vriendin gaat met een ex

06-10-2009 20:18 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wat jullie vinden van het volgende:

Een vriendin van mij gaat met een ex van mij. Die ex is van lang geleden en is na onze relatie een hele goede vriend van mij geworden. Ik heb dan ook geen romantische gevoelens meer voor hem, maar ik heb wel een speciale band met hem. Die band is nu verstoord. Hij gaat nu ongeveer een jaar met haar.

Ik heb geprobeerd vrede met de situatie te krijgen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk heb ik de vriendschap verbroken. Het voelt voor mij als verraad en ik vind het niet getuigen van echte vriendschap. Ik heb haar meerdere malen laten weten dat ik me niet goed voel bij de situatie. Blijkbaar was ze te nieuwsgierig om hem te leren kennen en heeft ze mijn gevoelens niet echt heel serieus genomen.

Nu ik haar niet meer zie, heb ik meer rust gekregen. Ik heb gewoon geen zin om er mee geconfronteerd te worden. Het probleem alleen is, is dat we dezelfde vrienden hebben en we elkaar vast en zeker op verjaardagsfeestjes gaan tegenkomen.

Ik wil niet zo ver gaan om dan niet naar die feestjes te gaan om haar te vermijden, maar echt leuk vind ik het niet, want die confrontatie komt een keer.

Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden, ik heb soms namelijk mixed feelings over de situatie, maar de meeste tijd neigen de gevoelens naar het negatieve.

vriendin gaat met ex

Totaal aantal stemmen: 56

Vind ik niet kunnen (20%)
Moet kunnen (70%)
Alleen als ze echt moeite heeft gedaan het uit de weg te gaa (11%)
Ik vind dat jij moeilijk doet om niets en dat het van jouw kant kennelijk geen echte vriendschap is. Het is je ex van lang geleden en jullie hebben geen knallende ruzie maar konden juist goed met elkaar opschieten. Waarom zou zijn dan niets met haar gevoelens mogen doen als ze verliefd op hem werd?

Kortom: zet je er over heen en bied je excuses aan, je stelt je aan.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
tja kan me voorstellen dat het lastig is, maar als zij nou helemaal verliefd zijn en beiden zijn goede vrienden van jou dan gun je ze toch het geluk?
quote:Jane09 schreef op 06 oktober 2009 @ 20:18:

Blijkbaar was ze te nieuwsgierig om hem te leren kennen en heeft ze mijn gevoelens niet echt heel serieus genomen.

Volgens mij neem jij haar gevoelens ook niet heel serieus als je ze afdoet met 'nieuwsgierig om hem te leren kennen'. Ze zijn inmiddels een jaar samen, wil het er bij jou nog steeds niet in dat ze kennelijk echt wel meer voor elkaar voelen dan nieuwsgierigheid?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik begrijp dat je idd niet leuk vind, maar het is toch niet voor niets een ex?

Dat je meer rust heb gekregen door die vriendin niet meer te zien, dat is een goede beslissing geweest als het je rust geeft.

Je moet je nu niet al gaan druk maken wat en misschien kan gebeuren op feestjes...dat is het niet waard en je loop jezelf dan alleen maar te stressen terwijl je degene helemaal niet hoeft te spreken op dat feestje als je er geen zin in heb (ja heb ervaring, goede vriendin gaat met broertje van mijn ex, die zie k ook altijd op verjaardagen enzo)
Ik kan heel goed begrijpen dat dit vreemd voelt, maar ze is pas iets met hem begonnen nadat het al lang uit was tussen jou en je ex.

Ik zou niet de vriendschap herstellen, maar haar uit de weggaan op feestjes hoeft ook weer niet. Excuses maken vind ik overigens ook niet nodig, want je hebt het volste recht een vriendschap te verbreken, om welke reden dan ook.
quote:Jane09 schreef op 06 oktober 2009 @ 20:18:

Ik vraag me af wat jullie vinden van het volgende:

Het voelt voor mij als verraad en ik vind het niet getuigen van echte vriendschap.

Ik vind het ook niet getuigen van echte vriendschap om het haar niet te gunnen gelukkig te zijn met hem. Je kunt vrienden niet vertellen met wie ze wel of niet een relatie mogen aangaan.

Als jij er geen vrede mee hebt is het goed dat je haar niet meer ziet. Die keren dat je haar op feestjes ziet moet je maar voor lief nemen.

Verder ben ik het eens met Spijker dat je best eens je excuses aan zou mogen bieden vanwege je kinderachtige gedrag.
Iris, ik vind dat je zeker niet het volste recht hebt van een vriendin te eisen om op een bepaalde jongen niet verliefd te worden. Ik vind dat TO zich raar gedraagt en deze rare situatie-op-feestjes zelf veroorzaakt heeft. Misschien als zij haar excuses aanbiedt dat ze allemaal weer normaal tegen elkaar kunnen doen.
Die ex is jouw bezit niet. Bovendien is het jouw ex, dus zij pakt niets van je af. Dat jij er niet normaal mee om kunt gaan dat jouw vriendin en je ex die nog 'n goede vriend is iets met elkaar hebben, is volkomen jouw probleem dus. Als jij echt zo'n goede vriendin voor hen was, dan had je ze hun geluk samen gegund en had 't juist fijn gevonden dat je vriend(in) met iemand thuis kwam waar jij 't ook goed mee kunt vinden.
quote:Spijker schreef op 06 oktober 2009 @ 20:27:

Iris, ik vind dat je zeker niet het volste recht hebt van een vriendin te eisen om op een bepaalde jongen niet verliefd te worden. Ik vind dat TO zich raar gedraagt en deze rare situatie-op-feestjes zelf veroorzaakt heeft. Misschien als zij haar excuses aanbiedt dat ze allemaal weer normaal tegen elkaar kunnen doen.Ik vrees dat je me verkeerd begrepen hebt, want uiteraard kan deze vriendin gewoon iets met haar ex beginnen. Ik vind alleen dat excuses niet nodig zijn en dat ze de vriendschap mag verbreken als deze niet goed meer voelt.
Jane, ik snap het niet. Waarom is jouw speciale band met die ex nu verstoord? Omdat hij een vriendin heeft? Zou het anders zijn als zijn vriendin niet jouw vriendin was?

Hij kan toch niet zijn hele verdere leven single blijven omdat jij anders het gevoel hebt dat jouw speciale band met hem verbroken is!?
Stel je niet zo vreselijk aan. Hop, zoek een hobby.
Natuurlijk Iris, mag ze een vriendschap verbreken. Maar als zij opziet tegen de confrontatie, en feestjes gaat vermijden of moeilijk gaat doen over met hun in een ruimte zijn... Dan denk ik: kies de makkelijke oplossing en zorg dat die gespannen sfeer weg is.

En ik denk toch echt dat ze dan haar excuses aan moet bieden omdat ze dit toch echt bij zichzelf moet zoeken. Die vriendin heeft in mijn ogen niets fout gedaan, maar TO heeft wel vreemd gereageerd.
quote:AlettaJacobs schreef op 06 oktober 2009 @ 20:33:

Stel je niet zo vreselijk aan. Hop, zoek een hobby.Hahaha, nou ik kan er wel de humor van inzien, maar goed hobby's heb ik al.
quote:Reiger100 schreef op 06 oktober 2009 @ 20:33:

Jane, ik snap het niet. Waarom is jouw speciale band met die ex nu verstoord? Omdat hij een vriendin heeft? Zou het anders zijn als zijn vriendin niet jouw vriendin was?

Hij kan toch niet zijn hele verdere leven single blijven omdat jij anders het gevoel hebt dat jouw speciale band met hem verbroken is!?Als het een ander was geweest (een vreemde voor mij) dan zou ik er totaal geen problemen mee hebben. Hij heeft namelijk al een keer een andere vriendin gehad.
Wat een aanstelleritis.
Het is toch niet voor niets je ex? Misschien zijn we elkaars ware en willen ze trouwen, kindjes en op hun 80ste hand in hand door het verzorgingshuis. Dat zouden ze dan dus aan de kant moeten zetten omdat jij je ex van lang geleden niet los kan/wil laten. Grow up zeg en stel je niet zo aan.
quote:Spijker schreef op 06 oktober 2009 @ 20:22:

Ik vind dat jij moeilijk doet om niets en dat het van jouw kant kennelijk geen echte vriendschap is. Het is je ex van lang geleden en jullie hebben geen knallende ruzie maar konden juist goed met elkaar opschieten. Waarom zou zijn dan niets met haar gevoelens mogen doen als ze verliefd op hem werd?

Kortom: zet je er over heen en bied je excuses aan, je stelt je aan.Ik vind je reactie wel erg kort door de bocht. Volgens mij ben jij een nuchter persoon die dan ook nuchter met dit soort dingen om gaat. Ik zou soms ook wel zo nuchter willen zijn, maar dat ben ik niet.
Jane09,

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik zou het op zn zachtst gezegd ook heel raar vinden als mijn vriendin zoiets zou doen.

Natuurlijk wil je dat ze gelukkig is, maar dat dat met jouw ex moet is toch wel vreemd.

Voor mij is het een soort ongeschreven regel dat je niet met elkaars ex gaat.
quote:sky04 schreef op 06 oktober 2009 @ 20:22:

tja kan me voorstellen dat het lastig is, maar als zij nou helemaal verliefd zijn en beiden zijn goede vrienden van jou dan gun je ze toch het geluk?

Dat zou je denken ja. Dat is toch makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik accepteer het liever zo op afstand.
Ik begrijp best dat het emotioneel allemaal wat vreemd aanvoelt, maar waar heb je nu precies zo'n moeite mee?
Ben je jaloers??
Het is niet voor niets je ex. Waarom gun je je vriendin niet een leuke relatie? Ik vind je nogal egocentrisch dat je zo vanuit jezelf redeneert: jóuw ex, jóuw vriendin. Tsja. en zíj zijn nu een stel samen. Als je haar dat niet gunt, is het misschien maar beter voor je vriendin dat ze niet meer met je bevriend is.
Peas on earth!
onbaatzuchtige liefde (in welke vorm dan ook) is elkaar dingen gunnen.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:Samarel schreef op 06 oktober 2009 @ 20:43:

Jane09,

Ik begrijp wel wat je bedoeld. Ik zou het op zn zachtst gezegd ook heel raar vinden als mijn vriendin zoiets zou doen.

Natuurlijk wil je dat ze gelukkig is, maar dat dat met jouw ex moet is toch wel vreemd.

Voor mij is het een soort ongeschreven regel dat je niet met elkaars ex gaat.Goh, iemand die aan mijn kant staat, Jippie, toch nog iemand die mij begrijpt. Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven