Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
donderdag 1 oktober 2009 om 12:25
donderdag 1 oktober 2009 om 12:40
donderdag 1 oktober 2009 om 12:41
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 oktober 2009 @ 12:40:
Waar ik zo van kan balen is dat je er nooit 'bent'. Dan gaat het een tijd goed, je zit lekker in je vel, je bent in balans en dat laat je dan weer stukje bij beetje uit je handen glippen. En vind die balans dan maar weer.
Dit is nou precies hoe ik me voel de afgelopen paar weken
Stom he, en ik vind ook dat ik gewoon weer verder moet gaan, maar het gaat niet zo makkelijk.
Nou ja, genoeg gezeurd
Waar ik zo van kan balen is dat je er nooit 'bent'. Dan gaat het een tijd goed, je zit lekker in je vel, je bent in balans en dat laat je dan weer stukje bij beetje uit je handen glippen. En vind die balans dan maar weer.
Dit is nou precies hoe ik me voel de afgelopen paar weken
Stom he, en ik vind ook dat ik gewoon weer verder moet gaan, maar het gaat niet zo makkelijk.
Nou ja, genoeg gezeurd
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
donderdag 1 oktober 2009 om 12:47
Boor, ik denk dat ik geen steek verder kom als ik niet eerst vrede krijg met hoe de situatie nu is. Ik kan van alles willen maar zolang ik niet écht accepteer dat het nu eenmaal is zoals het is kom ik nergens En dan nog erachter komen waarom het zo is.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 1 oktober 2009 om 12:54
Nou meiden, ik heb het ook op het moment en niet zo zuinig ook, heeftbij mij ook wel veel te maken met de verandering van het weer.
Maar dat gevoel he, dat je leeft maar ook weer niet echt, een soort nutteloos bestaan, het is niet de juiste bewoording, maar vind er de woorden niet voor.
Anyway, ik hoop snel weer mijzelf te vinden, het is niks ernstigs ofzo, maar wel een soort van lost.
Maar dat gevoel he, dat je leeft maar ook weer niet echt, een soort nutteloos bestaan, het is niet de juiste bewoording, maar vind er de woorden niet voor.
Anyway, ik hoop snel weer mijzelf te vinden, het is niks ernstigs ofzo, maar wel een soort van lost.
donderdag 1 oktober 2009 om 12:56
donderdag 1 oktober 2009 om 13:00
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 oktober 2009 @ 12:40:
Zo herkenbaar...
Af en toe overvalt me het gevoel dat het nu al een tijdje té lang goed met me gaat..
Daarom ben ik ook zo bang voor het najaar...
Zo herkenbaar...
Af en toe overvalt me het gevoel dat het nu al een tijdje té lang goed met me gaat..
Daarom ben ik ook zo bang voor het najaar...
donderdag 1 oktober 2009 om 13:03
Wel fijn hoor dit
Ik bedacht me weer wat Ik ben ervan overtuigd dat je je leven voor een groot deel zelf in handen hebt. En onvrede komt bij mij meestal voort uit het gevoel dat ik dat juist niet heb. Dat ik het heb losgelaten en me 'overgeef' aan de omstandigheden waardoor de lol en dus de fut eruit gaat.
Afgelopen jaar is er natuurlijk veel gebeurd (zelf ontslagen, Mr N ontslagen, de winkel die niet door ging vanwege geen lening, Mr N continu thuis is, de zorgen om beider ouders, nieuwe baan, stress vanwege contract, huis in de verkoop) allemaal dingen die van buiten af zijn opgelegd. Daar moet je mee dealen natuurlijk, alleen als het zoveel is dan lukt dat niet zo goed.
Dat besef geeft al rust opeens
Ik bedacht me weer wat Ik ben ervan overtuigd dat je je leven voor een groot deel zelf in handen hebt. En onvrede komt bij mij meestal voort uit het gevoel dat ik dat juist niet heb. Dat ik het heb losgelaten en me 'overgeef' aan de omstandigheden waardoor de lol en dus de fut eruit gaat.
Afgelopen jaar is er natuurlijk veel gebeurd (zelf ontslagen, Mr N ontslagen, de winkel die niet door ging vanwege geen lening, Mr N continu thuis is, de zorgen om beider ouders, nieuwe baan, stress vanwege contract, huis in de verkoop) allemaal dingen die van buiten af zijn opgelegd. Daar moet je mee dealen natuurlijk, alleen als het zoveel is dan lukt dat niet zo goed.
Dat besef geeft al rust opeens
donderdag 1 oktober 2009 om 13:06
Dus
Waar komt die onrust vandaan?
Oa vanuit het feit dat ik mijn leven niet zelf in handen kan houden, dat ik zaken laat glippen.
Dat ik mezelf niet meer op nr 1 van mijn prio lijst heb staan.
Dat ik het echt heel druk heb.
Nou, ik ben al een eind opgeschoten vandaag.
Waar komt die onrust vandaan?
Oa vanuit het feit dat ik mijn leven niet zelf in handen kan houden, dat ik zaken laat glippen.
Dat ik mezelf niet meer op nr 1 van mijn prio lijst heb staan.
Dat ik het echt heel druk heb.
Nou, ik ben al een eind opgeschoten vandaag.
donderdag 1 oktober 2009 om 13:07
Die overtuiging is er bij mij wel en de tevredenheid over het algemeen ook wel, maar ik heb dus van die momenten, dus niet alle dagen van de week, al hoewel, de laatste weken grrr.
Ik denk zelf dat jij al op een heel goede weg zit hoor Pip, volgens mij had je dit een jaar geleden nooit gezegd.
Het is wel makkelijk als je eenmaal beseft dat je het allemaal zelf in de hand hebt, ook met alle tegenslagen meegerekend, dat je dan toch nog je gevoel zelf kan bepalen.
Ik denk zelf dat jij al op een heel goede weg zit hoor Pip, volgens mij had je dit een jaar geleden nooit gezegd.
Het is wel makkelijk als je eenmaal beseft dat je het allemaal zelf in de hand hebt, ook met alle tegenslagen meegerekend, dat je dan toch nog je gevoel zelf kan bepalen.
donderdag 1 oktober 2009 om 13:11
Z&Z, dit 'proces' loopt al wat langer, vorig jaar had ik het ook. Wat nu anders is, is dat het sneller herken én dat ik besef dat je niet lui achterover kan zitten als het om jezelf gaat
Ik denk al snel 'o zit het zo, dat kan ik wel' en ga dan niet verder. Nu móet ik verder en dus wat dieper graven in mezelf
Ik denk al snel 'o zit het zo, dat kan ik wel' en ga dan niet verder. Nu móet ik verder en dus wat dieper graven in mezelf
donderdag 1 oktober 2009 om 13:18
Dat mediteren zou wel eens stikbelangrijk voor je kunnen zijn, Pips. Juist even weg van de gedachten en in de richting van voelen.
Weet je zeker dat je niet seizoensgevoelig bent?
Minder sporten zou overigens ook prima zijn. Het lijkt in deze wel of je alles of niets doet. Mss geldt hetzelfde voor afvallen?
En dat snauwen, nou ja, dat hoort er dan maar even bij. Work in progress of zo.
Weet je zeker dat je niet seizoensgevoelig bent?
Minder sporten zou overigens ook prima zijn. Het lijkt in deze wel of je alles of niets doet. Mss geldt hetzelfde voor afvallen?
En dat snauwen, nou ja, dat hoort er dan maar even bij. Work in progress of zo.
donderdag 1 oktober 2009 om 13:19
donderdag 1 oktober 2009 om 13:23
Ik weet niet of het met de jaren komt Its, ik ben pas 32, mediteren kan ik dus niet, ik kan mijn hoofd op deze wijze niet leeg maken, laat mij maar wandelen of gewoon hersenloze tv kijken.
Ik ben wel redelijk seizoensgevoelig helaas, maar ook dat heb ik weer zelf in de hand, ik er in mee gaan of er voor kiezen om er niet in mee te gaan, maar soms heb je gewoon even zin om er in mee te gaan.
Soms is het ook wel eens lekker je even off te voelen, hoe raar ook.
Op het moment ben ik boos op mijzelf, er moet veel gebeuren, maar ik heb er geen zin in, toch wil ik dat het gebeurd, dus voel ik me schuldig dat ik het niet aanpak, een heerlijk cirkeltje, terwijl als ik het doe, ik me ook beter voel, dus.
Ik kies er dus voor.
Ik heb het gevoel dat ik uit me nek lul dus als het niet herkenbaar is dan niet opslaan aub.
Ik ben wel redelijk seizoensgevoelig helaas, maar ook dat heb ik weer zelf in de hand, ik er in mee gaan of er voor kiezen om er niet in mee te gaan, maar soms heb je gewoon even zin om er in mee te gaan.
Soms is het ook wel eens lekker je even off te voelen, hoe raar ook.
Op het moment ben ik boos op mijzelf, er moet veel gebeuren, maar ik heb er geen zin in, toch wil ik dat het gebeurd, dus voel ik me schuldig dat ik het niet aanpak, een heerlijk cirkeltje, terwijl als ik het doe, ik me ook beter voel, dus.
Ik kies er dus voor.
Ik heb het gevoel dat ik uit me nek lul dus als het niet herkenbaar is dan niet opslaan aub.