Geen leuk cadeeautje...

03-10-2009 13:06 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie als jullie een cadeautje krijgen (dat hartstikke lief, leuk en goedbedoeld is) en het echt helemaal niks vinden?

Zeggen jullie het? Of zet je het toch in je huis, doe je het aan? Of verstop je het onder je kast?
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 14:02:

In het algemeen gesproken zou je iemand de volgende keer kunnen behoeden om geld uit te geven voor een cadeau die je toch niet mooi vindt en uiteindelijk bij het oud vuil belandt. Als de gever denkt dat jij de glazen vaas mooi vindt (terwijl jij de gewoonte hebt om alle breekbare spullen uit je handen te laten vallen), dan komt deze de volgende keer misschien weer met iets van glas aanzetten. Ik geef maar een voorbeeld, maar naar mijn mening is er niets mis mee om de gever een beetje "te sturen". Het is toch veel leuker om iets te krijgen waar je blij mee bent?

Dan verschillen we in dit opzicht van elkaar, denk ik. Ik vind het namelijk niet zo leuk om dingen te krijgen die ik op de een of andere manier (verlanglijst, hints) zelf gevraagd heb. Ik vind juist de verrassing geweldig als iemand zelf het perfecte cadeau heeft bedacht (en dat ik het van tevoren zelf ook niet zou hebben verzonnen). Ja, ik loop dan wel het risico dat ik iets krijg wat ik wat minder vind. Maar eigenlijk gebeurt dat nooit.
quote:delphicat schreef op 03 oktober 2009 @ 14:14:

[...]

Dan verschillen we in dit opzicht van elkaar, denk ik.Mijn post was ook niet bedoeld om een discussie op gang te brengen of iemand van mijn gelijk te overtuigen. Ik vertelde alleen maar mijn ervaring van EEN op zichzelf staande gebeurtenis. Dus het is niet zo dat ik bij alles wat ik krijg, mijn mening ga verkondigen.
Ik vind het van desinteresse tonen als iemand met iets aan komt zetten waar jij totaal niets mee hebt. Als ze je niet goed genoeg kent om te weten wat je leuk vindt, had ze moeten vragen wat je wilde hebben. Nu heb ik het over bijvoorbeeld vegatarier zijn en slagersbon van 50 euro cadeau geven. Ik heb ooit zoiets gehad, wat ik echt als kwetsend ervoer. Die persoon kende ik al heel lang en wist dat ik daar niets mee had. Dan ben ik, kan ik uit alle eerlijkheid zeggen, nog blijder met niets dan met zoiets. En met dat spreekwoord over het gegeven paard kunnen ze dan de boom in.
Gelukkig zijn er tegenwoordig heel veel kadobonnen te krijgen! Zelfs creditcards van HEMA o.i.d. Daarmee geef je m.i. (ook) aan dat je iemand nog niet goed genoeg kent en geeft hem/haar de kans zelf iets leuks te kopen. Probleem opgelost!
Ik heb gelukkig nooit een raar cadeau gehad, weet er altijd wel iets mee te doen, al zijn het lange, kromme kaarsen ofzo.

Ik ken genoeg mensen die heel bot reageren met: wat moet ik hier nou mee? Het is soms erg moeilijk om iets te bedenken. Mijn tip: vraag gewoon wat diegene wilt hebben. Dat scheelt een hoop drama.
Als ik echt iets lelijks krijg dan doe ik nog alsof ik het mooi vind, iemand heeft toch moeite voor je gedaan. Ik berg het ergens op en na een tijd gaat het naar de kringloop of ik zet het op marktplaats.
1x heb ik van mijn schoonmoeder een spuuglelijk peper & zout set gekregen van steen 2 bollen in een stenen houdertje met op de bollen hele lelelijke groene/bruinge priegels.

Heeft een jaar op de vensterbank gestaan, sinds de verhuizing zijn we het kwijt
Vorig jaar werd ik 40. Mijn vriend heeft zich er toen met een Jantje van Leiden van afgemaakt. We waren op vakantie in het buitenland. Hij heeft van te voren dus geen cadeau gekocht. Dat heeft hij op de dag zelf, 's ochtends met zijn 12 jarige dochter, gehaald. In alle haast en hij heeft er gewoon niet over nagedacht. Ik kreeg 10 plastic zonnebloemen, een glazen blokje met een bloem er in waar vanonder gekleurd licht doorheen kan schijnen. En een heel klein rugtasje met de meest kitcherige katten er op met rode strasssteentjes. Nou, je kon me wegdragen... ik heb er niks van gezegd toen. Later wel, dat ik het echt te lelijk voor woorden vond.

Ik heb toen sowieso een kutverjaardag gehad maar dat is weer een ander verhaal.

Ik hem hem later nog wel "cadeaukooples" gegeven. Dochter is in november jarig en met kerst geven we elkaar ook cadeautjes. Leef je in in de ander. Vraag wat ze willen hebben. Wat zijn de hobbies van de ander, wat vinden ze leuk om te doen. Richt je daarop en ga dan de stad in. Lukt het kopen niet in een keer, dan ga je nog maar eens de stad in om te zoeken. Dat jaar hebben we allemaal persoonlijke leuk cadeautjes gekregen.

Hoe het hier staat klinkt het harder dan dat ik gezegd heb hoor. Tactisch iets brengen lukt me nog wel
Verhuizen kan zooo handig zijn
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zo vaak heb ik iets gekregen dat ik het liefste in de schuur onderaan in een kast zou stoppen en dat vervolgens ook heb gedaan tot het tijd werd om de kringloop weer eens langs te laten komen om mij van allerlei onmogelijk zooi te verlossen. Doe ik eens in de zoveel tijd.

Maar dingen die ik zelf niet mooi vind of al heb, maar die op zich niet spuuglelijk of fout zijn, geef ik soms wel door aan een ander. Alleen als ik zeker ben dat het ook in de smaak zal vallen. Zeggen dat je ergens niet blij mee bent is lastig en ook een beetje onbeleefd in mijn ogen. Dat doe ik dus niet.
quote:Roosje1986 schreef op 03 oktober 2009 @ 15:17:

Ik heb gelukkig nooit een raar cadeau gehad, weet er altijd wel iets mee te doen, al zijn het lange, kromme kaarsen ofzo.

*sorry, infantiel, ik weet het*

Het enige wat ik ooit heb gehad wat ik echt vreselijk vond, is een beeldje van de Dikke en de Dunne, één van de twee zat op de pot en de ander hield z'n neus dicht. Dit als grappig bedoelde hint van schoonzuslief dat mijn toilet niet schoon genoeg werd bevonden, blijkbaar. Ik heb het dan ook maar op de wc neergezet en het is godzijdank kapot gevallen. Ik geloof niet dat ik er echt iets van gezegd heb, trouwens.
ik hou van mooie spullen en het is design, dus meestal prijzig, met andere woorden, krijg nooit iets, wel kadobonnen
quote:Olijfje_ schreef op 03 oktober 2009 @ 15:33:

Verhuizen kan zooo handig zijn het kwartjuh valt nu pas...
quote:Ratteke schreef op 03 oktober 2009 @ 15:30:

Ik heb toen sowieso een kutverjaardag gehad maar dat is weer een ander verhaal. OT natuurlijk maar waarom heb je toen een kutverjaardag gehad?
Als ik het cadeau al heb, zeg ik dat zonder problemen. Getuigd ervan dat ze je zo goed kennen, dat ze iets kiezen wat je zelf ook al wilde (en dus gekocht hebt).

Als ik het niet leuk vind, dan ligt het er een beetje aan wie het gegeven heeft. Sommige mensen zijn zo gevoelig, dan richt je veel te veel schade aan. Ik heb bijv. van iemand die me heel na is, echt een vreselijk parfum (algemeen bekend bejaardenparfum) gehad, die dit kennelijk met zorg had uitgekozen. Zij is echter zo onzeker dat ik met geen mogelijkheid hier iets van kan zeggen, zonder haar te kwetsen. Maar aan de andere kant voelt het dan nep om superenthousiast te zijn. Andere mensen zijn zelf juist heel direct; 'ik heb liever dit product van dat en dat merk, heb je het bonnetje nog?'. Tja, dan hoef je jezelf ook niet in te houden.

Wat ik wel grappig vind, mijn smaak en interesses zijn best wat veranderd de afgelopen jaren. Bij sommige vrienden kan ik goed merken in welke periode ik ze heb leren kennen, ik krijg dat nog steeds cadeaus die bij mijn smaak van toen passen.

Oh ja, en naar mijn vriend ben ik niet al te subtiel over cadeauhints - tja, ieder jaar hem zelf iets leuks laten verzinnen is lastig.
Ik heb ooit een kraamkadootje geruild. Dochter kreeg een pakje (korte mouwen en kort broekje) die ze ongeveer in de winter aan zou kunnen. Kwam van een vriendin en heb haar gevraagd of ik het mocht ruilen.

Heb ook ooit 1 keer een bijbel-achtig-boek gekregen maar ik ben totaal niet gelovig. Heb ik ook eerlijk gezegd dat ik niet gelovig ben en dat het kado niet echt aan mij besteed was.

Oh ja, jaren geleden (ik was zo'n jaar of 20) kreeg ik van mijn oma een foto van Conny Vink (volgens mij zong die vrouw toen al tig jaar niet meer) mét handtekening haha. Daar heb ik niets van gezegd.
quote:paloma schreef op 03 oktober 2009 @ 16:06:

[...]

OT natuurlijk maar waarom heb je toen een kutverjaardag gehad?

40 worden is best wel een speciale leeftijd. Vind ik in ieder geval. Wakker worden, vriend bleef in bed liggen. Heb zelf broodjes gehaald bij de bakker. Lag vriend nog steeds in bed. Koffie, peukje, nog steeds alleen. Kinderen ook nog op bed. Om 11 uur ofzo kwam hij er uit. Samen gegeten. Daarna is hij dus het cadeau gaan halen met zijn dochter, stiefzoon ging naar vrienden op de andere camping. Op de camping waar wij stonden staat normaal gesproken ook familie. Nu niet. Dus ik heb de hele middag zo'n beetje in mn eentje gezeten. 's Middags dus de vreselijke cadeautjes gekregen. Mijn stiefzoon en dochter hebben wel leuke cadeautjes gegeven, een spelletje voor de ds en lekker badschuim en badparels.

Later op de middag komt mijn vriend er aan met het verhaal dat dochter die avond een dropping heeft en dat hij als begeleider mee gaat anders kon ze niet mee. Op mijn 40e verjaardag zat ik vanaf 7 uur 's avonds in mijn eentje in de caravan zonder gezelschap...

Ik heb maar een filmpje gegeken. I am Legend. Leuk hoor, een film kijken over een man die de laatste persoon op aarde is. Om één uur was hij er weer. En toen ben ik zonder verjaardagsbeurt maar gaan slapen. Wat een kutdag!
Ik heb eigenlijk nooit stomme kado's gekregen.

Iedereen weet dat ik niet van goed bedoelde rotzooi hou.

Meestal vragen ze wat ik wil, en anders krijg ik geld.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik kan me voorstellen dat het niet je meest gezellige verjaardag was Ratteke!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Oeh Ratteke,dat is idd KutMetPeren..

Heb je vriend toch nog wel even laten voelen verteld later hoe dat vor jou was..!?!

(trouwens geen idee dat je al zo "oud" was )
Ik heb het dan ook niet aangenomen en heb gezegd dat ik het, namens haar beschamend, vond dat zij hiermee durfde aan te komen.

Ja, dát is namelijk wel attent
Nou voor de geboorte van mijn jongste heb ik ooit eens twee muisjes in een bedje gekregen met donkergroen, rood en kant. Je kent ze wel van de rommelmarkt. Die is nadat het bezoek is vertrokken direct de kliko in gegaan. Verder eigenlijk alleen maar leuke cadeautjes...
quote:biebelie schreef op 03 oktober 2009 @ 17:23:

Oeh Ratteke,dat is idd KutMetPeren..

Heb je vriend toch nog wel even laten voelen verteld later hoe dat vor jou was..!?!

(trouwens geen idee dat je al zo "oud" was )

Het lullige is is dat hij 5 dagen voor mij jarig is. En ik heb zulke leuke cadeautjes voor hem gekocht toen. Helemaal wat hij geweldig vind.

En ja, hij heeft het denk ik wel doorgehad hoe het voor mij was. Een zware teleurstelling. Ik heb het hem die avond al duidelijk laten merken dat ik het niet ok vond. Het was dan wel erg jammer voor zijn dochter, maar ik had die dag voor moeten gaan vind ik.

En ff vissen naar complimentjes, hoe oud dacht je dat ik was?
quote:Ratteke schreef op 03 oktober 2009 @ 18:52:

[...]

En ff vissen naar complimentjes, hoe oud dacht je dat ik was?

Nou geen 21 hoor

Dacht net zo oud als ik of msschien ietsje jonger..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven