man verliefd op zus

03-10-2009 18:23 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zo verdrietig en in de war mijn man is verliefd op mijn zus en daar ben ik een half jaar in mee gegaan omdat ik hem niet kwijt wil, nu is mijn grens berijkt. heeft iemand ook zo'n soort ervaring?
Ik zou denk ik niet alle twijfels en gevoelens en weet ik wat nog meer willen aanhoren van mijn geliefde als hij verliefd was op een ander.. Maar fijn dat Sienne en ex er goed uit zijn gekomen. Dat is wel heel bijzonder.

Ik hoop dat man van TO haar toch een beetje beschermt en niet denkt dat zij ook nog eens een praatpaal is..

Ben heel benieuwd naar wat je nu voelt en denkt Elsa..
quote:roodmetwittestippen schreef op 03 oktober 2009 @ 19:39:

[...]

Hij zit nu alleen vandaag al vanaf vanochtend bij zus in huis. Zij doet er niet alles aan.

Je hebt gelijk, ik heb het gelezen. In dat geval had ze haar grens al aan kunnen geven door dat niet toe te laten.

@ Sienne: die verliefdheid is toch al het gevoel op zich? Of bedoel je dan dat er gevoelens van 'houden van' bij komen kijken? Dat het meer is dan alleen een 'crush'? Ik denk dat die gevoelens pas komen nadat je aan je verliefdheid toegeeft.

En in het algemeen: natuurlijk overkomt verliefdheid je, maar je wordt er niet ontoerekeningsvatbaar door. Alles wat je doet na het gevoel van verliefdheid heb je zelf in de hand.
Sienne, ik denk dat het heel vanzelfsprekend is (lees; normaal), dat je tijdens een langdurige relatie op een dag verliefd wordt op een ander. Ik vind het ook min of meer logisch dat je daarom wel eens een bepaalde keuze maakt waardoor je plotseling in een minder populair daglicht komt te staan.

Been there, done that. Ben ook een keer schuldig gescheiden...

Maar kom op zeg! Je zus en je man? Er zijn grenzen hoor!
Wat een rotsituatie Elsa.

Ik ben het eerlijk gezegd niet eens met de stelling 'verliefdheid overkomt je'. Natuurlijk kun je je tot iemand aangetrokken voelen. Dàt overkomt je. Maar je wordt pas verliefd als je daarvoor openstaat en eraan toegeeft. Je man en zus zijn dus beslist geen onschuldige slachtoffers in deze situatie. (zoals jij de situatie een beetje schetst).

Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik denk dat je voor jezelf de keuze moet maken of je verder wil met je huwelijk of niet. Zo ja, dan moet je je man voor het blok zetten. Zij of jij. En anders wegwezen. Jij gaat niet gelukkig worden zo. En je hebt al lang genoeg rekening met hen gehouden.
quote:roodmetwittestippen schreef op 03 oktober 2009 @ 19:59:

[...]

Zit er ergens een tijdspanne tussen, tussen de 'alleen een verliefdheid' en 'opeens gevoelens'?

Siennes verhaal is niet zo heel gek anders. Ik vind wel dat het door de familieband het verhaal van Elsa nog schrijnender is, al kun je natuurlijk geen pijn met pijn vergelijken. Maar blijkbaar kon Siennes ex er wel tegen. Dat maakt haar verhaal dan weer heel bijzonder.En vooral omdat Sienne het eerlijk met haar toenmalige man besproken heeft. Dat hij haar heeft weten te steunen vind ik ook heel bijzonder, ook knap. In het geval van TO lijkt het erop dat man en zus zijn gaan uitproberen voordat TO erin werd betrokken.
Elsa, zijn er mensen die van de situatie af weten en waar je steun bij kunt vinden?
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
zooo wat een heftige story!!

Ik zou mn familie nooit laten vallen (in beide gevallen overigens) maar sinds the shit allready happens.. Ik zou mn zus niet kwijt willen, ze blijft je zus en sja.. Weet niet, ik ben wel van mening dat zij hier niet voor heeft gekozen (jij uiteraard ook niet). Als partner, je weet, de zus, is en blijft de zus. Je gaat niet tussen familie banden stoken! (zo zie ik het namelijk)

Keep your head up, make up your mind en die vent, die zou ik never nooit meer terug willen.
Die zus heeft hier wel voor gekozen. Hij hoeft het bed niet met haar te delen hoor. Ze kan hem ook vriendelijk doch dringend verzoeken naast zijn eigen vrouw te gaan liggen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
TJEEZUS

Ik zou vooral heul pissig op mijn zus zijn. En vent kan komen en gaan, maar je hebt samen een bloedband. Dat is iets heel anders! Ik zou me als ik jou was enorm verraden voelen door beiden, maar vooral door zus zijnde omdat zij het toelaat, en geen respect voor jou opbrengt in zo'n situatie. Voor mij zou hij sowieso al exit zijn, maar wat zij doet vind ik ook onvergeeflijk. Ze mogen van mij naar de maan geschoten worden..bah..kan er ook heel boos om worden als ik dit lees..pfffffff
Jeetje Elsa, wat wrang dat jij nu degene moet zijn die aangeeft dat de grens is bereikt. Het had natuurlijk andersom horen te zijn.

Dat je verliefd wordt op een ander, dat kan gebeuren. Als je waarde hecht aan je huwelijk doe je daar vervolgens niks mee. Verliefdheid drijft wel over. Maar als je besluit dat je er wel wat mee wil, dat het verder gaat dan een bevlieging, ga dan je vrouw niet aan het lijntje houden. Want dat deden ze natuurlijk wel. Ook Al hadden ze misschien geen seks als hij daar sliep, ze hadden beslist een relatie. En voor iemand die een relatie begint naast zijn huwelijk, heb ik geen goede woorden over. Net zo min trouwens als voor iemand die het met een getrouwde man (al dan niet van haar zus) aanlegt. Het is gewoon de verkeerde volgorde. Als je gelukkiger denkt te worden in een andere relatie, moet je eerst de ene afsluiten. En niet met de smoes dat je het slachtoffer bent van je eigen gevoelens, over die van je zus en vrouw heenwalsen. Je man had je veel eerder kunnen vertellen dat je aan het kortste eind trok. Ik vind dat hij je echt verschrikkelijk behandelt. En je zus is geen haar beter. Jullie hielpen haar notabene omdat ze haar man verloor...en nu zit jij zonder man.

Ik wens je veel sterkte
Wat heb jij een draak van een zus. Dumpen, en je man erbij.
quote:toffifee schreef op 03 oktober 2009 @ 20:50:

Wat heb jij een draak van een zus. Dumpen, en je man erbij.Eensch!
Zo! Dit is wat uit de film..

Wat erg! Schofterig!

Heel veel sterkte en wijsheid voor jou Elsa..
Zou wel willen weten hoe het nu met Elsa is....
quote:lindy schreef op 03 oktober 2009 @ 18:54:

Wat een naar verhaal.

Ik vrees dat ik je niet kan helpen, voor mij zou de vernedering zo groot zijn dat ik ze allebei acuut uit mijn leven knalde. Hij, omdat het zo ranzig is om seks met zowel de ene zus als de andere te (willen) hebben, en zij, omdat ze zoiets flikt nota bene nadat jij haar zo hebt geholpen. Dit soort dingen kun je namelijk echt wel sturen, is mijn mening, ik geloof niet zo in ''het overkomt je zomaar''/Eens
Ik heb nog geen reacties gelezen, dat doe ik straks.

Mijn zus is inmiddels al 9 jaar met mijn ex. Mijn ex en ik kregen een relatie toen ik 17 was en duurde tot dat ik 23 was. Ik heb het uitgemaakt destijds. Nog geen 2 tot 4 weken later hadden mijn zus en hij een relatie. De relatie tussen zus en mij is nooit meer helemaal goed gekomen. We zien elkaar op verjaardagen bij andere zussen of ouders, en dan is alles ook goed, maar verder gaat het contact niet.

Met mijn ex heb ik ook alleen op die dagen contact. No hard feelings anymore, maar daar is wel een tijd overheen gegaan hoor.

Inmiddels heb ik na deze ex al weer 3 relaties gehad dus ligt het allemaal al ver en ver achter me. Maar ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu voelt

*gaat nu hele topic lezen*
quote:appeltje72 schreef op 03 oktober 2009 @ 19:08:

Wat een verhaal. Kan er niks aan doen, maar word zo boos eigenlijk (niet op TO overigens)

Ik zou ze bellen en hem zeggen dat hij nù acuut naar huis kan komen òf hij blijft maar daar en hij vindt zijn spullen in een paar zakken voor de voordeur. Echt Elsa...laat je niet zo behandelen. Vind het zo verdrietig voor je...Helemaal mee eens! Het is buigen of barsten. Maar niet zo doorgaan op deze manier!
Char als je relatie al uit is dan kan ik er nog enigszins begrip voor opbrengen. Maar meneer zegt vrolijk: deze driehoeksrelatie bevalt me ontzettend. Wil ik niets aan veranderen, kom op zeg! Kijk in een open relatie dan begrijp ik dat nog. Maar dan is dat omdat er geen bloedband is tussen de betrokkenen, dat maakt het voor mij makkelijker te accepteren. Ze vinden het dan allemaal goed, in dit geval is er een die er moeite mee heeft en dan vind ik: kiezen! Soms zijn dingen niet grijs (terwijl ik graag die kleur zie) Soms is het gewoon keihard zwart of wit! En als een van de drie zich er niet fijn bij voelt houdt het op.
Ik heb inmiddels het topic doorgelezen, en ik zie het verschil Dushi. Al moet ik wel zeggen dat het ook bij mij een hele rare situatie is hoor. Zeker omdat alles stiekum achter mijn rug om ging. Maar je hebt gelijk, het is een andere situatie.

TO, al wil je hem niet kwijt, je bent hem al kwijt. Hij zit nu bij jouw zus, for god sake. Dump hem, laat je niet verder vernederen door hem of door je zus.

En voor je zus..... wat een kutwijf. Echt!
Desalniettemin lijkt het me hartverscheurend ook voor jou toen Char.
Mag het misschien niet zeggen, maar hoop eigenlijk dat dit topic niet echt is...
Dat mag je best zeggen hoor;)

Ik hoop het ook, maar ben er bang voor..
quote:Dushi74 schreef op 03 oktober 2009 @ 21:45:

Desalniettemin lijkt het me hartverscheurend ook voor jou toen Char.

Gelukkig is het TOEN. Het doet me nu niks meer. (Ik weet hoe klein zijn piemel is hahahaha).

Sorry, beetje flauw. Maar wel waarheid
quote:Chardonnay schreef op 03 oktober 2009 @ 21:49:

[...]

Gelukkig is het TOEN. Het doet me nu niks meer. (Ik weet hoe klein zijn piemel is hahahaha).

quote:Chardonnay schreef op 03 oktober 2009 @ 21:49:

[...]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven