Gezondheid alle pijlers

Nek en hoofdpijn.

07-10-2009 21:29 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er zo gek van.

Ik word tegenwoordig steeds vaker wakker met pijn aan de linkerkant van mijn nek, die hoofdpijn uitstraalt. Nu ook weer, het is ook dik, en zit helemaal vast.

Het komt echt steeds vaker voor, ik heb mijn kussen al lager gelegd, ik zit niet steeds in dezelfde houding, ik heb geen hele erge stress.

Draag geen al te zware dingen.

Maar als ik naar de huisarts ga word ik doorgestuurd naar de fysio die me een sessie wat massage geeft en dan is het heel even weg en dan komt het weer terug. Terwijl ik toch echt al haar aanwijzingen heb opgevolgd.

Ik ben wel bekend met migraine.

Heeft iemand zo'n gelijk iets gehad? En wat deed je ermee?
Weer naar de huisarts gaan en aangeven dat die fysio-sessies niets opleveren en dat je graag een andere oplossing wilt.
Peas on earth!
Heb ik ook vaak last van. Ik denk dat wel een beetje vermoeidheid of zo. Na een dag of wat is het meestal wel over.

Ik heb wel een goed kussen gekocht. Niet zo'n plofkussen, maar een harde waar mijn nek goed op steunt. Moet zeggen dat dat wel helpt en verder wat massages van vriendlief en of de fysio.
Hoi,

Ik herken het helemaal! Ik heb er al 15 maanden last van.. helaas. Ik heb ook fysio gehad en cesartherapie en doe zelfs aan yoga.. maar niets leek te helpen. Op dit moment ga ik naar de chiropractor die de boel los maakt en met oefeningen moet ik me langszaam aan wat beter voelen. Misschien een idee?
.
Tja, lastig. Wat is een goed matras. De matrassen van de Ikea zijn ook eens als beste uit de test gekomen toch? Ik heb wel een tempurkussen, maar die gebruik ik al niet meer, voor mij vond ik hem toch te hoog. Volgens de chiropractor kan het niet de oorzaak zijn, maar kan het de klachten als je ze eenmaal hebt, wel in stand houden.
Hier nekpijn sinds mijn nieuwe kussen, gelukkig geen hoofdpijn. Misschien kan je fysio je adviseren over een kussen? Geen idee, hoor. Ik ga zelf weer een ander kussen proberen.

Succes!
Ik heb het niet in m'n nek, maar wel heel regelmatig in m'n rug; links, rechts, onderaan, word er gek van. Vanmiddag zei een vriend van me dat ik 's naar een osteopaat moet gaan, die heeft hem ook heel erg geholpen met al zijn rug en nek(!) klachten. Ik weet niet exact wat hij precies doet, maar ik vind het 't proberen waard dus ik heb direct een afspraak gemaakt. Wil er zóóó graag vanaf!

Sterkte met je nekpijn
Wij slepen die kussens altijd mee (weekendje weg enzo). Als ik op gewone plofkussens lig, dan krijg ik standaard klachten.
Ik kon toen via de fysio verschillende kussens proberen, zodat je niet iedere keer een uitgave hoeft te doen. Ik kon rustig testen of het was.
Bedankt

Tja ik heb ook al van alles geprobeerd.

Ben al een aantal keer teruggegaan naar de huisarts.

Heeft me ook spierontspanningzalf gegeven enzo. Ze zegt dat het niet ernstig is, dus fysio en die zalf is het enige wat ze voor me kan doen, en natuurlijk goed slapen eten drinken you know what

Ik ben trouwens nog maar een student. Dus mijn budget voor matrassen en kussens en homeopathische artsen is niet groot.

Die worden niet vergoed toch?

Ik slik wel redelijk wat ibuprofen omdat dat de spanning in mijn nek wat laat zakken.
.
Met ibuprofen moet je wel weer uitkijken. Anders wordt het medicijn-afhankelijke hoofdpijn.
Oké, thanks! En kan je ze dan ook een paar weken op proef krijgen?
Dat had ik ook een tijd. Ik heb wel 4 fysio's versleten tot ik bij een sportfydio terecht kwam. Die heeft me spierversterkende oeffeningen gegeven. Het bleek n.l. dat mijn gewrichten te flexibel zijn waardoor mijn spieren eigenlijk continue overbelast woren. Alle eerdere fysio's hadden daar finaal overheen gekeken.
Bij mij ook. Ik moet soort van onderkinnen maken om de spieren voor in de hals te trainen, zodat die achterin minder belast worden.
Hai,

Ook ik heb regelmatig pijn van last in mijn nek/schouders, deze pijn veroorzaakt uiteindelijk ook spanningshoofdpijn/migraine als ik niet oppas, wat heel vervelend is.

Wat mij helpt is het goed warm houden. Ik heb een hoefijzervormig kersenpittenkussen (kun je kopen bij De Tuinen of een goede drogist/reformwinkel en kosten ongeveer 15 a 20 Euro) dit warm je op in de magnetron en leg je in je nek. Wat ook wel helpt is Spiroflor gel van VSM erop smeren.

Sinds een paar jaar heb ik een speciaal hoofdkussen met nekrol (Silvana Support, niet goedkoop adviesprijs 85 Euro en verkrijgbaar bij een goede slaapspeciaalzaak of via internet) maar ik moet zeggen dat ik het een prettig kussen vind. Het is in het begin even wennen en je moet even zoeken naar de juiste stevigheid van het kussen (het is verkrijgbaar in zes verschillende "hardheden/stevigheden")

Ik heb vorige week ook iets nieuws geprobeerd een soort zelfverwarmend kompres dat je gedurende 12 uur in je nek kan plakken, dit geeft constante warmte. Ik vond dit ook erg prettig in gebruik en op die manier kan ik een spanningshoofdpijn/migraine aanval voorkomen of verkorten.

Voor meer informatie kun je kijken op www.thermacare.nl

Ik wilde jullie mijn tips niet onthouden... Verder wil ik een ieder die last heeft van nek/rug/hoofdpijn of migraine klachten sterkte wensen wat het kan ontzettend vervelend zijn als je hierdoor geplaagd wordt.
quote:Nephtys schreef op 07 oktober 2009 @ 22:12:

Verder wil ik een ieder die last heeft van nek/rug/hoofdpijn of migraine klachten sterkte wensen wat het kan ontzettend vervelend zijn als je hierdoor geplaagd wordt.Thanx... Ik ben zondag, om niks, door mijn rug gegaan en kan al dagen geen kant op; caramba wat kan dat pijn doen..!
Hi Ankh2,

Auw! Dat klinkt ontzettend pijnlijk.... Heb je wel goede pijnstillers? Beterschap ennuh ik hoop dat snel weer op de been bent!
@ ankh2 Dikke knuffel sterkte!

@nephtys Onwijs bedankt voor je tips!

Misschien dat ik dat maar moet doen, die therma vondt ik ook wel een goede alleen ik kan nergens zien waar het te koop is?

En die kersenpitding moet ik misschien ook maar gaan aanschaffen dat ik daar nog niet aan heb gedacht.

Op dit moment doet mijn kop nog steeds ondraagelijk pijn. En ibroprufen werkt ff niet.

Dus dat wordt zo lichten uit en in bed liggen
quote:Nephtys schreef op 07 oktober 2009 @ 22:51:

Hi Ankh2,

Auw! Dat klinkt ontzettend pijnlijk.... Heb je wel goede pijnstillers? Beterschap ennuh ik hoop dat snel weer op de been bent!Dat is 't ook, snik. Moet van de dokter ibuprofen samen met paracetamol slikken, maar echt helpen doet het helaas niet. En diazepam, als spierverslapper. Moet ik 's-avonds voor het slapen innemen, want je wordt er slaperig van, zei men. Tja, ik weer niet dus! Na een uur lag ik nog steeds te wachten tot er iets gebeurde, maar nada! Hopelijk helpt de fysio beter..!
Qua wat je verzekering wel en niet vergoed. Alternatieve artsen zitten alleen het aanvullende pakket. Heb je dat, dan moet je in je voorwaarden kijken.

Wees zuinig met ibuprofen, iemand schreef het al, door te veel pijnstilling kun je ook hoofdpijn krijgen. En realiseer je dat als je spieren stijf zijn dit enorme hoofdpijn kan veroorzaken. Ibuprofen is geen spierverslapper en helpt dus niet echt als de hoofdpijn wordt veroorzaakt door spierspanning.

Sterkte!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
@essiej: De ThermaCare zelfwarmende kompressen (er zijn twee soorten, een voor nek/schouder/pols en een voor rug) heb ik bij Etos gekocht, maar ik heb ze ook bij DA gezien. Het is nog vrij nieuw, dus misschien niet overal verkrijgbaar

Ik heb trouwens ook veel gehad aan de tips uit het boek "Mijn hoofd en ik" van Noortje Russel. Hierin laat zij migrainepatienten (waaronder zij zelf) en verschillende medici aan het woord m.b.t. migraine. Ook hier kun je veel adviezen en bruikbare tips in terugvinden. Ik hoop trouwens dat je weer helemaal opgeknapt bent als je dit leest!

@Ankh2: Ik hoop dat oefeningen/massage van de fysio je helpen... Ik duim voor je!
Ik zou als ik jou was echt even een check up doen bij een chiropractor. Want alle asperines, massages, nieuwe matrassen en kussens in de wereld helpen niet als er een wervel scheef zit, waarop de kans groot is als ik dat zo lees, die moet gewoon weer recht gezet worden, en dan kun je de overige maatregelen nemen zodat het niet weer fout gaat.

Succes
Ik had vergelijkbare klachten en die zijn over sinds ik op een tempur kussen slaap (met een lichte verhoging voor je nek. heb je in meerdere maten).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven