Hoe doen moslims dat ?

06-10-2009 20:20 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was ik in de Efteling en daar zag ik vijf (naar ik aanneem, gezien de hoofddoeken) moslimmeiden. En ineens vroeg ik me af:"Hoe doen ze dat met bidden in zo'n pretpark ?"

Ik heb altijd begrepen dat een moslim 5 x per dag moet bidden. Dus het bidden zal vast ook in het pretpark moeten gebeuren. Maar hoe of waar ? Nou was het gisteren nogal druk ook (gek genoeg) dus bijv. in de toiletruimte lijkt me geen optie.

Ik had het natuurlijk aan de meiden zelf kunnen vragen maar ze zaten in 'de Vliegende Hollander' en over het water gaan schreeuwen is ook zo wat :-) En later ben ik ze helaas niet meer tegen gekomen.

Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig naar het hoe en wat.
Mij valt op de werkvloer altijd op dat de grootste zeikerds over andermans arbeidsethos, zelf vooral een 9 to 5 mentaliteit hebben.

Als je je werk niet afkrijgt, langzaam bent of te weinig kwaliteit levert vanwege alle pauzes, dan heeft dat vanzelf wel gevolgen lijkt me, op een of andere manier.

Ik maak me eigenlijk niet druk om de pauzes van anderen zolang het er niet voor zorgt dat mijn planning in de knel komt.
Vl43inder, dat lijkt me ook dat het daar om gaat, dat je je werk afkrijgt.

Willem, ik ben bang dat je er toch aan zult moeten wennen, dat 'die mensen' ook deel uitmaken van de Nederlandse samenleving. En zolang 'ze' werken is het toch nog niet zo slecht met ze gesteld? 'Ze' hadden ook, zoals 'al die anderen', crimineel kunnen zijn .
quote:sarah2ndlife schreef op 07 oktober 2009 @ 10:18:

[...]

ze willen alleen niet voetballen tegen homo's,

PARIJS - De raison d’être van een Franse voetbalvereniging die is opgericht om principiële homofobie tegen te gaan, is afgelopen zondag maar eens bevestigd. Een team van Créteil Bébel, bestaande uit praktiserende moslims, weigerde te spelen tegen het elftal van Paris Foot Gay.

De openlijke homoseksuele burgemeester van Parijs, Bertrand Delanoë, de Franse voetbalbond en staatssecretaris Rama Yade van Sport hebben verbijsterd gereageerd op het nieuws.

“Het getuigt van een weinig republikeinse houding om vanwege religieuze redenen niet te spelen”, zegt Rama Yade. “Sport zou moeten verbroederen. Ik ben hevig gechoqueerd.”

Zaterdag stuurde de leiding van Créteil Bebel een e-mail aan Paris Foot Gay om de wedstrijd te cancellen. “Helaas, maar gezien de naam van uw ploeg en volgens de principes van ons team, bestaande uit praktiserende moslims, kunnen wij niet tegen u spelen”, zo luidde de tekst.

Gestigmatiseerd

De voorzitter van Paris Foot Gay steekt zijn woede niet onder stoelen of banken: “De moslims beklagen zich terecht dat ze al jarenlang worden gestigmatiseerd vanwege hun geloof en nu doen ze ons hetzelfde aan.”

Het PFG-bestuur heeft de competitieleiding gevraagd de club uit Créteil een straf op te leggen.

De voorzitter van Créteil Bébel, Zahir Beghari, wijst elke beschuldiging van homofobie van de hand. Volgens hem is “de naam” van PFG het probleem en niet het feit dat het team homo’s in zijn gelederen heeft. “Het stoort me niet om tegen homo’s te spelen, maar wel tegen een club die zo’n naam draagt. Wij hebben ons best gedaan neutraal te blijven. Zo hebben we onze club niet ‘islamitisch’ genoemd. Waarom willen anderen zich afficheren als vaandeldrager van een bepaalde ideologie? Het enige wat ik wil is voetballen.”

Jammer dat je hier weer iets algemeen islamitisch maakt en dat op deze thread dropt.

Natuurlijk slaat bovenstaande nergens op wat die voetbalclub doet, maar zie even niet wat het te maken heeft met moslims die willen bidden op het werk.

Mis dus totaal de link, behalve dan dat het om een islamitische voetbalclub gaat en deze discussie over bidden door moslims.
quote:Very Cherry schreef op 07 oktober 2009 @ 10:00:

Alsof moslims niet (ook nog) kolven, internetten, roken, plassen en lullen op het werk. Of laten ze dat? Niet bij mij op het werk. Nog nooit mensen zoveel zien lullen en roken als Moslims

Doen ze dat allemaal?

Eigenlijk zou je dus een keuze menu moeten hebben.

Als je voor het ene kiest, mag je niet meer voor het andere kiezen.

Het gaat ook niet om de discussie : hunnie mogen kolven, roken en internetten en zullie willen dus ook kunnen bidden.

Het gaat, volgens mij, om als er ruimte is voor het een waarom zou er dan geen ruimte kunnen/mogen zijn voor het ander?

Gelukkig dat er werkgevers zijn die verder kijken dan hun neus lang is.
Persoonlijk vind ik de werkplek niet gemaakt om te kolven, roken, bidden en kletsen, maar ja ik forum onder werktijd .
Iedereen op het forum roept dat geloof belijden maar in de huiselijke sfeer hoort te gebeuren.

Behalve als het zielige moslims betreft natuurlijk. Dan moet het op het werk, in de efteling en weet ik al niet waar.

Ik wil niet met de uitwassen van zo iets geconfronteerd worden. Klaar.
Als ik een christelijke collega bij me heb met het eten, die eerst wil bidden, dan hou ik die halve minuut toch gewoon mijn waffel?

Eigenlijk is dat "nog erger" dan biddende moslims die zelf een rustig plekje uitzoeken, want ik moet me daarvoor aanpassen...

Zo'n groot offer is het niet, als je het op je werkdag van die 10 minuten moet hebben qua productiviteit, dan is er iets mis hoor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Nou Willem, welkom in de echte wereld, die gevarieerd is en waar sommige mensen in het openbaar willen bidden, anderen in het openbaar zoenen en weer anderen een kruisje, hoofddoek of keppeltje dragen. Het lijkt me erg vervelend om zo weinig van je medemens te kunnen verdragen, want dan heb je altijd dingen om je aan te ergeren. Sterkte!
Ik rook niet, ik kolf niet, ik bid niet en ik internet niet op mijn werk, maar ik kan zeiken als de beste.
Moest wel lachen om Donkey

Van mij mag iemand ook als wicca naakt om een boom dansen. Als ik er maar geen last van heb. En kijk, dat is 't 'm misschien. Rookkamers (lang niet elk bedrijf heeft die) zijn er dus zodat anderen geen last hebben van de rook. Ik rookte op kantoor drie keer ofzo, 3 minuten, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn op kantoor die een heel pakje tijdens werktijd oproken (en ik rook veel normaal hoor). Maar ok, op zich is het wel: als het werk maar wordt gedaan. De een is sneller dan de ander dus het lijkt me pas vervelend worden als je iemand tig keer ziet roken of bidden en de prestaties al ondermaats zijn.

Sja ik heb niks met bidden en op zich vind ik het beter dat er dan speciale bidruimtes zijn. Het zou me wel een beetje storen (ben niet onverdragelijk maar ik vind het zo'n enorme onzin dat ik mezelf gewoon erger, net als dat ik me erger als ik lees over een creation museum enzo). Bij m'n pa op het werk zijn er ook wat die bidden voor het eten (christenen dus) en nahja, prima, ik zou het enkel erg vinden mocht diegene bidden 'zegen al deze mensen' want daar heb ik geen trek in.

En ik denk dat het voor Allah/God eigenlijk niet zo veel uitmaakt, zo'n standaardriedeltje op gezette tijden.
Digitalis, je bidt ook niet voor God/Allah, die zit echt niet op je gebeden te wachten. Je bidt voor jezelf, zo zien moslims dat. Het is voor hun persoonlijke 'gewin' (het is al laat, weet het even niet beter uit te drukken). Een moslim die dus serieus met zijn/haar religie bezig is, zal het belangrijk vinden op tijd te bidden. Ik kan me voorstellen dat in het openbaar bidden voor niet-moslims misschien vreemd of zelfs onprettig overkomt. Voor een moslim is het echter iets doodgewoons.
quote:willem1959 schreef op 07 oktober 2009 @ 14:56:

Iedereen op het forum roept dat geloof belijden maar in de huiselijke sfeer hoort te gebeuren.

Behalve als het zielige moslims betreft natuurlijk. Dan moet het op het werk, in de efteling en weet ik al niet waar.

Ik wil niet met de uitwassen van zo iets geconfronteerd worden. Klaar.Ik wil jou en je rare helmpje ook liever niet tegenkomen als ik een dagje naar de Efteling ga. Zo hebben we allemaal wat
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
[quote]sasati schreef op 07 oktober 2009 @ 23:11:

Digitalis, je bidt ook niet voor God/Allah, die zit echt niet op je gebeden te wachten. Je bidt voor jezelf, zo zien moslims dat. Het is voor hun persoonlijke 'gewin' (het is al laat, weet het even niet beter uit te drukken). Een moslim die dus serieus met zijn/haar religie bezig is, zal het belangrijk vinden op tijd te bidden. Ik kan me voorstellen dat in het openbaar bidden voor niet-moslims misschien vreemd of zelfs onprettig overkomt. Voor een moslim is het echter iets doodgewoons.[/quote]

maar met alle respect, wij zijn geen moslimland, het is dus niet gewoon.

maar we worden het zo wel.

en dat staat me een beetje tegen.

ik doe ook graag dingen, die voormezelf nodig zijn, maar dat kan ook niet op het werk, maar omdat het een geloof betreft moet het dus maar kunnen.

nou dat vind ik dus raar.

Donna, over de voetballers, moslims willen dat wij respect hebben voor hun geloof, en dat ze dus daarom mogen bidden op het werk, ik kan geen respect voor dat geloof krijgen als ik weer eens zoiets lees en is dus mijn toleratie weer gedaald ook wbt bidden op het werk.

Dus het slaat wel degelijk ergens op.
quote:Donna schreef op 07 oktober 2009 @ 12:37:

[...]

Doen ze dat allemaal?

Eigenlijk zou je dus een keuze menu moeten hebben.

Als je voor het ene kiest, mag je niet meer voor het andere kiezen.

Het gaat ook niet om de discussie : hunnie mogen kolven, roken en internetten en zullie willen dus ook kunnen bidden.

Het gaat, volgens mij, om als er ruimte is voor het een waarom zou er dan geen ruimte kunnen/mogen zijn voor het ander?

Gelukkig dat er werkgevers zijn die verder kijken dan hun neus lang is.misschien krijgen ze er wel een vette subsidie voor die ze grotendeels in hun zak steken en is het helemaal geen naastenliefde.
Gisteren was ik in de Efteling (...) Nou was het gisteren nogal druk ook (gek genoeg)

Ik was er afgelopen dinsdag, dus 1 dag later, en het was heerlijk rustig! Je kon overal zo doorlopen, of blijven zitten voor een 2e ronde. Ideaal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:maar met alle respect, wij zijn geen moslimland, het is dus niet gewoon.

maar we worden het zo wel.

en dat staat me een beetje tegen.

Dat geloof ik dus helemaal niet, dat Nl een moslimland wordt. Er zijn wel steeds meer moslims, maar een moslimland, no way.

En ja, die voetbalclub dat vind ik ook belachelijk. Echt weer helemaal de foute manier om de aandacht op je te vestigen.
anoniem_34528 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 20:02
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
quote:tonkje schreef op 08 oktober 2009 @ 14:08:

Gisteren was ik in de Efteling (...) Nou was het gisteren nogal druk ook (gek genoeg)

Ik was er afgelopen dinsdag, dus 1 dag later, en het was heerlijk rustig! Je kon overal zo doorlopen, of blijven zitten voor een 2e ronde. Ideaal.

Bah, ik ben jaloers..........:smile:

Wij gaan ieder jaar op een maandag in september of begin oktober en het is eigenlijk nooit druk. Ook overal zo doorlopen idd. Maar nu was het echt 30 minuten wachten bij o.a. Droomvlucht.

We denken dat er in Belgie een feestdag was ofzo want er waren enorm veel belgen.
Zo was ik gisteren in de Moskee, nou echt heerlijk rustig. Je kon er een wild paard losla kameel laten schijten.

Dat komt omdat alle Moslims hier zaten
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven