Daten (vanaf de andere kant ;))

28-09-2009 21:26 268 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, een kerel hier, haal het pek en veren maar alvast tevoorschijn, maar ik lees hier af en toe mee, wel grappig om vrouwenlogica proberen te begrijpen (lukt toch niet, maar goed, je kunt het altijd proberen ).

En als je het helemaal niet meer snapt open je toch gewoon een topic, misschien dat dat helpt.

Nu even het 'probleem'. Ik ken al een jaar of twee een meisje. Of eigenlijk ken ik haar broer redelijk goed en zie ik haar daarom af en toe ook. Nou is ze bijna tien jaar jonger dan mij (ik ben eind 20, zij begin 20) en ik heb in die periode ook een vriendin gehad, dus eigenlijk nooit op die manier naar haar gekeken.

Wel had ik af en toe de indruk dat ze mij wel leuk vond, bijv. even mijn kant opkijken, rood worden en snel weer weg kijken.

Maar goed, een paar maanden geleden kwam ik haar toevallig tegen op een feestje (we zijn lid van dezelfde sportclub) en toen hebben we de hele avond gepraat.

Uiteindelijk samen weggegaan, het was in mijn gedachten nog steeds het zusje van mijn vriend dus niet gezoend, maar vrolijk op elkaar getoeterd en allebei braaf naar ons eigen huis gereden.

Niet verliefd of zo, maar ik vond haar wel aardig en wilde het een kans geven, dus haar mee uit gevraagd. Ze zei meteen ja, dus ik alweer blij en ze liet haar broer me zelfs nog sms'en om me te vertellen dat ik mail had (waarin die ja stond, ok.....).

En verder gaf ze me ook een heleboel signalen waarmee ze duidelijk maakte dat ze vond dat we eigenlijk al een relatie hadden; zeggen dat ze geen vriendje had maar wel een paar 'gewone' vrienden met wie ze wel eens afsprak, of ik dat een probleem vond (vreemde vraag voor een eerste date, maar goed....), dingen vertellen over haar ouders (dat ik die wel vaker zou zien en zou leren kennen etc.).

Het probleem is dat in de drie maanden daarna alle smoesjes van voor tot achter voorbij kwamen waarom ze toch maar niet met me af kon spreken.

Druk met werk, druk met school, druk met vriendinnen etc. Ik zag haar heel regelmatig, maar altijd met andere mensen of haar familie erbij en dan praatten we wel vaak urenlang met elkaar.

Wat volgens mij heel erg meespeelt is dat ze voor zover ik weet nog nooit een vriendje gehad heeft.

Nu heb ik het druk zat zonder vriendin (twee eigen bedrijven en een derde aan het opzetten, werkdagen tot 18 uur per dag, drie maanden per jaar in het buitenland etc.), dus dat maakte mij ook niet zoveel uit, heb veel contact met haar gehouden (minstens een paar keer per week sms'en en msn'en) en we hebben een hoop plannen gemaakt om dingen te gaan doen, zelfs tot een half jaar vooruit, in mijn hoofd zat het allemaal wel helemaal goed en ik ging haar ook steeds leuker vinden.

En uiteindelijk na drie maanden kwam die eerste echte date er zelfs.

Ze was super zenuwachtig, maar uiteindelijk toch bijna twee uur gepraat (eigenlijk moest ze na een uur alweer weg), allebei onhandig gedaan bij het afscheid, dus weer geen zoen (bijna samen onder een auto gekomen, dus toen was het moment wel redelijk voorbij daarvoor ).

Nou goed, dezelfde dag heb ik haar laten weten dat ik het leuk vond, geen reactie. Een paar dagen later gesms't of er nog een vervolg kwam, geen reactie. Na weer een paar dagen maar eens gebeld of alles goed ging en of er nou nog een vervolg zou komen. Ja, dat zou er komen, maar weer een hoop verhalen waarom dat weer lang zou gaan duren.

Uiteindelijk zou ik op haar werk (horeca) langs kunnen komen, dat vond ik wel een goed teken (iemand die je helemaal niet ziet zitten nodig je toch niet uit op je werk?). Nou goed, ze moest gewoon werken die avond, dus heeft precies twee zinnen met me gewisseld en durfde me nog niet in de ogen aan te kijken. Steeds als ze even niet moest werken ging ze in een hoekje staan en stiekem mijn kant op kijken, maar even erbij komen zitten niet dus. Daar kan ik niet veel mee, dus na het anderhalf uur aangekeken te hebben gezegd dat ik naar huis ging en haar wel zou bellen om af te spreken als ze het minder druk had.

De volgende dag gesms't of ze de week erna eens tijd had en nee, ze had geen tijd. Ok, de week daarna dan, en daar kwam de reactie op dat ze wel zou laten weten als ze iets wilde, voor het eerst een sms zonder x'jes aan het eind (oei.....).

Misschien heb ik een plank voor mijn kop (zal wel man eigen zijn), maar voor mij is dat geen ja en geen nee, ook al omdat ze net voordat ze dat sms'je verstuurde op mijn hyves geweest is en daar toevallig wat krabbels van andere meisjes met x'jes onder stonden met wie ik iets afgesproken had (gewoon platonische vriendinnen, maar dat weet zij niet en eentje is toevallig super knap, dus ik zou me zelfs nog wel voor kunnen stellen dat ze daar boos over was omdat ze ook wat onzeker over haar eigen uiterlijk is).

Nou ja, we hebben nog wat gebeld en elkaar gesproken (wat gewoon normaal ging) en de eerstvolgende keer dat ze me kon zien (sportles na elkaar) weet ik dat ze 15 minuten heeft zitten wachten om me heel even te kunnen zien.

Alleen was ik toevallig net iets meer dan 15 minuten te laat dus hebben we elkaar toch nog gemist.

En toen heb ik iets doms gedaan ben ik bang. Ze was jarig en ik heb een grote bos bloemen en een lieve kaart bij haar thuis laten bezorgen. En sindsdien zit ze helemaal in haar schulp.

Toen ik haar de dag erna op de sportclub zag heeft ze me twee uur lang niet aangekeken, nog geen hoi toen ze vertrok (laat staan nog even samen kletsen zoals we iedere keer daarvoor deden), een paar dagen erna kwam ik haar toevallig in de stad tegen, ze stak half de weg over zodat ik haar maar zou zien, maar na elkaar gegroet te hebben vroeg ik hoe het met haar ging en toen rende ze (letterlijk) weg omdat ze zo'n haast had.

En inmiddels heeft ze me volgens mij ook geblokt op msn, gewone sms'jes beantwoordt ze binnen een minuut of er moet iets over afspreken of dat ik haar leuk vind instaan, dan antwoordt ze helemaal niet.

En ik typ natuurlijk niet voor Jan met de korte lul zo'n heel verhaal; ondanks alle drama vind ik haar leuk en ik begin zelfs een beetje verliefd te worden (wordt wel minder op deze manier, maar toch, er fladdert wat en dat heb ik bijna nooit, ben in mijn hele leven misschien drie keer verliefd geweest, dus voor mij is dat te bijzonder om zomaar voorbij te laten gaan).

Nou ja, een heel verhaal dus, bedankt voor het lezen in ieder geval, maar mijn vraag is nu, hoe krijg ik haar uit haar schulp?

Ik heb al een sms'je gestuurd dat ik haar echt heel leuk vind, of ze nu iets met me wil of niet en dat het me spijt als ik haar teveel gepusht heb, maar daar reageert ze dan ook weer niet op.

Als een vriend van me met dit verhaal bij mij zou komen, zou ik zeggen 'vergeet d'r maar gewoon, die heeft iemand anders', maar daar geloof ik in dit geval ook niet in, volgens mij zou ze nog eerder een klooster ingegaan zijn dan dat.

Op het eind van de week zie ik haar sowieso, dus ik zou er dan in ieder geval wel graag achter willen komen hoe zij het allemaal ziet, maar ik ben ook bang om haar zit te vragen; als ze me niet leuk vindt of ergens op afgeknapt is zou ik dat nog niet eens zo erg vinden, maar dat misschien wel / misschien niet en die mixed signals zou ik na vier maanden wel eens vanaf willen, kan ik dat gewoon vragen?
Ik wil er nog wat aan toevoegen.

Ik ben altijd vrij direct, en een voorstander van eerlijk zeggen.

Maar helaas wordt dat niet gewaardeerd door veel mannen. Als je zegt": sorry, ik ben niet verliefd op je", dan worden ze vaak boos....kunnen die boodschap niet handelen.

Raar maar waar.
Zam, je had mijn zus kunnen zijn.

Ik heb dat ook!

Laatste keer dat ik tegen een meneer zei

Gut, je bent een beste kerel maar mijn rupsen zijn geen vlinders geworden knalde hij de hoorn erop...

Ook goed
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
...en vast niks meer van hem teruggehoord, Summerdance?
World of Warcraft: Legion
Na stug meegelezen te hebben, ga ik me er ook maar eens even mee bemoeien.

Zoef, je komt op mij over als een lieve vent die een meisje weet te waarderen en over een gezonde dosis (erg grappige) zelfspot beschikt. Die mag je in je zak steken.

Dit gezegd hebbende, ben ik van mening dat je het dus verdient om een meisje te vinden die dat weet te waarderen. En dat is the object of your affection niet. Ik begrijp je standpunt dat je niet zomaar verliefd wordt en dat je het dus niet eenvoudig op wilt geven, maar je maakt het echt jezelf alleen maar moeilijk. Neem van mij aan, verliefdheid gaat over.

Dus probeer je op iets anders te richten, laat haar lekker los en date eens met iemand anders. Al is het maar voor de gezelligheid. Misschien wordt ze dan stikjaloers en realiseert zich dat ze je toch wil. Misschien niet. En dan heb jij een leuke avond in charmant gezelschap gehad en zie je dat er nog veel meer leuke dames rondlopen. Eind goed al goed.

Recept voor liefdesverdriet

Men neme:

1 flinke kom

1 bak vanilleroomijs

1 pak lange vingers

1 pot pitloze kersen op sap

1 zak bruine M&M's (Ja, die zijn gekleurd, maar je snapt wel wat ik bedoel

Giet het sap van de kersen af, doe de kersen in de kom en verwarm deze in de magnetron. Schep zoveel ijs als je opkunt en een beetje extra bovenop de kersen. Garneer met flink veel M&M's en lange vingers.

Smaekelyck!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Euhh...Bonny, mag dat ook als je geen liefdesverdriet hebt?

*rent naar de Appie*
Nou.... ik vind Zoef eigenlijk helemaal niet zo leuk.. zijn posts lopen over van het onsubtiele (maar hij denkt vast subtiel) 'kijk mij nou goed zijn'-gehalte. Bovendien blijft hij maar de positieve dingen benoemen (die overigens imo niet positief zijn maar héél gewoon) en reageert niet echt op de negatieve.

Ben jij niet veel te oud voor dit soort spelletjes? Zij is begin 20 zeg je, dan gebeurt dat idd nog wel eens. Maar jij was toch tien jaar ouder? Dan wíl je dit toch ook helemaal niet?

Je doet me een beetje denken aan een jongen die mij leuk vond en die steeds achter me aan liep/ Gék werd ik er van, die pikte de hints dus ook niet op en bleef maar vragen wanneer we gingen afspreken enzo.

Neem gewoon geen contact met haar op, wacht tot zij initiatief toont (wat ik betwijfel). En zoek naar een meisje van je eigen leeftijd die jou wél leuk vindt!
quote:Summerdance schreef op 29 september 2009 @ 16:02:

*rent naar de Appie*

........ Vooruit dan. Hij is uit mijn studententijd, op avonden dan ik met vriendinnen zou gaan sporten, won deze het altijd

Ik dacht, ik zet hem in, kan Zoef wel gebruiken.

Maar, als je terug bent van vriend Albert: Enjoy!
Beste zoef,

Als dat meisje jou niet ziet zitten, dan vind ik het jammer voor je dat ze dat niet gewoon zegt. Misschien is ze wel gek op je maar weet ze zich geen houding te geven.

Ik denk wel dat mijn verliefdheid al een stuk minder zou zijn in jouw geval.

En van die vrouwtjes op jouw hyves, misschien is ze daar wel onzeker over geworden, maar je hebt haar wel goed laten merken dat je gek op haar bent.

Ik zou zeggen, 'laat het rusten', voor nu.
Ik snap niet waarom je verliefd op haar wordt/bent. Maar goed, elke gek z'n gebrek

Maak jezelf 't leven wat makkelijker en vraag 't haar?
[quote]Zamirah schreef op 29 september 2009 @ 13:06:

Maar helaas wordt dat niet gewaardeerd door veel mannen. Als je zegt": sorry, ik ben niet verliefd op je", dan worden ze vaak boos....kunnen die boodschap niet handelen.

[/quote

Dan wordt dat maar niet gewaardeerd! Ik heb daar maling aan. Ik hou er niet van om iemand aan het lijntje te houden.
anoniem_773 wijzigde dit bericht op 29-09-2009 16:41
Reden: tja
% gewijzigd
quote:return_of_kreng schreef op 29 september 2009 @ 10:54:

[...]

En dat terwijl ik mannen heb zien afdruipen door jouw blik alleen. Die gast moet echt een heel gamma-filiaal voor zijn kop hebben gehad.Niet alleen de gamma, maar ook de praxis, karwei, hornbach en nog meer van dit soort bouwmarkten.
Gezien je posting over het Libelleforum krijg ik lichtelijk het idee in de zeik genomen te worden. Maar ach, jij je lol, wij onze lol zal ik maar zeggen.
Zoefdehaas heeft als ik zo nog eens wat posts van hem terug lees, wat mij betreft de Chinese Muur voor zijn kop.
quote:Summerdance schreef op 29 september 2009 @ 16:02:

*rent naar de Appie** rent Summerdance achterna, maar niet omdat hij verliefd op haar zou zijn *
*Gaat nu ook naar de appie voor het avondeten, maar heeft op miraculeuze wijze inspiratie gekregen voor het toetje*

Hans en SD, ik zie jullie daar!
Gezellig een Meet And Greet bij de Appie

ik wacht bij de M&M's ok?
Heb ik net serieus lopen grijnzen bij de M&M's, men dacht dat ik gek was
quote:Bonny82 schreef op 29 september 2009 @ 18:07:

*Gaat nu ook naar de appie voor het avondeten, maar heeft op miraculeuze wijze inspiratie gekregen voor het toetje*

Hans en SD, ik zie jullie daar! Dan heb ik het toch wel weer mooi voor elkaar: Met twee gezellige Viva-dames de stad in! Wat wil je nog meer?!
Het leek in het begin leuk, maar naar mate je je verhaal verder vertelde werd duidelijk dat ze je echt niet op die manier leuk vindt.

Laat haar maar mer rust, voor ze je een engerd vindt

Ik denk niet dat ze een ander heeft.

jammer.

Wat ik gek vind is dat je nu, nu het zo vreemd loopt , je verliefd aan het worden bent. ???

Sterkte en laat haar geen obsessie worden
Gelukkig, er is weer een echt komisch topic op viva :-)

En aan de andere kant tragisch, voor Zoef. Hij is geobsedeerd door zijn object der aanbidding en ziet niet meer helder.

Beste Zoef, steek je hoofd onder de koude kraan, geef jezelf een klap in je gezicht. Kijk nou eens objectief naar de situatie.

Jij gooit steeds maar lijntjes uit, maar zij hapt niet. Denk je echt dat er in deze tijd nog vrouwen van 20 bestaan die zó verlegen van hopeloze verliefdheid zijn dat ze niets durven doen? Dat geloof je zelf toch niet?

Ze heeft blijkbaar geen zin om iets met je aan te knopen. Ze vindt je aardig om mee te kletsen en je bent een vriend van haar broer, dus blijft ze vriendelijk tegen je. Maar jullie hebben geen relatie of zelfs maar een begin van een relatie en dus geen afspraken over wat er al dan niet zou gaan gebeuren tussen jullie. Je hebt het allemaal in je hoofd veel groter gemaakt dan het in werkelijkheid is.

Er hoeft dus helemaal niets uitgesproken of gevraagd of verduidelijkt te worden. Maak jezelf nu niet nog een keer belachelijk door er nog eens tegen haar over te willen praten.

Neem afstand van haar. Ga niet meer met haar om. Verander desnoods van sportclub zodat je haar niet meer tegenkomt.

Ze is een obsessie en verslaving geworden en de enige manier om er van af te komen is cold-turkey af te kicken.
Zit vandaag helemaal alleen op kantoor, alle collega's moesten weg. Maar dit topic heeft mijn dag weer goed gemaakt!

En wat zal ik tegen zoef zeggen. Een goede opleiding staat niet gelijk aan goede sociale competenties. Niet elke vrouw wordt geil van een sportauto en een videocarriere (wat voor films waren dat eigenlijk, of laat maar, eigenlijk wil ik dat niet weten). En als jij 18 uur per dag werkt (+1 uur eten + 5 uur slapen) waar haal je dan de tijd vandaan om hier op het forum rond te hangen en een zielig meisje te stalken???

En verder. Ik heb ook een man gehad die mij bleef sms-en over wanneer we eindelijk gingen afspreken en zelfs nadat ik op geen enkel sms had geantwoord was het hem nog niet duidelijk. Hij stond trouwens wel in de hele vriendenclub bekend als "mijn stalker" en we hebben er met z'n alle hard om gelachen. Doe deze kwelling jezelf niet aan.

Sorry hoor, maar hoeveel bladzijdes moeten er nog bij komen voordat je het gaat snappen?
Zoef? Zoefke? Ben je er nu als een haas vandoor gegaan?
Sorry dames en heer; ik moet jullie helaas teleurstellen.

Zoef is ziek (nog geen sombrero gezien, dus het zal wel een gewoon griepje zijn) en kon dus ook niet gaan sporten.

Zie crush-meisje nu pas zondag op zijn vroegst als de druiven, mandarijntjes en strepsils hun werk een beetje doen.

Overigens werkte de waterleidingmaatschappij vanmorgen al goed mee door de levering van warm water maar even op te schorten waardoor ik door een ijskoude straal water onder vuur genomen werd. En zo komt Zoef sowieso wel weer de komende paar dagen door.
Beterschap en verheug je nu niet teveel op zondag (als je dan al opgeknapt bent tenminste)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven