Jaaa...Eind aug/begin sept 2009

07-08-2009 14:09 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 34 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Mmomo 32 Zeun (geb. datum)

BOBBIE (26-08-09)

Rebbel 27 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 23 SABA 05-09-09

Dierewier 27 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 31 MIMA (09-09-09)

Star 29 Ceetje (geb. datum)

EETJE (12-09-09)

Lala1979 30 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 31 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 33 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 28 ESSIE (14-09-09)

Aapje 30 MINI-MONKEY (31-08-09) Inad 34 Chica (15-08-05)

MIER (19-09-09)

Ben ook benieuwd naar resultaat echo, Dier

En fijn van licht beest

Mier slaapt nu, en gewoon in de box ipv op me, dus ik ga even wat nuttige dingen doen, zoals ontbijt afruimen

Heb net al wat admindingen gedaan op de compu, dus ben best productief
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Wat jammer Pipi... Dat de infacol gisteren zijn werk niet leek te doen. Je geeft nu volledige borstvoeding he? Mijn moeder zegt dat je op moet passen met druiven en kolen. Maar geen idee of dat een fabeltje is of waarheid. Hier geven we op advies bij de flesvoeding een schepje comfort friso speciaal voor krampjes en spugen. Er zit een soort slijm in waardoor het makkelijker door de darmpjes glijd denk ik. Maar hier gaat de borstvoeding ook steeds beter dus misschien krijgt Saba daardoor wel meer krampen.

Hier ook geen sexbeperking of iets van een boekje of advies erover. Maar dat is waarschijnlijk strikter na een KS.

Lala, hoe was de babymassage? Lijkt me ook leuk zeg. We gaan hier met 3 maanden babyzwemmen lijkt me ook heerlijk.
Ja, hoe was het Dier?
Pfff, hier een krampjesweekend achter de rug... Tot nu toe was Mattie goed te troosten tijdens krampjes, maar zaterdag en zondagavond heeft ie echt liggen huilen, omdat niets hielp. Ben er steeds bij gebleven tot hij sliep en gisteren heeft dat zelfs van 20.30u tot 22.30u geduurd. Ben het niet gewend van Bekkie en was ik eerst een beetje huiverig voor medicijnen, ik heb nu ook maar Infacol gehaald. Hoop dat het gaat werken, want in het weekend kon ik nog wel heel de dag met 'm aanhannesen, maar nu Joop weer werkt, gaat dat niet als Bekkie ook wakker is en mijn aandacht en liefde nodig heeft.

Hij ligt nu te slapen en Bekkie ook, dus zou eigenlijk van de gelegenheid gebruik moeten maken om op te ruimen en schoon te maken, want flink nodig is, maar moet me hier toch ook even melden

Maar ben niet de enige en Prinsje heeft er nog meer last van, dus grote voor jou, Pip. Naar als je niks voor je kindje kunt doen, hoop dat Infacol ook bij jou z'n vruchten gaat afwerpen. En zelfde voor jou en Saba, Aruba.

ff reageren op wat ik nog weet:

Aruba, wat een supermooie draagdoek! Laat even weten hoe hij bevalt, zie er wel wat in... Die slofjes op die website zijn trouwens ook helemaal geweldig!

Inad, vanaf wanneer moet je aan de bak(fiets)? Hier dus ook één, maar ben nog beetje bang om Mattie erin mee te nemen ivm nekje/rugje. Stuitert toch nog behoorlijk ondanks maxicosi of babyschaal.

Nala, veel beterschap! Hoe gaat het nu? Wb sex, kan me voorstellen dat je wat langer moet wachten als je bijna helemaal uitgescheurd bent...

Dier, sex kan toch wel na ks? Wat Inad zegt, wel om jezelf en je buik denken, maar ook niet te veel, anders lukt het natuurlijk helemaal niet, haha.

Galsteenaanval gemist, geloof ik. Hoe gaat het nu?

Aapje, fijn dat het goed gaat en al aan het hardlopen! Je bent een kei!

Pauwie, gaaf zo'n modderschuit Succes met de prikjes, hier ook niet anti, wij mogen volgende week. Bij Bekkie was enige effect ook alleen maar slapen en huilen deed ze de eerste keer niet eens. Is natuurlijk ook een meid, niet kleinzerig enzo

Verder gaat het nog steeds erg goed hier, als Mattie geen last van z'n darmen heeft, is het nog steeds een heerlijk rustig ventje. Hij kan al supergoed z'n koppie omhooghouden, 't is echt een sterk jochie. Voelt ook heel anders als Bekkie, veel steviger. En hij lacht zodra je met je gezicht boven hem komt hangen en tegen hem praat, superlief! Na een krampjesavond slaapt hij trouwens wel super, helemaal uitgeput natuurlijk. Gisteren bijv. had ie om 20u gedronken en hij meldde zich vanmorgen om 6.45u, dus dat is dan wel lekker.

Zo, en nu ga ik aan de arbeid! Tot gauw weer.
Ook hier een onrustige nacht... Zou er iets in de lucht gezeten hebben ofzo . Hier was reflux/brandend maagzuur de boosdoener. Mima heeft vanacht hartverscheurend gehuild totdat ze zo moe was dat ze wel moest slapen. In haar slaap bleef ze pijn houden en piepen. Had haar bedje voor de gelegenheid schuin gezet. Ben vanmorgen naar de HA geweest omdat ik me er toch wat zorgen over maakte. Zij heeft Mima uitgebreid onderzocht, maar gelukkig leek er iig niets aantoonbaars aan de hand. Het was wel duidelijk dat ze veel lucht in haar digestive system had en dit zou ook het brandend maagzuur kunnen hebben veroorzaakt (klopt ook wel, want krampjes heeft ze ook regelmatig, al hoeft ze daar meestal niet om te huilen). Hier dus ook aan de infacol nu. Als ze er vaker last van krijgt moeten we terugkomen

HA kwam nu wel echt goed geinformeerd over en nam uitgebreid de tijd voor ons. Bij het wegen bleek ze inmiddels ook 4500 gram en de HA moest schoorvoetend toegeven dat er iets fout moet zijn geweest met de weegschaal de vorige keer . Ze zit inmiddels op het 75-percentiel en is dus relatief zwaar. Straks wordt haar bij het volgend bezoek obesitas verweten .

Ik ga nu lekker slapen. Mima slaapt ook al de hele dag.
Bah wat zijn er een hoop krampjes losgebarsten hier. Niet leuk. Beterschap en succes met de krampjes!

Vis; fijn dat je gevoel bij de ha nu beter is! Want is wel belangrijk, zeker als dat ook de ha van jouw kindje is. 4500 g..gaat goed dus met groeien en daar even geen zorgen meer over.

Inad; ik vind zo'n bakfiets super stoer! Heb je zo'n houten bak, of zo'n opvouwbaar geval? Of ik zag dat ze ze tegenwoordig ook met motortje verkopen, heb je die?

Rebbel; Das wel irritant he?! Een kind met pijn en nog een ander kindje rond hebben lopen wat nog niet veel zelf kan. Het huishouden heeft hier eigenlijk ook wat aandacht nodig, maar ik weet soms echt even niet wanneer ik dat dan zou moeten doen.

Elfje vond de babymassage stukken minder leuk dan haar moeder. Ze moest de hele tijd huilen onder het masseren, nu had de juf daarvoor al gewaarschuwd (en ze was niet de enige baby) dus hopelijk gaat het volgende keer beter. Nu deze week thuis oefenen met masseren en volgende week gaan we nieuwe dingen leren met de tummy tub, ik vind het super leuk. Ook fijn om andere mama's te ontmoeten met baby's van Elfjes leeftijd die met dezelfde problemen kampen zoals veel huilen, krampjes etc. Nog even op de weegschaal gelegen daar een onze dame weegt inmiddels 4825 gram.
Rebbel; wat heerlijk zo'n lange nacht!
Het is inderdaad krampjestijd hier. Pipi wat ontzettend balen zeg dat de krampjes er toch weer heftiger zijn. Maar misschienwas het van tijdelijke aard en gaat het alsnog werken, in ieder geval prettig dat het de scherpe kantjes eraf lijkt te halen. Van 4.00 uur tot 8.00 uur pff.

Gympy ik heb geen nacontrole. Je kan er voor kiezen om nacontrole te krijgen maar omdat wond er goed uit ziet vonden ze het niet perse nodig. Gek eigenlijk he? Ze waarschuwen je inderdaad overal voor en herstel van 6 maanden maar een nacontrole is hier dan niet verplicht. Nu vertrouw ik wel dat het goed zit maar typisch is het wel. Dusse ik wacht gewoon wel tot dat ik niet meer vloei en dan zijn we vast bij de 6 weken. Heb jij last van je wond?

Ik had vorige week zondagnacht opeens weer een galsteenaanval. Na de geboorte van Nesta kreeg ik ook aanvallen en toen is de galblaas eruit ghaald. Daarna nog wel 2 kee reen aanval gehad maar dokter zei dat het eigenlijk onmogelijk was om nog galsteenaanvallen te krijgen. Vandaag dus even echo voor de zekerheid omdat het toch echt weer op zo'n aanval leek. De echomaker zei dat het wel mogelijk was maar dat het moeilijk te zien is omdat als de steen alweer gepasseerd is, niets op de echo is te zien. We wachten uitslag af (woensdag) en als er niets is maar hopen dat het gewoon 1 keer per jaar is en dan klaar.

Rebbel verleidelijk he om dan juist niet de nuttige dingen te done . Heel goed! Mattie ook al onrustig door krampjes, zo sneu.

Lala met volle moed dus verder met de babymassage! MOeten de kindjes eerst nog wennen waardoor ze zo onrustig zijn? Leuk om andere mensen te ontmoeten.

Vis hehehe de ha neemt dus even de tijd voor je en zelfs toegegeven. Klinkt als ha die nog wel goed kan zijn na haar fout

Hopelijk werkt INfacol goed!

Hier echt af en toe flinke spuger. GOoit soms echt aardig wat voeding eruit. Niks aan! Het meeste houdt hij binnen gelukkig maar toch sneu als na een voeding de hele maaginhoud weer naast hem ligt. Hou het even in de gaten anders ook even overleggen met deze of genen.

Inad lekker productief? ALles weer blinkend schoon en opgeuirmd?

Aruba babyzwemmen is volgens mij ook erg leuk. Vind altijd zo bijzonder dat die kleintjes gewoon onder water kunnen (even natuurlijk).

Nu Nesta uit bed vissen, blijft maar slapen en wil nog even lopen in het kader van..waar is mijn lijn

Ciao!
Ja inderdaad kramjestijd hier. Ellendig he. Prinsje is al weer vanaf 1 uur bezig. En hij zit vanf die tijd dus ook bij mij op schoot. Heb hem volgens mij 2x 10 min in bedje gehad maar dan begint hij weer. Net een ontroostbaar half uur achter de rug. Heb zelf nog de tranen in mijn ogen, vond het zo zielig. Nu ligt hij redelijk stil bij bij op schoot., wel wakker. Ik ga zo kijken of in zijn bedje wil. Dier was gisteren niet van 4 tot 8, maar hij huilt elke dag 4 tot 8 uur achter elkaar. Gisteren volgens mij van 18.00 tot 1.30u. Hebben sommige van jullie ook dat dit zo lang is? Na 8 uur met een baby beaig te zijn geweest ben je het echt wel zat. Ik ga misschien nog maar even met CB bellen. Rebbel, hier gelukkig geen tweede die ook aandacht wil, zal niet weten hoe dat moest.

Lala hopelijk gaat Elje babymassage net zo leuk vinden als jij. Baby zwemmen kinkt ook leuk.

Galsteen aanval klink niet pretig Dier.
Zeker bellen Pipi. Misschien hebben ze nog tips!

voor jou en Prinsje
pipi !!!!

moeilijk hoor! Ik zou zeker medische hulp zoeken nu, zelfs al het hoegenaamd "maar" krampjes zijn. Ten eerste huilt hij wel heel veel uur, ten tweede hebben veel artsen de neiging om te zeggen 'we kijken het nog even aan' als je voor het eerst komt. Dat eerste doktersbezoek kun je daarom beter maar gehad hebben.
Misschien heb ik het gemist Pipi, maar heb je een draagdoek? Misschien een mogelijkheid om wat rust te creëren voor Prinsje en jou?
Dat dragen werkt hier ook het allerbeste. Of in de kinderwagen wandelen. De elektrische schommel af en toe ook.

Saba zit hier ook weer winden te laten als een volwassen vent. Ow ow.
Pipi, van 18.00 tot 1.30 is echt wel erg lang hoor. Wordt hij dan helemaal niet stil tussendoor? Da's wel heel zielig, voor jullie allebei

Ik zou toch eens bellen met deze of gene.
quote:Aruba schreef op 05 oktober 2009 @ 17:38:

Saba zit hier ook weer winden te laten als een volwassen vent. Ow ow.Ben je begonnen met de infacol of niet? Want wat ik al had gelezen over dat spul, is hier dus ook echt zo. Nu 2 keer gebruikt voor een voeding en Mattie begint ook a la minute te scheten en te boeren. En dan niet gewoon een windje, maar meteen een enorme knal.
quote:rebbel schreef op 05 October 2009 @ 18:32:

[...]

Ben je begonnen met de infacol of niet? Want wat ik al had gelezen over dat spul, is hier dus ook echt zo. Nu 2 keer gebruikt voor een voeding en Mattie begint ook a la minute te scheten en te boeren. En dan niet gewoon een windje, maar meteen een enorme knal.Hier ook. Mima ligt nu voor het eerst sinds gisteravond echt ontspannen te slapen en haar buikje is weer zacht, terwijl het al dagen opgeblazen was.
Nee dit is zonder infacol maar rmet friso comfort. Werkt het denk je?
quote:pipi28 schreef op 05 oktober 2009 @ 16:58:

Ja inderdaad kramjestijd hier. Ellendig he. Prinsje is al weer vanaf 1 uur bezig. En hij zit vanf die tijd dus ook bij mij op schoot. Heb hem volgens mij 2x 10 min in bedje gehad maar dan begint hij weer. Net een ontroostbaar half uur achter de rug. Heb zelf nog de tranen in mijn ogen, vond het zo zielig. Nu ligt hij redelijk stil bij bij op schoot., wel wakker. Ik ga zo kijken of in zijn bedje wil. Dier was gisteren niet van 4 tot 8, maar hij huilt elke dag 4 tot 8 uur achter elkaar. Gisteren volgens mij van 18.00 tot 1.30u. Hebben sommige van jullie ook dat dit zo lang is? Na 8 uur met een baby beaig te zijn geweest ben je het echt wel zat. Ik ga misschien nog maar even met CB bellen. Rebbel, hier gelukkig geen tweede die ook aandacht wil, zal niet weten hoe dat moest.

Lala hopelijk gaat Elje babymassage net zo leuk vinden als jij. Baby zwemmen kinkt ook leuk.

Galsteen aanval klink niet pretig Dier.Pipi, ik zou echt aan de bel gaan trekken hoor. Je verhaal is helaas heel herkenbaar, lijkt precies op dat van Elfje, die is ook de hele dag wakker en kan ik niet in haar bedje leggen om te slapen. Ik zou zeker even met cb of ha gaan overleggen wat je kunt doen, want het 'hoort' niet dat een baby achter elkaar zoveel wakker is. Gaf jij nou fv of bv? Ik ben zonet bij een osteopaat geweest en die vond bij Elfje wat zenuwbanen die klem zitten waar ze zeker last van heeft, naast haar maag/darm problemen die wellicht daar ook ngo vandaan komen. Wij vonden ook al dat ze altijd zo moeilijk keek, maar dachten dat het bij haar hoorde, blijkbaar dus niet. Hoe is het vandaag gegaan? En ja hoor...na een hele dag met Elfjesalarm ben ik het ook soms helemaal zat, je bent niet de enige daarin. Overigens doet autorijden hier wonderen. Ze ligt nu trouwens prinsheerlijk te slapen, voor het eerst sinds een hele tijd dat ik een avond zonder huilend kind op de arm zit.
Pipi is inderdaad wel een eind zeg en zo'n dag trek je ook niet vaak. Zou inderdaad eens wat hulp inschakelen...sneu voor hem en jou!

Lala in het zelfde schuitje inderdaad. Hopelijk werkt het met de ostheopaat. Zo'n hele dag huilen breekt je inderdaad op. Het lijkt iets beter te gaan al dus? Mooi!

Dat spul werkt dus als een trein Rebbel en Vis. Ongelooflijk zeg dat alle lucht er meteen uit lijkt te gaan. Hopelijk is het snel over met de krampjes.

Hier ook scheten als van een kerel, Diereman is er snachts van overtuigd dat ik het ben (nou ja zeg ).

Hier alle mannen op bed en uit huis. Ouderwets chillen, heerlijk!
Jemig, Pipi (en Lala) klinkt heftig zeg.

Dikke voor jullie

Zemmie heeft vandaag haar eerste prikken gehad. Het resultaat is dat ze vanaf die tijd 9.00 uur al slaapt. Ze komt alleen voor de voedingen.
Een dier avondje dus..heerlijk! Wat ga je doen? Net 5 avondje??

Ely; ook al de eerste prikken, dus jouw kindje ook al 8 weken...wat gaat dat snel zeg!

Elfje slaapt nog steeds....verveel me haast
eh meiden , wat naar al die krampjes.

Gisteren naar cb geweest. Kleine van ons is nu na 7 weken 4100gram (was 3160) dus al een heel pak suiker erbij. Dat is toch knap! Toch nog geen prik, doen ze over twee weken..

Man is helemaal vrolijk en zit vol met plannen voor onze schuit. Zo fijn om te zien. Hij heeft dat ook echt nodig. We zijn ook nog steeds op zoek naar een huis met opknapmogelijkheden.

Hebben nu wel de huiskamer een beetje gerorganiseerd.

Ben er helemaal blij mee. Nieuw kleed, hocker, box op een andere plek.

Net 5 op maandag , heerlijk... Grey's

Alle andere avonden ; prut..

Behalve vrijdag ..

Ely kreeg je de boel al een beetje gestructureerd?

Ik ben zo blij dat ze een paar dagen naar de BSO gaan. Zij vinden het heel leuk en Moppie en ik krijgen zo een beetje rust.

Op dinsdagavond eten ze zelfs 's avonds daar en eten wij thuis iets dat zij niet zo graag lusten.. Heeft iemand nog een idee voor vanavond?
Pipi, eens met de anderen, dat is wel heel lang. Hoe gaat met het met aanleggen. Hapt hij goed? Doet hij er lang over om aan te happen? Dan kan hij namelijk veel lucht binnen krijgen. Ook als de druk op je borsten groot is en hij zich vaak verslikt kan dat. Dan kun je bijv. eerst even afkolven of met warme washand druk beetje weghalen. Misschien ook een lactatiekundige even mee laten kijken?

Zelf ben ik erg sceptisch m.b.t. osteopathie, maar wie weet helpt het? Ik zou wel sowieso eerst met de huisarts of het consultatiebureau praten.

Ely, lekkere reactie. Chica ging ook zo geweldig slapen van vaccinaties, dus hoop dat Mier dat ook doet.

Dier, klinkt als goed avondje.

Hier voor t eerst ochtend alleen maar gaat erg lekker. Voor t eerst met babyfoon in badkamer gedoucht Mier sliep goed in de box en timing wakker worden voor vastzittende boer was erg oke (ik was net aangekleed ). Nu slaapt hij op schoot. Ga em zo weg leggen als dat lukt en was uit machine plukken en thee zetten en zo.
Lala, lekker genieten van goedslapend kind. Ik heb nog zoveel te doen, ik wil wel ruilen

Pauwie, leuk die bootplannen en goed gegroeid dus, dat Moppie
Dier: Ik heb eigenlijk helemaal geen last van de wond. Ik moet er ook echt op letten dat ik niet te veel doe, want ik wil meer dan dat ik mag. In de folder staat dat je geen dingen mag tillen die zwaarder zijn dan je baby en die van mij is niet zo zwaar, dus mag ik ook niet zo veel tillen. Gelukkig wordt hij steeds wat zwaarder, zodat ik steeds wat meer mag.

Kabouter heeft volgens mij ook wel last van krampjes (winden laten doet hij als de beste), maar hij slaapt meestal wel goed en als hij 's avonds wakker is en ik hem op schoot neem, is het meestal ook wel weer prima. Hier gelukkig dus geen huiluren (hooguit een huiluurtje als ik bezig ben en geen tijd heb om hem op te pakken). Vannacht heeft meneertje zelfs geslapen van 23.30 tot iets over 6.00 uur. Hopelijk blijft het zo, want ik vind het wel lekker. Alleen nu was ik wel gewoon om 4.00 uur wakker vandaag en ben ik een paar keer wezen kijken of hij nog wel leefde, want voor mijn gevoel moest hij gewoon om 4.00 uur komen. Het voedingschema voor vandaag heb ik meteen aangepast (om de 4 uur vandaag i.p.v. om de 4,5 uur), zodat hij wel gewoon om 22.30 vandaag zijn laatste fles krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven