18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Dank meiden voor de steun, servies gooien zou leuk zijn maar ehmmm dan moeten we verder uit de pan eten. Niet zo'n goed plan. Vandaag geld opgemaakt aan de kapper en positie kleding. Lekkere dag gehad dus maar geen geld meer voor nieuw servies. Wel een beetje jammer ;)

En je hebt gelijk roller, er valt niets zinnigs over te zeggen. Moet hier door heen en die boosheid niet de boventoon laten voeren, want ik ben bang dat het je dan opvreet. En ik pas ervoor om hem dat "plezier" te gunnen. (als je begrijpt wat ik bedoel)

Leuk plan die boksbal, midden in de kamer lol. Goede gezinstherapie hahahahahhha Gelukkig kan ik er nog een beetje om lachen.

Net mijn jongens gebeld hoe het met de voetbal was gegaan, ze hebben gewonnen, ben erg trots op ze. Ik weet hoe leuk ze het vinden als ik even bel maar heb het er wel heel moeilijk mee hoor. Tranen als ik heb opgehangen. En dan ga ik donderdag voor een weekje naar Engeland, mijn vriendin heeft me uitgenodigd en het ticket betaald. Ze vond, en vind, dat ik er even tussen uit moet. Heb er aan de ene kant heel veel zin in maar aan de andere kant....pffff een hele week zonder mijn kindjes. Nou ja ga ze veel bellen en lekker met ze msnen. Denk dat het wel even goed voor me is. Al denk ik dat ik ook wel weer heel blij ben als ik terug ben.

meiden
Ik heb in de afgelopen 8 maanden heel veel opgeruimd en bij het grofvuil gebracht. Kun je je ook heerlijk op uitleven. En: lelijke bloempotten laten vallen is ook goede therapie hoor!

Maar vanavond ga ik weer verder met mijn 'staptherapie;' werkt ook goed voor mij!
Sanne,

Ik lees net op geld en recht een topic over convenant en schulden. Geen idee of dat ook in jouw huwelijk zo is/ was maar als je afgesproken hebt ieder verantwoordelijk te zijn voor een deel van de schulden (omdat je dus in gemeenschap van goederen bent getrouwd) en ex betaald niets meer af aan de schulden dan komen schuldeisers dus bij jou aankloppen (als jullie die schulden samen zijn aangegaan) en kun je dokken. Wil je niet in de stress hebben maar vind dit een punt wat ik je even niet wil onthouden.
Lieve Sanne,

Allereerst gefeliciteerd met je zoontje dat nog fijn in je buik rondwentelt

Meid je gaat naar Engeland je gaat eruit,je gaat nu langzaamaan een proces van loslaten in ,en dat bedoel ik echt niet verkeerd,maar je kan nu al beter starten met loslaten van je kinderen dan straks,ik heb er zelf 2 en mijn jongste woont als het ware om de hoek bij mij,jet is in je hart een kras dat schrijnt,maar het schrijnen zal verdwijnen als jij jouw weg gevonden hebt in deze situatie
quote:Dushi74 schreef op 03 oktober 2009 @ 23:28:

Sanne,

Ik lees net op geld en recht een topic over convenant en schulden. Geen idee of dat ook in jouw huwelijk zo is/ was maar als je afgesproken hebt ieder verantwoordelijk te zijn voor een deel van de schulden (omdat je dus in gemeenschap van goederen bent getrouwd) en ex betaald niets meer af aan de schulden dan komen schuldeisers dus bij jou aankloppen (als jullie die schulden samen zijn aangegaan) en kun je dokken. Wil je niet in de stress hebben maar vind dit een punt wat ik je even niet wil onthouden.

Dushi,

Ik heb zelf ervaring met een niet betalende ex,echter hadden hij en zijn schuldeissers een probleem, nl mij ik heb de schuldeissers terrug verwezen naar mijn ex, ondertussen bij een advocaat een contract laten opstellen dat alle schulden bij mijn ex verhaald konden worden,mijn ex heeft zonder het te lezen het contract ondertekend net als de scheidings papieren en uiteindelijk heeft mijn ex terecht alles moeten betalen en hebben ze mij met rust gelaten, het is een kwestie van direct je tanden te laten zien.
Engeland kan heel goed voor je zijn Sanne. Het geeft je weer een frisse blik op dingen even een andere omgeving zal de stress ook wat verlagen en...ja je zult de kids missen, dat doe je nu al dat zal in een ander land niet veranderen. Maar je batterij mag ook wel even opgeladen worden. En....zal ik je stiekem vertellen: ex mag fijn voor alle kinderen zorgen. Kan absoluut niet terugvallen op jou op dat moment. Eens kijken of hij dan nog zo vrolijk de happy papa kan zijn
Ronnie jij had een advocaat. Sanne zit met een mediator. Vind dat wel een verschil. Overigens schijnt het zo te zijn dat als je samen ergens voor tekent je te allen tijden er samen verantwoordelijk voor blijft (in de ogen van de schuldeiser dus) Vandaar dat ik het even aanstip dat Sanne niet met het probleem van TO komt te zitten (Op geld en recht pijler staat het topic)
In de ogen van de schuld eisser wel, maar in de ogen van de rechter niet

Ik ben naar een advocaat gestapt omdat ik mijn ex niet vertrouwde, zouden meer mensen moeten doen

Ik heb ook op het topic van Muis gereageerd

;0
Ooh oke dan is jouw tip dus top!
quote:Dushi74 schreef op 04 oktober 2009 @ 05:13:

Engeland kan heel goed voor je zijn Sanne. Het geeft je weer een frisse blik op dingen even een andere omgeving zal de stress ook wat verlagen en...ja je zult de kids missen, dat doe je nu al dat zal in een ander land niet veranderen. Maar je batterij mag ook wel even opgeladen worden. En....zal ik je stiekem vertellen: ex mag fijn voor alle kinderen zorgen. Kan absoluut niet terugvallen op jou op dat moment. Eens kijken of hij dan nog zo vrolijk de happy papa kan zijn Pcies!!
Ja meis idd mijn tip, de vader van mijn kids heeft nog nooit geen cent voor zijn kids neergelegd dacht mij op te zadelen met een schuld waardoor ik met mijn kids onder het bijstandsniveau kwam te zitten echt niet he,hij had een vriendin,fraudeerde bij de soos en ja ik heb hem grandioos verlinkt ,ik laat me alles afnemen, behalve als het om mijn kids gaat
Je hebt denk ik mazzel dat hij dat ene papier ongezien tekende. Geen idee of dat bij Sanne ook zo kan, want die zit niet met eigen advocaat he. Maar ik hoop het maar. Want het zou extra zuur zijn als hij haar op die manier ook nog eens naait.
quote:Dushi74 schreef op 04 oktober 2009 @ 05:21:

Ooh oke dan is jouw tip dus top!By the way zoals je al eerder gezegd is je bent een topwijf,je probeerd hoe dan ook te helpen en dat is heel errug veel waard
Dushi,

De man van Sanne zit met zat schuldgevoel,dat zou ze kunnen uitbuiten door er op aan te dringen om het papier nu te ondertekenen,maar goed ik heb al eerder aangeraden (nee is geen verwijt) om een eigen advocaat te nemen, kan je zeggen maar dat schaad de omgang, maar dan zeg ik weer : so what het gaat om het belang van de kids en niet om de lieve vrede tussen jou en mij.
Eigen advocaat heb ik als een van de eerste ook geopperd. Omdat ik ellende voorzag. Gelukkig is het tot nu toe nog niet aan de orde geweest en werkt het met de mediator. Maar voor dit soort zaken (die jij dus op deze manier hebt kunnen regelen Ronnie) kom je dus met een eigen advocaat beter beslagen ten ijs. Omdat die alle belangen van jou in de gaten houdt. Mediator is objectief en moet grote lijnen in de gaten houden jij als client moet zelf dingen aandragen. Tenminste dat heb ik in mijn omgeving gehoord en ervaren.

Ach topwijf, ik doe mijn best. Vind het naar hoe het allemaal loopt met Sanne. En probeer mee te denken. Soms heeft ze er wat aan, soms (in dit geval over schulden gemaakt tijdens huwelijk) heeft ze dus niets aan me want ik ken de wet niet.
En al die veren in mijn kontje zijn prachtig ben blij met alle complimentjes. Maar we doen het met zijn allen. We geven allemaal tips en trucs en ondersteuning aan Sanne. De eigenlijke kanjer is Sanne zelf! Zij moet het toch maar doen en durven en uitvoeren.
Lieverd,ik doe ook mijn best zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt,meer dan dat kunnen we niet doen toch?, en ach ja ik vind je een topwijf ,vind je het heel erg?

Wat betrefd een mediator en eigen advocaat is mijn ervaring dat als jou ex weet te manipuleren zoals mijn ex, de mediatoe partij voor de ex kiest en een eigen advocaat voor de belangen van jouw kids en jou gaan,ik heb by the way pas na mijn scheiding een advocaat ingeschakeld,tijdens mijn scheiding heb ik het allemaal zelf gedaan.

En nee ik was bepaald niet bestudeerd op het recht.
quote:Dushi74 schreef op 04 oktober 2009 @ 05:41:

En al die veren in mijn kontje zijn prachtig ben blij met alle complimentjes. Maar we doen het met zijn allen. We geven allemaal tips en trucs en ondersteuning aan Sanne. De eigenlijke kanjer is Sanne zelf! Zij moet het toch maar doen en durven en uitvoeren.Dat is een waarheid als een koe, ze moet en zal het zelf moeten doen, echter gelukkig niet zonder steun
Nou ja zodra er eentje vreemdgaat terwijl de ander totaal verbaast, verslagen en compleet uit het loodgeslagen achterblijft vind ik het tijd voor een eigen advocaat. Zoals ik al ooit eens geschreven heb hier: wanneer je door een deur kunt met ex, het in goede harmonie verloopt omdat je gewoon beiden vind: liefde is op, relatie werkt niet, laten we wel vrienden blijven ofzo. Dan is een mediator handig. Want dan is het niet meer dan afhandelen van een formaliteit. Zodra er kinderen in beeld zijn, een ex die werkte en de ander de zorg voor huis/ gezin en haard had is het al een scheve verhouding. Maar goed onze lieve Sanne heeft voor anders gekozen. Dus daar motten we ut me doen
Topwijf vind ik niet erg hoor. En mijn steun heeft ze zelfs als ze keuzes maakt die ik zelf niet zou maken. Vind het belangrijk dat ze keuzes maakt waar ze zelf achter staat. Zodat je nooit spijt krijgt. En zie, hoeveel kracht Sanne heeft. (lees maar eens terug Sanne, dan zul je lezen hoe je nu al groeit ondanks dat je denkt van niet)
I know Dushi,ik sta er wat dat betrefd het zelfde in als jij,Sanne moet de keuses maken wat goed voor haar is,niet wat wij willen of verwachten,maar wel dat ze van zich af blijft schrijven en wij kunnen meedenken,kunnen aanmoedigen van de zijlijn als het nodig is en natuurlijk al is het maar virtueel een knuffel geven, wat dat betrefd is Sanne in een voordeel, ik had gewild dat ik er niet zo alleen voor had gestaan in 94
Sanne is zeker in een voordeel. Wat dit soort dingen betreft is een forum een hele fijne plek waar je raad/ daad en of gewoon steun kunt krijgen. Echt super.
Fijn he ik vind het ook super hoor en misgun haar dat echt niet,anders had ik niet mee geschreven hahaha,en ik denk maar zo iedere ervaring kan helpen om wat voor keuse dan ook te bepalen,om inzichten te krijgen
Inzichten zijn altijd fijn. Verhelderend ook.
Daarom is dit forum ook zo goed we geven allemaal vanuit onze ervaringen ons beeld vanuit onze hoek,waardoor het verhelderend kan werken.

En nu ga ik ff wat lezen en mijn lief vervelen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven