rust en ruimte

27-09-2009 11:03 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet niet zo goed wat ik wil hiermee, wil het in ieder geval even kwijt want pieker mezelf suf....

Is voor mij de eerste keer dat ik een topic open, best eng.

Het volgende is er aan de hand:

Ik heb bijna een jaar een relatie, terwijl ik helemaal niet op zoek was en wel een beetje klaar was met mannen en al het gedoe.

juist toen liepen we elkaar tegen het lijf.

Ik heb 2 dochters en we begonnen langzaam, tijdje nog geheim gehouden tegenover de buitenwereld om eerst met elkaar te ontdekken wat we wilden.

Ook hij had het nodige meegemaakt in vorige relaties.

Toch klikte het goed, en op een bepaald moment gaat er een knop om en ga je ervoor, samen.

Van de zomer zijn we heerlijk op vakantie geweest, echt super, met de kinderen, geweldig voor allemaal!

Tot die tijd zagen we elkaar dagelijks, we wonen 30 km van elkaar vandaan, door de kinderen ben ik nogal aan huis gebonden dus kwam hij naar mij toe.

Dat we elkaar zo vaak zagen is erin geslopen, we hadden grote plannen tot we eerlijk hebben gezegd dat het toch wel wat snel ging allemaal.

Na de vakantie zijn we elkaar een stuk minder vaak gaan zien, niks mee want het gaat niet om hoe vaak je elkaar ziet vind ik.

Het heen en weer rijden en weinig thuis zijn brak mijn vriend op, wat ik heel goed begrijp.

Nu deed hij de afgelopen week anders, ik voelde dat er iets niet klopte maar kon er de vinger niet op leggen, als ik hem erna vroeg zei hij dat er niks was.

Tot hij me afgelopen vrijdag vroeg om hem nog een avond alleen te laten, meestal zijn we vanaf vrijdag een weekend samen.

Geen probleem mee maar heb hem even gebeld want zoiets overleg ik liever telefonisch.

Aan de telefoon kwam er een heel ander verhaal, een verhaal wat we gister nog eens face-to-face hebben besproken:

Mijn vriend wil ruimte en tijd, hij "zit in een tweestrijd" hij heeft "zo'n drang om zelfstandig en blij te zijn met zichzelf" en "weet niet hoe hij dit combineren moet "wel "vindt hij me ontzettend lief en houdt ook echt van me".

Ik wil hem die rust en ruimte geven, ik wil voor mijn relatie vechten, maar wel samen.

We hebben verder niks afgesproken, we houden contact maar hoe weet ik niet.

Tja en wat ik hier eigenlijk mee, geen idee, ik ben zo bang dat dit het begin van het einde is en ik gewoon zit te wachten tot hij belsoten heeft niet verder te willen.

Maar als ik er nu een punt achter en dan ben ik hem kwijt terwijl het misschien allemaal wel goedkomt.

Vind het maar lastig allemaal.....
ZOals je jezelf al zegt het brak je vriend op om steeds heen en weer te rijden en hij heeft toch blijkbaar iets meer ruimte en tijd voor zichzelf nodig dat wil toch niet gelijk zeggen dat hij minder van je houdt?

Geef hem zijn eigen tijd, hij komt dan vanzelf wel terug!

De een heeft daar meer behoefte aan dan een ander
Dank je, ik kan me ook heel goed voorstellen dat het rijden hem opbreekt.

Waar ik me meer zorgen om maak ik dat hij zijn zelfstandigheid en het "blij zijn met zichzelf" lastig vindt te combineren.
[depressieve blik op dit soort zaken] koop maar vast een doos tissues en een fles wijn, want rust en ruimte/pauze/break komt zeer vaak niet meer goed [/depressieve blik op dit soort zaken]
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:boemeltje schreef op 27 september 2009 @ 11:56:

Dank je, ik kan me ook heel goed voorstellen dat het rijden hem opbreekt.

Waar ik me meer zorgen om maak ik dat hij zijn zelfstandigheid en het "blij zijn met zichzelf" lastig vindt te combineren.Het is natuurlijk speculeren, maar het is mogelijk dat hij tijdens de vakantie heeft ontdekt welke invloed kinderen kunnen hebben op je relatie in termen van minder vrijheid en zelfstandigheid?. Hebben jullie daarover gesproken met elkaar?
30 km is toch niks? ik woon ruim 30 km van mijn werk en da's maar 25 minuutjes rijden!

misschien moet je wat meer qualitytime voor jullie samen in lassen door met z'n 2 'n weekend te besteden ipv dat je altijd voor de kinderen moet zorgen, misschien vind hij dat ook wel 'n belemmering voor jullie relatie
nee aan de vakantie ligt het niet, het is een overdosis elkaar gezien te hebben....zo voel ik dat ook wel dus wat minder zien is totaal geen moeite voor me.

met de kinderen kan hij goed opschieten, we hebben de vakantie ook besproken na afloop en hadden er beide een heel goed gevoel over, ook over hoe het met de kinderen ging.

en inderdaad soms denk ik ook dat rust en ruimte het begin van het einde is, wijn is in huis, zo ook de zakdoeken!!
quote:boemeltje schreef op 27 september 2009 @ 12:36:

nee aan de vakantie ligt het niet, het is een overdosis elkaar gezien te hebben....zo voel ik dat ook wel dus wat minder zien is totaal geen moeite voor me.

met de kinderen kan hij goed opschieten, we hebben de vakantie ook besproken na afloop en hadden er beide een heel goed gevoel over, ook over hoe het met de kinderen ging.

en inderdaad soms denk ik ook dat rust en ruimte het begin van het einde is, wijn is in huis, zo ook de zakdoeken!!

Dan ligt het dus wel aan de vakantie (-periode). Hebben jullie open met elkaar besproken hoe het loopt en vooral waar jullie tegenaan lopen? Of bleef het bij:

"Goh, wat was het heerlijk hé?"

"Nou het was inderdaad zalig. Moeten we snel weer eens doen."

De kans dat jullie relatie (en de mijne) voortijdig eindigt is statistisch meer dan zestig procent. Communiceren en blijven communiceren is dan de enige manier om het te redden.
nee het is anders gegaan, we zijn er echt wel diep op ingegaan, van te voren al en na afloop nog eens, ik weet zeker dat dat het probleem niet is.

het probleem is dat hij vanaf dag 1 (nov) tot ongeveer half aug. elke dag uit zijn werk naar huis ging, eten, douchen en dan hierheen, de volgende ochtend in alle vroegte eruit om weer te gaan werken, wat vanuit mijn huis een half uur verder rijden is dan vanuit zijn huis.

en dat zelfde de volgende dag weer, dat brak hem op, en mij ook wel, komt toch elke dag "visite"en je laat je eigen dingen dan liggen.

het "overdosis" zit hem in het over een hele lange periode elkaar zien en je eigen dingen laten liggen.

dus ik snap het wel....waardeer zijn eerlijkheid.
mag ik zeggen dat jullie reacties me heel erg verbazen???

30 km rijden lijkt misschien weinig maar als je dat al bijna een jaar lang elke dag mag doen.. eerder opstaan om op tijd op werk te komen.. langer in de files staan.. niet thuis zijn... bij iemand anders thuis zitten en je eigen spullen missen.. niet echt je eigen ding kunnen doen.. in feite van een single man tot opeens een "vader" zijn... heel veel in de weer zijn voor jou...

hij is bijna een jaar lang bezig zo bezig voor jou.... als dat geen extra tijd en moeite investeren in een relatie is .. wat dan wel??

en nu hebben jullie het gelijk over wijn en zakdoekjes in slaan???

geef die man zijn ruimte.. laat hem zijn ding doen, even lekker met de jongens weg.. even lekker weer een man voelen even echt tijd voor jezelf hebben!

als ik jou was zou ik hem die tijd en ruimte gunnen, laat hem weten dat je door hebt wat voor impact dit op zijn leven is.en zeg hem dat! dat hij zich op dat moment speciaal voelt.. ipv gelijk zakdoekjes en wijn in te slaan :S

als je dat doet zal hij realiseren dat jij het niet van zelf sprekend vind dat hij die moeite voor je doet... want dat is zeker iets wat nu door zijn hoofd heen gaat...
quote:elninjoo schreef op 27 september 2009 @ 12:26:

30 km is toch niks? ik woon ruim 30 km van mijn werk en da's maar 25 minuutjes rijden!

Je hebt in zoverre gelijk, dat de meeste mensen niet naast hun voordeur werken. Een half uurtje in de auto is niks.

Maar stel je nou eens voor dat je zou sporten. Zou je iedere avond 30 km rijden om naar een sportschool te gaan? Of zeg je dan ook, 30 km is niks?

En ik denk dat iedereen een bepaalde ruimte en vrijheid binnen een relatie nodig heeft. Mijn man fietst graag, die is regelmatig een paar uur weg. Ik ga graag naar de sauna. Dat doe ik met een vriendin, of met mijn dochter. Een relatie hebben wil niet zeggen dat je iedere vrije minuut samen moet doorbrengen.
dank je, jullie begrijpen hem, fijn om positieve geluiden te horen!

ik geef hem de rust en ruimte, en laat hem even, heb daar geen probleem mee....

maar de meeste mensen in mijn omgeving zeggen dat is het begin van het einde, en daardoor word ik zo onzeker en bang hem te verliezen.

Het doet me goed om te horen dat dit ook goed kan aflopen.
quote:boemeltje schreef op 27 september 2009 @ 13:27:

dank je, jullie begrijpen hem, fijn om positieve geluiden te horen!

ik geef hem de rust en ruimte, en laat hem even, heb daar geen probleem mee....

maar de meeste mensen in mijn omgeving zeggen dat is het begin van het einde, en daardoor word ik zo onzeker en bang hem te verliezen.

Het doet me goed om te horen dat dit ook goed kan aflopen.iemand die bijna een jaar lang zoveel extra moeite voor je doet... die raak je niet 1 2 3 kwijt.. tenzij je hem echt redenen tot twijfelen geeft... wees geduldig, wees ondersteunend en boven al wees niet dwingend of sturend and he will come back
dank je wel, doet me goed want ik ben totaal de weg kwijt.

nee ik geef hem totaal geen redenen tot twijfel, heb juist oprecht begrip en wil hem niet in de weg staan in de strijd die hij voert met zichzelf.

in hoeverre is met rust laten ook echt met rust laten, totaal geen contact nemen? het van hem uit laten gaan?

wil er voor hem zijn maar wil hem niet "stalken" of het erger maken dan het is....
Ik kan me ook wel voorstellen dat hij even behoefte aan rust en ruimte heeft, ook 'zichzelf' weer even te zijn. Opgezogen worden in het leven van een ander, want dat gebeurt nu eenmaal vaak als er ook kinderen zijn, is best wel heftig als je gewend bent geweest om alleen te zijn.

Zo te lezen is het een prima vent die er veel voor over heeft om met jou samen te zijn. Geef hem rust en ruimte om weer even zijn eigen dingen te doen, met vrienden, zijn sportclub etc.
Hebben jullie daar geen afspraken over gemaakt? Heeft hij daar niks over gezegd?
Bel hem niet elke dag of zo....

maar laat wel regelmatig van je horen, laat zien dat je interesse in zijn dag hebt.. een smsje is dan al voldoende..

dat vinden mannen prettig.. dan hoeven ze niet gelijk te reageren, maar kunnen ze er de tijd voor nemen..

en als hij gaat stappen bijv niet de jaloerse vrouw uithangen... praat er over wanneer hij er over wil praten..

je merkt gauw genoeg of je even iets te veel wordt, hou het dan kort en zo..
Oh, ik lees nu dat je niks afgesproken hebt. Dan zou ik het initiatief bij hem laten liggen. In ieder geval tot je zelf echt het gevoel hebt niet meer weten waar aan toe te zijn. Maar ik zou hem wel even met rust laten. Iig minstens 1 a 2 weken.
nee na het gesprek gister was hij helemaal de kluts kwijt, zo kende ik hem niet.

hebben gezegd dat we contact houden, bellen, sms....

maar geen concrete dingen afgesproken.

laat me maar even zei hij steeds terwijl hij me stevig knuffelde en een zoen gaf.

liep daarna als een zombie naar de auto en ging weg....
Hoe rot voor jezelf, want natuulijk erg onzeker nu, ik zou het dan toch echt even met rust laten. Maar, en da's het moeilijke, ook je eigen gevoel er in volgen. Dus 1 a 2 weken aankijken en ik vind dat je dan best iets van je kunt laten horen. Al is het alleen maar om zelf te weten waar je aan toe bent. Misschien heeft ie zelf tegen die tijd al iets laten horen. Als mannen hun 'hol' ingaan, willen ze dat over het algemeen het liefste alleen doen.
ga ik ook zeker doen, de rust geven.

ga er eigenlijk vanuit dat hij toch wel iets van zich laat horen.

net even wezen wandelen en even mijn gedachten laten gaan, anders blijf ik er zo in hangen....
Groot gelijk en goed van je. In en uit blijven ademen en je leven blijven leven, da's het belangrijkste. Maar toch sterkte, onzekerheid is niet fijn.
dank je.....

mijn liefdesverleden is niet makkelijk geweest dus dit is voor mij een vervelende periode (dat is het voor iedereen).
quote:boemeltje schreef op 27 september 2009 @ 13:50:

nee na het gesprek gister was hij helemaal de kluts kwijt, zo kende ik hem niet.

hebben gezegd dat we contact houden, bellen, sms....

maar geen concrete dingen afgesproken.

laat me maar even zei hij steeds terwijl hij me stevig knuffelde en een zoen gaf.

liep daarna als een zombie naar de auto en ging weg....Je kunt alleen een relatie hebben of onderhouden als er tenminste sprake is van enige vorm van contact of van concrete afspraken over wanneer dat contact wordt hervat. Ik begrijp dat je liever hoort dat het vast allemaal goed zal komen maar ik ben eerlijk gezegd op basis van wat je hier schrijft niet optimistisch. Wat is nu je plan? Ga je zelf contact opnemen als hij de komende dagen niets van zich laat horen?
soms doet het pijn tot op het bot

dat ik niet weet waar je bent

dat ik niet weet of je bent

voor gister op de vlucht

door vandaag teneergedrukt

in morgen gevangen

is dit wat je bedoelde toen je zei

alles draait alleen om jou en mij

je ging de wegen ver van hier

ik de wegen in mijn hoofd

ze komen niet samen

want de wereld om ons heen

voegt zich niet naar onze wil

we mogen niet vragen

vraag niet om een terugkeer

laat het gaan, laat het vallen, laat het los

nee ik wil je nooit meer zien

want als jij straks voor me staat

zijn we twee vreemden

maar als het waar is wat men zegt

dat de diepste drang ons leidt

dan zal ik komen

is dat wat je bedoelde toen je zei

is dat wat je bedoelde toen je zei

vraag niet om een terugkeer

laat het gaan, laat het vallen, laat het los
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven