Reageer ik overdreven?

26-09-2009 21:06 31 berichten
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, dat besef ik heel goed. Kan ook niet uitstaan dat ik me er zo druk over maak.

De band met mijn familie is goed, we wonen niet heel dicht bij elkaar, maar zien elkaar ongeveer elke maand.

Met kerst leek het me leuk om eens iets te organiseren. Dus aan iedereen gevraagd of ze tweede kerstdag konden en naar ons wilden komen. Een week voor kerst, ging mijn zusje opeens ook iets organiseren voor de familie, alleen werden wij niet uitgenodigd. Ik vond dat niet leuk, omdat het al zo speciaal was dat we het samen gingen vieren bij mij en iedereen zat nu al bij haar en ging van daaruit bij mij. Ik had het gevoel dat ze mijn vliegen had afgevangen. Weet het spreekwoord niet precies. Ik had het bespreekbaar gemaakt dat het bij mij zo zinloos voelde om dan die tweede kerstdag nog ons feestje te doen. Maar niemand begreep het.

Nu is mijn dochtertje net één geworden en heb ik iedereen ruim vantevoren gevraagd of ze zondag konden komen om het te vieren. Nu weer deze week verzint mijn zus dat ze vandaag/zaterdag de verjaardag van haar man vieren, ook met de familie, weer zonder ons. Dus de hele familie is al bij elkaar, slapen ook bij haar. En dan komen ze samen naar ons toe. Nu heb ik hetzelfde gevoel als met kerst. Dat ons feestje nu niet meer zo speciaal is.

Af en toe heb ik het gevoel dat ik me aanstel of gewoon jaloers ben, maar ergens vind het dus ook dat "vliegen afvangen".

Wat vinden jullie? En vooral hoe kan ik zorgen dat ik morgen wel gewoon gezellig ben en niet zo in dat negatieve gevoel blijf hangen.

Groetjes van Kus
Alle reacties Link kopieren
Waarom word je niet uitgenodigd bij je zus; hebben jullie ruzie?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
He getver, kan me voorstellen dat je baalt. Ik zou dit ook vervelend vinden hoor....en een beetje tè toevallig zeg maar. Heeft ze een reden om dit te doen? Daarmee bedoel ik, is er iets tussen jullie voorgevallen? Dat ze steeds vlak voor jouw feestjes iets organiseerd èn jullie dan ook niet uitnodigt vind ik raar...tenzij er dus iets voorgevallen is.

Maar nogmaals, ik zou ook balen hoor, dus vind niet dat je overdrijft.
Wat heb jij voor zus? En waarom mag jij niet bij je zus komen?

Nodig jij je zus ook niet uit?
Dat vraag ik me ook af, waarom word je niet uitgenodigd bij je zus?
Ik vindt niet dat je overdreven reageerd. Als je van te voren een feest plant verwacht je niet dat iemand anders van de genodigden vlak voor de geplande datum een ander feestje organiseert.

Vraag me na het lezen van je verhaal wel af of je dit wel eens met je zus hebt besproken?
Het lijkt een beetje alsof ze met je wil concurreren of zo..
Ik kan me best voorstellen dat je je een beetje teleurgesteld voelt. Of dat terecht is hangt m.i. af van de intentie van jouw zusje. Ik zou de rest hier niet bij betrekken en gewoon eens met haar bespreken waarom ze dit zo plant en hoe jij je daarbij voelt.

Het feit dat iedereen alsnog naar jou toekomt is in ieder geval een goed teken, probeer daar van te genieten. Dat ze elkaar al eerder hebben gezien maakt dus uiteindelijk voor jouw feestjes niet uit, toch? :-)
This is an unacceptable timeline
Tja, zolang je zusje geen feestjes organiseert op dagen dat jij al de hele familie hebt uitgenodigd is m.i. nog niet zoveel aan de hand. Misschien is ze slechts een beetje afgunstig en kan ze het niet hebben dat de hele familie naar jou komt??

Beetje kleinzielig zou ik dat vinden maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie relatie is want ik begrijp dat zij jou nooit uitnodigt? Jij haar wel???
Dank je wel voor de reacties.

Ik weet eigenlijk niet waarom ze mij niet uitnodigt. We hebben geen ruzie. Maar ik heb dus sinds een jaar een dochtertje en geen auto, dus misschien denkt ze dat het voor mij lastig is.

Maar eigenlijk had ik daar zelf nog niet eens iets achter gezocht. Nu jullie het zo zeggen, vind ik het eigenlijk ook raar.

Ik dacht eerst dat ik misschien jaloers was, maar het lijkt ergens of ze me "voor" wil zijn ofzo.

Ik heb het vorige keer bespreekbaar gemaakt. Er zijn al wel vaker dit soort dingen voorgevallen, Zo had ik haar geholpen met verhuizen. Toen ik haar vroeg mij te helpen, kon ze niet, maar is ze wel in de stad waar ik aan het verhuizen was, gaan winkelen. Dat had ze verzwegen, maar ze versprak zich.

Als ik erover probeer te praten met haar, ontkent ze alles.
Ik snap best dat je dat lastig vind, maar gelukkig komen ze ook nog naar jou toe he? Misschien kan je je familie uitleggen, ja dat is lastig, want wie weet hoe ze het opvatten, dat je graag wilt dat ze vaker 'alleen' naar jou komen. En het feestje natuurlijk nog specialer maken ;) al is het niet leuk dat je nu opeens moet 'concurreren' met je zus.

Je stelt je in ieder geval niet aan hoor.

Volgens mij is je zus zelf jaloers, of ligt dat aan mij?
Heeft jouw zusje reden om jaloers te zijn?
Heb je idee waarom je zus jaloers op je zou kunnen zijn?
Peas on earth!
*had scherm duidelijk te lang openstaan en geeft blokje kaas voor bij de mosterd aan Minny*
Peas on earth!
Oh lekker Pode!

*Heeft nu echt zin in kaas met mosterd*
Maar ook al heb jij een kind en geen auto en zou het misschien lastig zijn voor jullie, kan ze jullie toch in íeder geval uitnodigen. Of jullie er op in gaan is natuurlijk een tweede. Maar het gewoon niet vragen? Raar hoor! Zou me alleen daarom al flink gepasseerd voelen.
Ik weet niet of ze een reden heeft om jaloers te zijn. Toen ik 24 was, had ik zeg maar huisje, boompje, beestje, maar was daar zelf niet gelukkig mee.

Jaren later heeft ze een keer verteld (toen ze dat zelf allemaal had) dat ze toen jaloers was.

Ik vind mezelf niet iemand om jaloers op te zijn. Ik weet wel dat ze eens tegen iemand heeft gezegd dat ze me nooit begrepen heeft. Nou ja, dat kan natuurlijk
Wel een beetje jammer gedrag dit, maar ik vrees dat je er weinig aan kan veranderen. Jouw zus zal doen wat zij wil doen, dat blijkt.

Genier er morgen gewoon van, de hele familie komt ook bij jou toch?

En gefeliciteerd met je dochter!
Heb je veel contact met je zus? Zou je het niet gewoon simpelweg eens kunnen vragen? Benoemen dat het je opvalt dat ze, steeds als jij iets plant, een dag van tevoren ook iets plant.

Vindt de rest van je familie het niet vreemd dat jij niet bij je zus uitgenodigd wordt?
Peas on earth!
Wat zegt je familie er van? Lijkt me voor hen ook niet leuk dat ze elkaar 2 dagen achter elkaar zien, zeker als ze wat verder van elkaar afwonen is het leuker als de feestjes wat meer verspreidt zijn.

Ik zou er zelf ook niet blij van worden als mijn zus dat zo zou doen.
Het lijkt er idd op dat je zus een beetje de controle probeert te houden. Flauw, dat wel, maar betekent dat zij ergens onzeker over is. Als ze er niet over kan praten met je zal jij iets met die onzekerheid te maken hebben lijkt mij.

Ik zou het ook irritant vinden, zeker omdat de rest van de familie het niet zal zien. Als je volgende keer weer iets wilt organiseren, kun je haar meteen bellen en een grapje maken dat je weet dat de vorige keren toeval was, maar dat het dan gelukkig nu niet heel toevallig weer gebeurt dat ze iets gaat organiseren.
Het contact is redelijk. Niet heel erg close, maar we bellen weleens en zoeken elkaar af en toe ook wel op. Kunnen eigenlijk ook heel erg lachen met elkaar.

De rest van mijn familie wil sowieso de lieve vrede bewaren. Ik heb ooit eens iets uitgesproken waar mijn vader bij was. Niets belangrijks hoor. Gewoon iets wat er toen gebeurde en wat ik vervelend vond. Mijn vader had het niet meer hahahahaha.

Maar goed, ik heb het vorige keer met kerst dus uitgebreid besproken. Mijn moeder wist ook dat ik het vervelend vond. Maar mijn zus begrijpt het niet. Dat van die verhuizing ook niet. Dan ben je snel uitgepraat. Vandaag had ik een sms gestuurd dat ik er van baalde, maar niets gehoord. Hoe doe je dan morgen vraag ik me af???
@ Fabindia: ja, dat is een goeie. Haar kinderen zijn binnenkort ook jarig. Ik wilde al morgen gaan zeggen dat iedereen de dag en de ochtend voordat zij het viert, van harte welkom is bij mij vanwege een herstborrel hahaha. Maar ik wil eigenlijk niet zo zuur doen.
Ik vind niet dat je overdreven reageert.

Vind wel vreemd dat je zus je niet uitnodigt, en dat je een kind hebt en geen auto vind ik geen reden om je eigen zus niet uit te nodigen!

Het lijkt me dat ze je er niet bij wilt hebben, want als ze graag wilt dat je komt valt er vast wel iets te regelen(ze komt je ophalen, je komt met het ov)

Ik kan me er niets bij voorstellen, ik heb namelijk een erg goede band met mijn zus,vind maar vreemd, heel veel succes!!
Waarschijnlijk doet ze gewoon of haar neus bloed.

Sluit me aan bij Juniper, je zus kan je toch uitnodigen, kan je zelf bepalen of je wel of niet gaat en hoe je dat dan regelt.

Ik zou daar echt pissig om kunnen worden en me flink gepasseerd voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven