Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Gelfling, jij ook al?

Tjonge wat zijn er toch een boel mensen ziek, zwak en misselijk... (mezelf meegerekend)

Net in de winkel dacht ik even: 'nu heb ik koorts'. Maar nu zit ik weer thuis, boodschappen uitgeladen en dat zweterige is weer over....

Hmmm, vreemd. Afwachten maar.

Boodschappen zijn grotendeels in tha house.

Maar:

TIPS GEVRAAGD:

Woensdag viert kleine haar kinderfeestje. We gaan eerst naar de bios en daarna wil de Troela met haar vriendinnetjes niet zomaar frieten of pannenkoeken eten, nee Madam wil gourmetten.

Nu dacht ik zelf al aan

Mini pannenkoekjes

Omeletjes

Hamburgertjes, Shoarmavlees (daar is ze zelf gek op met gourmetten)

Erbij: Appelmoes, ketjup en mayo. (Poedersuiker voor de pannenkoekjes)

Stokbroodjes?

En dan....weet ik het niet meer....

Hellup?
Gold,fijn dat je er weer bent!Je bent gemist hier...

Gelfling...vervelend dat je je zo beroerd voelt.Hoe komt dat zo van je teen?heb ik ergens overheen gelezen?

1609,wat ben jij een supervriendin!!Ik snap dat het moeilijkis om haar steeds weer los te laten,maar eens komt het besef!!Je doet het echt super!!Door er steeds voor haar te zijn weet ze iig dat ze op jou kan terugvallen.Een dikke knuffel voor jou!!

Livre,hoe gaat t met je achilles?is de pijn al wat minder?

Pips,is kraken niks voor je?vriend heeft ook vaak last van rug maar als ie dan gekraakt is is het helemaal weg.

Mamz..dochter zit volgens mij in zelfde groep,hier krijgen ze niet zoveel huiswerk hoor!Kan mw niet iets voor je doen?hier helpen ze mij heel goed met dochter.

Zus,jij hebt er al vroeg een hele lijst opzitten!chapeau!!Arme pup..

Ik ga snel verder,ukkie is weg dus wil een hoop doen vandaag.
Chocoladefontijn met fruit

ijs

of bedoelde je voor bij gourmet?

kleine vinkjes

chipolataworstjes

mini cordonbleu

Ik roep maar wat!!
Ja, goeie tips Coebergh, dank je!

(Aan een toetje had ik idd nog niet eens gedacht)
Oh en Its, jij gaat post krijgen van mij, want er is hier door alle drukte iets ontzettend fout gegaan!

1000 X Sorry!!!!
Stokbroodjes zou ik wel erbij doen en misschien iets van fruit? Ananas is gebakken altijd wel lekker. Mini-sateetjes met satesaus erbij?

Evt frietjes nog extra en dan een ijsje na ofzo?
Ik dacht ook aan frieten erbij, maar ik denk dat het dan een beetje te veel wordt allemaal...

Ananas bakken is idd ook erg lekker!
Een tosti met veel kaas en ananas *likt mond af *

de telefoon staat roodgloeiend hier. Altijd op maandag, blijkbaar denken alle instellingen dat ik op maandag graag praat ofzo

Maar goed.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
oh een tosti kan je niet gourmetten .
Oh, en vergeet de geraspte kaas niet, zodat ze het eitje of een stukje vlees kunnen gratineren. Valt hier altijd heel erg goed in de smaak!

Stofzuigen, dweilen en de was is klaar, nu eerst even een kop koffie en eens bedenken wat ik op mijn brood ga doen.
Coebergh, het gaat superkut hier, ook met de achillespees. Thanks for asking.
- Bladerdeeg in vieren snijden, dan kan je met plakjes kaas een kaassoufflé maken (je neemt dan twee kwarten bladerdeeg met een klein plakje kaas ertussen). Ook kun je er ananas tussen doen, ook heerlijk!! (En met de kaas kun je weer een kaaspannenkoek maken)

- Paprikareepjes en champignonplakjes om gewoon te bakken of om een boerenomelet te maken

- Rozijnen zijn lekker voor in de pannenkoek (ananas ook trouwens :-))

- Sausjes, BBQ, knoflook, whiskey, etc.

- Plakjes komkommer om tussendoor te kunnen eten.

- Misschien is maïs lekker?

- Ik ben zelf altijd erg te spreken over het stokbrood, en dan met satesaus of kruidenboter.

Kijk maar of je hier iets leuks bij ziet, dit zijn in elk geval dingetjes van bij mij thuis. Patat erbij lijkt me wat zonde, die meiden zitten dan zo snel vol dat er van gourmetten niet veel meer komt!

Mamzelle, misschien zou je naar een logopediste kunnen gaan die een Dyslexiescreening af kan nemen? Dit is geen officiele test, maar geeft wel een indicatie. Misschien kun je aan de hand van de screening dan makkelijker om een echte test vragen?

Coebergh, wat erg van de hond van je ouders! Was het ooit ook echt jouw hond?

Zusenzo, hoe is het nu? Waarom voel je je zo rot vandaag?

Fussie, maak je geen zorgen hoor! De tranen waren ook heel snel weer droog, het kwam gewoon door dat liedje (oké, en ook een beetje door de trip down memory lane...). Hoe is het nu bij jullie?
Wat vervelend Livre!! Veel sterkte..

(Leuk trouwens dat je blijft schrijven!!!)
Oh sjips Livre, ik zat jou helemaal te vergeten... Sorry...

Ik heb vorige week helemaal gemist wat er allemaal speelde hoor, vergeef me...

Boodschappenbriefje is bijgewerkt. Thanks meisjes!

Stofzuigen bovenverdiepingen klaar

Eerste was is gevouwen en opgeruimd

Tweede lading draait. Manden zijn leeg.

Morgen haal ik alle bedden af dus kan ik weer van voor af aan beginnen. Maar dat geeft niks, want ik ben weer lekker thuis!
Zoeb alles goed?
Liev

Kolere heb ik weer: ik lig in de clinch met het CAK, door een fout van de thuiszorgorganisatie.....
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mn wolk is ietsje geslonken, ben weleens vrolijker geweest maar ach.. Nu eerst maar eens aandacht voor jullie!

Zoebie, hoe gaat het? Heb je kunnen praten met je man of het juist even laten knallen? Ik hoop in ieder geval dat er iets gebeurd want ik kan me zo goed voorstellen dat dit je bergen energie kost.

Coebergh, je operatie komt idd wel dichtbij nu.. lijkt me best spannend voor je.. maar we gaan hier natuurlijk met zn allen allemaal aan je denken dus dat gaat helemaal goed komen met jou!! Die teen heb ik gewoon heeeeel hard gestoten en is nu heel donkerpaars/blauw en dik.. pech dus.. (jij vroeg ernaar toch of gooi ik nu dingen door elkaar?).

Mamz, wat een zorgen om je kinderen, die machteloosheid lijkt me heel lastig.. Hoop dat je er toch samen met de school uiteindelijk uit kan komen maar ik begrijp dat dat niet erg soepel loopt?

Goldie, wat jij omschrijft heb ik dus ook! Steeds denk ik: nu heb ik koorts en dan zakt het weer.. heel raar en irritant. Toch ben ik ergens 'blij' dat anderen het ook hebben, dan is het vast gewoon een onschuldig virusje.

Boro, hoi !

1609, wat een verhaal over je vriendin.. ik heb het al eerder gezegd, je doet het hartstikke goed. Maar het lijkt me wel ontzettend frustrerend voor je. Het zou mooi zijn als ze hulp zou zoeken maar ook dat moet echt van haar uit gaan. Jij doet wat je kunt..

Druif, hoe is het met je?

Zo, nu weer aan t werk!

Voor iedereen die heeft bijna iedereen wel nodig geloof ik..
Halloo

Ik ga zo even al die bladzijden terug lezen, manlief moet zo naar de arbo-arts, dus reacties wat later.

Ik heb de rollen omgedraaid. Ik ben nu eens het slachtoffer en niet manlief. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik zo niet verder kan. Veel gehuild gisteren want het ging dan ook echt niet meer. Ik was gewoon even helemaal op. Jezus zeg dat helpt. Manlief is omgedraaid als een blad aan een boom. Ik heb gistermiddag verder de dingen gedaan die ik graag wilde ondanks manlief zijn eigen willetje. Hij is er daarna toch over na gaan denken dat ik ook een hele moeilijke tijd achter de rug heb en hem ondanks dat door dik en dun heb gesteund. En dat ik dus maar eens de dingen moet gaan doen die ik graag wil. Hij heeft er zelfs van gedroomd.

Het gaat wat beter nu met me. Vandaag gewerkt en het was heel erg druk, dus weinig tijd gehad om te prakkiseren.

Later meer. We moeten nu weg.
Goed Zo Zoebie !

Je moet aan jezelf denken ! ( Zeg ik dan he hahaha, voorzover je dat serieus kan nemen van mij )

Goed gedaan Zoebje!

Hopelijk gaat het vanaf nu weer wat beter...

Zie je, ik zeg altijd: als je maar met elkaar blijft PRATEN in een relatie, dan ben je al op de helft.

Gelfling, ik lijk er een beetje doorheen te vallen. Af en toe een hoestbuitje en ook veel niezen, maar voor de rest gaat het wel weer even.

Boro waarom zouden we jou als 'ervaringsdeskundige' niet serieus nemen?

Net om boodsch geweest. Loop ik daar weer zonder briefje muts dat ik ben.

Nou ja, bijna niks vergeten. Die laatste dingen komen nog wel.

En ik liep even binnen bij een outlet...Heb ik me toch een orgastisch mooi zwart leren blazertje aangehad... Een kwijlsmiley zou hier op z'n plaats zijn... Niet gekocht. Ik wil (alweer muts ja) eerst met manlief overleggen...

Laatste was (voor vandaag) heeft gedraaid.

Die moet ik nu nog ophangen dan kan ie morgen gevouwen en op geruimd worden.
Verdikkeme komen we terug van de Arbo-arts kunnen we ons dorp niet meer in vanwege een hele grote brand. Kilometers om moeten rijden om weer vast komen te zitten. Uiteindelijk wel een weggetje gevonden om toch doorheen te komen. Ga straks eens kijken wat er is. Met de fiets. Ik ben nu eenmaal een aagje. en 't is hier alweer maar ongeveer 500 meter vandaan. En volgens mij staat de meelfabriek in brand. Alle brandweerkorpsen uit de hele omgeving zijn gealarmeerd. U hoort nog van mij.
Er blijkt een behoorlijke ontploffing te zijn geweest. In de meelsilo. Alle huizen in de omtrek zijn beschadigd en ontruimd.

L1 was aan het filmen. Hoop niet dat ik erop sta. Hoeft van mij niet zo. Het brand nog steeds en de brandweer kan er niet bijkomen. Er dreigt nog steeds ontploffingsgevaar.
ik ben thuis. Moe en gesloopt. Straks even proberen bij te lezen. Nu eerst eten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
zo ik ga hopen dat ik niemand vergeet

Mamz,wat een gedoe. Ik kan me voorstellen dat je je heel machteloos voelt. Ik hoop dat er snel wat rust mag komen in je huisje

zoeb, wat fijn dat het uitgepraat is. Als ik nu nog bij jouw in de provincie had gewoond had ik je kunnen spotten op de televisie

goldie, post ik ben heel benieuwd

gefling, ik hoop dat de wolk snel verdwijnt

en voor de rest weet ik het niet meer.

Hier is het vooral heel erg druk met werken (door besprekingen heb ik er nu 10 achter elkaar) en ik heb spierpijn door heel mijn lijf. Voor de rest geen koorts en ook niet ziek (tenminste ik voel me goed). Straks maar eens heet douchen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Dankjulliewel voor alle lieve reacties. Zou bijna het idee krijgen dat ik iets geweldigs doe maar da's niet waar hoor. Soms ben ik helemaal niet zo begripvol, gewoon, omdat het zo frustrerend is.

Vannacht belde ze me wakker en toen reageerde ik ook niet zo lief. Zij vond dat ze geweldig nieuws had want hij had net gebeld dat hij naar haar toe zou komen en ik heb heel onaardig gezegd dat ze over zich liet lopen.

(Voorgeschiedenis van mijn frustratie: Meneer had haar eerder op de avond niet eens binnengelaten om vervolgens ergens een hapje te gaan eten. Ze woont 1.5 uur rijden bij hem vandaan en hij liet haar gewoon op zijn stoep achter! Gelukkig begreep ze me wel toen ik zei dat het echt, echt niet verstandig was om op zijn stoep te blijven wachten op zijn terugkomst dus droop ze af naar huis.

En hij hoeft maar met zijn vingers te knippen en zij is weer op afroep beschikbaar..)

Voor degenen van jullie die het hadden over professionele hulp; die heeft ze. Ik heb ook wel contact met een van hen maar er zit hoegenaamd geen schot in de zaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven