***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Lisa: fijn dat de doop mooi was en niets aantrekken an je ex. Zijn verlies dat hij er niet bij was, jij was er wel voor je zoontje.
Lisa, inderdaad zoals Pada al zegt.. probeer je zo weinig mogelijk aan te trekken van ex, maar wel moeilijk natuurlijk!

Maria, hopelijk inderdaad regeldagje, 8 keer is wel heel veel opeens.

Meis, beetje laat, maar alsnog van harte!
Er vroeg hier trouwens nog iemand naar sparen voor de kids. Wij hebben voor beide kinderen een spaarrekening geopend en storten daar geld op wat ze krijgen voor verjaardagen, kraamkado's of zo even tussendoor, daarnaast willen we daar een vast bedrag per maand voor hun op gaan sparen.
Lisa, jammer dat je ex deze keuze(s) maakt. Fijn dat het een mooie dienst was!

Bedankt voor het delen van jullie spaarplannen.

Ik ga zo op bezoek bij de collega met het meisje dat alweer in het ziekenhuis lag. Ze blijkt verborgen reflux te hebben. Zo sneu, maar wel fijn dat ze het nu weten.
Nerwen, wat moeilijk is dat he, van die kindjes waar iets mee is. ben je wel weer extra dankbaar voor je eigen egzonde kindjes (vind trouwens dat we erg boffen, de heel groep een prachtig gezond kind!). ben jij zelf eigenlijk alweer goed opgeknapt na die borstontsteking?

Randy: hoe hebben de kinderen het gehda bij het logeren? was het leuk?

sparen: wij houden niet veel over hoor per maand (zucht), en sparen dus kleine beetjes voor allemaal. zodat ze als ze 18 zijn iig wel een beetje een leuk bedragje hebben.. maar verder hebben we nu niet zoveel over. tis best duur allemaal en vriendlief verdient op het moment erg weinig (in opstart eigen bedrijf)

lisa: die ex van jou begrijp ik niet. aan de ene kant wil ie zo graag meer tijd.aan de andere kant laat ie jou niet zien dat ie erbij wil zijn als zijn zoon iets bijzonders meemaakt.. zo bouwt ie niet echt aan het vertrouwen he? sterkte meid!

ok, ga weer verder!
Lisa, helemaal niet om het voor je ex op te nemen hoor, maar kan het ook niet zijn dat ex wegbleef omdat hij zich daar niet zo gewenst voelde? Misschien moeilijk voor te stellen voor jou, maar ik weet niet hoe de voorbereidingen voor de doop zijn gelopen en of zijn familie er bijvoorbeeld ook voor is uitgenodigd? Zo'n mogelijke reden moet je niet over het hoofd zien, zeker niet als je de relatie tussen jullie beide een beetje goed wilt houden. Maar goed, voor een buitenstaander al helemaal niet in te schatten natuurlijk wat zijn beweegreden ervoor is geweest. En dan nog, bedenk ook dat wat hij zegt, niet per sé zo hoeft te zijn. Misschien wil hij bijv. niet toegeven dat hij zich niet gewenst voelde bij de plechtigheid. Nou ja, ik typ ook maar wat....
quote:padababa schreef op 05 oktober 2009 @ 09:22:

Ze is ook aan het duimen sind een weekje nu. Het is van het begin af aan geen spenenkind geweest en nu heeft ze dus echt haar duim ontdekt.

Bij Miep net zo, wat grappig... Ze steekt sinds een week regelmatig haar linker duim in de mond en de rest van haar vingers over de neus. No way dat ze nog een speentje wil... Tsja, ik was ook een kindje wat graag duimde, misschien toch iets erfelijks? Ik laat haar maar, als ze zich er nu lekker bij voelt vind ik het prima. Ik was er ook vanaf voor ik naar de kleuterschool ging. Maar goed: spenen hebben hier dus totaal geen nut.

Werk ze verder, Pada.

Nerwen, voel je je alweer beter?

Maria, jij gaat ook aan het werk nu, of niet? Zin in?

Meis, fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. En CD was dus ook jarig? Gefeliciteerd nog allebei.

Lisa, wat fijn dat de doop mooi was. Ik sluit me aan bij Maria52. Misschien voelde je ex zich niet gewenst en bleef hij juist daarom weg met een 'smoesje'? Ik kan me er wel iets bij voorstellen eigenlijk. Maar ook voor mij geld: ik ben buitenstaander en het is maar een wilde gok.
quote:blogbabe schreef op 04 oktober 2009 @ 20:55:

[...]

O, dat heb ik ook weleens moeten doen (bij de IUI). Dan moest de gyn even iets pakken en dan zei ie: houd jij het even vast? Vond ik toen ook zo weird! Ring: hopelijk komt er iets uit wat simpel op te lossen is.Jeetje. Van een huisarts verwacht ik zoiets nog wel, maar van een gynaecoloog? Lig je daar, compleet zenuwachtig. Moet je ook nog die eendenbek vast houden. Jakkes.
Lisa, ik sluit mij ook aan bij de mening van Maria. Maar neemt niet weg dat ik het super vervelend vind voor jou en je zoon.

Pada en Ring wat schattig dat jullie kleintjes duimen, dat vind ik altijd een heel koddig gezicht, en wat lekker dat je meisje zo lang geslapen heeft Pada. Dacht dat Jasper het laatst ook deed, maar had toevallig zijn duimpie voor zijn mond liggen.

Nerwen hoe is het met jou dan? Beetje opgeknapt al?

Inderdaad MissBR, hartstikke goed om te lezen dat het met alle kindjes goed gaat. Gelukkig ook weer met de kindjes van Sas en ben ff vergeten wie ook alweer die rotstart had met dat kindje die direct met spoed naar het ziekenhuis moest?
MissBR, je slaat de spijker op z'n kop. Dat is ook wat ik niet begrijp en het doet mijn vertrouwen idd geen goed.

Maar goed, ik zal niet teveel steeds 'zeuren' over mijn situatie, het wordt een beetje veel van hetzelfde.

Spaarrekeningen; ik heb ook een spaarekening voor zoontje geopend bij rabo, kreeg je leuke knuffel, tasje en boek van ikke bij. Heb er alleen nog niets opgestort, krijg ook pas kinderbijslag in januari - belachelijk - en moet ook even kijken wat de alimentatie op gaat leveren.

Voedingen: hier gewoon weer op 5 keer 180 / 190. 4 voedingen was 2 dagen en toen wilde hij er weer 5. Nou ja, prima dus.

Nog een vraagje: wat trekken jullie je kindjes 's nachts aan? Zoon slaapt nu met een winterpyama (zo'n pak) in de wieg met laken en deken erover. Maar het wordt nu wat kouder en hij woelt nogal in zijn slaap, dus hij ligt 's ochtends boven in de wieg en laken en deken onderin. Moet ik al die winterslaapzak gaan gebruiken? Als het dan echt kouder wordt, heeft hij daar dannog wel genoeg aan? Overdag vind ik het ook moeilijk, zoon heeft nu 2 rompers met lange mouwen over elkaar aan, broekje, sokken en slofjes. Hij blijft van die koude knuistjes houden, dat schijnt normaal te zijn, maar echt lekker voelt het niet, vind ik.
Dat vind ik ook een moeilijke, Lisa. Miep is nu ook vaak heel koud in bed. Dan is haar temperatuur wel goed trouwens, maar haar vingers kunnen soms steenkoud zijn. De temperatuur in de kamer is meestal zo'n 19 graden.

Voor de slaapzakken van de Hema is ze nog steeds veel te klein. Jammer, ik had gehoopt dat ze er nu wel zo'n beetje in zou gaan passen. Maar ze kan nog steeds makkelijk met haar hoofd door het gat, terwijl de rits dicht is. Een nieuwe slaapzak kopen lijkt me ook weer zonde, want elke keer denk ik: 'ach, binnenkort zal ze vast wel in die van de Hema kunnen!'

Ik leg haar nu altijd in bed in makkelijke kleertjes (die voor het gemak als pyjama fungeren). Bijvoorbeeld een soepel broekje en een truitje met lange mouwen.
Ring, ik heb nog een weekje vrij, maar zoon gaat deze week wel al 3 dagen naar 'school'. Ik denk dat ik het elke dag verder opbouw, morgen tot 14 uur en dan elk keer een uurtje erbij.

Zoon gaat hier denk ik ook duimen. Regelmatig probeert hij hele vuistje in mond te doen. Hij heeft nog niet ontdekt dat alleen de duim ook een optie is.... Vriend en ik hebben allebei niet geduimd, dus of het echt erfelijk is?

Lisa, ik vind het ook moeilijk om te bepalen wat baby aan moet. Ze zeggen altijd een laag extra, maar ik ben volgens mij kouwelijker dan zoon. Ik ben nu ook aan de rompers met lange mouw. Vaak doe ik daar shirt met lange mouw over. Of vandaag romper korte mouw, shirt lange mouw en spencertje.

's Nachts heb ik nog een dunne slaapzak zonder mouwen met dun pyamaatje met lange mouw, lakentje en sinds vannacht twee dekentjes. Ik vind die dekentjes voor wieg maar dun hoor! Belangrijkste is temperatuur voelen natuurlijk. Hier heeft zoon ook van die koude handjes. Vriend zegt dat hij dat van mij heeft geeerfd, maar dus meer baby-eigen?

Poeh, ik ben echt (weer!) snotverkouden. En vriend maar roepen in het kader van Grip op Griep 'in elleboog niezen' , maar dan wordt je trui toch smerig? Mijn handen kan ik nog telkens wassen...
quote:maria52 schreef op 05 oktober 2009 @ 11:54:

Ze zeggen altijd een laag extra, maar ik ben volgens mij kouwelijker dan zoon.

Ik heb naar deze 'regel' gevraagd bij het CB, maar die noemden het achterhaald. Makkelijk kleden en zeker niet te warm, was hun advies. Maar wat dus als ze zo koud aanvoelen? Ik blijf het moeilijk vinden.

Wantjes aan in bed?
Lisa: dochter slaapt hier in romper met korte mouw en pyjama of de kleertjes die ze overdag aan heeft (afhankelijk van timing en soort kleertjes) met sinds dit weekend een winterslaapzakje en een deken met lakentje over. Koude knuistjes zegt niets over de temperatuur van kindje hoor, daarvoor moet je toch het nekje aanhouden als graadmeter. I

En spui gewoon alle frustraties over je ex hier hoor, kan me voorstellen dat je er mee zit en het graag van je af wil schrijven dus gewoon lekker doen!
Jeetje wat hebben jullie kids allemaal veel kleren aan zeg. Meisje hier heeft alleen een romper lange mouw voor onder T-shirtjes die ze nog past of onder een jurkje. Ik doe nooit romper lange mouw onder een truitje. Maar ik heb het al eerder geschreven, dochter is echt een warmbloedje geloof ik.
Dat is het stomme, ik heb ex uitgenodigd sowieso en ook gezegd dat zijn ouders en broer welkom waren. Mijn vader heeft hem ook uitgenodigd en hem zelfs zaterdag nogmaals gebeld om hem uit te nodigen en hem gezegd dat niemand hem zal veroordelen en dat het toch zijn zoon is die gedoopt wordt. Maw mijn vader en ik hebben er alles aan gedaan, maar het mocht niet baten.

Voor mezelf vind ik het niet erg, maar wel voor zoon, ook al krijgt hij er nu nog niets van mee. Kijk, als ik me ook zo zou gaan gedragen - ik doe alleen waar ik mezelf fijn en prettig bij voel - dan is het einde toch zoek? Want het is voor mij ook een opgave om het contact met hem goed te houden, maar ik doe het omwille van zoon. En ik geloof erin dat het straks echt makkelijker gaat worden. Ex durft het niet aan om in de kerk te gaan zitten, omdat mijn familie en vriendinnen er ook waren. En dat vind ik zo'n slechte reden. Hij zal het niet toegeven, maar ik weet dat het zo is. En ergens zal ik ook moeten accepteren dat hij zo is. Waar ik een vechter ben, is hij een angsthaas en daar is zijn afwezigheid bij de doop weer een bevestiging van.
Pada, dat van die knuistjes weet ik wel. Maar die van Miep zijn soms paarsblauw van de kou, en dan ga ik toch twijfelen.

Als ik twijfel meet ik gewoon even de temperatuur, dan weet ik zeker of ik goed zit.
Lisa, fijn dat je vader ook moeite doet om je ex erbij te betrekken. Misschien was hij wel gekomen als zijn vrienden - net als jouw vriendinnen - waren uitgenodigd? Misschien voelde het voor hem meer 'jouw' feestje i.p.v. feestje van zoon? Ik gis maar wat hoor... Ik vergelijk het even met een vriend die is gescheiden. Die hebben de eerste periode gezamenlijk verjaardagsfeestjes voor zoon voorbereid en gevierd. Dan is het meer een feestje van samen zeg maar. Dat moet je natuurlijk maar willen, en doet hij inmiddels niet meer omdat zoon nu tiener is. Maar goed, ontzettend klote voor jou, dat staat als een paal boven water.

(en ik bedoel bovenstaande niet aanvallend ofzo hoor, want je zit een erg lastige situatie en je doet het hartstikke goed volgens mij)
Pada, ik doe inderdaad ook geen lange mouw romper onder een trui, tenzij het straks misschien vriest ofzo. Alleen lange mouwen onder shirtje met lange mouwen. Vriend zelf heeft nu bijv. een shirt, blouse en een vest aan! Dat is meer dan zoon, terwijl volgens thermostaat het meer dan 20 graden hierbinnen is. Ikzelf heb het juist heet, maar kan ook van die verkoudheid komen... Tja, en wat doe je zoon dan aan?!
hummel heeft soms lange mouwromper, soms korte mouw. verder 'snachts een pyjama en twee dekentjes. van de winter (als het echt 'snachts erg afkoelt), krijgt ze een slaapzakje aan. Koude handjes heeft ze ook, maar verder voelt ze lekker warm.

en lisa: je zeurt niet hoor. gooi het lekker van je af hier.
Wederom eens met Maria, Lisa.

Ik trek Miep altijd van die rompertjes met spaghettibandjes aan of rompertjes met korte mouwen als ze daarover heen iets aankrijgt met lange mouwen. En ik trek haar rompertjes met lange mouwen alleen aan als 'longsleeve' onder een t-shirt met korte mouwen. Lijkt mij voldoende voor overdag.
Inderdaad Lisa, hij is een super angsthaas, dat kun je wel zeggen. Al kan ik me voorstellen dat je liever niet in een kerk vol met mensen zit, die jou veroordelen. Blijkbaar heeft hij dus dondersgoed in de gaten dat wat hij gedaan heeft niet door de beugel kan. Dat is dan weer positief natuurlijk. Laat hem daar nog maar eens goed van doordrongen worden. Heb jij zelf ook direct contact met zijn ouders? Heb je die hier nog over gesproken?

Kleren: Twee rompers over elkaar??? hihi zie het al voor me. Hier ook een romper korte mouw met een shirtje erover en dan een broekje, sokken en slofjes. Volgens mij is dat warm zat. In haar slaap nog steeds de inbaker doek en dan lakentje en dekentje. Meer niet. Nu was Anniek van oct/nov en toen was het pas echt koud. Bij haar deed ik wel romper lange mouw en dan shirt lange mouw over elkaar. Maar ik vind dat zon gepiel. En toen was het natuurlijk ook echt winter.

Kindjes kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte. Sterker nog zijn ze te warm gekleed gaan ze sneller huilen dan bij te koud. (tja ik heb het ook niet verzonnen hoor, das moedernatuur ) En inderdaad van koude handjes hebben ze echt geen last. Het nekje is de graadmeter.

Je kunt trouwens toch ook bij andere zaken slaapzakjes halen dan alleen bij de Hema toch? Daar hebben ze vaak wel kleinere maatjes enzo.

De eerste stappen op het sollicitatie front zijn gezet. Ik ben benieuwd of het iets gaat worden.

Pada: van 20:30 tot 07:00???? Zonder een voeding????Man, das echt lang. Ik ben al blij dat ze nu slaapt van 23:00 tot 06:00. Ik heb vannacht dus maar 1x de speen erin hoeven doen en toen sliep ze weer door. Ik ben helemaal blij hoor want een voeding nog om 04:00 of 04:45 is zon rottijd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Ring1981 schreef op 05 oktober 2009 @ 13:27:

Wederom eens met Maria, Lisa.

Ik trek Miep altijd van die rompertjes met spaghettibandjes aan of rompertjes met korte mouwen als ze daarover heen iets aankrijgt met lange mouwen. En ik trek haar rompertjes met lange mouwen alleen aan als 'longsleeve' onder een t-shirt met korte mouwen. Lijkt mij voldoende voor overdag.

Ik gebruik de rompers met lange mouwen dus ook alleen als longsleeve of gewoon als shirt onder bijv een jurk of overgooier. En temeratuur ook als ik twijfel of ze het te warm/koud heeft, hier ook vaak die hele koude handjes en dan temp. van 37,3 en een gloeiend koppie. Ik temperatuur dan ook vaker omdat ik denk dat ze koorts heeft (wat nooit zo is), dan dat ik temperatuur om te kijken of ze het te koud heeft.

Chica: van 20.30 tot 6.00 uur inderdaad zonder een voeding, normaal komt ze vaak ergens tussen 0.30 en 3 voor een voeding en dan vrij kort daarop weer (uur of 5.30/6 uur meestal) maar nu dus ineens niet. Ben heel benieuwd wat ze vannacht gaat doen.
Ik ben benieuwd Pada, met het slapen. Miep slaapt ook al een tijdje van ongeveer 21.30 uur tot en met 7.00 uur, net zo lang dus. Lekker voor ons... Wij hebben het wat dat betreft wel echt getroffen met zo'n slaapkoppie.

Net een hele douchesessie gehad... Miep had namelijk alles, maar dan ook alles onder gepoept. Er zat maar een ding op: onder de douche ermee. En nu ligt ze alweer twee uur te slapen. Ik heb weer wat te doen: de was.
Ring: even nieuwsgierig hoor: ga jij dan ook midden op de dag mee onder de douche? lijkt me zo omslachtig. waarom doe je haar dan niet even in bad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven