vruchtwater gebroken--wanneer kreeg jij weeën?
maandag 5 oktober 2009 om 15:42
maandag 5 oktober 2009 om 16:48
Oeh, Nelladella, fingers crossed dat je nu aan het bevallen bent en dat het minder heftig is dan de vorige keer!
Mijn vliezen braken vrijdagochtend 6 uur en er gebeurde niets, niks, noppes, nada. Ik ben zondagochtend om half 9 ingeleid en om 1 uur 's nachts was ze daar dan! Ik verloor geen liters of plassen vruchtwater, maar kleine beetjes.
Mijn vliezen braken vrijdagochtend 6 uur en er gebeurde niets, niks, noppes, nada. Ik ben zondagochtend om half 9 ingeleid en om 1 uur 's nachts was ze daar dan! Ik verloor geen liters of plassen vruchtwater, maar kleine beetjes.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 5 oktober 2009 om 16:55

maandag 5 oktober 2009 om 21:53
quote:Lalie schreef op 05 oktober 2009 @ 17:06:
[...]
Serieus...? En dan maar zeggen dat dat nooooooit gebeurt
Echt serieus.
En ik maar denken dat dat bij mij niet ging gebeuren omdat bij mijn andere twee kids de vliezen kunstmatig gebroken moesten worden.
had zelfs geen zeiltje op mijn bed liggen want zou onzin zijn dacht ik .
Het viel gelukkig niet op door mijn zwarte kleding.
Was blij dat ik geen spijkerbroek aan had.
[...]
Serieus...? En dan maar zeggen dat dat nooooooit gebeurt
Echt serieus.
En ik maar denken dat dat bij mij niet ging gebeuren omdat bij mijn andere twee kids de vliezen kunstmatig gebroken moesten worden.
had zelfs geen zeiltje op mijn bed liggen want zou onzin zijn dacht ik .
Het viel gelukkig niet op door mijn zwarte kleding.
Was blij dat ik geen spijkerbroek aan had.
maandag 5 oktober 2009 om 22:05
Ik ben 2 keer ingeleid; bij de eerste werd ik smorgens om 8 uur voor het eerst ingeleid en werden er 3 keer tabletten/gel ingebracht en uiteindelijk begonnen de weeen 's avonds pas om 21.30 uur en uiteindelijk is mijn zoontje om 2.13 uur snachts geboren. pas een kwartiertje voor de bevalling braken mijn vliezen en mijn zoontje is "met dehelm op"geboren. Hij is inmiddels 5,5
de 2e keer ben ik weer ingeleid en dit keer duurde het 3 dagen! voor de weeen begonnen, alhoewel, het waren meer krampen. Goed weg te zuchten. pas om 16.55 braken de vliezen en gelijk begonnen de weeen. Mijn zoontje is 17.38 uur geboren, 3 dagen na het inbrengen van de eerste gel. Helaas kwam hij op de IC terecht ivm ademhalingsproblemen dus van een roze wolk was geen sprake dus. Gelukkig gaat het nu heel goed met hem en hij is een ondernemende peuter van 2,5.
Alvast succes met de bevalling!
Groetjes heidi
de 2e keer ben ik weer ingeleid en dit keer duurde het 3 dagen! voor de weeen begonnen, alhoewel, het waren meer krampen. Goed weg te zuchten. pas om 16.55 braken de vliezen en gelijk begonnen de weeen. Mijn zoontje is 17.38 uur geboren, 3 dagen na het inbrengen van de eerste gel. Helaas kwam hij op de IC terecht ivm ademhalingsproblemen dus van een roze wolk was geen sprake dus. Gelukkig gaat het nu heel goed met hem en hij is een ondernemende peuter van 2,5.
Alvast succes met de bevalling!
Groetjes heidi
maandag 5 oktober 2009 om 22:23
Mn vruchtwater brak op een verjaardag van een collega. Ik dacht dat ik moest plassen, maar toen ik opstond dacht ik dat ik al in broek geplast had.
Op de wc was al duidelijk dat dit toch echt mn vliezen waren. Dus iedereen in rap en roer. We zijn rustig naar huis gereden en koffertje klaargemaakt met de laatste dingen en toen naar bed. Maar 2 uur nadat mn vliezen waren gebroken, begonnen toch echt de weeen. Dus geslapen heb ik niet.
SUCCES!!!
Op de wc was al duidelijk dat dit toch echt mn vliezen waren. Dus iedereen in rap en roer. We zijn rustig naar huis gereden en koffertje klaargemaakt met de laatste dingen en toen naar bed. Maar 2 uur nadat mn vliezen waren gebroken, begonnen toch echt de weeen. Dus geslapen heb ik niet.
SUCCES!!!

maandag 5 oktober 2009 om 22:56
maandag 5 oktober 2009 om 23:40
Bij kindje 1 werden de vliezen gebroken, evenals bij kindje 3 en kindje 4 is middels keizersnede geboren.
De bevalling van kindje 2 echter begon met het spontaan breken van de vliezen met een duidelijk hoorbare pang en binnen een minuut had ik mijn eerste wee te pakken en binnen 2 min nog één and so on, een ware (helse) weeënstorm. Na 3,5 uur had ik volledige ontsluiting. Toen duurde het helaas nog 2,5 uur voor ze er was
De bevalling van kindje 2 echter begon met het spontaan breken van de vliezen met een duidelijk hoorbare pang en binnen een minuut had ik mijn eerste wee te pakken en binnen 2 min nog één and so on, een ware (helse) weeënstorm. Na 3,5 uur had ik volledige ontsluiting. Toen duurde het helaas nog 2,5 uur voor ze er was

Whatever, I do what I want
maandag 5 oktober 2009 om 23:43
quote:Djoels schreef op 05 oktober 2009 @ 21:05:
[...]
Haha!! Ja het klinkt vreemd maar ik vind het echt het mooiste wat er is.
Heb dan ook 2 prachtige "uit het boekje' bevallingen gehad, beiden duurden ze zo`n uur of 8, prima te doen.
En een keizersnede maar die telt niet.
Maar voorál het gevoel daarna, als je kindje op je buik word gelegd, die eerste kennismaking. Die billetjes in je handen, die je al die tijd door je buik heen hebt gevoeld.
Mèn, daar kan niks tegenop!!
[...]
Heb dan ook 2 prachtige "uit het boekje' bevallingen gehad, beiden duurden ze zo`n uur of 8, prima te doen.
Maar voorál het gevoel daarna, als je kindje op je buik word gelegd, die eerste kennismaking. Die billetjes in je handen, die je al die tijd door je buik heen hebt gevoeld.
Mèn, daar kan niks tegenop!!

maandag 5 oktober 2009 om 23:48
quote:haaasje schreef op 05 oktober 2009 @ 23:43:
[...]
Mèn, daar kan niks tegenop!!Hoezo die telt niet? Van al mijn 4 bevallingen (waarvan 3 vaginaal en 1 middels keizersnede) was de keizersnede mijn mooiste bevalling en ondanks de smiley meen ik dat echt.
[...]
Mèn, daar kan niks tegenop!!Hoezo die telt niet? Van al mijn 4 bevallingen (waarvan 3 vaginaal en 1 middels keizersnede) was de keizersnede mijn mooiste bevalling en ondanks de smiley meen ik dat echt.
Whatever, I do what I want

maandag 5 oktober 2009 om 23:53
Bij mij was mijn enige bevalling er eentje met de keizersnede. Maar 's morgens (1e paasdag, wat jaaaartjes geleden) toen ik mn bed uit wilde stappen braken mn vliezen (wat een zooitje). Weeeen heb ik alleen gekregen toen ik 's middags in het ziekenhuis was (vruchtwater was een beetje troebel) een infuus kreeg met weeenopwekker. 's Avonds om 20.30 kwam de gynaecoloog er achter dat 'het' in een stuit lag en behoorlijk groot was en werd direct besloten tot een keizersnede. Om 21.05 zag ik mijn kleine mannetje voor het eerst. Een paasreus noemde de arts hem (4380 gr). Mooi rond koppie (voordeel van een stuit-keizersnee).
He... ik zou nog wel 3 blz vol kunnen tikken... maar het is offtopic.
He... ik zou nog wel 3 blz vol kunnen tikken... maar het is offtopic.