Help me alsjeblieft de kraamtranen door.

07-10-2009 18:40 219 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier lig ik dan, net vanmorgen ontslagen uit het ziekenhuis met mijn kersverse dochter en ik zie het niet meer zitten. Ik kan alleen nog maar huilen.

Omdat ik zwangerschapsvergiftiging heb gehad heb ik de laatste weken alleen maar plat gelegen, afwisselend thuis en in het ziekenhuis. Hierdoor en door mijn helse bevalling van eergisteren is mijn lichamelijke conditie naar het absolute nulpunt gezakt. Toen ik vanmorgen naar huis mocht, voelde ik me de koning te rijk, maar eenmaal thuis besef ik pas hoe ziek, moe en zwak ik ben.

Nu zit ik met een heel teer poppetje van twee dagen oud dat niet aan de borst wil drinken een heel moeizaam wat bijvoeding accepteert, wat mij grote zorgen oplevert. Een peuter die alleen maar huilt en schreeuwt omdat hij weken niets aan zijn moeder heeft gehad en nu hij haar eindelijk terug heeft moet delen met een baby waar hij niet eens naar wil kijken. En een kraamhulp van 23 uit de categorie ik sta erbij en ik kijk ernaar.

Natuurlijk ben ik blij met mijn versgeperste dochter, maar dat gevoel is nu wel even heel ver naar de achtergrond verdwenen. Ik zie even niet meer hoe dit allemaal goed moet komen. Vanaf vrijdag is mijn man godzijdank vrij, maar morgen zal ik het echt nog alleen met de best lieve maar totaal oneveraren en onbeholpen kraamhulp moeten rooien en ik weet niet waar ik het vandaan moet halen.
The time is now
quote:milaatje schreef op 07 oktober 2009 @ 19:19:

Durf je om hulp te vragen?

Dat is wel een hele treffende, daar ben ik inderdaad nogal slecht in en daar loop ik met dit soort dingen enorm tegenaan. Ik voel me zo snel tekort schieten, tegenover mijn peuter, mijn baby, mijn man, zelfs tegenover de kraamhulp
The time is now
Vals. Wat is er niet nuttig aan je verdriet delen met iemand anders?

Waar is manlief trouwens, Banba? Kun je bij hem terecht met kraamtranen?
quote:Brown_Eyes schreef op 07 oktober 2009 @ 19:31:

Wel raar dat je zoveel tijd voor een forum hebt nu.

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.Deze bewaar ik even voor als ik straks niet meer kan huilen of een plotseling gebrek aan schuldgevoel krijg, bedankt.
The time is now

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.

Tuurlijk want je kan tenslotte zo veel als je helemaal kapot in bed ligt en niet slecht kan lopen etc....

Ooit gehoord van het woord empathie?

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.Zeker nog nooit kraamtranen gehad ofzo? Wat moet ze doen dan in plaats van even hier haar hart luchten? De was of stofzuigen ofzoiets? Pfff, als je niets aardigs weet te zeggen , zeg dan niets!

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.

Ik denk dat een oppepper zoeken op het forum nu juist nét is wat Banba nodig heeft.

Verder lees ik maar even over het oordeel in je berichtje heen.
quote:mamzelle schreef op 07 oktober 2009 @ 19:33:

Vals. Wat is er niet nuttig aan je verdriet delen met iemand anders?

Waar is manlief trouwens, Banba? Kun je bij hem terecht met kraamtranen?Manlief zit beneden, ik zit boven in bed. Hij heeft net peuter naar bed gebracht en komt zo de baby brengen voor de voeding. Hij zit er ook helemaal doorheen, heeft ook wekenlang een hoop balletjes hoog moeten houden. Gelukkig is het een lieverd.
The time is now
[quote]Banba schreef op 07 oktober 2009 @ 18:52:

[...]

Ik heb er al wel over gedacht, maar volgens de regels van het kraamzorgbureau moet ik eerst proberen met haar de 'problemen bij het contact' op te lossen.

quote]

Ik werk zelf bij een kraamcentrum (mag niet hopen hetzelfde als waar jij hulp van hebt...

Onze insteek is: Als het niet lekker loopt bellen, zo snel mogelijk.

Er moet niks opgelost worden of besproken worden door jullie met de kraamverzorgenden, dat doen wij.

Bij vraag om een aflos wordt er altijd direct gewisseld.

Dus je hoeft geen uitgebreide reden te noemen, je hoeft je niet te verontschuldigen.

Vragen om een ander omdat zij de situatie niet aan kan is voldoende.\Dus bellen, vanavond nog.

Elk kraamcentrum heeft een 24 uurs lijn (uiteraard voor de bevallingen), waar ook dit soort dingen savonds kunnen worden gemeld, je kunt dan rustig je verhaal doen en normaal gesproken (bij ons dus weet niet hoe het bij andere centra is, maar werken vaak allemaal op dezelfde manier) staat er morgenochtend op de door jullie gevraagde tijd een andere, ervaren kraamverzorgende op de stoep die vanaf dan direct haar best gaat doen om alles op rolletjes te laten lopen, die je helpt met de borstvoeding, die als jij smiddags slaapt een rondje wandeld met je andere kindje of een spelletje doet, die zorgt dat het huis is opgeruimd en dat jij aan je rust komt!!!

bellen hoor!!!!!!!!!!!!!!!

Zou je misschien beter op een nuttigere manier kunnen besteden.Flikker jij nou eens op met je kutopmerkingen.
@Brown_Eyes

Wat een misselijke reactie. Ook last van hormomen soms?

@Banba

Je hebt niets om je schuldig over te voelen, meisje. Je hebt net een wereldprestatie geleverd en daardoor ben je nu fysiek en mentaal uitgeput. Geef jezelf de gelegenheid om daar nu eerst even bovenop te komen, des te sneller kun je er ook weer zijn voor man, kinderen (en desnoods de kraamhulp). Maar nu is het gewoon echt eerst even tijd voor jou!

Wat fijn dat je schoonmoeder morgen kan komen, ik schat dat die wel 40+ is?
Zet hem op hoor! Het komt goed. Allemaal dooddoeners, maar er zijn al heel veel lieve medeforummers die lieve adviezen hebben gegeven....

Gefeliciteerd met je mooie dochter en een dikke knuf!
quote:floor72 schreef op 07 oktober 2009 @ 18:58:

en de buurvrouw kwam tomatensoep brengen terwijl ik zin had in kippensoep.

!

whahaha ik lig echt in een deuk!

Maar serieus! Van harte meid, met je vergeperste dochter. Natúúrlijk ben je blij met haar.

En als (ex)kraamverzorgende druk ik je op het hart; vraag een andere kraamhulp aan! Ik weet zeker dat er in een mum van tijd een meer ervaren, oudere kraamhulp op de stoep staat die de boel in goede banen leidt, én je kan helpen met de borstvoeding.

Om je peuter niet "weg te doen" tijdens de kraamtijd vind ik heel verstandig. Lief aangeboden natuurlijk, maar juist nu moet het gezinnetje bij elkaar blijven en echt waar; het komt goed!

Tot het zover is mag je lekker blijven janken en zul je hier opbeurende berichten krijgen, zoals je ook verdient!

Wat zegt "het boek" ook weer; na dag 5 ben je helemaal happy als kraamvrouw

Dat is al bijna!
@Banba, Ten eerste Van harte gefeliciteerd met jullie tweede wondertje! Kan niet meer zeggen wat er al gezegd is!

Het komt allemaal goed, dat weet jezelf ook wel!

En je zou eind van de maand uitgerekend zijn? Dat speelt ws ook mee, dat de bevalling eerder begonnen is.

Hoop zo voor je dat je een super kraamzorg kan krijgen!!

@Suze, Ook van harte gefeliciteerd!!!
Banba!!!!

Lieve meid, gefeliciteerd!

Wat rot dat je je nu zo vervelend voelt. Laat je maar lekker verzorgen.

Is de bevalling wel goed gegaan verder?

Enne, hoe heet ze? Wil je voor mij nog 1x een uitzondering maken om m hier neer te zetten?
quote:HotCherryPoptart schreef op 07 oktober 2009 @ 19:35:

[...]

Zeker nog nooit kraamtranen gehad ofzo? Wat moet ze doen dan in plaats van even hier haar hart luchten? De was of stofzuigen ofzoiets? Pfff, als je niets aardigs weet te zeggen , zeg dan niets!Ik denk het niet nee. Frigide vermoedelijk.
Er zijn hulptroepen opgetrommeld begrijp ik. Fijn dat je je daar in ieder geval iets rustiger door gaat voelen. En man heeft met zijn strenge blik natuurlijk helemaal gelijk

Lekker boven blijven en dat kraambed gebruiken daar waar het voor bedoeld is!

Fijne avond, hopelijk kom je een beetje tot rust.
quote:Banba schreef op 07 oktober 2009 @ 19:34:

[...]

Deze bewaar ik even voor als ik straks niet meer kan huilen of een plotseling gebrek aan schuldgevoel krijg, bedankt.No thanks.
Fijn dat je hulp hebt morgen Banba.
O wat stom, ik kan natuurlijk ook gewoon even op je hyves kijken.

Mooie naam!

Probeer te genieten!
en ook ik ben retenieuwsgierig wat die geweldige mooie naam is die inmiddels is weggehaald

Brown eyes is niks, die heeft stront in d'r ogen. Gewoon overheen lezen.

quote:Mikske00 schreef op 07 oktober 2009 @ 19:52:

Brown eyes is niks, die heeft stront in d'r ogen. Gewoon overheen lezen.

Wat grappig, dat komt namelijk ook uit haar toetsenbord!

Lieve Banba, gefeliciteerd met je mooie dochter! Fijn voor je dat er morgen hulptroepen komen. Neem de tijd om er weer bovenop te komen.

Hartelijke gefeliciteerd! Je hebt het de afgelopen weken enorm zwaar gehad als ik het zo lees, dan is het niet gek dat dat er nu allemaal even uitkomt! Huil maar lekker en probeer te genieten!
Dank je Justme!

Banba, ik lees net de post van Pearle. Ik denk inderdaad dat het goed is als je vanavond belt. Joh, je vraag is toch helemaal niet gek? In jullie situatie heb je gewoon een lekker ervaren vrouw nodig waaraan je de boel kunt overlaten. Een vrouw die jou vertroeteld, de tent schoon houdt, je oudste de aandacht geeft die hij op dit moment even niet van jou krijgt en je vent de rust geeft die hij ook even nodig heeft.

Niet wachten, gewoon bellen.

xx
Van harte gefeliciteerd!!!

Het is het mooiste wat je kunt krijgen, maar het is ook zo zwaar....

Die hormonen, ik werd er gek van! 's morgens voelde is ik me super en 's avonds was ik een wrak.

Blijf lekker in bed liggen, lekker beetje internetten, boekje lezen en misschien iets lekkers eten (dat helpt bij mij altijd).

Heel veel succes en geluk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven