2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Meiden, meiden, wat een geklets weer vandaag. En arme ik weer een lange, zware, drukke werkdag achter de rug.... Maar nu is het lekker weekend!!!

Floor, wat een enorme k#t-opmerking van je schoonzus zeg!! Ik kan me nog wel voorstellen dat je schoonouders het jammer vinden, maar ja... het is jouw leven. Maar die opmerking van je schoonzus slaat alles. Ongelooflijk wat egoistisch.

Ik ga je ook zeker volgen op je blog. Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan ervaren. En ik zou daar ook wel eens naartoe willen. Mogen wij ook komen dan?

Teddy, het eerste pilletje. Spannend he?

Ik heb ook geen idee wat die druk is die ik voel tijdens het hardlopen. Met gewoon sporten heb ik er ook geen last van. Ik ga het maar rustig opbouwen dat hardlopen.

Rossia, nu al maagzuur? Oh oh, dat belooft wat voor straks... Ik had er echt enorm veel last van aan het einde van mijn zwangerschap.

Ja, haha Ellein, het is maar een weekendje. Wordt waarschijnlijk januari hoor, dus duurt nog even. Maar ik sta toch al verbaasd van mezelf dat ik haar niet al eerder een nachtje ergens heb laten slapen. Het is niet echt nodig geweest, dus dan heb ik haar liever dichtbij me.. Softie dat ik ben.

Maki, ik dacht ook al: klussen en dan vooral Maki-man? Maar nee, het is echt klussen dus....

Ik ga even door naar de volgende bladzijde.
Rossia, wat fijn, vakantie!!! Geniet ervan meid! Vooral van de rust, want de volgende vakantie zal er heeeeeel anders uitzien.

Angel, onze mini heeft ook al een tijdje een vervelende hoest en ze is al heel lang verkouden. Telkens als ik denk: morgen ga ik met haar langs de dokter, lijkt het weer beter te gaan met haar. Veel plezier morgen!!

Ik heb net voor de komende 2 weken weer eten gekookt voor de kleine meid. We redden het gewoon niet om voor haar te koken als we thuiskomen dus ik wil gewoon een voorraad hebben. Dus nu weer een vriezer vol worteltjes met aardappelen en tartaar, sperziebonen met hetzelfde, courgette met tomaat en rijst en dan nog witte bonen met appel en tartaar. Zondag maak ik nog doperwten met pasta en vis.

Ze is trouwens zooooo enorm lief de laatste dagen. Ze kruipt nu echt het hele huis rond. En wij maar verstoppertje spelen, dan gaat ze ons zoeken. Vindt ze geweldig! Echt een schatje is het.
Vera nee jij mag niet komen hoor Natuurlijk ben ook jij van harte welkom!!!

Ik denk trouwens wel dat lente/zomer en herfst de beste tijden gaan worden, anders is het wel erg koud en donker. En het is duur om te komen pfffff. Maar is ook lastig te regelen vanaf hier, er gaan geen rechtstreekse vluchten vanuit nederland. Ws is het veel makkelijker om het daar ter plekke te gaan regelen, maar goed dat zie ik dan wel weer toch.

Ik vind jullie allemaal wel heel lief dat jullie zo meeleven.

ps, mijn schoonzusje is aan het behangen in haar huis, zal ik haar d'r achter plakken????
quote:Floortje_1981 schreef op 02 oktober 2009 @ 22:25:

ps, mijn schoonzusje is aan het behangen in haar huis, zal ik haar d'r achter plakken???? you go girl
Hahahahahahahaaaa!! Ja, doen!!
ja en goed stevig aandrukken floortje!

hahaha

vera ik kook ook voor een hele tijd vooruit hoor. Dan staat mijn fornuis vol en heb ik zo 10 maaltijden bij elkaar. hup in de vriezer en zo hup in de magnetron

ideaal
ze is wel heeeeeeeeeeeeeel dik, hmmm iemand nog een teil te leen om het plaksel in te maken???
Mmmm... nee Floor. Maar je hebt toch een badkuip?

Teddy, ik heb nu 16 maaltijden in de vriezer. Het is even wat werk, maar dan heb je ook wat. Scheelt een hoop stress als ik zoals vandaag na een werkdag van 10 uur thuiskom....
Vera ja maar hoe krijg ik het dan bij haar..... Hmmm je kan volgens mij van die emmers kant en klaar kopen tegenwoordig bij de bouwmarkt....

gna gna Floortje krijgt wrede plannen
gna gna gna

Hahahahaha, lekker bezig geweest weer meiden. Vindt het bijna jammer dat ik jullie nu ga verlaten.

In ieder geval tot over 2 weken, maar jullie lezen mij vast tussentijds nog een paar keer.

Dikke zoenen voor jullie allemaal!!
Rossia hele fijne vakantie!!!! Geniet van het heerlijke weer en de gezelligheid samen.

X
lieve rossia, ik ben natuurlijk al hopeloos te laat, maar ik wens je vanaf hier een hele fijne vakantie. Geniet van de zon, de zee en de fruitcocktails! Doe flipper de groeten.
Rossia, geniet ervan!!!!!!!!!!!

Floor, heb je je plannen al concreet ?

Teddy, Vera, ik kook ook 1x in de week voor uk voor een dag of 4 (meer krijg ik niet uit 1 broccoli ). Vervolgens kook ik soms voor hem mee met ons eigen eten. Bami voor hem en dan wat courgette en paprika koken en door elkaar. Ik prak het ook niet meer voor hem, hij heeft sinds een week ook het geduld om zijn eten te kauwen....... We hebben nu geloof ik 6 bakjes eten voor hem in de vriezer. Inderdaad superhandig om snel klaar te maken.

Iemand de gouden tip voor een kado voor een vriend voor ons? Hebben dit weekend verjaardag van hem en ik ben idee-loos
Ellein, wat vind hij leuk??? Proefabonement ergens op ofzo?
Zit nu in la place langs de snelweg koffie te drinken. We zijn op weg naar schoonouders.

Ik heb gehoord dat eten opwarmen in de magnetron niet zo goed is, omdat bepaalde cellen dan kapot gaan. Wat vinden jullie daarvan?

Rossia, fijne vakantie!! Ben jaloers.

Floortje, you go girl! Plannen al uitgevoerd? Geef je groot gelijk!
Ogg had jij nou ook een nieuw wachtwoord gekregen om op Viva mobiel te kunnen?
jobje ik denk dat het wel meevalt hoor met die cellen. potjes moet je immers ook opwarmen. En elke dag kleine beetjes koken heb ik a geen tijd voor en b dan is aan het eind van de week de brocoli geel geworden en het vlees ook niet meer houdbaar. En ach dan maar iets minder vitamientjes, ze eet de wereld aan fruit dus dan haalt ze het wel weer in.

Vandaag zijn we wezen fietsen naar de stad. mini vond het geweldig op de fiets. Ze hield zich stevig vast aan m'n stuur en keek haar ogen uit. De buggy achterop krijgen is nog een hele kunst maar das een kwestie van even doorhebben.

vanavond ga ik heerlijk eten, bijkletsen en stappen met mijn vriendinnen, erg veel zin in.
Ellein, ik ben toch al veel te laat met mijn antwoord, maar ik kon je toch niet helpen. Ik zit ook altijd met mijn handen in het haar als ik voor een man een kadootje moet bedenken.

Rossia, je bent waarschijnlijk nog onderweg. Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en lekker kunt gaan uitrusten.

Jobje, ik denk ook wel dat het meevalt. Ik weet wel dat dat met bv het geval is, maar eten, tja... Net als Teddy zegt: potje warm je ook op in de magnetron (kan ook anders, maar dat duurt veel langer). En wij komen meestal thuis als de kleine moet eten dus iedere dag vers koken lukt echt niet.

Teddy, veel plezier vanavond. Wij gaan zo lekker uit eten met z'n tweetjes.

We hebben net een mega-aankoop gedaan. Ik zet het wel even op de mail. Die economie blijft wel draaien dankzij ons. Verder hebben we nog wat kleertjes gekocht voor de kleine, bij de H***. Nieuwe collectie! Erg leuk.
Pfff was ik gisteren al bek af, nu helemaal zo'n beetje aan het eind van mijn Latijn. Mich-meisje heeft vannacht geen oog dicht gedaan en de hele boel bij elkaar gebruld. Dat hebben we nog nooit meegemaakt! Ben echt de hele nacht met haar in de weer geweest, om 6 uur werd ze op de arm eindelijk stil en viel ze in slaap, maar werd weer wakker zodra ik stil ging staan. Dus maar wandelen en wandelen, tot half 8 want toen heb ik haar maar aangelegd en toen viel ze aan de borst nog even lekker in slaap.

Wat er precies is, weet ik niet, ik denk een combinatie. Ze is vannacht echt helemaal snipverkouden geworden, ze heeft verhoging (38), het lijkt (al ben ik niet zeker) of er een boventandje doorkomt én ze heeft gisteren voor het eerst broccoli gegeten waar haar darmen erg heftig op reageerden. Nou ja, genoeg ingredienten voor een doorwaakte nacht. Vandaag heeft ze wel redelijk geslapen maar nu is ze weer heel huilerig en de fles net is nog niet eens voor de helft opgegaan. Ben dus benieuwd wat er vannacht komen gaat....

Maar vanmiddag reed hier een ambulance voor waar mijn buurjongetje van 2 in verdween. Gevallen, hoorden we later, nog geen idee hoe erg. Enige 'positieve' is dat de ambulance niet met gillende sirene weer weg reed en dat het jochie (verhaal van OGG indachtig) keihard brulde. Maar mijn doorwaakte nacht met mijn snotterende kind is weer in perspectief geplaatst.... heb haar onmiddellijk uit bed gehaald en stevig geknuffeld!!

Sorry voor het ego bericht, ben te moe om mijn ogen open te houden dus ik denk dat ik er maar héél vroeg in ga - elk uurtje is meegenomen!

Fijne avond allemaal!
Michigan, wat een rotdag voor jullie zeg. Hopen dat het meevalt met het buurjongetje. Ik hoorde vandaag ook een verhaal over een jongetje van 2 jaar.... dood in bed. Brrrrr, knuffel uk hier ook maar even stevig. Ik hoop echt dat jullie vannacht een betere nacht hebben. Als je zelf maar goed kunt slapen dan kun je ook wat meer hebben. En dat allemaal na zo'n heftige week.

Vera, ik ben benieuwd wat je hebt gescoord! Ga zo even de mail checken.

Jobje, handig dat je onderweg even ons kunt checken. Schoonouders wonen ergens tussen Teddy en mij in toch? Veel plezier daar!

Teddy, leuk op de fiets! Heel veel plezier vanavond. Heerlijk zo'n avondje uit.

Kado is binnen. Bon voor de pannenkoekenboerderij. Altijd leuk! Wij hebben een heel zielig ukje. Hij heeft 2 ontstoken ogen. Zo zielig. Steeds schoonmaken met afgekookt water. Vanmiddag haalde ik hem uit bed maar hij kon zijn ogen niet open krijgen zo zielig. Ik maar met een watje en water deppen en toen ging het wel. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat. Ik hoop dat het morgen weer wat beter met hem is. Hij heeft er zelf niet echt heel veel last van, hij is ubervrolijk, maar het ziet er zo zielig uit. Steeds met zijn handjes in zijn ogen wrijven. Het prikt natuurlijk en het traant.
mail!
Ellein, wat sneu voor uk! Gelukkig heeft hij er zelf niet zo veel last van, maar zielig is het wel! Origineel cadeau trouwens, die bon. Wij hebben het maar bij een boek gehouden. Vriend was er erg blij mee, maar ik kwam er wel achter dat zijn hele serre van onder tot boven vol ligt en staat met boeken, haha!

Michigan, wat een nare dag voor jullie! Is er al nieuws over jullie buurjongetje?! Hopelijk valt het uiteindelijk allemaal mee! Hier de laatste tijd ook weer van die nare berichten in de omgeving (stad). En jongen van 17 die plotseling in zijn slaap is overleden en een meisje van 18 die opeens een herseninfarct en een hartaanval kreeg en zo is overleden. BRRRR! Daar wordt je toch ff stil van zeg.....

Jobje, ff een vraagje...wat was er ook alweer precies te zien op de echo's van jullie mini? Bij een collegaatje van mij hebben ze nl. te veel vocht om het hartje gezien en ik moest meteen aan jullie verhala denken... Oh ja, ik heb trouwens idd een nieuw ww gekregen vanwege viva-mobiel en de laatste dagen heb ik vooral via mijn mobiel gereageerd. (vandaar dat ik niet zoveel heb gereageerd...duurt nogal lang om zo een berichtje in te typen)

Floortje, welkom terug! Hopelijk hebben jullie ondanks alle dingen die aan jullie vakantie vooraf gingen toch nog kunnen genieten. Jammer ook dat het weer niet raak is. En vervelend dat jullie (schoon)familie niet echt achter jullie plannen staan. Belachelijke opmerking trouwens van je schoonzus! Ik had haar echt ter plekke gevild geloof ik!

Teddy en Vera, wat een kookprinsessen zijn jullie! Ik probeer echt elke dag gewoon te koken, omdat ik wel geloof in het verhaal van de vitamines die verloren gaan bij het opwarmen van reeds gekookt eten. Potjes zijn op een bepaalde manier bewerkt waardoor die vitamines wel bewaard blijven trouwens. De vitamines zijn ook de reden dat ik mini's eten altijd stoom. Maar ach, ik ben ook geen heilige en mini krijgt ook echt wel eens wat uit de diepvries of uit een potje hoor (vooral die a la carte-potjes van Olv***** zijn favoriet). Overigens eet mini tegenwoordig zoveel mogelijk met de pot mee en wordt hier niets meer geprakt. Gewoon een bordje extra opscheppen voor mini, schort aan en dan lekker met zijn handjes eten. (Rapley-methode) Gaat prima! (en lekker makkelijk voor mama, hihi)

Vandaag hebben we ons trouwalbum gekregen. Het is echt heel erg mooi geworden!
even snel want eigenlijk nog veel te vroeg voor forummen.

Ellein, probeer de oogjes te spoelen/deppen met kamillethee. Dat werkt echt als een trein, tip ooit van een zwitserse arts gehad. Kamille werkt ontsmettend zonder te irriteren. Echt het werkt echt.

Ook voor de dames die net bevallen zijn trouwens en elders irritatie hebben.

Gewoon kamillethee zetten en laten afkoelen!

sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven