***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
MissBr, wat een nacht heb jij achter de rug zeg! Ik kan me voorstellen dat je nu kapot bent.

Watever, ik hoop dat jullie verschoningsritueel zijn vruchten af gaat werpen, want het is echt te zielig. Hier gaat het ook weer de verkeerde kant op. Ik hoop dat het komt door te kleine pampers, want we zijn toe aan de laatste van nummer 2 en dan wilde ik overstappen op 3.

Jojon, wat ontzettend lief van je moeder!

Hier ook geen fijne nacht (maar niet zo erg als bij MissBr). Uk snapt er niets meer van. Gisteravond om 19.30 had ze laatste voeding. Tegen 23.00 niet wakker te krijgen. 1.30 kwam ze voor de volgende voeding en om 5.00 uur weer. Toen kon ik haar nog een uurtje tevreden stellen met een speentje, maar om 6.00 uur was het echt klaar. Terwijl ze voor het afbouwen meestal wel nachten sliep van 22.00 tot 6.00 uur.

Ik vind het afbouwen tot nu toe echt een drama. Uk komt na een flesvoeding heel snel weer, terwijl ze de flessen van 120 ml helemaal niet leeg drinkt. Mijn borsten staan continu op ploffen en ik heb harde plekken steeds in mijn rechterborst. Inmiddels volg ik de tip van Lisa en Maria al op, maar ook dat lijkt (nog) niet te werken. Ik ben echt doodop en heel erg verdrietig.....

Sorry, voor mijn geklaag.
CD, ga in elk geval slapen vandaag wanneer het even kan! Dan voel je jezelf zoveel beter! (en sorry mocht niet meer hier haha!)
ach arme CD... ja, het was een k* nacht hier, maar ik kan het wel hebben hoor. ben hooguit beetje kortaf vandaag, maar ben zeker niet verdrietig en al dat gedoe rondom het afbouwen heb ik ook allemaal niet he?

erg vervelend voor je dat het zo loopt, slechte nachten en pijnlijke bosten zijn erg vermoeiend denk ik. Meis geeft goed advies, probeer vandaag zoveel mogelijk te slapen en maar gewoon even het ritme van uk te volgen. komt allemaal wel goed, je weet alleen nog niet wanneer he? en ooit sorry zeggen voor klagen. dat mag hier en dat is nou juist zo lekker om even te doen toch?

ondertussen staat middelste zoon me nu heel boos aan te kijken. ik word vandaag een beetje simpel van m. Hij is wel weer opgeknapt denk ik en vraagt nu veel aandacht. ik geen zin (want weinig geslapen) dus nu is ie BOOS

t is dat er sportdag was, een rustig schoolochtendje had ie wel aangekund nu, maar om m nu de hele ochtend op het sportveld los te laten na een week op de bank vond ik niet zo slim.. stijve nek zo'n beetje over, maar nog steeds een beetje aanwezig. hij moest dus sjaal om van mij om t beetje warm te houden en dat kriebelde.. haha, wat kunnen kinderen toch boos kijken! (ik ben in negeer-modus nu)

jongste ligt te slapen (al langer stil dan vannacht, dus heb goede hoop dat ie echt slaapt). ben alleen bang dat ik m straks wakker moet maken.. maar ja.. we zien t wel.

Jojon, wat een lieve moeder zeg! geef er ook aan toe he, laat je maar even lekker verzorgen. je hebt het verdiend!

watever: wat een drama's zeg met die billetjes. en zo sneu! ik hoop echt dat het snel beter gaat en dan ook niet meer terug komt.

ok, ga even een lekker eitje bakken ofzo. nog niks gegeten..
CD: bel anders even een lactatiekundige voor advies, kan via je vk. Als je harde plekken hebt, moet je wel opletten voor een ontsteking. En misschien is het een teken dat het toch iets te snel gaat met afbouwen? Sterkte meid, ik weet er alles van. Heb ook enorm geworsteld met het afbouwen en werd er ook erg verdrietig van. Helaas is mijn ervaring geweest dat over het geven van bv genoeg te vinden is en vk en kraamzorg klaar stonden met alle adviezen, maar toen ik ermee wilde stoppen, moest ik het toch een beetje zelf uitzoeken

Zoontje wordt straks opgehaald door mijn zus, gaat een weekend naar opa en oma, want ik heb een bruiloft. Vind het toch wel moeilijk om hem een heel weekend niet bij me te hebben. Hoop dat het me toch mee gaat vallen, want vanaf november gaat hij natuurlijk ook naar zijn vader. Nou ja, alle begin is moeilijk zullen we maar zeggen.
O ja, Pierel is dus Maria (was mijn oude inlog waarvan ik ww niet meer wist maar die blijkbaar op vaste computer wel onthouden is).

MIssBR, wat een nacht zeg. Knap dat je het toch allemaal nog redelijk trekt dan met die kleintjes!

Watever, wat een drama met die billetjes. Kost ook veel tijd met al die acties.

CD, balen dat uk nu zich vaker meldt. Zoon drinkt flesje ook lang niet altijd leeg, vaak redt hij net 100 ml. Maar hij blijft zich tussen 3 en 4 uur melden en op zijn vroegst rond 6 uur. Lactatiekundige geen slecht idee!

Lisa, heel weekend zonder zoon is natuurlijk ook best lang. Hopelijk is de bruiloft zo leuk dat je niet al te veel aan hem moet denken. Gaat vast goed bij opan en oma. Veel plezier (en sterkte!).
MissBR, wat een rottige nacht zeg. Je hummel is inderdaad heel lief, maar haalt het niet bij mijn zoon Die heeft, met zijn snothoofd, vannacht ruim 7 uur geslapen. Daarna nog weer van 7 tot half 10 en nu slaapt hij alweer een ruim uur. Hopelijk helpt al die slaap tegen de snot.

Watever, wij gebruiken kruidvat luiers. Zoon heeft nog helemaal niks roods gehad op z'n billen. Wij zijn supertevreden over deze luiers. Hij zit nu in maat 3, maar we hebben van maat 1 en 2 nog wat over. Als je wil, wil ik wel wat opsturen (maat 1, 2 of 3)??

Jojon, wat een schat van een moeder. Heerlijk!

Meis, ga je niet golven dan? Hahaha.

CD, vervelend dat het afbouwen niet zo soepel gaat. Pas op met die harde plekken he??? Je wilt geen borstontsteking. Misschien even overleggen met een lactatiekundige of vrijwilliger van VBN of LLL?

Lisa, sterkte zo alleen dit weekend! Lijkt mij ook heel spannend en lastig hoor, als zoon de eerste keer weg gaat.

Ik lees allemaal over inentingen enzo, tweede prikken zelfs al. Zoon moet z'n eersten nog.... Wij waren pas met 6 weken bij het cb, vanwege de vakantietijd. Toen een afspraak gemaakt voor 4 weken later, begin oktober, dan zou hij z'n prikken krijgen. Maar dat bleek een maandag en omdat we op dinsdag babymassage doen, is dat niet handig (wordt afgeraden). Dus die afspraak verzet, nu naar half oktober. Dus zoon is 12 weken als hij z'n eerste entingen krijgt.
Wat lief dat jullie zo met me meedenken! Bijslapen gaat niet lukken vandaag. Tot nu toe slaapt uk erg weinig. En straks moeten we naar de intake voor het kdv en vanavond hebben we een etentje. Morgen maar bijslapen dus.

Ik houd die harde plekken inderdaad goed in de gaten. Gelukkig zijn ze nog steeds met een voeding weg te masseren. Ik probeer vandaag de voedingen steeds zo lang mogelijk uit te stellen zodat ze echt pas na minmaal 3 uur en maximaal 4 uur drinkt. Ik ga daar nu echt aan vasthouden, want meer regelmaat is echt nodig nu.
Ik had eerst bedacht te zullen afbouwen voor ik weer aan het werk moest, maar heb nog geen zin. Het gaat allemaal nog goed en gedoe van afbouwen staat mij ook tegen. Wij ook nog geen prachtig ritme, meestal overdag t/m 19 uur zo'n 6 voedingen, maar daarna nog steeds gerommel. Begin dit nu wel echt irritant te vinden. Laatste voeding zo rond 22 uur en dan slaapt ze wel tot in elk geval 5.30 met uitschieters tot 7.30.

Ik moet over anderhalve week weer aan het werk en heb in tegenstelling tot vorige keer nog geen zin. Heb me eigenlijk nog helemaal niet verveeld tot nu toe, vermaak me wel. Komt ook bij dat ik op zoek ben naar nieuwe baan en dus niet zo'n zin heb om terug te gaan.

Maar misschien is het ook wel goed om weer wat te gaan doen, want wereldje is wel beetje klein nu.

Watever, wat een ellende zeg.. Mijn dame had in begin dus erge last maar dat bleek een schimmel te zijn en daarna is het prima. Wij gebruiken pampers dus kan je verder niet helpen. Wel heeft dame nu last van smetplekken nu en dan, ze is echt een michelin vrouwtje en niet droog te krijgen (vooral nekje moeilijk, na douchen let ik er natuurlijk wel op, maar na spuugjes blijft er denk ik ook wat hangen)

MissBR, succes vandaag.. pfff ik zou echt niets meer kunnen na zo'n nacht!

Jojon, rust in geest... als je weet hoe dat moet, let me know! Maar erg goed dat je begonnen bent/

Trouwens, volgens mij had Ring? daar laatst iets over geschreven.. bij onze dame is de ontlasting opeens ook erg veranders. Ineens wel 3 keer per dag (of meer) en groen en wat steviger dan daarvoor. Hiervoor zo'n 2 keer per week, dus dat is wel een heel verschil.
Nerwen, hier ook eerste prikken pas met 11 weken, ik vind het prima hoor, heeft ie ook net wat meer tijd om weerstand op te bouwen toch?

Ring? Al een paar dagen niet meer gezien? alles oke?

Lisa, oeh, nu al een weekend zonder kleintje! Ach die bruiloft geeft genoeg afleiding waarschijnlijk en inderdaad zul je er straks ook aan moeten wennen...veel plezier daar in elk geval!

MissBR, je middelste zou een vriendje van mijn dochter kunnen zijn...sjonge als het niet goed is dan blijft het ook niet goed he!
Wanneer moet jij weer aan het werk dan MissyMB? Ach als je het niet naar je zin hebt daar dan kan je maar beter een kwart van je werktijd besteden aan kolven toch?

CD, een halfuurtje op de bank kan ook hoor! Alle beetjes helpen!
Ik moet woensdag de 7e beginnen... maar misschien neem ik die wo en do nog vrij, en dan is het de maandag erop.

Haha, ja inderdaad goed idee... ik kan in 10 minuten klaar zijn maar dan neem ik er lekker de tijd voor.
Zo, de rust is wedergekeerd hier in huis! Dochter slaapt, zoon drinkt en moeder is weer richting huis... en heeft een schoon huis, lege wasmanden en een een stapel gestreken was achter gelaten

Bij het consburo was alles prima! weer helemaal goedgekeurd. Bulletje weegt nu 6,2 kg (viel mee, had hem zwaarder verwacht) met drie maanden. En 59,5 cm. Allemaal heel gemiddeld en gegroeid volgens de curve. wel brullen met de prikkendeze keer, en flink ook! en dochterlief werd boos op de arts omdar die haat broertje pijn deed haha.

Ga even de ontaarde moeder uithangen. snel ritje naar het postkanoor, dochter wordt het komende uur toch zeker niet wakker. zoonlief neem ik wel even meehoor, maar die blijft mooi even in de auto in de mc zitten voor die ene minuut....
Zie je nu...dat inentingsschema hoeft echt niet zo strak ingepland te worden. Moet je kijken wat er hier alleen al aan verschil is.

Hmm wilde op iets reageren maar weet het niet meer. Een dikke knuffel voor alle mensen die slaaploze nachten hebben.

Ja Ring, waar ben je? Alles goed?

Ben echt rete actief vandaag (al zeg ik het zelf ) Heel veel van die uitzoek/opruim klusjes aangepakt. Geeft een lekker gevoel.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ring d'r vent is lekker vrij vandaag (zie ik op haar hyves) dus die zijn vast lekker aan het cocoonen thuis met z'n drietjes!!!

Ja idd een knuf voor alle dames die vannacht zo slecht geslapen hebben. Wat kun je je dan brak voelen he!? Nou probeer idd elk kwartiertje rust te pakken dat je kunt pakken en even in de zon te gaan zitten, zonne-energie doet vast ook goed als je moe bent!!!
nou nou, de ag schiet niet op zo... had allerlei plannen maar die kunnen niet omdat vriendlief de grote auto meeheeft. zucht.. heb net maar uitgebreid boodschappen gedaan (gogo's gescoord, is enorme hit hier: iemand nog over?)

jongste vanmorgen wel 2 uur geslapen, maar denk dat ie zo maar weer weggaat. denk dat ie toch wat last heeft gehad vannacht, want ik zie nu dat ie 1 vies oortje heeft.. hoop dat de druk er dan nu af is

Meis: hij is stronteigenwijs, die zoon van me. tis een heerlijk mannetje, maar als ie iets in zijn kop heeft, dan wil t er niet meer uit!

jojon: zonne-energie?? waar zie jij de zon dan? hier alleen maar grijs! en wta fijn dat je kereltje zo lekker groeit!

Missy: nog geen zin in werk? ik vond inderdaad dat mijn wereld wel erg klein was geworden, Heb er vandaag direct weer last van. voel me behoorlijk opgesloten met al die kinders in huis. heb net maar wta lekkere dingen gehaald, nu een filmpje opgezet. vanavond lekker patatjes bakken voor de heren en heb ook nog nieuw voorleesboek gekocht, ga ik straks maar eens in beginnen (als ik jongste nog in bed krijg). maken we het zo maar gezellig!

ok, ga nu even bolletjes smeren!
Jojon: wat een luxe zeg, die moeder van jou....

MissBR: wat een nacht! Balen joh! Hier was het trouwens ook drama. Blogbaby slaapt sinds 3 dagen niet meer door (waarom nou niet?!?!). Dus ik moest er vannacht weer 2x uit. Zucht!
Zo even pauze, wat is het druk zeg op mijn werk! Er is zoveel blijven liggen voor "als Pada terug komt" dat ik de hele dag orde in de chaos aan het brengen ben. Heb nu de boel redelijk overzichtelijk en ben nu allerlei spoedafspraken voor volgende week aan het plannen. Sorry MissBr, maar datgene wat ik voor je uit wou zoeken van hyves gaat me vandaag echt niet lukken.

Jojon: wat een weelde die moeder van jou zeg! Geniet er maar van. En zoon de volgende prikjes alweer, dochter hoeft pas 8 oktober omdat CB steeds vol zat. En weer goed gegroied dus. Moest wel lachen om je dochter die boos werd op de CB-arts. Zoon is hier ook zo lief voor dochter, als ze huilt springt hij op en gaat op zoek naar een speen of knuffel die hij haar dan geeft of hij zegt heel zielig "dochter" huilen, "dochter" pijn?.

Blog; balen van dat niet doorslapen zeg! Hier word nog steeds niet doorgeslapen, vannacht was ze ook 2 keer (nou ja, om 23.50 uur dus eigenlijk een hele vroege nachtvoeding en om 3.30 uur weer).

Ik ga nog maar even wat mensen bellen voor afspraken.
Missy, jammer dat je over anderhalve week moet beginnen met werken als je er niet zo'n zin in hebt. Lukt het een beetje om wat nieuws te vinden? (of staat dat op hyves al ergens en stel ik een domme vraag nu?)

De smetplekjes heeft David ook, maar dan in zijn oksels. We hebben toch echt goed afgedroogd,maar ook hier redelijk michelin... Talkpoeder lijkt wel te helpen.

Pada, sterkte met die drukte. Wel fijn dat je geen tijd hebt om aan thuis te denken, lijkt me zo. Dan schiet de dag beter op.

Net even een foto op hyves gezet van onze Beco, ik weet niet meer wie erom vroeg, maar het is de Avery.
Missy, ik heb ook niet zo'n zin om te gaan werken, maar ik heb wel zin om niet meer fulltime te moederen. Zeker nu het weer minder wordt. Ik geloof heel plaatselijk, maar hier heeft de zon vandaag nog niet geschenen en ik heb het erg koud! Ik ben bang dat het op het werk meteen heel erg druk wordt. Ik ben in de eerste week al meteen twee avonden onder de pannen voor een cursus en een uitje met etentje op mijn vrije dag...

Balen dat sommige baby's nu opeens niet meer doorslapen. Die van mij heeft het doorslapen eigenlijk pas net echt te pakken. Hij heeft trouwens echt last van de kunstvoeding. Vandaag kant en klare geprobeerd, maar kreeg hij ook last van. Dus maar vaker gekolfde melk inzetten en over op de hyperallergeen.
Wow wat een moeder Jojon! heerlijk.

Jammer dat die van mij te ver weg woont.

Jasper ligt nu al een uur pal in het zonnetje met zijn blote billen op zijn buik te slapen. Dit moet helpen. Ik had nog ergens een tip gelezen over iemand die haar kindje ook in de box legde op de kraamkleedjes die ze nog over had. Toen bedacht ik mij opeens dat ik er ook nog een hoop moest hebben omdat ik natuurlijk in het ziekenhuis heb gelegen. Dat scheelt weer een hoop handdoeken wassen!
Nerwen: even een kleine tip of raad of mening Pas een beetje op met de talkpoeder. Als je het eerst op een watje doet en er dan op is er geen probleem. Maar talkpoeder is een beetje geband de afgelopen jaren. Dit omdat als je het vanuit de fles zo erop poedert dan komt er een deel van die "mist" in de longetjes en dat zou niet goed zijn. Ik heb het tenminste gelezen ergens.

Ik maak smetplekken schoon met een billendoekje en dan wat sudocreme erop, dat helpt ook zei mijn kraam. Maar helemaal voorkomen kun je het niet hoor. Onder de oksels, in de nek en achter de oortjes zijn typische smetplekken.
Even ego klagen:

Mis mijn mannetje! Voedingsschema ligt nu al in de war hoorde ik net van mijn zusje, zit ik me meteen weer zorgen te maken. Hopelijk kan ik morgen wel een beetje van de bruiloft genieten...

Wordt nu wel geconfronteerd met het feit dat iemand anders voor mijn zoontje zorgt in plaats van ikzelf en dat is niet makkelijk. Wat iemand laatst ook zei: jij kent je eigen kind toch het beste. De omgangsregeling gaat nu natuurlijk ook door mijn hoofd spoken en zit ik me in gedachten weer zo te irriteren aan ex. Gister was hij langs gekomen, was er zelf niet ivm etentje werk, maar zus paste op en zij vond het okee. Zoontje was huilerig geweest en lag net 5 minuten in wipstoeltje te slapen toen ex kwam. Hoewel mijn zus hem erop wees dat zoontje net lag te slapen en huilerig was, pakte ex hem toch op... is niet de 1e keer dat hij dat doet, daarna is zus de hele avond met hem in de weer geweest... kan me daar dan zo kwaad om maken!! Irritante eikel. Neiging om hem te bellen en eens even goed te vertellen wat ik daarvan vind. Maar het dieperliggende gevoel is natuurlijk dat ik het echt moeilijk vind dat ik zoontje straks helft van de tijd moet missen en dat ik me zorgen maak of het allemaal wel goed zal gaan. Verstandelijk weet ik wel dat het een goede beslissing is geweest, want zoontje moet ook een vader hebben en voor mij is het ook een ontlasting en geeft me ook tijd en ruimte om ook een eigen leven te hebben, maar het gaat niet zonder tranen

Sorry, voor deze ego-post
Watever, klinkt goed voor je zoons billen, in de lucht en in de zon ermee hihi, ik zie hem al zo liggen! Jammer, heb net ik weet niet hoeveel van die kraammatrasjes weggemikt, had jij nog goed kunnen gebruiken!

Lisa, vreselijk irritant als mensen je kind ongewenst oppakken en een ander dan met het gedoe achteraf laten zitten. Je wil het je kind niet aandoen maar je zou toch de neiging krijgen hem straks ook van die kunsten te flikken of niet!

Fijn Pada, dat ze allemaal klusjes voor je hebben laten liggen...NOT!!

Ja had gezien dat Ring met 'r man op stap was maar mis haar al langer volgens mij...en als er iemand verslaafd aan viva is dan is zij het wel!
Lisa ego mag altijd, sorry daarvoor zeggen niet

Kun je niet de omgangsregeling een beetje aanpassen? Ik bedoel waarom komt je vriend niet de eerste tijd naar jou toe zodat hij wel thuis in zijn eigen bedje kan slapen (zoon dan, niet vriend ) Op die manier kun je wellicht ook wat meer vertellen aan je ex over hoe het allemaal gaat.

En hoe is hij verder met kinderen? Ik denk dat een goed gesprek met evt iemand erbij (moeder, zus of iemand anders) goed is om alles goed op een rijtje te zetten en je twijfels te bespreken.

Tuurlijk zul je hem ontzettend missen, maar het scheelt wel als je 100% zeker weet dat hij in goede handen is. Ik zou dus mijn mond niet houden hoor. Geen ruzie maken, maar wel een goed en stevig gesprek.

En ach, troost je, na een paar keer gehuil van je zoon praat hij wel anders hoor. Maar ontzettend moeilijk lijkt het me wel. Pfff respect hoor.
Hoi!

Ik ben terug van ons weekendje en midweekje weg, heb inmiddels heel veel op Hyves bijgelezen en even gereageerd.

Ben nu te gaar om nu na het opruimen, boodschappen doen, wassen, stofzuigen en badderen ook nog hier alles bij te lezen, dus ik lees/schrijf vanaf nu weer mee!

Maar wel even een knuffel voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven