September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee zwangere meiden!

Mijn zomervakantie is begonnen. De laatste weken waren wel erg zwaar, maar het is me gelukt! De kids uit mijn klas zijn overgedragen en heb zelfs nog mijn hele inboedel moeten verhuizen naar een andere klas. Gelukkig hebben veel mensen mij daarmee geholpen. Vrijdag nog een spetterend eindmusical gehad en daarna alle kinderen vrolijk uitgezwaaid. Een half jaar vrij, het is niet te geloven!! Ik wil pas na de kerstvakantie weer beginnen.

Deze week een beetje uitpuffen, en hier thuis de rommel opruimen. De stofzuiger staat al een tijd in een hoekje en het lijkt alsof er een bom is ontploft. Vrijdag gaan we een weekje naar de Ardennen, heerlijk. Daarna kan ik me helemaal gaan richten op de laatste weken.

Kaatje: wat leuk dat je een 4D echo hebt gehad. Wat is het verschil tussen een 3D en een 4D echo? Ik zal eens kijken of het me lukt om een 3D fotootje van onze kleine te knippen en te plakken.

Rosi: nog steeds zo moe? Het lijkt me best zwaar om zwanger te zijn en al een kindje te hebben. Ik duik mijn bed in zodra ik moe ben, maar dat gaat voor jou natuurlijk niet op.

Renske: Geniet je al in volle teugen van de vakantie? Wel vervelend dat je direct ziekjes bent geworden. Mij gebeurt dat heel vaak in vakanties. Dan is de rust er en dan word ik ziek. Hopelijk is dat deze keer niet zo, maar mijn vriend is nu al een week ziek, koorts enzo, dus zal het me niets verbazen als ik ook nog ergens last van ga krijgen. We zullen zien.

Tot nu toe nergens last van.

mamalijn: pfff...nu een verhuizing. wat zal dat zwaar voor je zijn. Succes met inpakken! Dus je probeert om tot 4 weken van te voren door te werken. Knap hoor, lijkt me best zwaar. Ik heb de mazzel dat ik eerst zomervakantie heb en daarna pas verlof. Dat maakt dat ik 9 weken van te voren verlof heb. :$:D

Kinke: Wat grappig. Ons kindje ligt precies andersom. Ook met het hoofdje naar beneden en met de billen aan de linkerkant en met zijn voetjes aan de rechterkant. Sinds gisteren voel ik duidelijk een hieltje, zie je ook een bobbel tevoorschijn komen.

Kessie: Wat fijn dat de placenta goed ligt. Ons kindje ligt ook een week op voor. Maar volgens mij moet je je daar niet blind op staren. Anders duurt het zo lang mocht het kindje lekker willen blijven zitten.

Denna: zo dus jij hebt ook zo'n druktemaker? Hier nog zo een. Heb het idee dat ie nooit slaapt. Vannacht slecht geslapen. Zowel op mijn rechter als linkerzij voelde ik flink protest. Maar op mijn rug lig ik ook steeds minder fijn. Hmmmm...dat wordt nog wat.

Hoe was je zwangerschapsyoga?
He meiden,

Hier een van de foto's die vrijdag van onze kleine is gemaakt. Hij of zij ligt heerlijk te kroelen. Wat een lange en dunne vingertjes he?

Wel grappig, de navelstreng ligt achter om het koppie...

Ga er snel weer vandoor, het huis even aan kant ruimen voor de visite komt!

xxx
Hoi, hoi,

Baby hier groeit flink door...bewegen vertaalt zich in druk-verschuivingen, waarbij je mijn buik langzaam van vorm ziet bewegen. Heel grappig. Op mijn rug liggen lukt niet meer, dan wordt de luch uit mijn lijf gedrukt en krijg ik bijna geen adem.Links en rechts op mijn zij gaat nog het beste.

Ik word elke nacht rond 4 uur wakker, en blijf dan ook wakker....da's wel jammer. zeker omdat zoon zich om 7 uur echt meldt, en ik dus niet lekker kan blijven liggen...

Dus ja, met kind er al bij is het wel zwaar, maar verhuizen (zoals iemand hier doet) is ook geen kleinigheidje! Zo heeft iedereen wel wat.....

Ben verder ook druk met de verhuizing van mijn vader. Flat is opgeleverd en richten we nu in en dan 8 augustus de echte verhuizing en dan halen we het oude  huis nog verder leeg. En dan, na 31 aug. heb ik hopelijk echt even rust!! Dan heb ik nog een kleine 3 weken om me  voor te bereiden op de bevalling..best krap!  Je hebt wel wat energie nodig voor zo'n bevalling.

Lekker om te lezen dat de meesten al met verlof zijn. Wat komt het dan dichtbij allemaal. Vakantie naar de Ardennen..ik wil ook mee!

Sterkte voor diegenen die nog even moeten....

Liefs Kinke
@mamalijn: hoe vordert de verhuizing? Spannend hoor, je hebt toch nog tot komend weekend voordat je echt overgaat? Sterkte ermee! En het tillen van de zware dozen uitbesteden hoor.

@renske: heb je eindelijk verlof en dan word je ziek! Ik hoop dat je je onderhand weer wat beter voelt. Mijn man loopt ook al weken te snotteren, maar gelukkig heb ik nog nergens last van... Hoop ook dat het wegblijft, zeker nu het weer ineens stukken beter wordt.

@rosi: wat heb jij heerlijk lang verlof! Das wel genieten. Ik zit nog te twijfelen of ik per 1 december of per 1 januari nieuw werk zal zoeken. Maar ik denk dat ik dat een beetje af laat hangen van hoe ik me straks voel en hoe de periode na de bevalling verloopt. Hoe lang moet jij nog voor je verlof ingaat?

@kaatje: 4D-echo klinkt hartstikke leuk! Maar wat is het verschil tussen 3D en 4D? Ik kan jammergenoeg je bestandje niet openen:( 

@mirjam: Fijn dat je verlof is begonnen en je eindelijk je rust kan nemen. Heel veel plezier tijdens je weekendje weg in de Ardennen!! Goede timing trouwens; vorige week niets dan regen en nu schijnt de zon (hier iig).

@kinke: Grappig is dat die buikverschuivingen! Die van mij is er ook erg goed in. Zodra ik ga liggen stuitert hij in mijn buik alle kanten op. Wel heel vervelend dat je zo slecht slaapt (ik las ook je topic hierover). Is het afgelopen nacht wat beter gegaan? Anders zou je misschien toch de slaaptabletten kunnen gebruiken of iets homeopatisch, als je je daar geruster bij voelt. Heel veel sterkte!

Met mij gaat het verder allemaal z'n gangetje. De dagen vliegen voorbij, de babykamer vordert langzaam maar gestaag en mijn buik wordt steeds zwaarder. Ik volg een zwangerschapscursus waar we nu aangeland zijn bij het onderwerp 'ontsluiting' en gister een traditionele pufles gehad. Kan me niet voorstellen dat ik bij de bevalling echt aan het puffen ga, maar ik weet nu in ieder geval hoe het moet:) Ik zal mij zelf weer eens nuttig gaan maken in het huishouden; gaat bij jullie alles ook zoveel langzamer?
Hey allemaal,

Zozo, lijkt of iedereen al vakantie heeft! Ik moet nog 2,5 week werken en dan begint mijn verlof.

Yoga was... ehm... wel ontspannend :P. Maar of ik er nou echt wat aan zal hebben... daar ben ik nog niet zo van overtuigd.

Nog steeds genoeg activiteit in m'n buik. Net bij de vk geweest en ze voelde ook nog flink wat vruchtwater (= bewegingsruimte). En over 2 weekjes (23 juli) aleweer naar de vk. gaat nu echt hard.

Merk ook dat ik steeds sneller moe ben. Zaterdag in de tuin geklust, en meteen én een zere rug én de rest van de dag uitgeteld. Nou ja, hoort erbij.. maar ik wil nog zoveel aan mijn huisje doen (er moet buiten geschildert, en we willen de voor- en achtertuin opknappen, en en en..), dan is het wel moeilijk om op je kont te gaan zitten en niks te doen.
Hoihoi,

Ook hier nog even volhouden tot het verlof. Man, ik werk me helemaal 3 x in de rondte. Heb het zo gigadruk op het werk omdat ik alles netjes wil overdragen/achterlaten, niet normaal. Ik ren van hot naar her en dat op mijn hakken :$ stomstom om die aan te trekken (maar ze staan zo leuk bij mijn kleren)

Ik ben nu echt kapót, ik kan niks meer (dus dan maar even forummen tot 17.00 uur :P) Vanavond ook weer de hort op. Nee, ik hoor het jullie al denken, het is niet verstandig, I know. Heb morgen een heel leuk uitje afgezegd (was de hele dag staan/lopen) dus dat vond ik al heel goed van mezelf.

Verder heb ik mijn babyshower gehad. Ik zou gaan eten bij mijn zusje, en al kletsend met haar deed ik de deur van haar woonkamer open. Ik schrok me helemaal wezenloos en slaakte een ijselijke gil, ik zag nl. flitsen (fototoestel), ballonnen, slingers en mijn vriendinnen en zusjes! De meiden schrokken zich weer rot van mijn reactie, ze dachten dat ik ter plekke zou gaan bevallen ofzo. Kreeg een hele grote mand met kadootjes, het leek wel Sinterklaas! Zo lief! Krijg de tranen weer in mijn ogen nu ik dit zit te typen.

Babykamer schiet al op, alleen nog assecoires. Maar mocht ie nu geboren worden, dan heeft ie een wieg en een commode in ieder geval.

Okay, ik ga afsluiten en naar huis! Dag lieve meiden, voorzichtig aan (hoor wie het zegt) xxxxx Kes
Jaloeeeerrrrs op babyshower!!! Wat leuk dat je dat kreeg Kessie!!

En jemig, dat het je nog lukt om op hakken te lopen. Dat lukt mij niet meer hoor, had laatst mijn laarzen aan en vervolgens twee dagen pijn in mijn voeten en kuiten.

Ben de namen kwijt van de andere reacties, sorry, ligt niet aan jullie maar aan mijn beperkte hersenactiviteit.

Maarrrehh, ik heb vannacht wel wat beter geslapen. gelukkig zonder pillen, en dat hou ik maar even zo.

Vanochtend weer controle gehad in WKZ en nu was mijn bloeddruk weer hoog, 130/80. Moet ik in de gaten houden van ze, en bij hoofdpijn enzo aan de bel trekken.

Verder was baby nu groot....Vk had het ook over zwangerschapsdiabetes, over twee weken weten we daar dan meer over, dan zou de baby nog meer gegroeid moeten zijn. Tot nu toe was buik (en baby dus) telkens netjes conform zwangerschapsduur. Maargoed, dit kan ook gewoon een groeispurt zijn.

We zullen wel zien! Zoon was 3880 gr bij geboorte..tweede wordt vaak zwaarder, dus auw auw, ik voel het nu al.....

Ik wil overigens ook nog zoveel doen aan en in het huis, maar op zo'n dag thuis als vandaag ben ik alleen maar blij dat ik kan zitten..ik voer geen klap uit hier in huis....

Succes met de laatste loodjes voor diegenen die nog even moeten!!

Liefs Kinke
Hoi meiden, hier ook weer eens een berichtje van mij.

Vandaag ben ik weer bij de vk geweest. Onderdruk blijft constant op 50 zitten. Ik dacht nog door het harde fietsen (te laat weg, zoontje wilde zijn schoenen niet aan, hahaha) dat het misschien wat hoger zou zijn nu, maar dat was dus niet zo. Moet van de week weer even bloed laten prikken, voor de rhesus antistoffen, checken ze meteen weer even mijn ijzergehalte. Hartje klonk ook weer goed en het kindje ligt al met zijn hoofdje naar beneden, hopelijk blijft dat zo, maar ik heb het gevoel dat het al een hele tijd zo is (voel het hikken altijd in mijn onderbuik). Verder zit mijn baarmoeder hoger dan gemiddeld voor met 30 weken, maar dat had ik bij zoontje ook, smalle baarmoeder zeiden ze toen. Alles weer goed dus gelukkig.

Leuk Kaatje, dat die 4d echo zo leuk was. Was zeker de laatste echo? Ik kan de foto ook niet openen.

Mirjam, lekker hoor al verlof/vakantie. Hoe was het in de Ardennen? En heb je al puf gekregen om weer eens iets in het huishouden te doen?

Het is inderdaad vermoeiender een tweede zwangerschap, maar je blijft ook beter in beweging. Ik heb nu minder rugklachten en bekkenklachten dan de vorige keer. En als zoontje slaapt ga ik ook op mijn vrije dagen, dus dan kom ik toch nog aan wat extra slaap. Omdat ik nu altijd moe ben slaap ik 's nachts wel dieper en beter, dus dat is ook wel weer fijn.

Kinke, ook hier verschuivingen en ook wel wat gepor met handjes, voetjes en ellebogen volgens mij. En meestal ook wel 1x per dag de hik. Maar niet hele draaiingen om de as, heb jij dat wel als je buik zo golft? Lijkt me heel grappig, heb ik bij zoontje ook nooit gehad. Gelukkig weer wat beter geslapen, is ook juist zo nodig nu. En een hoge bloeddruk dus, goed in de gaten houden.  Wel genoeg rust nemen he!

En een 2e zwarder dan de eerste? Zoontje was 3750, maar wel 10 dagen te vroeg, Wat als deze nou op tijd/ te laat komt, staat me zeker ook een zware jongen te wachten haha.

Tinkerbellen, lekker bezig dus met de babykamer? En ik ben inderdaad ook zo lekker langzaam met alles. Kom ook regelmatig te laat, omdat alles gewoon langzamer gaat. En als je straks aan het bevallen bent kan je best wel wat aan het puffen hebben hoor, had ik vorige keer wel iig. Door je op de ademhaling te concentreren ben je ook minder met de pijnlijke wee bezig. Wij hadden het vanavond ook over ontsluiting en ademhalingstechnieken, vind het toch wel weer fijn om het weer op te frissen.

Het is echt lekker om langer verlof te hebben, vorige keer ging ik aan het werk toen zoon 4,5 maand was, vond ik al best pittig. Dus nu nog maar wat later. En ik werk nog 2,5 week, heb nog een weekje van tevoren extra vakantie opgenomen. Ben ik wel blij mee, want vind het fysiek al wel best zwaar worden.

Denna, vervelend last van je rug. Rustig aan doen hoor, klussen kan later ook nog. Maar wel verleidelijk natuurlijk om alles straks lekker klaar te hebben.

Ik moet nu ook elke 2 weken naar de vk, snel gaat het nu ineens he?

En lekker ontspannen met de yoga is toch ook al lekker.

KEssie, wat leuk zeg een babyshower als verrassing! Wat lief van je zus en vriendinnen. En goed van je dat je morgen iets hebt afgezegd. Ik merk ook dat ik gewoon niet meer teveel dingen kan afspreken, ook al zijn ze nog zo leuk. Komt allemaal wel weer. Hahaha die hakken, ik doe ook een enkele keer nog wel eens mijn laarsen aan, maar vind het ook geen succes meer. Het staat wel wat minder platte schoenen maar ja.

Ik ga maar eens slapen.

xx Rosi
Zo, ben echt heel lui deze week. Maar ik heb ook met mezelf afgesproken dat ik niks hoef te doen. Heb nog 8 weken te gaan waarin ik nog van alles kan doen, dus deze ene week niks kan er best van af. Heerlijk. Beetje poetsen (met nadruk op beetje), wat rommelen, veel bellen, middagtukje, boodschapje doen, maar komt er geloof ik niet uit. Morgen gaan we een weekje naar de ardennen en daarna zien we wel wat de vakantie verder met zich mee zal brengen. Ik ben vandaag precies 32 weken zwanger. 'k las ergens dat de baby zo'n 90 % van de tijd slaapt, nou merk daar echt niks van. Het draaien en stompen gaat maar door. Nu ik zelf weer de rust heb gevonden merk ik dat ik het ook wel weer gezellig vind.

Rosi: heb je inmiddels alweer bloed laten prikken? Mijn ijzergehalte was de laatste keer prima, terwijl ik zelf dacht dat ie wel eens te laag kon zijn. Bloeddruk is ook steeds goed (ondanks de lekkere dropjes)

Kinke: Balen dat je bloeddruk hoog is. Was ie de vorige keer ook al hoog? Ons kindje groeit ook behoorlijk, maar dat doet ie al de hele tijd. Loop steeds een week voor. Toch hoop ik niet dat ie veel te vroeg komt. Mijn broer gaat nl twee weken van te voren trouwen en het zou jammer zijn wanneer de vliezen tijdens het ja woord breken.

Kessie: tof hoor die babyshower! Heb ook een kleine babyshower gehad. Op de laatste werkdag ging ik met een paar collega's uit eten om de zomervakantie te vieren. Maar het bleek een babyshower te zijn. Kreeg allemaal lieve kleine cadeautjes. Stond wel even raar op mijn neus te kijken. Was erg gezellig.

Denna: wat gek, heb jij al om de twee weken controle bij de vk? Ik zit nog steeds op 1x per 4 weken. Over twee weken ben ik weer aan de beurt en ik vermoed dat ik vanaf dan wel wat vaker moet komen. Hoe zit dat bij de andere meiden?

Tinkerbellen: onze babykamer vordert ook zeer gestaag hoor. Heb al weken niks meer gedaan. Na onze vakantie ga ik weer verder. Ach, het belangrijkste heb ik in huis.

ga zo even naar een kennisje, zij heeft nog het een en ander voor me.

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Heeeey meiden,

Zo de tering he wat een smerig weer is het hier zeg. Woon in de buurt van eindhoven en vandaag is het erg warm. van mij mag hier wel een flinke bui regen komen zodat het ff af kan koelen zeg. Ik kan er echt niet tegen nu zeg. Bah bah.

Maar ja als het goed is moet het de rest van de week wel koeler worden. Dus dat hopen we  dan maar.

Afgelopen 2 weken ben ik ook nog druk geweest met allerlei afspraken enz. Wel heel gezellig hoor maar daardoor ben ik wel moeier dan normaal.

Nu heb ik tot de bevalling niet echt dingen gepland nog staan en dat is wel een rustig gevoel zeg maar.

Ben trouwens morgen al 33 weken, begint op te schieten!!

Nu jullie:

Rosi heb jij ook al vakantie of zit het er bijna aan te komen?? Wel lekker hoor 7 weken van tevoren stoppen. Ff tijd voor jezelf zo. En kolven op het werk lijkt me inderdaad ook niet alles hoor.

Kaatje wat fijn dat de 4d echo zo leuk was meid. Ik zie helaas geen foto.

Mirjam heerlijk is dat he eindelijk vakantie. en ook geen zorgen voor het starten van het nieuwe jaar lekker rustig.

Ben inmiddels weer beter gelukkig maar is vaak als het rustig dat je dan ziek wordt. Maar daar ben je wel aan gewend.

Dat lui zijn moet ook hoor, eerst ff genieten van je welverdiende vakantie!!

Kinke en slaap je inmiddels al beter of niet??Wel lastig om 4 uur wakker zijn, dan  begin je niet echt uitgerust aan je dag helaas.

Tinkerbellen leuk he dat je buik ineens meer groeit he.En dat puffen doen wij niet heel uitgebreid op de les, maar merk dat het soms thuis wel ff helpt je op je ademhaling controleren.

Denna nog 1 weekje ofzo en dan heb jij ook verlof toch??En het is moeilijker om rustig aan te doen he, echt vervelend is dat.

Kessie jeetje dat je nog op hakken kan lopen zeg, ik heb dan echt last van mijn voeten. Had ik al toen ik net zwanger was, dus heel de zwangerschap niet gedragen. Wat lief zeg een babyshower.

Tot snel weer meiden,

Liefs Rens
Hoihoi,

Dat benauwde weer is echt vreselijk ja, maar kon er voor mijn zwangerschap ook al niet tegen. Enige echt vervelende is dat ik daardoor hooguit zo'n 3-4 uurtjes per nacht slaap en nog wel gewoon hoor te werken. Gelukkig zijn ze wel flexibel hier. Vandaag is het ook een stuk beter na alle regen van vannacht.

Ben alweer ruim 34 weken, volgende week weer naar de vk, en daarna zelfs iedere week tot aan dé dag zelf ;).

Pfoe, wat begint het spannend te worden: Krijg nu regelmatig harde buiken (oefenweeen of te druk? of allebei misschien?), ben gruwelijk benieuwd of het een knul of een kleine meid word, ben benieuwd (en beetje angstig/bezorgd) hoe de bevalling zal gaan verlopen, of de borstvoeding zal gaan lukken, en wat ik nou echt van het moederschap zal vinden, want ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen.

En ondertussen denk ik: heb ik alles wel in huis, moet ik dit nog hebben, of dat. Waar koop je druivesuiker. Aaaarghhh. Word af-en-toe gek van mezelf.
He Meiden,

Het was idd verschrikkelijk dat hete weer, kan je toch helemaal niks mee.

Gelukkig bleef het vocht in de voetjes weg, want ik ben heel bang voor vocht vasthouden met dit weer.

Wij weten dus wel wat het wordt, jullie nog niet, en dat hou ik ook even zo ivm mijn nickname, is wel overduidelijk wie ik ben als je weet dat ik hier mee schrijf, niet zo slim van mij maar ja, heb ook geen zin om het te veranderen.

Maar heb me dus versproken tegen mijn moeder!!! Oeps. Schrok ervan maar het is ook wel weer leuk om samen zo'n geheimpje te hebben.

Dit weekend nog effe heel luxe een nieuwe kinderwagen gekocht. We hadden nog een mooie van onze zoon een quinny speedy sx. Maar wilde graag de quinny Buzz hebben en ik heb een adresje gevonden die ze verkopen voor maar 400 euro!! Scheelt echt heel veel. Dus voor degene die nog een nieuwe moeten hebben...................Je kan de wagen gelijk meenemen. Ik ben helemaal blij.

Wie van jullie heeft ook wel eens krampen in de maag, wordt er niet goed van! Begin zoveel kwaaltjes te krijgen dat het haast niet meer leuk is zo.

Maar goed nog een goeie 6 weken en dan..................Ohhh leuk.

No ga maar eens wat doen zodat ik straks ook nog het gevoel heb dat ik nog een nuttig bestaan heb!! hihi

Groetjes
Hi meiden, jullie hebben al even nix van mij gehoord, maar heb wel in de tussentijd meegelezen, maar gewoon geen tijd en/of puf gehad om te schrijven.

Het gaat in ieder geval goed hier. Voel de kleine goed, ze ligt alleen nog in stuit, hoop dat ze nog gaat draaien ;).

Ik heb veel last van de warmte, dan zwellen mijn voetjes en enkeltjes op als ballonnetjes en dat is geen fraai gezicht ha ha! Krijg schoenen met bandjes echt niet meer dicht. Ik loop af en toe ook nog op hakken, wil er nog een beetje charmant uitzien als er een feestje/etentje is, maar de laatste keer, kreeg ik de bandjes dus niet meer dicht, helaas! Ik werk nog deze week halve dagen en volgende week halve dagen en dan ga ik heerlijk met verlof! Hoop wel dat het wat droger wordt, want van die regen word ik ook niet echt vrolijk.....

We schieten al aardig op allemaal he! Ik vind het zo spannend! Ik ben nu 32 wkn maar de meesten van jullie zijn al een stuk verder, ben benieuwd wie de eerste is.

Onze babykamer is trouwens nog niet klaar :(. Mijn schoonvader is de trap nog aan het bekleden, maar donderdag komt hij om het af te maken en om de babykamer (1 muurtje) te behangen en komt 's-avonds ook de kast en dan kan ik van het weekend de kamer gaan inrichten (roze/wit/limegroen). Ben er echt aan toe. Heb de uitzetlijst gekregen en weet eigenlijk niet eens wat ik wel en niet heb omdat alles in kasten ligt. Kleertjes heb ik in ieder geval voldoende, want ik heb aardig wat geshopt (alles roze uiteraard :D) en de familie en vrienden kunnen het ook niet laten om een en ander cadeau te doen. Wel heel leuk!

Oh ja we zijn nog steeds niet uit de naam, grrr. We weten het gewoon niet! Jongensnaam wisten we meteen, maar voor een meisje... Er zijn gewoon teveel leuke namen en de leukste staan uiteraard in de top 10 en we weten niet of dat wel handig is. Of een kind van een naaste collega heet al zo. Pff we weten het echt niet meer, maar ga er maar van uit dat we er in ieder geval bij de geboorte uit zijn ha ha! Heb wel op het meisjesnamen topic gekeken, maar kan er niet echt iets bij vinden wat we ECHT leuk vinden of wat niet in de top 10 staat en we willen een echt Hollandse naam, dus het wordt nog lastig denk ik.

liefs Floor
Ha meiden!

Ja, het begint op te schieten nu he?! Wie zou de eerste zijn die gaat bevallen straks? Volgens de statistieken Denna, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen. Ik zou het niet erg vinden als mijn jochie een weekje of 2 eerder komt in ieder geval.

Poe, wat was het vervelend weer gister om zwanger te zijn. Ik kan sowieso niet zo heel goed tegen de hitte, maar gister liep ik echt te puffen. Had 's nachts ook geen oog dichtgedaan, kon niet meer op buik (uiteraard!) liggen, niet op rug en niet op rechterzij, omdat ik dan op zijn voetjes lig, en ik als dank daarvoor flinke schoppen krijg. Gelukkig vandaag weer een stuk beter uit te houden.

Ik heb donderdag mijn laatste werkdag. JOEPIE!!! Ben nu wel echt toe aan verlof hoor. Heb er best wel zin in! Heb allerlei (leuke) afspraken staan en heb ook nog wat baby-klusjes te doen: kleertjes wassen, commode inruimen, laatste dingetjes aanschaffen, plankje verven etc. En de nieuwe Harry Potter lezen!

Het kamertje is bijna af gelukkig. En bijna alles van de uitzet is in huis, behalve: een badje met standaard en voedingsbeha's..... Dus daar moet ik nog even achteraan.

Floor, ik vond meisjesnamen juist veel makkelijker dan jongensnamen! Ik weet niet hoe je in reallife heet, maar ik vind Floor ook een hele leuke naam voor een meisje! Ik heb morgen een bruiloft, maar zie mezelf ook geen hakken meer aandoen (maar ja, om nou op mijn slippers te komen aanzetten.....)

Snel weer verder hier (ben druk bezig met afronden en opruimen)

Hou je haaks meiden!

xxxx
Hoi, daar ben ik ook weer eens!

Mirjam, klinkt heerlijk je eerste verlofweek! Ik kijk er ook zo naar uit, nog anderhalve week en dan kan ik er mee stoppen. Ik vind het wel altijd heel gezellig hoor op mijn werk, met mijn collega's en met de kinderen , maar ben wel toe aan wat meer tijd en rust voor mezelf.

Je hebt dus een lekker druk kindje als je hem/haar zo veel voelt. Ik heb het idee dat ik een rustig kindje ga krijgen, maar dat had ik bij mijn zoontje ook en die is juist van het begin af aan bewegelijk en heel fysiek ingesteld. Je weet het maar nooit dus.

Heb nog steeds geen bloed laten prikken, erg he, gewoon niet aan toe gekomen, was vanaf zondag ook alleen en moest vorige week ook extra vroeg beginnen op het werk, beetje lastig dus. Wie weet dat ik er morgen aan toe kom.

Renske, jij hebt dus ook al lekker vrij. Lekker rustig de komende weken, klinkt ook goed. Lekker veel rust nemen, je kunt het goed gebruiken en het is ook goed om uitgerust aan de bevalling te kunnen beginnen.

Spannend wordt het nu he Denna! Het is ook moeilijk om je voor te stellen hoe het is om moeder te zijn, dat moet je toch eerst ervaren. Ik had dat ook zo erg aan het einde van mijn vorige zwangerschap. En die bevalling en de borstvoeding komen echt wel goed hoor!

Druivesuiker had ik volgens mij gewoon bij de AH gekocht.

Monique, vocht vasthouden is idd niet leuk nee. Heb het wel een beetje, zeker gisteren. Kon mijn ringen ineens niet meer om en aan het einde van de dag dikke en pijnlijke voeten. Gelukkig idd dat het vandaag al een stuk koeler was, dan gaat het meteen beter.

De Quinny Buzz is toch een buggy? Of heb ik het nou mis? Ik kan me voorstellen dat je je ineens verspreekt tegen je moeder. Wel leuk om het toch met iemand te kunnen delen, behalve je man natuurlijk. Ik denk een miesje, gezien je kwaaltjes, maar we horen het wel als het zover is.

FLoor, jullie zijn toch al goed bezig op de babykamer hoor. En je hebt straks ook nog lekker veel tijd als je verlof hebt, je bent vast ruim op tijd klaar. Ik wilde ook al Floor opperen als meisjesnaam. Wij zijn ook nog niet uit eeen meisjesnaam, willen liever ook geen top-10 namen. Jongensnaam hebben we wel, en we gaan er ook vanuit dat we die nodig hebben. Maar na de verkeerde echo-diagnose van de vorige keer houden wij natuurlijk wel een slag om de arm. De naam die we toen voor een meisje hadden wil ik trouwens niet meer.

Kessie, jullie hebben het al lekker op orde zo te horen. Lekker hoor. En de nieuwe harry potter is dat de 7e alweer die uit is? Ik heb pas nummer 6 gelezen, vond hem erg leuk! Als de 7e alweer uit is ga ik die ook lekker tijdens mijn verlof lezen. Ben nu bezig met Joe Speedboot.

Verder hier alles goed. Heb de dagen alleen goed doorstaan. Ik zag er tegenop om zwanger alleen voor de zorg voor ons zoontje te staan, maar het ging heel erg goed allemaal. Gelukklig maar. Afgelopen zaterdag hebben we dehele dag behangen (muur in de woonkamer), wat gaat daar veel tijd inzetten zeg, pfff. Maar het is wel mooi geworden. Zoontje was uit logeren, dus wij konden zondag mooi eens uitslapen, heerlijk was dat. Zaterdagavond nog uit eten geweest, was erg lekker en daarna nog een feestje bij de buurvrouw, gezellig.

Ik voelde het kindje eigenlijk altijd onder in mijn buik hikken, maar gisteren ineens helemaal bovenin en nu ergens halverwege, er wordt dus toch nog gedraaid ook al voel ik dat niet erg.

Ik ben ook benieuwd wie er straks de eerste zal zijn, het komt wel erg dichtbij nu he! Vorige keer was degene die als eerste was uitgerekend ergens halverwege aan de beurt. Ik was als 3e uitgerkend en was als 2e bevallen, 10 dagen te vroeg. Hoop deze keer ook wat vroeger te mogen, maar daar heb je helaas niet veel invloed op. Vorige keer waren mijn vliezen als eerste gebroken, als ik mijn enorme buik nu al zie, kan ik me voorstellen dat het deze keer ook weer zo zal gaan. Ik krijg zoveel commentaar op mijn buik, iedereen denkt dat ik al helemaal tegen het einde loop, terwijl ik pas 31 weken ben. En dan standaard de opmerking er achteraan of ik wel zeker weet dat het geen tweeling is. Ik kan het nog net opbrengen om dan beleefd te lachen, maar wel als boer met kiespijn haha.

xx Rosi
Goedemorgen,

We geven allemaal weer een update; leuk!

Hier gaat het wel redelijk. Mijn buik is gelukkig over het algemeen rustig, en baby ligt hier in steeds keurig netjes dezelfde positie. Braaf he? Trappelt wel veel, maar echt last ervan heb ik niet, gelukkig!

Wel ben ik af en toe heel erg misselijk, en slaap ik onwijs slecht. Elke nacht ben ik tussen 3 en 4 uur wakker. En dan maar afwachten tot en of ik weer in slaap val. En vaak doe ik dat niet....Pittig wanneer je dan om 7 uur weer een actieve dreumes aan je bed hebt staan!!

Mijn vriend is al een week weg (he Rosi, jij was dus ook even alleenstaande moeder, begreep ik uit je verhaal??) en vandaag vetrek ik ook naar mijn schoonouders. Vriend zeilt een wedstrijd naar Ierland, en is pas volgende week weer terug. Wel gek hoor, maar gelukkig is zoon heel lief en hebben we weinig strijd. Ben al moe genoeg!

Ik heb trouwens al elke twee weken controle. Denk dat dat is vanwege mijn situatie. Normaal gesproken is het volgens mij pas vanaf week 34 dat je elke twee weken "mag". Maar dat weet ik niet zeker.

Ook hier wel twijfels hoor, zaf en toe, vragen "waar begin ik aan" en gaat het straks allemaal wel goed. Of het nou je eerste of tweede of derde of... is , volgens mij horen die vragen en twijfels gewoon bij het hele proces!

Over een maand is de verhuistoestand met mijn vader als het goed is voorbij en dan heb ik nog een maandje om me voor te bereiden op de bevalling. Ik heb er enorm veel zin in (nee niet het bevallen, wél de baby!). Ben zo nieuwsgierig inmiddels.

Maar eerst weer naar de arboarts vandaag..gesprekje zoveel...zucht.

Fijne dag, en sterkte met de laatste loodjes voor diegenen die nog heeel eventjes moeten werken. Zet 'm op!

Liefs Kinke

Goedemorgen!

Wat is er veel geschreven, leuk!!!

Hier alles prima! Vanochtend een prik bij de verloskundige gehad voor antistoffen (heb een negatieve rhesusfactore). Zag er eerlijk gezegd best tegenop, zo'n grote naald, maar het stelde echt helemaal niets voor! Gelukkig...

Na deze week nog 3 weekjes werken, dus ik ben begonnen met aftellen. Heb echt zo veel zin in m'n verlof, lekker een beetje tutten in huis, met vriendinnen afspreken, boekje lezen, beetje schoonmaken enzo...

Het verschil tussen een 3D en een 4D echo is volgens mij dat bij 4D de 3D beelden bewegen. Het lukt me helaas niet om de foto er in te zetten...

@ Kinke, vervelend joh dat je zo slecht slaapt. Nu zeker helemaal nu het wat warmer is?

@ Denna, ik ga ook naar zwangerschapsyoga, en ook ik heb nog niet echt het gevoel dat ik er wat aan ga hebben. Ik begin geloof ik zelfs spijt te krijgen dat ik niet gewoon naar 'pufles' ben gegaan.

@ Kessie, leuk zeg zo'n babyshower, echt lief!!

@ Floor, bij ons is een meisjesnaam ook echt een big issue op het moment. Jongensnamen hebben we genoeg, daar zijn we ook al helemaal uit. Maar een meisjesnaam vinden we echt heel moeilijk. Maar het gaat vast goedkomen :P

Ik ga boodschapjes doen, lekker een dagje vrij vandaag!

Liefs Kaatje

Hoi, ben weer terug van weggeweest. Direct maar even posten :) Grappig om te horen dat de meesten van jullie zo slecht hebben geslapen de afgelopen nachten. Nou hier nog iemand! Sodeju zeg, heb voor mijn gevoel nachten wakker gelegen. We zaten in een heel lief huisje in de ardennen, maar op de slaapkamer was het zoooo warm en benauwd. Volgens mijn man viel het allemaal wel mee, maar zo ervaarde ik het. En omdat er veel muggen waren, kon je ook niet met open raam slapen. We hebben het heel leuk gehad, maar ik ben blij dat ik weer in mijn eigen bedje mag slapen. De eerste twee dagen was het best warm en ik zwol direct op. Was net een waggelende eend. Het wordt lichamelijk allemaal wat zwaarder. Ben nu ook 33 weken.

Ik lees later de berichtjes nog beter door!

JOEHOE

!!!! Ik heb zwangerschapsverlof :D :D :D

Moet zo om 11 uur bij de vlos zijn (na 4 weken) Ben heel erg benieuwd hoe 't mannetje ligt, ik kan er zelf niks van maken. Zit de laatste dagen al enorm in mijn buik te porren, maar ook billetjes en schoudertjes voelen rond lijkt me. Dus geen idee waar het hoofdje ligt.

Ik meld me straks (heb nu toch tijd zat, haha!!!)
Kessie, wat super dat je nu ook verlof hebt. Ga er maar flink van genieten. Moest vanochtend ook naar de vk toe. Alles zag er goed uit. Bloeddruk was 120/70 en het kind ligt nog in dezelfde houding als 4 weken geleden. Hoofdje naar beneden, rug aan de linkerkant van mijn navel en de voeten aan de rechterkant. Vanochtend om 5 uur werd ik wakker van al het getrappel en kon vervolgens geen oog meer dicht doen. pff..zit nu wel een beetje met slaperige oogjes, misschien straks nog maar een klein tukje. Vanmiddag nog even op kraamvisite en vanavond weer naar pufles.

Kessie, wat heerlijk joh dat je verlof is begonnen. Ik moet nog drie weekjes werken, ben ook al echt aan het aftellen. Vandaag lekker een dag vrij, ook niet verkeerd!!!

Mirjam, mooi dat je het leuk hebt gehad in Belgie. En fijn dat alles goed was bij de verloskundige!

Ik heb even een korte vraag. Binnenkort wil ik alvast wat wasjes voor de kleine gaan draaien. Nu heb ik ergens gelezen of gehoord dat je geen wasverzachter mag gebruiken. Maar je mag toch zeker wel gewoon normaal wasmiddel voor de witte of de fijne was gebruiken??? Ik hoor het wel!

Liefs Kaatje

Hé meiden, ff snel berichtje van mij. Nog 1 weekje werken (halve dagen) en dan heb ik ook verlof. Meiden die al verlof hebben, geniet er lekker van!

De babykamer is bijna klaar en ik ben helemaal verliefd op de kamer! Hij is zooooo leuk! Kan niet wachten tot de kleine er lekker kan slapen.

Kaatje, ik heb van het weekend alle kleertejs gewassen en inderdaad mag het niet met wasverachter wassen en je moet ook alles strijken om de vezels te dichten. Volgens mij kun je alles gewoon wassen met een normaal wasmiddel hoor. Ik had toevallig een proeffles van een sensitive wasmiddel en heb daar alles mee gewassen. Heb trouwens wel behoorlijk veel ha ha! Kan de kleine de eerste maand volgens mij 3x per dag verkleden hi hi. Ga van de week alles even strijken en in de kast leggen. 

Liefs Floor
Ah nee, moet je ook alles strijken???! Dat wist ik niet :$

Wat een spannende tijd breekt er aan voor ons, he meiden? Sterkte voor de meiden die nog even moeten werken!!!

Bij de vlos was alles goed! Hij ligt met zijn koppie netjes naar beneden, maar is nog niet ingedaald (maar hoeft ook niet, ben vandaag 34 weken). Bloeddruk was goed, hartje was goed. Helemaal fijn dus. Deze hele week zit helemaal volgepropt met (gezellige!) afspraken, dus wanneer moet ik nou hier aan de slag? Moet nog een plankje verven, alles wassen, geboortekaartje regelen, nog wat spulletjes kopen etc. Nou ja, komt vast goed!!

Liefs, Kes
Heeey meiden,

Zo vandaag weer naar de VK geweest en alles was prima.

De kleine lag zelfs al ingedaald. Dus mochten mijn vliezen nu breken hoef ik in ieder geval niet direct te gaan liggen. Dus dat is wel zo fijn.  Je ziet jezelf soms al in de supermarkt liggen haha.

Ook suiker werd gecontroleerd maar dat was ook goed. Dus dat is helemaal super.Over 2 weken mag ik weer en daarna al iedere week. Raar idee hoor.

Als vriendlief klaar is met het laminaat op de voorzolder leggen, wordt de wasmachine weer aangesloten en kan ik lekker alles gaan wassen. Dan de babykamer nog een keertje soppen en zuigen en dan ben ik klaar voor de komst van de kleine. Heerlijk idee lijkt me dat.

Het enigste wat er dan nog moet gebeuren is het plakken van de etiketten op de enveloppen, en het halen van mijn kraampakket. Heerlijk gevoel.

Denna ik ken je gevoel wel hoor, voor je gevoel moet je nog zoveel regelen en je hebt zoveel vragen over het aankomende moederschap. Maar je moet maar denken dat je de eerste dagen kraamzorg hebt die je alles heel fijn zal uitleggen.

MoniqueW leuk meid dat je weet wat het wordt. En ik zou het ook geheim houden hoor met een overduidelijk nickname. En als ik het zou weten zou ik me geheid ook verspreken, dus vind het ook wel fijn om het nu niet te weten. Kan ik tenminste echt zeggen dat ik het niet weet.

Mag ik vragen waarom je van de speedi naar de buzz bent overgestapt. Ik heb nu de speedi staan omdat ik dat plastic wiel van de buzz vooraan niks vond zeg maar.

Floor de kleine hoeft rond de 36 weken pas in een definitieve houding te liggen hoorde ik vandaag. Dus de kleine heeft nog ff om te draaien. Balen dat je zoveel vocht vasthoudt.

Gelukkig heb ik daar niet zoveel last van. En wij hebben ook heel lang over de meisjesnaam gedaan hoor. Echt niet normaal. Want je moet het wel samen eens worden.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat je alles moet strijken??Ik heb daar nog nooit wat van gehoord en was eigenlijk ook niet van plan om het te doen.

Kessie ja over een tijdje zitten we te wachten wellicht op berichtjes van de eerste meiden die bevallen zijn. De kleine van mij hoeft niet eerder te komen eigenlijk. vind september op zich vroeg genoeg. Aangezien vriendlief en ik allebei in augustus jarig zijn. maar ja dat laat zich helaas niet plannen. Ik heb nog geen voedingsbhs's gekocht. Laat ik iemand na de bevalling doen omdat je nooit weet hoe erg ze nog groeien na de bevalling zeg maar. De kraamzorg vond het ook niet erg aangezien ik wel 2 zwangerschapsbh's hebben die ook meerekken zeg maar.

Rosi die rust is heerlijk hoor, heb het ook echt wel nodig, zit soms al zo flink te hijgen nadat ik 1 trap ben opgelopen dat is niet normaal. Heb je misschien een foto van je buik ben wel benieuwd hoe groot die dan is.

Kinke leuk he die updates zeker omdat je zelf veel herkent. Tenminste dat heb ik dan hoor. Hoe was het bij de arbo-arts afgelopen?

Kaatje fijn dat de antistoffen meevielen. Na de bevalling krijg je die toch ook nog eentje of niet?En nu nog maar 2 weken werken!!

Ik ga gewoon mijn eigen wasmiddel gebruiken en dan geen wasverzachter inderdaad.

Mirjam heerlijk bijgekomen dus ff zo van de verloskundige. Heerlijk.

Liefs Rens
Hoi allemaal,

Deze week weer bij de vk geweest (ben nu 35,5 week) en baby'tje is al volledig ingedaald en ligt al 'vast' in het bekken.

In het boekje van de vk staat dat een 1ste baby'tje meestal pas rond week 36 gaat indalen, dus ben benieuwd of het een vroege vogel wordt .

Ben in ieder geval maar vast eens begonnen met een ziekenhuis-tasje klaarzetten en kan eind van de week ook de bedklossen afhalen. Dan staat het allemaal maar vast klaar.

Nog 2 daagjes en dan heb ook ik verlof. Ben er echt heel hard aan toe nu. 

Doordat het kindje al helemaal is ingedaald, loop ik ook een beetje wijdbeens, haha, en heel snel last van mn rug nu, moet echt alles weer een versnelling lager doen. En slaap bijna geen een nacht meer echt goed: moet 3x plassen en dan af-en-toe maagzuur, 5-6 uurtjes slaap is meestal het maximum. Maar goed, nog maar paar weekjes en dan volgt de grote beloning zullen we maar zeggen.

Ik wist ook niet dat je alle babykleertjes ook moet strijken???:o... heb wel een strijkbout (gekregen), maar geen strijkplank, want ik strijk dus echt nooit...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven