Het Bezemtopic
woensdag 5 augustus 2009 om 21:43
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.
Dus welkom, en pak een bezem.
Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
donderdag 1 oktober 2009 om 13:46
GL, ik zit nu op de bank, mijn huis is een zooi, heb geen zin om aandacht te geven aan mijn kinderen (doe ik wel maar toch anders) heb geen zin in niks en niemand en ben maar moe.
Terwijl ik dat dus zelf doe.
Hoe stom, kan je zijn, maar ik kies ervoor.
Voel me schuldig, maar tegelijkertijd ook weer niet want dit is mijn tijd, ff niks, snap je?
Maar ik moet het weer even omgooien want zo gaat het ook niet.
Ik blaat, excuses
Terwijl ik dat dus zelf doe.
Hoe stom, kan je zijn, maar ik kies ervoor.
Voel me schuldig, maar tegelijkertijd ook weer niet want dit is mijn tijd, ff niks, snap je?
Maar ik moet het weer even omgooien want zo gaat het ook niet.
Ik blaat, excuses
donderdag 1 oktober 2009 om 13:57
ik snap je wel zusenzo. Dat heb ik ook wel.
Hier zit ik op de bank zinloze tv te kijken terwijl de berging op mij wacht. Maar dit is ook mijn enige dag vrij deze week en dan moet ik van het weekend ook weer werken. En dan denk ik eigenlijk hoef ik niets maar wanneer moet het dan
Hier zit ik op de bank zinloze tv te kijken terwijl de berging op mij wacht. Maar dit is ook mijn enige dag vrij deze week en dan moet ik van het weekend ook weer werken. En dan denk ik eigenlijk hoef ik niets maar wanneer moet het dan
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 1 oktober 2009 om 13:58
Ik hoor je hoor Z&Z Heel duidelijk. Ik snap je moeten vs dat kiezen. Ik snap alleen dat veroordelen niet
Je kunt jezelf ook 'vergeven' (dat klinkt altijd zo zwaar ) dat je eigenlijk wel moet maar nu even niet wil. Dat is toch veel fijner dan jezelf stom noemen? En vanuit dat gevoel is het toch een stuk makkelijker om toch weer iets te gaan doen?
(hoor mij, als het maar over een ander gaat dan weet ik het mooi te vertellen )
Je kunt jezelf ook 'vergeven' (dat klinkt altijd zo zwaar ) dat je eigenlijk wel moet maar nu even niet wil. Dat is toch veel fijner dan jezelf stom noemen? En vanuit dat gevoel is het toch een stuk makkelijker om toch weer iets te gaan doen?
(hoor mij, als het maar over een ander gaat dan weet ik het mooi te vertellen )
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
donderdag 1 oktober 2009 om 13:59
donderdag 1 oktober 2009 om 14:01
Kijk en dat vergeven verging mij een paar weken geleden heel goed.
En nu niet, snap je, nu komt er een onaangenaam gevoel voor in de plaats, schuld.
Maar schuld voor wat......dat ik vanavond een makkelijke maaltijd maak, om maar een huishoudelijke taak op te noemen of dat ik de kinderen zelf naar school laat lopen omdat ik er echt geen zin in heb.
Gaan niemand dood van dus.
Maar dat gevoel zit er nu dus.
En nu niet, snap je, nu komt er een onaangenaam gevoel voor in de plaats, schuld.
Maar schuld voor wat......dat ik vanavond een makkelijke maaltijd maak, om maar een huishoudelijke taak op te noemen of dat ik de kinderen zelf naar school laat lopen omdat ik er echt geen zin in heb.
Gaan niemand dood van dus.
Maar dat gevoel zit er nu dus.
donderdag 1 oktober 2009 om 14:05
donderdag 1 oktober 2009 om 14:41
ik heb ook wat gedaan (wel wat kleins) maar nu mag ik weer even zitten
o die laatste foto van pips laat me aan iets grappigs denken. Vorig jaar hadden we een cursus op het werk. Niet met het eigen team maar met allemaal "vreemden" . Om elkaar te leren kennen deden we een soort kennismakingsspel. Daarin moesten we elkaar een hand geven zodat je een grote cirkel vormde en dan langzaam naar elkaar toe lopen zodat er een soort van dit ontstond. Had ik zo een zwetend mannelijf tegen mijn lijf plakken.
Toen iemand (die zich er ook niet prettig bij voelde) vroeg waarom we dat deden zei degene die de cursus gaf dat wij als mensen in de zorg toch een stuk lichamelijker waren en dit wel aankonden.
o die laatste foto van pips laat me aan iets grappigs denken. Vorig jaar hadden we een cursus op het werk. Niet met het eigen team maar met allemaal "vreemden" . Om elkaar te leren kennen deden we een soort kennismakingsspel. Daarin moesten we elkaar een hand geven zodat je een grote cirkel vormde en dan langzaam naar elkaar toe lopen zodat er een soort van dit ontstond. Had ik zo een zwetend mannelijf tegen mijn lijf plakken.
Toen iemand (die zich er ook niet prettig bij voelde) vroeg waarom we dat deden zei degene die de cursus gaf dat wij als mensen in de zorg toch een stuk lichamelijker waren en dit wel aankonden.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 1 oktober 2009 om 14:41
Wat jammer dat ik geen tijd heb om op jullie te reageren want wat een goeie dingen worden er gezegd. Allemaal ZO herkenbaar en de dingen die jullie zeggen ZO leerzaam.
Vooral het feit dat je nooit 'klaar' bent met in balans komen.. je bent nooit op een eindpunt en dat is soms frustrerend. Aan de andere kant.. vind ik het ook een drijfveer om altijd alert te blijven en aan mezelf te blijven werken.
Jammergenoeg moet ik nu echt verder, hoop later nog even terug te komen.
Vind jullie super!! Dat wil ik nog wel ff zeggen
Vooral het feit dat je nooit 'klaar' bent met in balans komen.. je bent nooit op een eindpunt en dat is soms frustrerend. Aan de andere kant.. vind ik het ook een drijfveer om altijd alert te blijven en aan mezelf te blijven werken.
Jammergenoeg moet ik nu echt verder, hoop later nog even terug te komen.
Vind jullie super!! Dat wil ik nog wel ff zeggen
donderdag 1 oktober 2009 om 14:50
Een spiegel omdat het allemaal zo ver***d herkenbaar is Zusenzo...
En omdat ik me ook niet schuldig wil voelen heb ik toch weer te veel gedaan.
Armpje doet dus weer erge auwie.
Vanavond eten wij een beetje gezond en gemakkelijk: Andijviestamp.
Zie het niet zitten om aardappels te schillen dus puree uit een pakje. Ik laat de kids maar stampen denk ik....
En omdat ik me ook niet schuldig wil voelen heb ik toch weer te veel gedaan.
Armpje doet dus weer erge auwie.
Vanavond eten wij een beetje gezond en gemakkelijk: Andijviestamp.
Zie het niet zitten om aardappels te schillen dus puree uit een pakje. Ik laat de kids maar stampen denk ik....