Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Was het eigenlijk vergeten. Daarnaast zit ik erg krap momenteel en zat ik in slachtoffer rol te denken: geen geld voor eten, ik ben het maar, heb genoeg reserves enz. enz.

Heb nu een stuk ontbijtkoek op en ga nu echt naar de winkel. Tot straks!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik geloof dat ik broer nu al een beetje zat ben. Met zijn bijdehante gedoe.

Goed dat ik van plan ben naar het buitenland te gaan

Ibi, als je uit de depressie wilt komen is het het beste om wel iedere dag te eten. En dat hoeft echt geen duur eten te zijn.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Oja dat weet ik nog Moon dat je naar het buitenland wilde. Gaat dat door? En wanneer ga je dan? En alleen of met anderen?

Ja Ibi, je moet wel wat eten hoor. Het lukte mij een tijd niet maar ik ben blij dat ik weer gewoon kan eten. En wat Moon zegt, eten hoeft niet duur te zijn.

Met de poesjes gaat het goed!! Ze gaan op de bak en eten brokjes dus volgende week zaterdag zijn ze hier!! Ik ga er mijn wekker voor zetten en dan de hele dag kroelen met ze. De mijne is trouwens een nog ergere boef dan we dachten. Die hangt ook al in de gordijnen naast het kabelbijten.

Iemand tips?

We gaan heel consequent zijn, foei zeggen bij dingen die ze fout doen, dan in nekvel pakken, ook zeggen wat ze fout doen al klinkt dat misschien raar en op de grond neerzetten. Maar waar heb ik dan die waterspuit voor? Die heb ik nog niet helemaal door..
Ik wil nog steeds. Kan het last-minute regelen als ik wil. Heb eerst nog dingen af te ronden hier.

En ik ga alleen ja. Lekker rustig

Vandaag weer even contact gehad met mijn huisgenootje van de vorige reis. Erg leuk.

Moet nog wel even regelen dat ik genoeg medicijnen mee kan nemen, en zo'n medicijnenpaspoort, dat ze op het vliegveld niet moeilijk doen.

(Iemand daar ervaring mee?)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
natspuiten als ze wat stouts doen....
Plantenspuit helpt ook om katten te straffen. Dus elke keer in de gordijnen.. plantenspuit pakken. (niet altijd spuiten maar wel als ze echt stout worden)
Medicijnenpaspoort kun je halen (kopen?) bij de apotheek.

Ik heb geen medicijnenpaspoort maar haal elk jaar een uittreksel wat ik meeheb/gebruik. Even informeren bij apotheek dus, vriend heeft het via GGD gedaan en dat was veel duurder!
nee je krijgt een paspoort bij de dierenarts.

(tenminste dat was bij mijn katten zo)
Ok dus als ik het dan goed begrijp spuiten als ze stout zijn. En zodra ze weer stout zijn, na een aantal keer, spuit pakken en dan begrijpen ze de hint dat ze stout zijn?

Maar wat is dan beter, nat spuiten of ze in hun nekvel pakken en neerzetten?
LA, dat paspoort is voor Moon. Voor als ze op reis gaat.

Echt, krijgen mijn poezebeesjes een paspoort? Wat lief!!
euhm oeps

sorry moon volgens mij hoef jij niet langs de dierenarts
Dat ligt ook een beetje aan de kittens Choco! De een reageert ergens sterker op dan de ander. Dus de 1 kan je beter laten schikken met de plantenspuit en de ander met het nekvel.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
volgens mij werkt een plantenspuit beter, maar probeer het gewoon uit, niet elke kat is hetzelfde.

Bij de katten van mijn zus blaast ze weleens, dan houden ze ook op
Okidoki!

En weten jullie dan ook meteen of er kittenshampoo is of mogen ze met gewone kattenshampoo gewassen worden?
ik heb mijn katten nooit gewassen, dat doen ze zelf.

Of is dat raar?
Ow. Nou de dames komen ze brengen en dan lekker wassen (voor als er nog vlooitjes zijn). Dit doen ze bij de dierenwinkel ook.
Ik ga slapen! Fijne avond allemaal!

En Mika, hoop dat het al iets beter met je gaat!
quote:lieveranoniemm schreef op 01 oktober 2009 @ 21:57:

euhm oeps

sorry moon volgens mij hoef jij niet langs de dierenarts

Dat zou helemaal mooi worden. De psychiater weet het niet meer, ga maar naar de dierenarts

Bedankt voor de practische info Choco.

Wij hebben nooit de plantenspuit gebruikt, maar onze katten zijn dan ook niet zo goed gemanierd, haha.

Volgens mij kun je ze natspuiten als ze stout zijn, en dan weten ze daarna al vrij snel dat een plantenspuit betekent dat ze nat kunnen worden.

Onze katten hebben vlooienspul uit een spuitbusje gehad. Als je het busje pakt en niks doet zitten ze al met de ogen te knipperen. Wel schattig maar ook wel sneu.

Ze hebben het ook als ik deodorant spuit of zonnebrandcrème. Worden ze helemaal bang.
quote:lieveranoniemm schreef op 01 oktober 2009 @ 22:02:

ik heb mijn katten nooit gewassen, dat doen ze zelf.

Of is dat raar?

Wij wassen ze ook nooit. De kleinste houdt zichzelf heel goed schoon, die heeft echt smetvrees, haha. Als je geaaid hebt moet hij zich meteen weer wassen.

De grote twee zijn nogal dik en wassen zich wel, maar niet altijd goed.

Ik denk alleen, als je ze niet van jongs af aan wast, dat ze er ook niet meer aan kunnen wennen (onze katten dus). Weet het eigenlijk niet, maar volgens mij is het heel natuurlijk dat ze zichzelf schoonhouden.

(anders dan bij honden, denk ik)
Goedemorgen!

Ow zo slecht geslapen.

Vanavond komen Oom en tante eten en daar ben ik wat zenuwachtig over. Er spelen hier dingen waar ik ze eigenlijk van op de hoogte zou moeten stellen, maar ben een beetje bang voor hun reactie en bemoeienis.

Wij wassen ook nooit onze katten. Doen ze prima zelf. Onze hond was ik zo 4 keer per jaar. Vind hij vreselijk!
Goeiemorgen!

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga het er met de dames over hebben. Vandaag ben ik niet online, het water is weer eens de hele dag afgesloten. We betalen gewoon hoor, niet dat jullie gekke dingen bedenken. Er is hier altijd wel iets gaande..

Ik ga dus zo naar mijn moeder, gister wel goed gesprek gehad en ik ga even langs om mijn tanden te poetsen en om naar de wc te gaan haha.. Daarna boodschappen doen met poezenvrouw en daar de dag doorbrengen. Je moet soms plassen he? Dus ik wens iedereen een fijne dag, ik ga weer pogingen doen tot autorijden! Tot vanavond!
Ibi, veel sterkte en succes vandaag. Misschien is het voor oom en tante juist fijn als ze weten hoe het echt gaat.

Goedemorgen Choco!

Water afgesloten, bah wat lastig.

Ik heb heel lekker geslapen. Kon er ook echt niet uit komen, mijn lichaam was heel hard toe aan wat rust, denk ik. Pas om kwart voor 12 stond ik er daadwerkelijk naast.

Ik blijf in het dorp denk ik, vandaag. Niet naar de stad voor de aanbiedingen van al die folders, gewoon thuis.

Moeders vroeg of ik de badkamer een beurt wil geven, zij is ziek. Eigenlijk wilde ik mijn eigen kamer gaan doen, maar badkamer kan eerst wel even.

Ik erger me ook altijd aan de troep daar, dus dat gaat nu veranderen

Fijne dag!
Succes met de badkamer moon!

Hier zijn de boodschappen gedaan en ga ik zo beginnen met opruimen.

Moet blijkbaar vanmiddag nog afscheid nemen van een collega van mij man. Die heeft een nieuwe baan en we hebben best intensief contact.

Hmm, rare dag eigenlijk vandaag. Nou ja.
@ choco,

ik ken een meisje die hetzelfde doormaakt als jij. Zij heeft ook een angststoornis. Ze houdt daarover een weblog bij.

Die zou ik je door kunnen geven als je daar behoefte aan hebt.

Ik hoor het wel.

Groetjes
Laat hem maar gewoon komen Ibi, die rare dag. Morgen is ie voorbij

Thila, veel succes voor jouw vriendin. En beterschap.

De badkamer is klaar. Het schoonmaken is al een werk, maar vooral de troep is erg irritant. Van iedereen (= 6 pers) staan er verschillende shampoos, scheergels, tandpasta's etc. Heb ook geen idee wat nog gebruikt wordt of wat weg kan.

Maar het is klaar.

*Moon geeft zichzelf een schouderklopje en gaat nu thee drinken*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven