Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
donderdag 1 oktober 2009 om 15:03
Het is gewoon herfst, meiden Zoveel melancholie in de lucht, dan moet dat wel.
Gesprek met IB-er levert op dat ze e.e.a. nog eens gaan bespreken, en kijken of Oudste terug in de RT (remedial teaching, Pippi) kan voor spelling en spellingsregels.
Ook gaat ze samen met Oudste het huiswerk plannen vanaf volgende week. In de hoop dat hij op den duur leert dit zelf te plannen.
Nu in vrij volle vaart door naar de creatief therapeute.
Gesprek met IB-er levert op dat ze e.e.a. nog eens gaan bespreken, en kijken of Oudste terug in de RT (remedial teaching, Pippi) kan voor spelling en spellingsregels.
Ook gaat ze samen met Oudste het huiswerk plannen vanaf volgende week. In de hoop dat hij op den duur leert dit zelf te plannen.
Nu in vrij volle vaart door naar de creatief therapeute.

donderdag 1 oktober 2009 om 15:20
Dacht even snel bij te lezen...zit ik hier te janken om jullie wijze woorden!Stof tot nadenken.Ben sowieso erg opgefokt en emotioneel,zal wel met volgende week te maken hebben...
Mamz..fijn dat je wel gehoord word en er niet meer alleen voor staat wb oudste en huiswerkperikelen.
Nu eerst koffie en alles laten bezinken
Mamz..fijn dat je wel gehoord word en er niet meer alleen voor staat wb oudste en huiswerkperikelen.
Nu eerst koffie en alles laten bezinken
donderdag 1 oktober 2009 om 15:37
Er worden hier inderdaad wijze woorden gesproken. Is het niet vrouwen eigen, ons schuldig te voelen dat we een dag niets doen terwijl er genoeg te doen is. Ik kan dat erg goed gelukkig. Ik plan wat en er komt niets van. So what. Dan maar morgen of overmorgen of volgende week. Ik ben daar erg makkelijk in en manlief wil altijd maar 1 procentje van mij hebben want dat maakt het leven een stuk verdraagzamer. En toch heb ik ook wel die schuldgevoelens. Alleen niet wat het huishouden betreft. Maar wel over mijn werk. Nu vanmorgen weer. Ik werk nog steeds maar anderhalf uur per dag. Zeg ik tegen een collega dat ik me daar schuldig over voel omdat ik misschien toch wel meer kan. Iedereen zegt dat ik moet wachten tot ik bij de Arbo-arts ben geweest. Dat ik genoeg heb meegemaakt en rustig aan moet doen. Maar zelf zou ik het initiatief willen nemen het te proberen. En toch is er twijfel want misschien is het ook nog wel te vroeg zo net na schoonmoeder en met broer in het vooruitzicht. Het is zo dubbel, omdat ik nu pas bij aan het komen ben van alle misère, dus misschien wel meer kan werken maar aan de andere kant zie ik er ook weer tegenop, want wat is het volgende. En voor hoe lang hou ik het vol. Het is al een paar keer misgegaan. Komt bij dat ik een behoorlijk drukke baan heb met veel verantwoordelijkheden en er nog steeds tegenop zie al die taken weer op me te moeten nemen. Nu kan ik nog rustig aan doen.
Moeilijk is het wel hé?
Moeilijk is het wel hé?
donderdag 1 oktober 2009 om 15:44
Oh en Arbo-arts van manlief is niet geweest. Ze waren vergeten de mensen af te bellen. Nou ja zeg, ik was ziedend. Wij moeten eens proberen een afspraak niet na te komen. En manlief zag er al dagen tegenop omdat ie zo twijfelt of hij het werken wel aan kan. Maar als ie het niet probeert, weet hij het niet. Nu belt de arts de 15e op voor een nieuwe afspraak en dan zijn we zomaar een maand verder en dat wil ik niet. Hij MOET aan het werk van mij. Dus ik heb hem gesommeerd zijn baas te bellen. Alleen zit die nu in vergadering. Belt zodra het kan. Manlief doet er wel de moeite voor, dus ik denk zomaar dat hij het ook wel wil. Drie dagen in de week een paar uur alvast om te proberen moet toch lukken.
Baas kan daar toch niet tegen zijn.
Baas kan daar toch niet tegen zijn.
donderdag 1 oktober 2009 om 16:06
Ja zeg wat hadden ze geluk dat ze manlief aan de telefoon hadden. Ik was echt laaiend. Zitten we hier anderhalf uur te wachten op niemand. Er moest een collega naar Maastricht op controle. Die was met de trein gegaan. Die kwam daar ook voor niets. Vergeten af te bellen. Niet dat ze dan nog eens gaan nakijken of ze nog meer zijn vergeten. Stelletje trutten daar. En ze geven elkaar de schuld.
Nou ja, ik heb wel beneden nu alles weer eens gepoetst.
Nou ja, ik heb wel beneden nu alles weer eens gepoetst.
donderdag 1 oktober 2009 om 18:18
Wat mooi om te lezen wat hier besproken is vandaag en wat een wijze woorden! (Heb verder geen tijd om te reageren maar wilde dit toch even zeggen)
Enne, iedereen bedankt voor het duimen, het heeft geweldig goed geholpen. De zon brak door en het werd zowaar heerlijk weer
En nu ga ik lekker uit eten...
Enne, iedereen bedankt voor het duimen, het heeft geweldig goed geholpen. De zon brak door en het werd zowaar heerlijk weer

En nu ga ik lekker uit eten...
donderdag 1 oktober 2009 om 19:04
Lieve dames, even een zwaai vanaf hier.
Alles oke, maar druk. En ongesteld, dus blergh.
Elders wel even gereageerd op meet.
Ik ga eens wat doen, ben gewoon zo lekker bezig dat ik niet eens aan jullie toekom. Isdawa!
Oh, en nu ik plaatjes heb gezien van een groepshug vind ik het minder aantrekkelijk
Terwijl ik deze: dan weer wel leuk vind.
Ik doe er een voor Druif:
Alles oke, maar druk. En ongesteld, dus blergh.
Elders wel even gereageerd op meet.
Ik ga eens wat doen, ben gewoon zo lekker bezig dat ik niet eens aan jullie toekom. Isdawa!
Oh, en nu ik plaatjes heb gezien van een groepshug vind ik het minder aantrekkelijk
Terwijl ik deze: dan weer wel leuk vind.
Ik doe er een voor Druif:
donderdag 1 oktober 2009 om 20:53
donderdag 1 oktober 2009 om 21:55