Hoofd leegmaken, hoe doe je dat

29-09-2009 16:53 33 berichten
Vandaag best wel 'zware' dag gehad op het werk, en nu spookt het continue door mijn hoofd. Ben er geen tel los van.

De gesprekken, de harde stem van de bewuste collega, het wil me niet loslaten. Meestal is het na een uurtje wel over, maar ik vrees dat ik hier de hele avond mee zit.

Ben verdorie vrij en in mijn hoofd nog steeds met het werk bezig.

Wat doen jullie als je je hoofd leeg wil maken?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het dat je je dag telkens opnieuw beleeft in je hoofd. Meestal ben ik dan zo op, dat ik het liefst voor de tv plof, maar daar houdt het malen in je hoofd niet mee op.

Een flink stuk gaan wandelen helpt meestal wel, wat sporten of bij een vriendin langs gaan en over koetjes en kalfjes kletsen.

Actief iets anders doen dus, ook als je geen zin hebt. En probeer de gedachtes los te laten i.p.v. ze weg te drukken, dan laten ze je het snelst met rust.
Ik moet altijd 12 km naar huis fietsen. Dat is meestal genoeg om weer helemaal opgeladen te zijn en een fris hoofd te hebben.
Weinig, herken het jammer genoeg wel...

Ook ik ben nieuwsgierig naar de tips.
leuk & herkenbaar motto heb je trouwens
Ik kan hele gewichtige zaken als mediteren, ontspanning, massage, yoga, sporten als afleiding, leuke dingen doen etc. gaan opnoemen...

Maar een stevige borrel is bij mij meestal een goede remedie. Proost!
Sporten, strandwandeling maken of er thuis over praten.

Als ik het echt heel druk heb, probeer ik voordat ik naar huis ga een lijstje voor de dag erna te maken.

Maar die borrel werkt ook wel!
het klinkt misschien heel stom maar ik zeg meestal in mezelf, 'nu is het klaar, geen werk meer' en gek genoeg werkt het voor mij

van je af schijven helpt meestal ook
Inderdaad, even lekker sporten met vriendinnen, beetje bijkletsen, daarna thuis even lekker een borrel drinken met manlief op de bank, heerlijk!

Of een lekker warm bad nemen, met een wijntje erbij is ook een goeie remedie
.
Zo, meteen al veel tips, dat is mooi.

Okapi en Kastanjez, fietsen en wandelen hoor ik wel vaker, alleen bij mij is het zo dat ik dan nog net zo hard denk, dan dat ik op de bank zit. Ik snap nooit dat mensen hun hoofd hiermee kunnen leegmaken. Het denken stopt niet.Maar het is natuurlijk heel mooi dat jullie dit kunnen.

Erover praten werkt ook, maar ik moet nog een paar uurtjes wachten voordat dit kan.....

Hermoine, dat klinkt inderdaad erg eenvoudig. Ik neem aan dat je het wel een paar keer moet zeggen voordat het werkt?
Ben je met je werk bezig, of met iets persoonlijks dat toevallig tijdens het werk gebeurde?
forummen
quote:Ienimimi schreef op 29 september 2009 @ 17:11:

Bij mij werkt het als ik gewoon alle gedachten op papier pleur, maakt niet uit hoe dom het klinkt...al schrijf je maar op dat de kattebak nog schoongemaakt moet worden. Letterlijk alles opschrijven wat boven dwarrelt...scheelt een hele hoop. En dan idd een lekkere warme douche of bad met kop choco op de bank!

Grappig, hier was ik al druk mee bezig, om het op papier te zetten.

Ik zeg wel eens: eigenlijk moeten er andere ervaringen 'overheen', zodat het ene weer op de achtergrond raakt.

Ik geloof, ook door dit forummen dat al die gedachtes al ietsie pietsie naar de achtergrond, omdat ik nu in m'n hoofd met de reactie op jullie mail bezig ben....
quote:mamalelie schreef op 29 september 2009 @ 17:12:

Ben je met je werk bezig, of met iets persoonlijks dat toevallig tijdens het werk gebeurde?

Ik ben altijd wel een beetje met m'n werk bezig, als ik ideeën krijg, schrijf ik het meteen op, zodat ik het los kan laten. Maar dat is meestal na een uurtje wel over, is niet heel hinderlijk, en inderdaad als ik dat kwijt wil, ga ik forummen of lezen o.i.d.

Vandaag waren er pittige discussies en werden er dingen gezegd die niet echt leuk waren. Het heeft te maken met een erg dominant persoon waar bijna niemand tegenop kan.
het is al gezegd, maar sporten werkt het beste bij me, en het er even met iemand over praten,...ook altijd prettig!

(dus als je het hier even kwijt wil...)
Dat helpt ook een heele hoop inderdaad..
Forummen helpt erg goed. Vooral de topics waar je zelf wat meer buiten staat, waar je dus echt voor iemand anders probeert mee te denken.

Maar goed, hoofd leegmaken;

Sluit je ogen (eerst dit lezen voordat je dat doet )

Stel je een ruimte voor. Eentje met veel kasten, en lades.

Het is jouw ruimte, jij moet je er prettig voelen.(voorbeeldje; Ik voel me prettig in een soort bibliotheek, met mooie houten kasten, een fijne luie stoel, een paar schemerlampen. Naast mijn stoel een tafeltje met een stapel papier.)

Enfin. Je gaat die ruimte binnen, en daar ligt papier. Ieder blad staat voor iets dat je die dag gedaan hebt. De kasten zijn om alle zooi in op te ruimen. Er is een kast voor leuke dingen, een kast voor werk, een kast voor huishouden, een kast voor vrienden enz.

Je neemt het eerste blad. Daar staat bijvoorbeeld op dat je bij het ontbijt zag dat je brood moet halen. Doe een lade open en ruim dat papier op. Of, omdat je het nog moet doen, leg het op een aparte stapel, of schrijf het even echt op.

Probeer je dag chronologisch op te ruimen. Begin bij het begin.

Het gesprek van vandaag staat ook op papier. Lees het nog even door, verbeter het waar nodig, en ruim het dan op.

Werk zo naar de avond toe.

Op het laatst kun je dan de lamp uitmaken en de deur achter je dichttrekken.

Als het goed is, is er nu ruimte voor andere dingen.
Lief van jullie.

Maar deze collega zou zichzelf hier meteen herkennen, dus laat ik dat maar niet doen. Zou er wel zin in hebben trouwens...
reizende, meestal 2 keer en mijn man, die denkt ach ja dat is nu eenmaal mijn vrouw, die praat soms in zichzelf. die is het al zo gewend
douchen of/en... een goed orgasme
quote:sprankelend schreef op 29 september 2009 @ 17:40:

douchen of/en... een goed orgasme Haha, zelfs dat laatste kan wel even duren voordat ik echt zover ben om hier van te genieten. Normaal niet, hoor, maar als mijn hoofd vol gedachten zit....
Lekker in bad of tutavondje, goeie film of serie bekijken, nitendo DSen en dan de simpele/geen drukke spelletjes zoals cradle of rome, tetris of sudoku.

Lekkere vrijparij......zeker.

stuk wandelen, er met je partner over praten.

Goed onderschrift trouwens .....KARMA
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Ik herken het hoor Reizende. Ik heb ook een nogal dominante collega en daar zat ik ook erg mee in mn hoofd de afgelopen week.

Op de 1 of andere manier heeft afreageren bij mijn man een hoop goed gedaan. Vandaag had ze weer wat bots te zeggen, en ik heb het pijnloos van mijn rug laten glijen.

Maareh, meestal wil sporten idd ook wel goed helpen. Spinning, met lekkere harde muziek erbij.
Sporten of gewoon hele mooie muziek opzetten en lekker languit op de bank en in de muziek wegzinken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven