Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Flower, je schrijft nog maar net mee maar je bent nu al onze mamagoeroe!!! Pepiet en Blindje blijven dat natuurlijk ook hoor!!!

Ik geef Mats nog helemaal geen ander eten, hij krijgt nog steeds alleen maar BV. Over dik 2 weken is hij 6 maanden, en dan gaan alle remmen los!!!

Gods, Ringel, jij bent best lang bezig geweest met bevallen als ik dat terug lees!! Aangezien ik de Benjamin van de groep ben was ik destijds nog niet zo 'into' de bevallingsverhalen, ik was nog volop bezig met zwanger zijn!

Nou, ik ga weer solliciteren (brief schrijven), dag dag!

Zo gezellig toch!!!
Voor Ringel
hihihi thanx Annie, heb al heel leuke gevonden (www. porseleinendeurknoppen.nl echt waar die bestaat)

Ben ik dan echt zo lang bezig geweest? Valt naar mijn idee best mee eigenlijk. Er wordt gerekend vanaf het moment dat de vliezen breken toch? En daar begon het bij mij mee. In totaal 21 tot 22 uur, waarvan ik er 87 minuten over heb gedaan om wijffie eruit te persen (heb het ff opgezocht in de papieren) en omdat m'n vliezen dus al gebroken waren, moest Mayte er binnen 24 uit en dat is gelukt. Mooi he, dat je na verloop van tijd de ergste horror gewoon vergeet en dat alleen de positieve dingen over blijven:D

Maandag moeten we weer naar het CB, dan zal ik wel weer nieuw voedingsadvies krijgen. Maar had al op 'het schema' van het CB gezien dat Kyran dan idd drie flessen mag en meer fruit en groenten/aardappels/vlees. En ook yoghurt toe. Maar is yoghurt niet onwijs zuur? Dat lusten kinders toch nooit? En moet ik die maaltijd nou door de oppassers laten geven rond vijf uur of pas om half 7 als de hele volksverhuizing weer thuis is. En over die drie flessen maak ik me ook wel een beetje zorgen soms wil hij er nog steeds vijf (waarvan er al twee papflessen bij zitten).
quote:hihihi thanx Annie, heb al heel leuke gevonden (www. porseleinendeurknoppen.nl echt waar die bestaat)

Ben ik dan echt zo lang bezig geweest? Valt naar mijn idee best mee eigenlijk. Er wordt gerekend vanaf het moment dat de vliezen breken toch? En daar begon het bij mij mee. In totaal 21 tot 22 uur, waarvan ik er 87 minuten over heb gedaan om wijffie eruit te persen (heb het ff opgezocht in de papieren) en omdat m'n vliezen dus al gebroken waren, moest Mayte er binnen 24 uit en dat is gelukt. Mooi he, dat je na verloop van tijd de ergste horror gewoon vergeet en dat alleen de positieve dingen over blijven:D

Ik heb er bijna precies 15 uur over gedaan, heel gemiddeld dus, maar wel met stomme pomp. om 14.00 uur gebon het te rommelen, 12 uur later, 2 uur 's nachts mocht ik persen. Toen wilde Mats niet komen, om 3 's nachts naar ziekenhuis en om 4.53 was ie er! Met bult op zijn kop en al. Dat je al die CM in de auto hebt weggepuft!!! Stoer hoor!!! Ik was dus al een uur aan het persen en toen moest ik ze ook nog wegpuffen, heb er onderweg van bed naar bed 5 weeen gehad!! NIET LEUK!

Nu komt de aanstichter van al die geweld: Mijn enige echte zoon:

jjkljkl       uvnhvvbn              ghu p.m jyu

Vertaling:  Ik ben gek op spaties!!! Leuk dat ik mocht petsen!!!!

Dag dag!

Liefs, Mats en Annie
Als ik jullie verhalen zo lees heb ik echt een appeltje eitje bevalling gehad. Gewoon thuis. Om 12 uur 's nachts weeen regelmatig om zoveel tijd. Om 8 uur 's ochtends volledige ontsluiting en persweeen (die zijn echt veel fijner dan ontsluitingsweeen en doen minder pijn) drie kwartier later was Kyran er. Geen spectaculair verhaal dus maar wel heel blij dat het zo makkelijk ging.
hahaha centimeters weg puffen in de auto kan ik me niks van herinneren, behalve 2/ 3 enorme rugweeen die lief en een vriendin hebben weg geduwd (was volgens mij behoorlijk in m'n eigen wereldje aan het zijn) van 3/4 cm naar 8/9 is dus echt binnen 10 minuten gebeurt ofzo. en tegen de tijd dat ik eindelijk op dat bed lag wilde ik helemaal niet persen omdat ik er mentaal nog niet aan toe was. OP een gegeven moment toch maar wel gedaan (rugweeen waren ook weg) dus ik denk toch wel persweeen, en toen zag ik op een gegeven moment het kruintje, ging ff verliggen en het verdween weer, ben toen zo boos geworden (al dat werk voor zo'n klein piep stukje en dan floept het weg!!!!!!!echt niet!) dat ze er daarna met 2 weeen was.

Ach, ik moet zeggen dat ik het voor eengroot gedeelte ook al weer kwijt ben hoor, het enige wat ik heb gemist is het elukzalige gevoel van het meisje in m'n armen na de tijd. Kan het me niet herinneren en heb het volgens mij ook niet gehad.

enneuh......er is net een topic geopend door een kiki25, over hoe zwanger te worden via een spermabank, maar dat mens spoort niet, heeft op relaties al 2 topics lopen. eentje dat het niet meer ziet zitten met haar man en dat ze is vreemdgegaan met de vriend van haar vriendin die een jaar geleden een kindje heeft gekregen en dat zij een veel betere moeder zou zijn. en 1tje waarin ze dus haar relatie (ze was amper een jaar getrouwd) heeft verbroken en dat ze het vervelend vindt dat haar ex nog steeds toenadering zoekt. en check ook maar op eausms, bijna alle quotes die daar worden geplaatst hebben betrekking op haar (dat is dan wel weer hilarisch, euh....nee ik heb niks beters te doen:P)

Ga nu meisje warm eten geven, we komen vandaag op 4 voedingen uit, dat mag toch? soms snap ik er helemaal niks meer van!

en ze heft zich net voor de 3e keer achterelkaar omgedraaid van rug naar buik in de box! Joechei!!! top wijffie! en ze leert frans (le chien waf waf. le chat miauw, la vache bleu moeoeoeH) en die heeft ze dus net zelf op NL gezet (maar hoe????)
Hahahaha ringel. Ik zag je post op dat topic. Dus ik zoeken hier bij alle oude topics kon dus niets vinden, duh logisch want op ander pijler. Hoezo nieuwsgierig aagje? Maar wat is eausms en wat valt daar te lezen?

Toch meen ik hier ook ergens zo'n soort verhaal gelezen te hebben. Maar vertrouw mezelf niet meer zo want ben echt een vergiet sinds Kyran er is.
eausms is een tpic op overige waar alle maffe uitspraken worden gequote...echt lachen als je een keer niet zo veel te doen hebt.

de tpics die ik beschreef zijn te vinden op relaties, volgens mij bij zoekfunctie kiki25 en dan relaties. dat mens spoort echt niet.
Ja die topics had ik al gevonden:P nieuwsgierig als ik ben. Hoezo niets beters te doen. Zal dat andere ook eens opzoeken. N-man en Kyran zijn net thuis dus ga eten maken en Kyran ligt al in bed maar is zeer slecht gehumeurd. Wsl te weinig geslapen en nu dus zo moe dat het niet lukt. Altijd als ie bij oppassers is geweest. Raar dat ie thuis goed slaapt en elders niet.
Druk druk druk hier zeg! Met mij alles goed; vandaag lekker dagje gewinkeld met schoonzus en haar dochtertje van vier weken en Jasmijn natuurlijk. Weer lekker geshopt. Cadeautje voor manlief meegenomen: boxers van het merk Lief! met 'stoer' erop. Leuk hè? Verder een legging van Bonnie Doon voor Jasmijn; rose gestippeld. En voor mezelf een shirtje. Had gisteren in de uitverkoop al leuke laarzen van le Coq Sportif gescoord dus ben voorlopig weer klaar!

Jasmijn ligt in bed en volgens mij slaapt ze nu. De hele dag weer zeer weinig geslapen, dus dat mocht ook wel.

@Flower: Wat een ellende zeg en wat een schrik! Gelukkig is alles goed afgelopen, je had een engeltje bij je denk ik! :P

@Niniane: Ik snap niet dat je het uit houdt met zo'n kat. Ik weet het; zo'n beest kan als een kindje voor je zijn en je dumpt hem niet zo maar, maar ik heb nou eenmaal niet veel met dieren en ik moet er niet aan dénken dat een kat op mijn zorgvuldig uitgezochte en bijgehouden spulletjes zou pissen...gatver! Blergh... Ik heb toevallig van de week een nieuw tehuis voor mijn konijn gevonden (die overigens buiten staat). Ik vind hem nog lief maar had zo weinig tijd voor hem sinds Jas er is dat ik blij ben dat ie nu weg gaat naar een goed adres. Mijn collega en zijn vrouw willen hem wel hebben; nou prima toch! Hoef ik gelijk niets meer voor de vakantie te regelen...

@Ringel: Jij hebt echt niets te doen hè, haha! Wel leuk want zo kom ik weer op goede ideeën, kende die topics niet; lees en post eigenlijk alleen onder mama-pijler.

@Allemaal:

Haha sinds Flower er is doen jullie allemaal alsof zij de eerste is met een beeb die zoveel mag eten maar dan zijn jullie Jassies schema vergeten hoor! Die krijgt;

7.30 BV en brood (! ja brood ja, al een aantal weken trouwens en ze vindt er niet veel aan; maakt er een bal van in haar mond en slikt niet)

10.00 hele pot fruit (of evenveel zelf gemaakt vers)

12.30 Bambix melkpap (de gewone pap beliefde mefroi niet)

's middags koekje van Bambix of rijstewafel of Liga en Diksap

17.00 Hele pot groente (of evenveel vers als we iets koken dat ze mag)

19.00 Fles melk 180 + 6 (drinkt ze meestal wel op maar niet altijd)

@Annie: Hoe je dit allemaal invoert? Nou, dat wist ik ook niet hoor, bij mij op het CB waren ze heel soepel. Jasmijn wilde niet echt meer aan de borst toen ze dikke vier maanden was; nog maar 3 keer wilde ze maar en als wij zaten te eten, de hele tijd happen. Toen zeiden ze op CB dat ik met bijvoeding mocht beginnen; eerst een beetje groente, daarna fruit. 'Kijk maar' werd er letterlijk gezegd. Dat deed ik dus; begon met half minipotje groente in de avond. At ze zo weg. Toen in de ochtend half minipotje fruit erbij. Ook heerlijk. Toen door gegaan met hele potjes (na ong. 2 weken). Geen reacties van allergie ofzo. Gelukkig maar. En alles lust ze en gaat schoon op. Toen was ze 6 mnd en moest ik weer naar CB. Daar zeiden ze; grote potjes, evt. bij de BV 's morgens een broodje en dan 's middags pap. Dus gelijk gedaan. Brood nog steeds niet echt groot succes maar ik vind het 's ochtends ook zo vroeg om te geven. Pap van Bambix spuugde ze uit. Zag toen in de winkel Bambix melkpap waar alleen water bij hoeft en die smaakt ook echt veel lekkkerder, zoeter. Die eet ze gretig. Gewoon klaarmaken zoveel als op het pak staat. En zo kwam ze op dit schema terecht. Ik vroeg toen op het CB of ze 's avonds na het eten nog een fles moest; dat hoefde niet persé maar ik merk dat ze hem nog wel nodig heeft; ze begint altijd gretig te drinken. Joh, lang verhaal, maar kort gezegd: op het CB hoor je vanzelf wat je kunt doen. En kijk anders even op www.olvarit.nl daar staan voorbeeld schema's van wat babies van verschillende leeftijden mogen eten, erg handig, ook al is het natuurlijk reclame.

Zo en verder weet ik het niet meer; ik ga zo lekker voor de tv hangen als er tenminste iets leuks op komt.

Doei!
Heej,

Babba, Vico krijgt het volgende

o: fles opvolgmelk 6/180 en een paar scheppen groeipap (eerder gaf ik altijd flessen van 8/240 maar hij mag nu minder melk maar is wel altijd een goede eter geweest hoor.

t: een heel potje fruit, ik geef hem nu altijd potjes van Olvarit en dan meestal de variant va. 8 maanden (stukjes ivm goed leren eten).

Dit is best een ruime portie hoor, veel kindjes nemen 1/2 tot 3/4.

l: fles opvolgmelk 6/180

Halve boterham (dat kan hij opkrijgen tot nu toe en daar doen we 45 min over) met boter en jam, smeerkaas of vegetarische smeerleverworst (wij eten geen vis, vlees, wild of gevogelte)

a: een potje groente voor babes va 4 maanden (die voor oudere babes vindt ie niks of er zit vlees in) of hij eet aardappelen en groente met ons mee, dat proberen we steeds.

toetje: vanilleyoghurt

Babba, ben va 7 maanden begonnen met brood en va 6 maanden met bovenstaand schema alleen toen nog alleen de fles als lunch.

En ik ben bij 6 maanden overgegaan op dit schema, va. 4 maanden kreeg Vico 4 flessen en 1 of 2 keer fruit tussendoor maar dan een paar hapjes hoor, vond toen de melk veel belangrijker!

Maar vraag maar raak hoor, geen probleem!

Ringelding: al deurkrukken gevonden? Ik moest ook thuiswerken vandaag maar er is mij ook weinig uit handen gekomen. Ach vakantieperiode, ik ben de enige op kantoor momenteel...

Annie Ooi: ahh leuk, ik de mamagoeroe (een van de drie).

Succes met solliciteren! Veel brieven verzonden?

Niniane, dan laat je toch eerst 1 fles vervallen. Het CB schema is een richtlijn. Het ene mens heeft toch ook meer brood nodig dan de ander?! Komt goed!

Hier ook zo, Vico slaapt beter thuis dan ergens anders. Vind ik niet raar eigenlijk, toch eigen.

Gr. Marlies
Nog even over de kat. Kan het beestje niet wegdoen. Wie wil er nou een kat die overal plast? Dus naar asiel is geen optie. Inslapen wel erg rigoreus. We houden hem wel en proberen hem zoveel mogelijk uit de kamers te houden en tzt kan hij ook naar buiten want dan hebben we een tuin. Gaat ie daar maar lekker plassen.

En Ringel heb dat andere topic ook even bezocht idd heel grappig soms. Maar die dame spoort echt niet. En volgens mij heeft ook nog niemand door dat die twee topics daar door dezelfde persoon geopend zijn. Want anders zou er niet zoveel begrip zijn voor haar scheiding op het ene topic en zoveel onbegrip daarover op het andere. Zo weer genoeg geroddeld......

Ga zo even douchen en dan House kijken en Kyran laatste fles geven.
Ow Babba, tussen lunch en avondeten weer fruit, ben ik vergeten te noemen...en dan 1/2 tot heel potje, waar hij zin in heeft.
Thanx flower. Ben voor het eerst moeder he. Dan wil je alles nog goed doen. Ben benieuwd hoe dat met nieuwie gaat.

@allen Had nog wat foto's van Kyran op de groep gezet. En pepiet ik vond die foto van mees echt geweldig. Wat een boeffie, heerlijk.
Niniane, you're welcome :-)

Ben ook voor de eerste keer moeder hoor, hihi.

Probeer het zoveel mogelijk volgens het CB boekje te doen maar weet ook dat dat per kind verschillend is. Vico sliep gewoon lekker snel door dus kon ik al gauw die fles van 2300 laten vervallen. Hij was ook vlot toe aan bijvoeding, was merkbaar. En hij is (nog steeds) een grote eter. Dus niet gaan vergelijken hoor! Kijk lekker naar je eigen babe. Die geeft het wel aan als ie te weinig krijgt of juist teveel. Toch?

Fijne avond. Pffff Vico heeft verlatingsangst. Wil niet slapen in zijn eentje, mamma moet erbij! Ga even kijken.

Groet!
Ik wil ook wel eens jullie babes bewonderen op de foto's als het mag?

Leuk, leuk en nieuwsgierig!!!

Gr. Marlies
@flower: wat zal je geschrokken zijn! Wat sneu voor die ree maar wat een geluk voor jullie. 120 km per uur is erg hard.

Als je je hier aanmeldt kan pepiet je goed keuren (moet je pepiet dus heel lief aankijken:P) en dan kan je ook foto's plaatsen en onze foto's zien.

Wij zijn inderdaad aan het rapleyen in combinatie met "gewone" babyvoeding. Ik geef nog volledig BV en ik wil dit graag gaan afbouwen dus ik hoop dat ze snel genoeg binnenkrijgt om minder voedingen te geven. De BV wil ik nog wel langer blijven doen maar het kolven voor naar het KDV heb ik echt genoeg van. De wurgreflex is bij Floor gelukkig bijna weg dus ze stopt zonder veel kokhalsen stukken in haar mond.

Vandaag heeft ze trouwens wel erg goed van het lepeltje gegeten dus ik heb nog hoop.

@pepiet: vind je Mees alweer een beetje lief ondertussen;)? Wat een leuke foto's op de groep, en een super vrolijke kamer.

@Niniane: Haha, aanstelleritius B, is dat besmettelijk? Mag best hoor, met een baby en een nieuwe op komst mag je best even rust nemen. Super leuke foto's weer, een echt mannetje al.

@ringel: wat goed van je broertje! Daar mag hij zeker heel trots op zijn. Heeft de Asperger van je broertje er ook (mede) mee te maken dat je voor dit beroep hebt gekozen?

Haha, dat je 7.30 nog een uitslapen zou noemen.

Waar haal je dat frans ineens vandaan, heeft mayte een speeltje dat frans praat? En wat goed dat ze omrolt.

@annie ooi: Over 2 weken kan je ook gaan meepraten over de bijvoeding. Goed hoor dat je netjes de 6 maanden aanhoudt, heb ik op 6 dagen na ook gedaan.

@mmmoi: leuk he, die uitverkoop? Leuke foto's van Jasmijn. Wanneer was dat badje, het is de laatste tijd toch niet echt lekker weer geweest.

Wat leuk om die bevallinsverhalen weer eens te lezen, het lijkt echt al een eeuw geleden terwijl het ook nog heel kort geleden voelt dat ik zwanger was.

Ik heb weekend en dat is maar goed ook want ik zit er een beetje doorheen. Druk op het werk deze week en thuis ook nogal druk geweest omdat manlief ziek was. De voedingen van Floor kosten nu met de bijvoeding ook wat meer tijd. Zodra we thuis komen krijgt ze groente en moet ik kolven en daarna krijgt ze nog een BV, daarna even spelen en Floor op bed liggen en dan nog zelf eten. En dan om 21.30 weer kolven.

Morgen ga ik dus lekker rustig aan doen. Misschien ook nog even kijken of er nog wat leuks in de uitverkoop is te vinden.
@pebbles, misschien een stomme vraag, maar wat is de wurg reflex?

En bedankt voor felicitatie.....het feit dat hij asperger heeft heeft me niet voor dit beroep doen kiezen, ben er genetisch mee besmet. Bijna de hele familie(het vrouwelijke deel dan) zit in de zorg en ik wist niets anders te bedenken om te gaan studeren dan de sph te gaan doen en van het 1 rol je in het ander. We weten pas sinds 10 jaar (diagnose is gesteld toen hij 15 was en tegen een psychose aanzat en onwijs moelijk was) maar dat heb ik allemaal nooit zo mee gekregen omdat ik toen al uit huis was.

ik wil ook shoppen, heb net m'n knopjes besteld.......artikel nr 1005 van de porseleinenknoppen.nl

laat ze ff lief zien.
@ringel: wat Mayte deed met die stukjes in haar fruit is volgens mij de wurgreflex. Het kokhalzen om te voorkomen dat er iets te diep in de mond terecht komt. Pas als die reflex weg is kunnen ze stukjes eten dacht ik.
Dus pas wanneer ze niet meer in stukjes stikt, kan ze stukjes gaan eten? euhm......goed, maar hoe ga ik dat testen? Stukjes geven in de hoop dat ze niet stikt? (ben beetje flauwig aan het zijn)

Anyhoe, ik hoop dat Mees vanavond wel slaapt (en jij dus ook Pepiet) en dat de rest van jullie allemaal mooie dromen krijgen en lekker slapen. Oogjes dicht en snaveltjes toe.......(de fabeltjeskrant is er weer voor s'middags, zo tof!)
haha, dat is net zoiets als die heksentest van vroeger. Steen aan de benen binden en in het water gooien, als je zinkt was je geen heks (maar daar heb je dan geen bal meer aan want dan ben je al harstikke dood).

Nee, die wurgreflex zorgt er juist voor dat ze niet stikt. Zolang ze rechtop zit kan ze eigenlijk alles zelf eruit hoesten. Maar zolang die reflex er nog heel erg is, wordt het erg lastig om echt al stukken te eten, dan is ze daar waarschijnlijk nog niet aan toe.

Ook weltrusten!
@"ringedinges": hahahahaha, ff topic over spermabank gelezen.
ben er weer!

uitgeput (leuk vakantie haha!) van het uitpakken, opruimen en wassen. heb een hypo (alweer....), Ella is totaal uit haar ritme (wil 6 of 7 keer per dag eten en dan bedoel ik: TIET) bijvoeden is leuk maar ze heeft nog niet veel anders tot zich genomen dan moedermelk.

Kom morgen of zaterdag (of volgende week duh) uitgebreid terug!
Hallo dames,

Ik heb amper tijd gehad om bij te lezen. Het is hier druk en ik stort ´s avonds zo ongeveer in. Dus even ego, sorry.....

Woensdag gyn. Alles prima. Acht buisjes bloed afgenomen. Ze checken dit keer maar gewoon alles in een keer geloof ik. Uk lag lekker te spartelen. Ik had (vooral als ik in bed lig) al het idee hier en daar iets te voelen, maar dat zou dus best kunnen. Druktemakertje.

Woensdagmiddag crematie van oma. Het was kort en sober. Maar ja, als je 87 bent heb je weinig vrienden, kennissen of collega´s meer over. Dan heb je kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen en dat is het dan zo´n beetje. Gelukkig hebben we nog een foto van Max en zijn overgrootmoeder. Dat is toch wel speciaal. Ze schelen 87 jaar. En ze heeft nog meegekregen dat er nog een uk bij komt. Vond ze erg leuk.

Gister naar de nekplooimeting. Alles prima. Ukje was nu heel goed te zien (apparatuur is daar veel beter dan bij de gyn). Alles erop en eraan. Nekplooi was mooi dun, dus dat is een goed teken. Grappig is dat ik gister 12 weken en 2 dagen was. Ik ben in het begin namelijk zes dagen terug gezet. Maar de metingen gister kwamen precies op 13 weken en 1 dag uit. Dus de zwangerschapsduur uitgaande van de eerste dag laatste menstruatie. Heel vreemd, want nu weet ik dus niet of ik wel goed zat met mijn eigen berekening of (als we de eerste echo aanhouden) dit ook weer een groot ukje word. Max liep drie tot vier weken voor in de groei.

Vandaag is Plindje jarig (hij word 33) en ik moet dus gaan poetsen. Straks een hok vol visite.

Dag lieve dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven