kinderkleding, hoeveel?

26-09-2009 20:19 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kinderkleding hebben jullie ong. per kind? Of hoeveel setjes ong? Ik was laatst bij een vriendin en zij had erg veel. Ze vond juist dat ik weer vrij weinig had, terwijl ik van mezelf het idee heb van niet.

Heb zelf meestal ong. 6-8 broekjes, stuk of 8 a 10 longsleeves en 2 vestjes voor zoonlief. (ondergoed en sokken stuk of 10-12 paar schat ik)

Voor dochter broeken en longsleeves en ondergoed/sokken ong. hetzelfde aantal + 2 rokjes/jurkjes en 2 vestjes en 1 blouse.

Meestal 1 jas en 2 paar schoenen per kind.

Wat hebben jullie in de kast hangen en koop je vaak wat voor je kind? Meestal koop ik een paar keer per jaar het nodige in en dan nog af en toe tussendoor. Ik kan mijn (kinder)kleding koopverslaving aardig in bedwang houden.
Oh ja, beide kinderen hebben idd ook nog een stapel kleren op kdv!
Juist ik ben gewaarschuwd.. als ik met zindelijksheidstraining ga beginnen veel (onder)broeken e.d. aanschaffen. Bedankt voor de tip (nog niet aan toe hoor, maar dat komt vanzelf!)

Enne.. een schoon kind... tot ca. 5 minuten na het douchen...
Dochter is ruim 2,5 jaar en heeft veel kleding. Ik zou een meisjestweeling zeker twee weken kunnen kleden zonder in herhaling te vallen (op schoenen en jassen na). Dochter heeft nu 3 paar laarsjes, 1 paar mocassins. Ze heeft meer schoenen maar die zijn meer voor de zomer (sandaaltjes, crocs, all stars). Ze heeft 3 winterjassen. En het winterseizoen begint nog maar net; ik ben nog niet uitgekocht. Wel veel via Marktplaats, maar ook wel nieuw.
Markplaats zou prima zijn hoor, maar ik heb nooit de indruk dat mijn kinderen te weinig kleding hebben. Ja ze hebben wat vaker hetzelfde aan, maar dat geeft toch niet?
Zie overigens ook dat jullie kinderen zoveel schoenen heeft. Mijn dochter heeft voor de winter 1 paar schoenen. Dit vind ik eigenlijk meer dan genoeg. Voor de zomer heeft ze ook 1 paar "echte" schoenen gekregen en nog een paar crocs. Ze loopt de schoenen wel helemaal af, maar haar voeten groeien ook zo dat ze de schoenen volgend jaar niet meer aan hoeft.
quote:Lizzie schreef op 26 september 2009 @ 22:32:

Juist ik ben gewaarschuwd.. als ik met zindelijksheidstraining ga beginnen veel (onder)broeken e.d. aanschaffen. Bedankt voor de tip (nog niet aan toe hoor, maar dat komt vanzelf!)

Enne.. een schoon kind... tot ca. 5 minuten na het douchen...

Komt vanzelf als je ineens de laatste onderbroek uit de kast pakt. Dan is een spoedbezoekje aan de Hema snelgemaakt.
quote:Sanmi schreef op 26 september 2009 @ 22:36:

Zie overigens ook dat jullie kinderen zoveel schoenen heeft. Mijn dochter heeft voor de winter 1 paar schoenen. Dit vind ik eigenlijk meer dan genoeg. Voor de zomer heeft ze ook 1 paar "echte" schoenen gekregen en nog een paar crocs. Ze loopt de schoenen wel helemaal af, maar haar voeten groeien ook zo dat ze de schoenen volgend jaar niet meer aan hoeft.Hier ook weinig schoenen hoor. Van de zomer had ze crocs en leren sandaaltjes en van de winter had ze laarsjes en leren schoenen.
quote:isabon schreef op 26 september 2009 @ 21:09:

Veel te veel en alles merkkleding %-)

Winter

Broeken ongveer 12 stuks

Longsleeves minstens 20-25

Vestjes en truien 8

In de winter 1 paar goede schoenen en 1 paar goede laarzen

2 winterjassen (een dure merk en een minder dure als reserve)

Winterjurkjes 4

Winterrokjes 6

Blousejes: 2

En een bak leggings en maillots

In de zomer zeker 25 tshirts, 10 rokjes, 6 jurkjes

Zomerbroeken incl korte broeken zeker 12

Vestjes (die draagt ze door in de winter)

Zomerjasjes 2, tussendoorjas 1

En een hele berg slippers, crocs mary jane, sandalen, goede leren zomerschoenen

Ik koop me een ongeluk, ben gek op Bengh, Oilily, Eager Beaver, Mim-pi, Vingino maar heb verder geen hobbies en een vriendin koopt alles van me over voor haar dochtertje (voor weinig, maar mag altijd een aantal nieuwe setjes op haar kosten bestellen in ruil voor wat zakken prachtige kleding)

Begrijp ik het goed dat je voor de zomer 25 tshirts in dezelfde maat hebt?

*rent nu heel hard naar manlief om dit telaten lezen, zodat hij niet meer zeurt als ik met weer iets nieuws voor de kinderen thuis komt*
Mja, ik vrees dat ik maar beter niet moet gaan tellen hoeveel ik voor mijn kinderen heb

Kinderkleding is mijn allergrootste hobby. Ik struin, ik ga naar beurzen, ik zoek, ik vind en ik koop. Heel-erg-veel

Maarrr: omdat ik precies weet waar ik moet zijn, geef ik dus helemaal niet veel geld eraan uit. Net zo veel denk ik, als ieder ander gemiddeld gezien. Met dat verschil dat in de kasten van mijn kinderen vrijwel alleen maar merkkleding hangt.

Omdat ik bij 2-dehands merkkleding zaken bekend ben en als er weer eens een Jottum jurkje wordt gebracht, of een shirtje van Bengh of King Louis, dan word ik gebeld, en dan betaal ik voor een rokje van Jottum een tientje ipv 150 euro. Kijk, dat is nog eens leuk of niet dan?

Verder heb ik veel lieve vriendinnen die af en toe iets voor de kinderen meenemen.

Daarnaast koop ik alleen als er 75 procent korting op iets zit, voor minder koop ik het gewoon niet. En marktplaats, ebay etc hebben heel mooi spul voor weinig. En ook Olliewood hou ik goed in de smiezen, soms kan je daar echt geweldige mazzeltjes hebben...

Overigens heb ik afgelopen vrijdag op een beurs zelf heel veel weer verkocht, wat overbleef heb ik weggegeven voor een Weeshuis in Roemenie. Zo dragen die kinderen ook eens goed spul ipv halfbakken afdankertjes

Ik ben voor mijn 3 kids denk ik per maand tussen de nul en de 100 euro kwijt. Als ze alledrie nieuwe schoenen nodig hebben heb ik een duurdere maand. En winterjassen zijn ook enorme uitgaves. Gelukkig heb ik van een heel lieve mevr geweldige winterjassen voor de kinderen gekregen. Van Gaastra, en Eager Beaver enzo. En daar ben ik echt enorm dankbaar voor, want ik had geen nieuwe collectie zelf kunnen betalen, no way!!!
Mijn kinderen dragen trouwens ook elke dag schone kleren, alleen een spijkerbroek, mits schoon uiteraard, kan soms wel eens 2 keer aan, maar voor de rest dragen ze elke dag schoon spul. Ik doe de was dan ook zeker 1 keer per dag, en vaak ook wel 2 keer!!
Tja, die schoenen. Ik ben zo'n trutje dat vindt dat de schoenen moeten matchen met de rest van de kleding. Dus heeft ze zwarte laarsjes, grijze/zilveren en donkerblauwe. En bruine instappertjes. Ik geloof trouwens dat het voor de voetjes ook beter is om het schoeisel af te wisselen. Verder ben ik nu helemaal fan van jurkjes; daar heeft ze wel een stuk of 8 van denk ik. En rokjes, truitjes, broeken (zeker 10), etc.etc. Toch geef ik er niet vreselijk veel geld aan uit vind ik zelf; ik denk zo rond de 80 ¤ per maand gemiddeld voor haar. Zoon is op dit moment juist weer goedkoop; zweert bij 1 bepaald soort schoen (handig, dat autisme ;) ), vindt truien van C&A prima, hij moet het vooral zelf leuk vinden en heeft (nog?) niet zoveel met merken. Hij heeft een paar Burberry items maar vindt ze niet zo leuk. Lekker goedkoop naar C&A dus vooral.
Dat jullie uit je hoofd weten hoeveel kleren je kind heeft! Ik wil er eigenlijk niet over nadenken haha!

Ik heb 3 kinderen, en die hebben allemaal een uitgebreide garderobe. Veel merk, en ook Hema en H&M tussendoor. Toevallig gisteren hele stoere blousjes voor zoon gescoord bij de Hema. En stoere kniekousen voor jongste, lekker warm voor op de fiets.

Ze hebben allemaal 1 winterjas, in de zomer een spijkerjas met of een bodywarmer, of een gewone jas erbij. (jongste heeft alleen gewone jas)

Schoenen heeft jongste nog niet (loopt nog niet) oudste 2 hebben 1 paar schoenen in winter, en in de zomer 1 paar schoenen en 1 paar Teva's.

Kleren weet ik echt niet, teveel schat ik zo in...
Schoenen hoeven van mij niet te matchen. Al zou ik dat wel willen, dan maakt het nog niks uit: dochter bepaalt zelf wat ze aan wil en bedenkt hele..... aparte combinaties.
quote:fleurtje schreef op 26 september 2009 @ 23:00:

Schoenen hoeven van mij niet te matchen. Al zou ik dat wel willen, dan maakt het nog niks uit: dochter bepaalt zelf wat ze aan wil en bedenkt hele..... aparte combinaties.Precies... daarbij dochter heeft binnen altijd de schoenen uit dus ze loopt hoofdzakelijk op sokken of blote voeten.
.
Als ik zo vergelijk is zoon zijn kledingkast ook behoorlijk gevuld, terwijl ik het altijd wel mee vind vallen.

Toevallig gisteren kleren bij gekocht omdat ik het niet meer redde om alleen in het weekend te wassen. (heb namelijk geen wasmachine dus was in het weekend bij mijn vader als ik daar toch aan het werk ben)

Er moet nog een winterjas en een paar schoenen en laarzen gekocht worden maar we hebben nu:

1 paar schoenen

1 spijkerjas

1 dun leren jasje (gekregen)

1 winterjas

12 onderbroeken

2 hemden

9 paar sokken

4 pyjama's

20 t-shirt (belachelijk veel eigenlijk)

4 vesten

4 truien

12 longsleeves

8 lange broeken

Van de longsleeves is een deel aan de kleine kant en gaat de helft waarschijnlijk nog maar een paar weken tot 2 maanden mee. De t-shirts is ook zeker de helft wel wat klein van, maar die kunnen van de winter nog prima dienen als hemd
Ik heb ook veel maar ik krijg ook veel. Mijn kinderen worden aan alle kanten voorbij gegroeid Het blijft wel het leukst om zelf kleren voor ze te kopen overigens.

Als ik de stapels kleren zie die zoonlief verbruikt (hij heeft altijd de meeste was) ben ik ook blij dat ik behoorlijk wat in de kast heb liggen. Bij hem gaan zo 2 broeken op een dag erdoor omdat hij er iets overheen gooit ofzo.

Dochter heeft een rokjesfetish en daar doe ik graag aan mee Ik heb een hele bak vol met maillots en leggings. Net als ondergoed.

Ze hebben 1 winterjas, een fleece, een bodywarmer, een spijkerjack. En 2 paar schoenen.

Ik koop meestal in de sale bij Esprit, op kleertjes.com en H&M. Schoenen koop ik aan het begin van het seizoen en halverwege tijdens de uitverkoop. Meestal betaal ik dan ook niet de originele prijs.
Hier nog iemand die snel aan haar vriend laat lezen, hoeveel geluk hij heeft met zijn vriendin (op dit gebied dan...). Ik kijk wel heel veel naar kleding (op internet), maar koop uiteindelijk live/op internet merkkleding in de uitverkoop voor zoon (net 2), en als ik zo de verhalen lees, echt niet veel.

Hij heeft veel moeite met kledingwisseling (nieuwe schoenen/jas etc.), dus daar hoef ik er maar 1 van. De bodywarmer en fleece liggen ongebruikt, dus daar heb ik van geleerd. Verder hier ongeveer 10 rompers, 8 (broeken/longsleeves, 2 overhemden en 10 paar sokken. Truien (liefst met overhemd eronder) staat superleuk, maar is echt veel te warm.

Leuk om te lezen hoe ieder de garderobe van haar kinderen vult.
Veel en duur. En ik heb geen zin om alles te tellen
...
Veel te veel

Dochter: 2-3 jurkjes, 3-4 rokjes, 8 broeken. Een ehle grote stapel shirtjes met lange mouwen 15-20 denk ik en een stapeltje korte mouwen shirts die er nu nog liggen voor de mooie nazomer (stuk of 10) en 5 warme truien. Sokken, legggings, maillots en ondergoed ruim genoeg voor een week.

1 jas voor voorjaar/najaar en 1 winterjas en 1 paar schoenen vooor de winter. In de zomer altijd 1 paar nette schoenen en 1 dit jaar 1 paar teva's en 1 paar crocs.

Zoon: 10-12 lange broeken en ongeveer dezelfde hoeveelheid longsleeves, 2 overhempjes, een jogggingpak en 4 warme truien. Sokken ondergoed ruim genoeg voor een week.

1 jas voor voorjaar/najaar en 1 winterjas. 1 paar passende schoenen.

Zoon heeft uiteindelijk altijd net wat minder, maar die is kleiner en doet dus minder lang met zijn spullen. Dochter kan op broeken na alles nog aan van eind van de winter/voorjaar, dus die heeft al snel meer. De doet ook een heel seizoen nu met schoenen, zooon groeit er veel eerder uit.

Hier wel alles nieuw en vrij veel merkkleding, maar ik koop eigenlijk altijd in de uitverkoop en geef er niet veel geld aan uit eigenlijk. Maximaal 800 euro per jaar voor de kinderen samen en dat is dan incl. schoenen/jassen enz.
Ik heb ook genoeg voor beide kinders. Ik heb iig genoeg dat ik gerust alleen in het weekend kan wassen. En doe ik dat eens een keer niet, dan is er eigenlijk nog geen man overboord.

Koop veel in de uitverkoop of gewoon even als ik bij de HEMA ben en het erg leuk vind bijv. Ik vind het leuk als ze setjes aan kunnen, dus dat alles kleurt (zelfs de sokken)

Jammer genoeg past dochter nog wel in ea van vorig jaar. Gelukkig weet papa dat niet.

En de kinderbijslag komt er komende week aan. Dus ik ga zorgen dat er van alles genoeg ligt. Je zult maar misgrijpen.

Daarnaast vinden oma en ik het leuk om jurkjes te naaien. Tja... arm kind, heeft toch aardig wat jurkjes. :-)

Vond het ook helemaal niet erg dat ik een zoon kreeg en al mijn meisjeskleren niet meer kon gebruiken...

Dochter van bijna 6 maanden heeft veel meer kleren dan ik....

Ik koop elke keer als ik een HEMA of H&M passeer wel iets, ook bij Zeeman hebben ze vaak erg leuke babykleding voor weinig geld. Toen ik zwanger was, heb ik me goed laten gaan in de koopjesperiode. Ik kocht kleertjes tot en met maatje 68 (wat ze nu draagt).

Verder heb ik veel familie en vriendinnen met al iets grotere kindjes, die allemaal hun kleding doorgeven. Mijn dochter heeft een neefje van 5 maanden ouder en van hem worden ook alle rompertjes, boxpakjes, enz doorgegeven van zodra ze te klein zijn. Heel vaak zit er nieuwe kleding tussen die NIET gedragen is (omdat betreffende kindjes zowieso veel te veel hebben, of omdat het een cadeautjes was en niet de smaak van de ouders).

Ik kan geen aantal plakken op alles wat ze heeft, maar het is een grote wandkast vol (in 3 maten, van 62 tot 74). Voor ze geboren werd, heb ik eens alle body'tjes die klaar lagen in maatje 50-56 geteld en ik kwam uit op 63. En dat waren dus enkel hemdjes.......

Op mijn beurt, geef ik alle kleding die te klein is, gratis weg aan een goed doel, een tweedehandswinkeltje van een gehandicaptenvereniging hier in de stad. Zo hoef ik me niet al té schuldig te voelen voor die overdreven kledingberg hier :-)
Ik vind 63 rompers in één maat toch rijkelijk overdreven.
Ik ga maar niet eens in de kast tellen denk ik
Vivamarlies, 63 rompers?????? Ik heb 3 kinderen, en heb in zijn totaal niet eens 63 rompers!! (oudste 2 dragen nu gewoon ondergoed, maar hebben tot maat 86 rompers gehad)

Een hele wandkast vol kleren??? Mèn, mijn man gaat heel blij met mij zijn!!

Gelukkig mag iedereen het zelf weten, en het houdt de economie draaiende zullen we maar zeggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven