***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Missy: hoe gaat het eigenlijk met de opstandigheid van zoon?

Loekie: ik denk dat als ze verder goed groeit, vrolijk is, genoeg plast enz je gewoon 4 voedingen kan geven hoor. Richtlijnen zijn leuk,maar elk kindje is anders en als zij het daar nu al aan toe heeft is dat toch prima?

CD: niet gek laten maken door een ander hoor, zoveel mensen, zoveel meningen doe waar jij je goed bij voelt en niet wat je schoonmoeder wil.

Blog: fijn dat het weer wat gezelliger is bij jullie!

Nerwen: de AB doet dus zijn werk, hopelijk ben je ook snel van die hoofdpijn af, dat vind ik altijd wel zo'n rotpijn.

Watever: hoe gaat het nu?

Vanavond aan het wokken geweest, was lekker en de kids hebben zich goed gedragen. Nu het hele spul op bed enik denk dat ik ook zo ga, morgen gaat de wekker weer om 6 uur nl.
Hallo allemaal!

was nog leuke dag uiteindelijk.. ben nog lekker gaan eten met vrinedin en pas net thuis. heerlijk even spontaan bijgekletst!

en wat hier allemaal? Blog: wat fijn dat het weer goed gaat! Ik heb jarenlang gedanst. Vooral klassiek en modern. klassiek ook tijdens zwangerschap veel gedaan, maar dat is me nu laatst dus duur komen tre staan. toen ik weer eerste les had, ben ik daarna 3 weken uit de running geweest, gaat nu pas weer beetje beter. dat durf ik dus voorlopig niet meer. ge nu maar zoeken aar bv jazz of misschien zumba ofzo (iemand ervaring??)

haha! wie zei dat ook alweer over supermamma??? dank je wel hoor, maar zo voel ik mezelf niet. heb gewoon hele leuke kindjes en kan goed loslaten richting vriendlief. heb wel het gevoel dat we dat samen aan het doen zijn en dat maakt het allemaal prima te doen!

Randy: heb nog nisk van je gehoord, ga zo even hyves kijken, hoe laat kom je ongeveer?

nou, heb nog lang niet op alles gereageerd geloof ik, maar ben nu wel bekaf. ga zo lekker naar mijn bedje. morgen weer dagje vrij, genieten van mijn mooie kindjes!
Wie van jullie heeft de Babydoos al opgehaald bij de Prenatal? Ik vond 'm erg tegenvallen.
Goeiemorgen allemaal!

als je weer wrkt is zo'n dagje thuis weer heerljk hoor! net even samen met de jongste de stofzuiger door het huis gehaald, daarna heb ik hem in bed gelegd (eerst nog even samen de was in de droger) en daarna de was gevouwen die er nog lag. hummel lag naast me op het bed en wsa erg vrolijk!

nu even lekker op de bank met hummel naast me en straks komt Randy kopje koffie doen, helemaal gezellig!

verder ben ik vandaag vooral aan het heen en weer rijden (school/ oudste nog een feestje) maar ach..

fijne dag allemaal!
MissBR & Randy: veel plezier straks! Gezellig!

Heb Blogbaby gisteren rond half 8 naar bed gebracht. En..... ze slaapt nog steeds!!!!!!! Ik vind het nu wel hééél lang duren. Wat zouden jullie doen? Gewoon wakker maken voor d'r fles? Of lekker laten liggen? (wel heerlijk hoor, die rust! ;))
ha blog! doet ze het nog wel??

ik zou r nu wel even wakker maken ja (alleen al omdat schema voor de rest vand e dag anders zo achterloopt..)

maar helemaal zelf weten natuurlijk!
Ik denk dat ik haar dan ook wel wakker zou maken Blog, is wel erg lang slapen zeg.

Hier vannacht weer 2 nachtvoedingen kort op elkaa (0.40 en 3.10) en daarnaa heeft ze prinsheerlijk liggen slapen tot ik haar om 6.30 wakker moest maken.

MissBr en randy: veel plezier met koffieleuten! Moest wel lachen MissBR, ik heb gisteren ook samen met zoon stofgezogen en moest glimlachen omdat ik dat nu ineens weer zo leuk vond om te doen. Hij met zijn playskool stofzuiger achter mij aan en af en toe wil hij dan ook de echte, gewoon genieten dan en tijdens mijn verlof werd ik al ellendig als ik aan stofzuigen dacht. (niet dat ik stofzuigen nou zo leuk vind, maar samen met zoon is het wel te doen in elk geval)
Blog, fijn dat de woorden van de meiden hier jullie goed hebben gedaan en dat jullie nu weer happy zijn samen :-)

Ik heb trouwens de babydoos bij Prenatal gisteren ook opgehaald. Het stelt inderdaad niets voor. (en voor hen werkt het wel, want ik heb gisteren veel te veel kleertjes gekocht :-))

Wat een slaapkop is dat meisje van jullie zeg. Wat heerlijk!

Loekie en MissyMB, wat hebben jullie al een grote meiden zeg! Zijn jullie zelf ook groot?

Het gaat nu wel weer hard zeg, bijna iedereen moet/is alweer aan het werk. Ik heb er helemaal geen spijt van dat ik nog 3 weken vakantie achter mijn verlof geplakt heb, anders was ik nu alweer een week aan het werk geweest (en daar was ik nog niet aan toe).

MissBr en Pada, jullie maken alvast vroeg huismannetjes van jullie kereltjes zeg! Daar zullen jullie toekomstige schoondochters vast erg blij mee zijn :-)

Pada, je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het komt door mijn onzekerheid. En als uk dan huilerig is geweest, dan denk ik, zal ze toch gelijk hebben? Het grappige is, dat als je het meer loslaat dat het schijnbaar vanzelf wel goed komt. Ik heb me nu 2 dagen zo min mogelijk bezig gehouden met tijden en schema's en dan zie je inderdaad dat ze zelf een prima ritme heeft/krijgt. Gisteren wilde ze voor het eerst maar 5 voedingen. En ze heeft nu al 2 nachten doorgeslapen. Ik ben benieuwd hoe het vandaag verder verloopt.

Ze drinkt overigens nog steeds erg weinig uit de fles, bij lange na geen 120 ml. Maar goed, ook daar probeer ik me maar niet te druk om te maken, zolang ze tevreden is en genoeg plasluiers heeft.
Zo, langzaam word ik weer mijn oude zelf. Bedankt voor jullie meeleven. Hoe lang raden jullie me aan die yakult te nemen? Tot het einde van de kuur of langer nog?

Nu even lezen en reageren.

Wat een toestanden met jullie mannen. Wat dat betreft lijken wij op Padababa en man en vullen we elkaar daardoor wel redelijk aan. En het scheelt nu natuurlijk dat we allebei fulltime thuis zijn.

CD, ook zonder een tijdschema kun je een ritme hebben hoor. Ik merk dat zoon hier al voorspelbaarder wordt en ik redelijk kan inschatten wanneer het etenstijd is/gaat zijn. Dan niet op de uren (hij kan nog geen kloklezen), maar in de volgorde van activiteiten bijvoorbeeld.

Loeki, als je op verzoek voed en Evi vraagt om 4 voedingen per dag, is het toch prima? Veel kindjes willen vaker kleinere beetjes, maar het gaat er toch om wat zij wil.

En ik denk echt dat ik de hekkensluiter ben als het gaat om wie er het laatste weer aan het werk gaat (halfweg februari 2010). :shame: Even afgezien van de meiden die nog een baan moeten vinden dan. Succes voor jullie!!!

MissyMB, ik denk dat zoon toch echt wint met zijn morgen 10 weken en naar schatting 7,5 kilo (vooruit, het kan ook 7,3 zijn, maar ook 7,8, al lijkt me dat wel errug veel). En nee, dat is geen typfout. Hij vraagt trouwens nog zo'n 6-8 voedingen per dag, ik tel niet meer hoor. Maar hij slaapt wel vaak 8 uur achterelkaar door.

Tenslotte nog even een voor Jojon. Zomaar.
ha! ben ik weer!

was heeeel erg gezellig Randy! superstoer dat je helemaal met de trein bent gekomen! Volgende keer probeer ik het zo te plannen dat ik naar jou kom.

en pada: inderdaad, tijdens mijn zwangerschap vond ik het al teveel werk om de stofzuiger uit de kast te pakken en nu doe ik het even tussendoor. Jongste wil trouwens echt samen de echte stofzuiger pakken, dus dat is wel vermoeiend, maar wel gezeliig natuurljk!

ok, ga nu even broodje eten en genieten van de kindertjes (fijn, zo'n vrije dag!)
Haha! Ze doet het nog hoor! Ze is uiteindelijk toch zelf wakker geworden en ligt nu vrolijk in de box te spartelen!
Blog, wat een slaapkoppie....heerlijk!!

Nerwen, jij wint hoor! Ik zit nu eindelijk op 6 voedingen en sporadisch nog slokje tussendoor, is de laatste week eindelijk gebeurt. Maar fijn dat je je wat beter voelt!

CD, ja ik ben zelf ook lang (mag niet groot zeggen ;-)!

MissBR, stofzuigen doen wij hier ook altijd samen, maar dan heeft zoontje de kruimeldief, dat gaat uitstekend!
Blog wat een slaapkopje zeg!

Brrr, zit nu te wachten voor de gyn. Niks aan.
Chica, wat herkenbaar! Dat gevoel heb ik nu als soms. Komt misschien ook omdat ik op late leeftijd moeder ben geworden en zooooo lang gewend was mijn eigen ding te doen. Ook nog een behoorlijke tijd vrijgezel geweest en dan komen er opeens in 4 jaar tijd 2 mannen in je leven bij. Ik zou niet anders meer willen, maar lekker de hele zondag op bed blijven met koffie en dvd's, lekker uitgebreid winkelen, spontaan eens een hoteltje pakken etc etc is er niet meer bij.

Maar goed, je krijgt er zo ontzettend veel voor terug, dat weet ik ook wel.

En ik heb soms ook wel: ik heb het allemaal wel gedaan! Het is ook wel klaar.

Pada, lief dat je het vraagt. Het lijkt beter te gaan. De uitslag wordt in ieder geval niet erger, dus nu nog genezen. Gebruiken nog steeds dezelfde zalf en met daktarin zijn we bij hem gestopt. Ik gebruik het nog voor op mijn tepels.

Hij heeft nu wel heel erg last van krampjes, dat vind ik zo zielig.

Verder heeft hij nog iets raars. Hij ruikt telkens een beetje zurig op zijn hoofd. Ik moet wel zeggen, ik gebruik bijna geen producten in zijn badje. Alleen voor zijn haartjes. De rest durf ik niet vanwege de uitslag. Maar herkennen jullie dat?

Jemig de pemig, wat een langslaper die blogbaby!!!! Dacht dat Jasper een langslaper is. Jasper slaapt eigenlijk al 2 weken de hele nacht door. (ff afkloppen)

Gezellig MissBR en Randy!! Wat een held die Randy, helemaal met de trein. Waren beide kindjes mee?
quote:Ring1981 schreef op 02 oktober 2009 @ 14:39:

Brrr, zit nu te wachten voor de gyn. Niks aan.Bah! Deze zijn voor jou:
Watever: Blogbaby ruikt soms ook zurig op haar hoofd. Ze heeft last van berg en daar gebruik ik van die pads van Zwitsal voor. Ik dacht dat het daardoor kwam.
quote:blogbabe schreef op 01 oktober 2009 @ 22:25:

Wie van jullie heeft de Babydoos al opgehaald bij de Prenatal? Ik vond 'm erg tegenvallen.Krijg je daar eigenlijk bericht van? Ik heb niks gehoord namelijk.
Blog, das wel heel lang geslapen zeg! En dat terwijl ze de laatste tijd zich juist weer ’s nachts meldde?

CD, mensen van schoonmoeders generatie zijn die schema’s gewend en niet voeden op verzoek Is beetje uit de tijd eigenlijk, toch?

Nerwen, hoe heb jij zo’n lang verlof voor elkaar gekregen?

Ring, hoe was het bij gyn?

Vandaag zoon voor tweede keer naar kdv geweest. Ging helaas niet zo goed. Hij moet erg wennen aan alle geluiden, terwijl er maar vier kindjes waren vandaag! En hij had maar 20 ml gedronken toen ik hem om half 2 kwam halen… Net nog klein beetje aan borst gedronken en nu ligt hij uitgeteld in bed. De leidster zei trouwens dat hij 3 waterdunne poepluiers had. Nu dacht ik, dat heeft hij eigenlijk bijna altijd. Maar dat is dus blijkbaar niet goed?!
Ring, vroeg me nog af of bij Miep nog tandjes zijn doorgekomen? Ik heb vannacht gedroomd dat mijn neefje van zes had ontdekt dat mijn zoon opeens zeven tandjes had

Haha, maar ik ga zo toch maar eens aan zijn tandvlees voelen, omdat hij zo weinig eet en veel kwijlt en veel sabbelt.
Weet iemand of die waterdunne poepluiers ook met tandjes te maken kunnen hebben?
Missy, het was niet zo bedoeld van: kijk mijn zoon eens, die kan dit al lekker wel/is lekker al groter/kan die van jou dat nog niet/slaapt die van jou nou nog niet door/etc. (Had ik op hyves niet een mooi berichtje hierover, dat ik zelf naderhand mijn eigen post zelfs anders interpreteer?? )

Het was zelfs met lichte zelfspot bedoelt. Het is namelijk het enige waar mensen over praten als ze zoon zien. Gesprekken verlopen in de regel vaak zo:

Ander: aaah, wat een schatje, hoe oud is hij?

Ik: "leeftijd zoon"

Ander: zooo, wat een flinkerd (of een variant hierop)

Ik: tja, we voeren hem slagroom

Ander: niet begrijpende blik

Ik: ik kan er ook niks aan doen dat hij zo groot is he?

Ander: dan slaapt hij zeker al door?

Ik: nee hoor, hij is tenslotte dus pas "leeftijd zoon"

Ander: misschien moet je hem wat meer in z'n laatste fles geven, slapen ze goed van

Ik: hij wil geen fles

Ander: oooh, hoe drinkt hij z'n melk dan?

Ik: wat denk je zelf?

zucht

ZUCHT

Denken ze nou echt dat wij niet zien dat zoon groot is voor z'n leeftijd? En wat is dat met dat doorslapen? Is hij dan geslaagd voor z'n baby-diploma ofzo? Ikke niet snappuh......

(inmiddels slaapt hij dus wel door, ben benieuwd wat dat doet met de gesprekken)

Ooh, en als je dan voed en ze zien je misschien voor de tweede keer in een uur aanleggen: moet hij nou alweer eten??

ZUCHT

Vanochtend las ik ergens een goede tip om te vragen hoe vaak de ander iets eet of drinkt op een dag? En of ze dat dan altijd op dezelfde tijd doen?

Of raaskaal ik nu een eind weg? Zou ik toch nog koorts hebben en zitten te ijlen hiero? Wordt er een tikje melig van.
Ring, sterkte!!! Laat je ons snel weten hoe het was? Ik denk aan je.

Watever, ja dat ruiken herken ik! Ik dacht dat het van zoons berg komt (schilfers op z'n bol). Vandaag eens gewassen met een minibeetje babyshampoo en hij ruikt nu lekker. We gebruiken verder alleen water om te wassen. Het duurde ook even voor ik erachter was waar dat luchtje vandaan kwam, ik had al aan z'n oren, neus en mond zitten snuffelen. :-D

Ooh, ik lees nu dat Blogbaby het ook heeft en ook berg heeft. Het zal dus wel daarvan zijn.

Fijn dat de uitslag niet erger wordt, ik hoop echt dat dit jullie gaat helpen. Zo zielig, die kapotte billen!

Maria: onderwijs, vakanties die in verlof vallen krijg ik na mijn 16 weken er nog bij (7 weken zomer en 1 week herfstvakantie dus) en dan nog gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof. Ik weet het, luxe.

Balen dat je zoon het niet zo naar zijn zin had. Die luiers, dat weet ik niet. Hier is het wisselend tussen mosterd, dunner met stukjes of echt waterig. Lijkt allemaal normaal. Ook varierend van geen enkele tot 3/4 poepluiers per dag. (Ik geef BV)
Nerwen, wel lekker hoor zo lang verlof. Hoewel, misschien zou ik dat toch weer net te lang vinden...

De poepluiers zijn heel soms wat minder dun, maar bij borstvoeding toch niet zo vreemd? Hij ligt nu al anderhalf uur te slapen, zal nog wel eventjes duren voordat hij wakker wordt!

En die vraag of hij al doorslaapt.... Wat maakt dat een ander uit? Ik vind het op zich fijn dat hij nu in principe doorslaapt, maar zo niet, wat dan nog? Als ik het geen probleem vind, en zelfs als ik het wel een probleem vind, is het toch mijn probleem?! Ik snap zoiets ook niet. Trouwens het gekke is dat veel mensen opmerkingen maken dat mijn zoon groot is. En dat is hij dus niet met 5,5 kg bij 13 weken. Laten we het er maar op houden dat die mensen er geen kijk op hebben!
Ook nog even een vraag. We hebben (zoals iedereen?) een maxi cosi stoeltje voor in de auto. Groep 0 is dat denk ik? Ik kan nergens vinden tot hoelang een kindje daarin mag? Ik zie staan 9 kilo, 13 kilo, tot het hoofdje over de rand steekt, etc. Weet iemand waar ik kan vinden hoe dat zit?

En, wanneer mag die verkleiner eruit? Ik heb nu het onderste stuk schuim eruit gehaald (waar hij op zit), maar het hoofdbeschermingsding (3maal woordwaarde) kan nog net, denk ik. Ik vind hem ook nog wel erg wankel met z'n bol om dat er al uit te halen. Kan iemand daar ook iets handigs over zeggen?
Ring, hoe ging het bij de gynaecoloog? Ben je wijzer geworden? Deden jouw hechtingen eigenlijk ook nog pijn of was je nu ter controle vanwege het eeuwige bloedverlies? Ik heb nu nog steeds last van de hechtingen, volgens mij nog steeds een wondje dat niet genezen is. Ik moet 16 oktober nog een keer op controle.

Watever, fijn dat het nu beter of in ieder geval niet slechter gaat met de billetjes van je zoon. Ik weet nog hoe blij ik was toen het eindelijk beter ging. Hopelijk zie je nu snel dat het echt genezen is.

Maria, ik had inderdaad bericht per email dat ik de doos kon ophalen. En balen zeg dat het op het kdv niet zo lekker ging. Misschien had hij vandaag zijn dag niet. Uk heeft haar dag ook niet vandaag. Ze is heel huilerig.

En wat jouw vragen over poepluiers en tandjes betreft heb ik geen antwoorden. Behalve dat de poepluiers hier hetzelfde zijn als Nerwen beschrijft.

Gek inderdaad dat mensen zich zo bemoeien met het doorslapen van een baby en of hij groot is of niet. Mensen hebben blijkbaar gewoon altijd ergens een mening over of ze er nu wel of geen verstand van hebben. Gewoon laten kletsen, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven