik een insulinepomp heb (grappig dat je er zo veel over weet!). Ik sta voor de klas op een dorpsschooltje, voorlopig heb ik vakantie (nog 4 weken) dan ga ik weer aan de slag voor 2 dagen per week (heb op woensdag ouderschapsverlof) tot februari, dan ga ik weer 3 dagen werken.

Dat was even kort!

Oppasperikelen; hebben wij ook last van. Dat ze geen schone romper aan heeft bijv. of gewassen is met mijn moeders dikke badstof washanden (terwijl Ella nogal veel vouwen heeft waar je met zo'n washand echt niet tussen kunt... net voor de vakantie had ze dan ook heel veel smetplekjes, ik had haar zelf 4 dagen niet gewassen.... oeh!). Of dat ze zeggen dat ik geen jasje in haar tas heb gedaan, maar dat ze gewoon slecht gekeken hadden, want het zat er echt in. (ja, toen zijn we maar niet gaan wandelen; heb ik heel die fucking kinderwagen voor niks mee gesleept! dit was mijn schoonmoeder in actie) En dat slapen ja... Ella heeft dondersgoed door dat ze bij de oma's een potje kan breken, dus die slaapt niet in haar eigen bed. Nee.... tante wil het liefst in het grote bed, met oma of opa ernaast! Nou ja... als ze dan maar slaapt!

Straks als de opa's en oma's ook mogen gaan bijvoeden zal het wel helemaal lachen worden....

Ik ga snel, Ella wordt wakker!

Tot gauw!
Zo daar ben ik dan weer...toen ik vanochtend Jasmijn ging halen bij mijn ouders zat ze gewoon nog lekker in pyama! Mijn moeder dacht dat ik toch uit zou slapen dus dat ik voorlopig niet zou komen. Kwam mij wel mooi uit, want ik ben eerst grote boodschappen gaan doen en heb toen Jasmijn pas gehaald. Ideaal, anders moest ik haar meenemen naar de supermarkt en da's toch niet zo handig vind ik. 's Middags zijn we lekker met vrienden en hun baby (van 22 jan.) naar het bos geweest; heerlijk weer, alleen begon het op een gegeven moment te miezeren dus zijn we maar in gaan pakken. Thuis Jasmijn te eten gegeven en in badje gedaan want ze was nogal plakkie van de zonnebrandcrème enz. Nu ligt ze in bed maar daar is ze het niet mee eens; ze ligt te brullen. Ik loop tussendoor af en toe heen en weer want ik zie dat ze moe is...

Manlief heeft vanavond een BBQ van vrienden; ik was ook uitgenodigd, maar het is toch meer zíjn cluppie en anders moesten we ook weer oppas gaan zoeken. Ik vind het helemaal niet erg; ik ga zo lekker in bad en dan op de bank met een goed boek en een wijntje (als Jas tenminste slapen wil).

Even erheen...

Ze slaapt bijna maar ze ligt gewoon te 'mopperen', irritant is dat.

@Flower: Ik vind moederfietsen ook altijd lomp maar deze heeft gewone 28 inch wielen en niet van die gekke kleine 26 inch. Kijken jullie maar eens op www.gazelle.nl dan op nederlands, collectie en dan zoek een model (of zoek een fiets, dat weet ik ff niet meer) recht in het scherm. Tik in Bloom en je ziet hem gelijk in paarse versie. Hij is leuk!!! Welke Bobike zit heb jij gekozen? Ik heb op de site gekeken maar er zijn best veel leuke kleuren! O ja en het was de derde keer dat Jasmijn ging logeren. Voor de tweede keer bij mijn ouders; ze heeft ook een keer een nacht bij mijn schoonouders geslapen.

@Niniane: Kun je niet op MP een 2e hands duowagen kopen en die voorlopig gebruiken tot de nieuwe baby weer groot is en in de Mutsy kan en Kyran wil lopen? Die wagens doen het heel goed op MP dus als je er voorzichtig mee bent ben je hem daarna ook zo weer kwijt denk ik.

Misschien een idee?

@Ris: Ik vind het eigenlijk niet zo heel veel hoor, voor 2 weken. Was je vakantie lekker? Was je in een huisje? Wij willen ook nog steeds een bungalowtje boeken maar ik kan niets betaalbaars vinden.

Nou, voorlopig was dit het weer. Jasmijn gaat nu volgens mij ook echt de nacht in, dus: avondje voor mezelf!

Tot morgen!

@Flower: Ik vind moederfietsen ook altijd lomp maar deze heeft gewone 28 inch wielen en niet van die gekke kleine 26 inch. Kijken jullie maar eens op www.gazelle.nl dan op nederlands, collectie en dan zoek een model (of zoek een fiets, dat weet ik ff niet meer) rechts in het scherm. Tik in Bloom en je ziet hem gelijk in paarse versie. Hij is leuk!!!
Nog even twee foto´s van de nekplooimeting. Wel foto van foto, dus niet heel goed van kwaliteit, maar toch duidelijk!
wat een boel geschreven weer (niet zo gek als de eersten al om 6 uur gaan schrijven:D). Die tijd dat we hoogzwanger vaak 's nachts aan het forummen waren was ook wel heel erg gezellig, jullie hebben me echt door die slapeloze nachten heen geholpen.

Na maanden blij te zijn geweest dat ik niet meer zwanger was begin ik me nu toch langzaam de leuke dingen er weer van te herinneren. Het moet toch niet gekker worden, straks wil ik zeker nog een tweede kind:P.

@ris: leuk, je bent er weer. Ik miste al wat oranje op mijn beelscherm.

Lekker aan het rapleyen hoor ik? We proberen het bij Floor te combineren maar het rapleyen gaat een stuk enthousiaster dan de prakjes, die wil ze echt niet. Hier krijgt ze ook langzaam steeds meer door wat de bedoeling is. Vandaag heeft ze een kwart peer volledig tot kleine stukjes gebeten en daarna alles weer vrolijk naar buiten gewerkt. De kleinste stukjes heeft ze denk ik al wel doorgeslikt.

Begint er al weer wat meer ritme in te komen? 6 of 7 keer BV per dag is wel heel veel kan ik me voorstellen. Hier is het meestal 4 keer BV en ik vind het al veel als het een keer 5 keer is.

@blindje: super dat de echo zo goed was. Was Max ook al zo groot trouwens bij de 12 weken echo? Nog gefeliciteerd met Plindje, was het gezellig?

Paarse rolschaatsen een idee:P?

@mmmoi: leuk hoor, paarse mamafiets gekocht. Ik wil er stiekem ook wel 1 maar ik heb net vorig jaar een fiets gekocht (wel tweedehands) en ik vind dus dat ik eigenlijk eerst even moet proberen of dat gaat lukken met stoeltje. Maar als ik er 1 ga kopen wil ik ook de Gazelle Bloom, die heeft inderdaad niet van die kleine wielen. Zet er maar een foto van op de groep als je hem hebt. Ik heb gisteren toevallig naar bobike stoeltjes gekeken en er is echt veeeeel keus.

Lekker avondje gisteren gehad hoor ik.  Hoe was Harry Potter, ik wil hem ook graag zien (volgende week komt het nieuwe boek uit dus ik ben niet aanspreekbaar volgend weekend;)).

@pepiet: lekker hoor dat je even bij je moeder terecht kon. Ben je ondertussen weer thuis? Je hebt het trouwens over "nu met twee kids op de fiets", bedoel je dan dat je Mees nu al op de fiets meeneemt of bedoel je dat je over een tijdje met twee kids fietst?Hoe was de verjaardag van je schoonmonster (:)blijf ik een leuke naam vinden).

@nininane: o wat was jij weer vroeg vanmorgen. Kan Kyran er niet even rekening mee houden dat jij zwanger bent:P?

Heb ik ook hoor, dat ik niet lekker zit als Floor bij de oppas is. Ik wil het liefst bij haar zijn in de tijd dat ik vrij ben, ik vind het zelfs nog steeds wennen dat ze op een andere kamer slaapt. Hier dus ook nog zeker geen logeerpartijtjes.

Ik heb trouwens een draagdoek voor Floor, gewoon een lap tricot van de markt. Is echt super en ik vind het jammer dat ik hem pas heb gekocht toen ze een maand of 4 was. Zeker omdat je weer in de winter bevalt lijkt het me ideaal, in de zomer met dit weer lijkt het me te warm.

Het knopen valt ook heel erg mee, een half uurtje oefenen de eerste keer en dan weet je het wel. Op internet zijn goede knoopbeschrijvingen te vinden. En anders inderdaad zoals mmmoi zegt een tweedehands wagen via marktplaats tijdelijk gebruiken waar een babynestje op kan en dan weer verkopen als je de Mutsy weer kan gebruiken. Of Mutsy op marktplaats verkopen en er een tweelingwagen voor terugkopen waar een reiswieg op kan.

@krokus: Het was ook weer een vroege zaterdag voor jou. Goed van je dat je naar de huisarts bent gegaan. Nu maar hopen dat de medicijnen wat helpen. En ik denk ook niet dat een psychiater alleen voor mensen is die echt iets groots te verwerken hebben. Baat het niet dat schaadt het niet toch?

@flower: verschilt erg per kind volgens mij die wurgreflex. Floor is een maand jonger dan Vico (vandaag dus precies 6,5 maand:D) en heeft nauwelijks nog die wurgreflex terwijl ze allemaal stukken eten naar binnen propt. Ze slikt het of door, of ze spuugt het weer uit.

Ik heb nog wel wat in de uitverkoop kunnen vinden. Zo'n zwarte "altijd goed" pantalon en een shirtje.

Kan je al op de groep?

Floor heeft niet haar beste dagen. Is de hele dag aan het gillen en mopperen, niks is goed. Liggen in de box is niet goed, op de buik is niet goed, in de wipstoel is niet goed, op schoot is niet goed, vermoeiend hoor. En ze gilt zo hard dat ik bijna standaard met hoofdpijn loop aan het einde van de dag. Ze moet nu ook al weer 2 dagen een uur schreeuwen en gillen (niet huilen) voordat ze slaapt. Ze mankeert niks want als je komt kijken gaat ze hard lachen. 't zal wel weer een periode zijn.

Vandaag weer veel te leuke kleertjes gekocht in de uitverkoop voor Floor. Sinds ze haar spreidbroekje af heeft overdag is het een stuk makkelijker om leuke kleren te vinden dus ik heb al veel te veel gekocht. Wel al in redelijk grote maten die ze nog wel een paar maanden aan kan.

Vanmiddag ook nog tour de france gekeken, dat vind ik altijd zo leuk. Lekker onderuit op de bank met een drankje naar zwetende mannen in strakke pakjes kijken;).
Whaha, Pebbles, ik kijk toch altijd zo uit naar jouw postings, ik weet niet waarom maar ik vind ze altijd zo gezellig. En nu weer je stukje over de Tour, ik vind hem súper hihihi...

Harry Potter was leuk; precies zoals in het boek zeg maar, en iets minder gruwelijk dan de vorige film want die vond ik wel een beetje ver gaan op het eind (boek trouwens ook natuurlijk).

Ik kijk ook uit naar het nieuwe boek; heb er zin in!

Heb jij geen fietsenplan op je werk zodat je goedkoop aan de Bloom kunt komen? Mijn fiets was ook pas 2,5 jaar oud maar daardoor had ik ook wel een prima inruilprijs! Heb jij al besloten welk stoeltje je op je fiets wilt? Ik vind de keus eigenlijk té groot, hoewel ik wel neig naar iets paarsigs vanwege de kleur van mijn fiets natuurlijk...

@Blind: Mooie echo's! Groot alweer zeg, wat een groot wonder is het toch hè!
@mmmoi: hahaha, het is volledig wederzijds. En over gezellig gesproken, ik vind het best jammer dat de meeting niet bij jou en op het strand was dus ik vind het nog wel een leuk idee om een keer die kant op te komen als je dat ook leuk vindt (minimeeting?). Een keertje als het lekker weer is ofzo, we werken voglens mij wel redelijk dezelfde dagen en ik vind autorijden leuk.

Ik woon al mijn hele leven in het oosten van het land dus het strand is voor mij echt een soort vakantie.

Mag er bij jullie ook niet gezwommen worden trouwens? Ik las zoiets op het nieuws.

Leuk! Nog een Harry Potter fan, de meeste mensen kijken me raar aan als ik zeg dat ik die boeken leuk vind. Ik vroeg me al bijna af hoe ze miljoenen boeken had verkocht. Lees je ze ook in het engels of wacht je tot de vertaling? Ik heb nooit geduld om op de vertaling te wachten en eigenlijk vind ik ze in het Engels leuker door al die leuke woorden als Quidditch enzo.
Tabel is weer bijgewerkt dus F5!
@Bloempje: alles goed, alweer een tijdje niks gehoord? Ik las op een ander topic dat Ruben veel last heeft van slapeloosheid. Gaat dat al wat beter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven