Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Iemand nog Theo en Thea gezien?

1609..is ze werkelijk bang dat hij iets doet of was dat echt zwarte humor?Hoe gaat t met de hulpverlening?Kunnen die iets voor haar betekenen?

Vandaag

strijken

naar broer's nieuwe huis

kampspullen in tas

ziekenhuis spullen klaarleggen

wc poetsen

keuken dweilen

wassen
Oh Coebergh nog maar een paar dagen en dan ben je lekker overal van af.

Ik heb geen Theo en Theo gezien. Dat kan me nu helemaal niet boeien.

Wij hebben K3 zitten kijken en dat is eigenlijk al niets voor ons. Wel leuk dat er nu een Nederlands meisje in zit. Ik hoop dat ze het vol houdt, want er staat nogal wat op het programma. Wel een toffe meid.

74....
Ik kijk nooit naar dergelijke programma's. Vreselijk vind ik ze.

73
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Goedorgen!

Theo & Thea staan op de video en nu aan

vandaag dierendag, dadelijk poes p. maar extra knuffelen!

Verder veel wassen, drogen opruimen, strijken en de troep van het etentje van gisteren opruimen.

73
71 dus
Oh is het dierendag?

Daar had ik nog niet eens erg in. Onze hond denkt nu dus dat ze dan wel op de goeie bank mag. Ligt een beetje te ronken hier en ik kijk om ligt ze op haar rug diep in slaap heerlijk om "onze" bank.

Helaas pindakaas. Ze heeft zelf al 2 banken dus ze moet eraf. Dus ik sta op en kijk haar aan en meteen is ze ervan af. Wist zij even dat ze fout zat. Ze is wel slim.

70 nog maar.
Kut, krijg weer last van dezelfde plek in mijn rug.
68
Wat heb je gedaan dan vannacht Pips.

Ga nu erg rare dingen denken.
Oh ja 66
Ik krijg een visual van Pips die met een flinke slok op aan het limbo-dansen is

65
Geen idee Zoeb. Ik denk dat ik te lang op onze nieuwe (tigste- hands) stoelen heb gezeten gisteravond. Daar stond ik vorige week soms ook al zo moeilijk van op. En een paar keer blootgewoeld wakker geworden vannacht.

Een paar brufen maar meenemen vandaag en ingespoten met een spulletje dat we altijd uit Spanje meenemen.
Vandaag

strijken

naar broer's nieuwe huis

kampspullen in tas

ziekenhuis spullen klaarleggen

wc poetsen

keuken dweilenwassen[/quote]

63
anoniem_84316 wijzigde dit bericht op 04-10-2009 11:06
Reden: al weer wat klaar
% gewijzigd
Goeiemorgen!

Heb zin in een ongeorganiseerde lummeldag. Zoals ontbijten met koude friet als de heren allemaal geen zin in cornflakes hebben. Een spin net op tijd uit mijn nek laten vissen. En heel veel koffie.

De konijnen lopen al los en de twee kleintjes zijn halloween aan het spelen met papieren zakken van de Albert Heyn.

To do:

Straks eerste concert van de oudsten met de harmonie.

Later familieloop van de Singelloop met een aantal ouders en kinderen van de BSO.

Nagaan of Shirley eet of dat Lucky de enige hongerlap is.
Moggû,

Wij hebben een uurtje naar Theo en Thea liggen kijken in bed.

En vanochtend nog even naar Villa Achterwerk. Was wel grappig.

Nu staan de droger en de wasmachine aan, en de vaatwasser mag Sportman straks leeg maken.

Hij is nu aan het lopen en ik straks.

Eerst 2 espresso's, anders kom ik niet op gang.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ik ga nog even terug naar bed. Boekje lezen en hopelijk sukkel ik nog even weg.

60
Mogguh...

Ik heb ook bijna geen Theo en Thea gezien....

62

59 dus..
Lijkt me geen verrassing Goldie!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Ja zeg, als jullie zo doorgaan halen we vandaag die 3000 nog.

MissM om 11 uur nog even naar bed? Wat heerlijk.

Ik heb alweer een was buiten hangen en 1 in het masjien en de afwas wordt ook al gedaan.

Wij hebben een standaard gezegde nu. Als het ergens op tv opeens donker wordt zeggen wij: "Zeker stroom van Fransie Bauer".

Was deze week een keer bij man bijt hond en ik vond het wel een goeie.

Wij hebben sinds vrijdag de verwarming weer aan. Wat is dat lekker zeg. Als je zoals gisteren vanuit de storm binnen komt. Heerlijk.

Nog 57 te gaan.
Oh en als wij morgen op die 3000 zitten hebben we op precies 2 maanden het topic vol. Dat zou toevallig zijn zeg.

56....
Dus je hebt een leuke avond gehad?

Hier staat ook lekker de verwarming aan.En s'avonds op tijd de kaarsjes weer aan.Dat vind ik dan weer wel fijn aan de herfst,winter.

55...
54

Pfff dit is wel de week van de inzichten zeg. Ben bezig in 'Spoedcursus Verlichting'. En hoe zweverig soms ook, kolere wat ráák! Eng gewoon.

Eerst die kaart voor Zus, nu opeens een inzicht over mijn plek in de familie in relatie tot mijn gedrag. Ik ben degene die vaak de spreekbuis is voor degene die uitgekotst wordt door de rest. En dat heeft dus ook impact op mijn plek in de groep.

Het ironische is dat ik ook een hele tijd de verdediger ben geweest van de zus waar ik nu mee gebrouilleerd ben (is echt al jaaaaaren terug) omdat ik de laatste jaren spreekbuis voor mijn broer was

Praat dan alleen voor jezelf zou je zeggen, maar zo werkt dat niet. Dat wil ik ook niet, want ik kan niet tegen die groepsnormen waar iedereen maar aan moet voldoen bij ons in het gezin. Ik denk dat iedereen om het hardst gaat roepen dat die er niet zijn, maar ze zijn er wel degelijk. Het is net die Feministische Meetlat van La Dresselhuys in de OPzij vroeger, allen is onze meetlat onzichtbaar. Maar net zo strikt
Pips je bent hetzelfde als ik. Ik gooi het er ook altijd uit als ik vind dat iemand onrechtvaardig behandeld wordt.

Ik heb een broer die psychisch flink in de knoop heeft gezeten. Als hij toen zijn vriendin niet had gehad, was het fout afgelopen.

Hij liep met zelfmoordplannen rond. Toen hij in een gesloten inrichting moest worden opgenomen is haar dat niet in dank afgenomen, terwijl ook zij helemaal geen keus had. Op een gegeven moment was ik dat gezeik over haar zo zat, dat ik eruit gegooid heb of ze dan broer kwijt wilden. Want als zij er niet was geweest was het fout gegaan. Dat werd me toen ook verweten. En het gaat nu alweer zo'n 18 jaar redelijk best wel goed met hem. Hij woont nog steeds samen met haar en het is een top meid. Ga er maar eens aanstaan.
Zoeb, maar ik wil wél van die plek af, ik wil wel gewoon leuk met mijn broers en zussen om kunnen gaan en tussen mij en iig 2 zussen en 1 broer staat een enorme muur.
Ben weer wakker, de nieuwe droger piept als 'ie klaar is

dadelijk even naar buiten, het is hier prima weer.

Ik zou ook eens zo'n poging tot inzicht moeten doen, maar ben een beetje bang voor wat er dan naar boven komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven