kind alleen met het vliegtuig
donderdag 8 oktober 2009 om 00:21
Nu we toch lekker bezig zijn: ik heb mijn zoon alleen naar de andere kant van de wereld laten vliegen toen hij 7 jaar was. Een vlucht van 9 uur. Hij werd opgehaald door een stewardess en gelijk in het vliegtuig gezet. Op de plaats van bestemming werd hij ook weer afgeleverd bij degenen die hem op kwamen halen (oma en opa in dit geval). Op de terugweg vloog hij 's nachts.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: zou jij je kind op deze manier alleen met het vliegtuig laten gaan?
Gewoon uit nieuwsgierigheid: zou jij je kind op deze manier alleen met het vliegtuig laten gaan?

donderdag 8 oktober 2009 om 00:27
Ik zou bang zijn dat hij zich vreselijk eenzaam zou voelen in het vliegtuig. Misschien vraagt er wel af en toe een stewardess hoe het gaat, maar dat gebeurt echt niet vaker dan twee keer per uur.
Dan heb je als kind nog genoeg tijd om je eenzaam en misschien ook wel bang te voelen.
Ik zou er als kind helemaal naar van geworden zijn.
Dan heb je als kind nog genoeg tijd om je eenzaam en misschien ook wel bang te voelen.
donderdag 8 oktober 2009 om 00:28
Nee!
En dan niet om alles wat eventueel mis kan gaan enzo maar omdat ik zo'n reis best een hele belangrijke gebeurtenis vind voor een kind en er daarom graag bij wil zijn.
Maar als dat niet kan....sjah.
Ben zelf ook vrij makkelijk in dat soort dingen eigenlijk, krijg ook weleens commentaar dat ik de kinderen zoveel alleen laat doen maar soms is het niet anders.
En het hangt ook van het kind af natuurlijk, hoe die is.
En dan niet om alles wat eventueel mis kan gaan enzo maar omdat ik zo'n reis best een hele belangrijke gebeurtenis vind voor een kind en er daarom graag bij wil zijn.
Maar als dat niet kan....sjah.
Ben zelf ook vrij makkelijk in dat soort dingen eigenlijk, krijg ook weleens commentaar dat ik de kinderen zoveel alleen laat doen maar soms is het niet anders.
En het hangt ook van het kind af natuurlijk, hoe die is.
donderdag 8 oktober 2009 om 00:30
quote:delphicat schreef op 08 oktober 2009 @ 00:27:
Ik zou bang zijn dat hij zich vreselijk eenzaam zou voelen in het vliegtuig. Misschien vraagt er wel af en toe een stewardess hoe het gaat, maar dat gebeurt echt niet vaker dan twee keer per uur.
Dat bedoelde ik, daarom zou ik er bij willen zijn.
Maar als je een zeker kind hebt dat wel in is voor avontuur is het een hele belevenis natuurlijk.
Je kan hier geen ja of nee op antwoorden zonder te weten om wat voor kind het gaat en hoe hij/zij zoiets beleeft.
Dat bedoelde ik, daarom zou ik er bij willen zijn.
Maar als je een zeker kind hebt dat wel in is voor avontuur is het een hele belevenis natuurlijk.
Je kan hier geen ja of nee op antwoorden zonder te weten om wat voor kind het gaat en hoe hij/zij zoiets beleeft.
donderdag 8 oktober 2009 om 00:32

donderdag 8 oktober 2009 om 00:33
quote:delphicat schreef op 08 oktober 2009 @ 00:27:
Die argumenten heb ik ook.
Als ouder zorg je ervoor dat ze zich niet - al te erg - vervelen, of je maakt het ze zo gemakkelijk mogelijk door iets te "bouwen" zodat ze nog een beetje kunnen slapen .
Die argumenten heb ik ook.
Als ouder zorg je ervoor dat ze zich niet - al te erg - vervelen, of je maakt het ze zo gemakkelijk mogelijk door iets te "bouwen" zodat ze nog een beetje kunnen slapen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 8 oktober 2009 om 00:39
Nee absoluut niet!
Ik wil daarbij zijn als mijn kind het te spannend vind,zich verveeld,moe wordt wat wil vertellen,een arm om hem heen slaan,samen naar de wolken kijken...echt nee.
Bovendien vertrouw ik mijn kind niet zomaar aan een vreemde toe.
Stel er zijn calamiteiten,stewardess heeft het daardoor druk en mijn kind voelt zich ellendig...pff
Ik wil daarbij zijn als mijn kind het te spannend vind,zich verveeld,moe wordt wat wil vertellen,een arm om hem heen slaan,samen naar de wolken kijken...echt nee.
Bovendien vertrouw ik mijn kind niet zomaar aan een vreemde toe.
Stel er zijn calamiteiten,stewardess heeft het daardoor druk en mijn kind voelt zich ellendig...pff
donderdag 8 oktober 2009 om 00:44
Ik was zelf erg verbaasd dat het zowiezo kon, een kind van 7 alleen laten vliegen. Maar toen ik het er met hem over had, wilde hij zó graag. Hij vond het superstoer en voelde zich heel groot. Hij kreeg een soort van ketting om zijn nek waarop vermeld stond dat hij een "minor traveling alone" was en een rugzakje met speelgoedjes en pakjes drinken. Hij werd op de heenreis naast een ander jongetje gezet dat ook alleen aan het reizen was. Op de terugweg zat hij naast een gezin met kinderen van dezelfde leeftijd. Ik was erg tevreden over de begeleiding, maar het was voor mij toch ook wel behoorlijk stressvol.
donderdag 8 oktober 2009 om 00:48
donderdag 8 oktober 2009 om 00:49
donderdag 8 oktober 2009 om 00:58
Ik wel Iry, ik ben bang wil niet dat ik ze dingen ontneem door mijn eigen bezorgdheid.
Laat ook een jong kind het hele land doorreizen met een bijna onbekende voor de sport.
Ongerust? Ja tuurlijk maar ik weet dat zij het wil en dat het een goede ervaring voor haar is dus laat ik haar gaan en vertrouw op haar (dat ze aangeeft als er iets is) en op de begeleiders de mee zijn.
Naïeff?
Makkelijk?
Slechte moeder?
Shoot me!
Laat ook een jong kind het hele land doorreizen met een bijna onbekende voor de sport.
Ongerust? Ja tuurlijk maar ik weet dat zij het wil en dat het een goede ervaring voor haar is dus laat ik haar gaan en vertrouw op haar (dat ze aangeeft als er iets is) en op de begeleiders de mee zijn.
Naïeff?
Makkelijk?
Slechte moeder?
Shoot me!
donderdag 8 oktober 2009 om 01:03

donderdag 8 oktober 2009 om 01:04
quote:kadushi schreef op 08 oktober 2009 @ 00:44:
Ik was zelf erg verbaasd dat het zowiezo kon, een kind van 7 alleen laten vliegen. Maar toen ik het er met hem over had, wilde hij zó graag. Hij vond het superstoer en voelde zich heel groot. Hij kreeg een soort van ketting om zijn nek waarop vermeld stond dat hij een "minor traveling alone" was en een rugzakje met speelgoedjes en pakjes drinken. Hij werd op de heenreis naast een ander jongetje gezet dat ook alleen aan het reizen was. Op de terugweg zat hij naast een gezin met kinderen van dezelfde leeftijd. Ik was erg tevreden over de begeleiding, maar het was voor mij toch ook wel behoorlijk stressvol.Op deze manier lijkt het me prima.
Ik was zelf erg verbaasd dat het zowiezo kon, een kind van 7 alleen laten vliegen. Maar toen ik het er met hem over had, wilde hij zó graag. Hij vond het superstoer en voelde zich heel groot. Hij kreeg een soort van ketting om zijn nek waarop vermeld stond dat hij een "minor traveling alone" was en een rugzakje met speelgoedjes en pakjes drinken. Hij werd op de heenreis naast een ander jongetje gezet dat ook alleen aan het reizen was. Op de terugweg zat hij naast een gezin met kinderen van dezelfde leeftijd. Ik was erg tevreden over de begeleiding, maar het was voor mij toch ook wel behoorlijk stressvol.Op deze manier lijkt het me prima.
donderdag 8 oktober 2009 om 03:46
Nee, zou ik niet doen. Natuurlijk wordt er goed voor hem gezorgd, maar ik vind vliegen nog zo bijzonder (ook al heb ik heel veel gevlogen) dat ik mijn kind dat niet alleen wil laten doen.
Mijn dochter mag wel op haar 14e naar Lowlands toe met een groep: geen probleem. Misschien ga ik in vermomming wel mee om ook lekker van het festival te genieten.
Mijn dochter mag wel op haar 14e naar Lowlands toe met een groep: geen probleem. Misschien ga ik in vermomming wel mee om ook lekker van het festival te genieten.
donderdag 8 oktober 2009 om 07:03
Het hangt helemaal van het kind af. Ik ben zelf stewardess geweest, en heb heel wat van dit soort kinderen langs zien komen. En in het begin verbaasde ik me echt over de flexibiliteit van die kinderen. Er was alleen 1 geval wat ik echt te jong vond, en dat was een jongetje van 5 dat 's avonds heel laat, (de allerlaatste vlucht) naar zijn grootouders ergens in scandinavie moest. Dat jongetje kwam daar pas om 11.30 aan. Dat kwam het beste uit, want dan hoefden de ouders geen middagje vrij te vragen van hun werk. Maar het jongetje was helemaal uit zijn ritme, was echt aan het huilen van moeheid, en van ongewoonte. Tja, die hebben we toen vlak bij ons gehouden, en getroost. Maar de meeste kinderen vinden het niet zo'n probleem. En als je kind het aankan, dan is het toch geen probleem?
donderdag 8 oktober 2009 om 07:15
hvm,
Hoe was het geregeld als er calamiteiten aan boord waren? Krijg iemand van jullie dan permissie om het alleen reizende kind extra begeleiding te geven?
Dat lijkt me nog het meest belangrijkste.
Wat erg dat die jongen zo uit zijn ritme gehaald word voor een vrije middag.
Hoe was het geregeld als er calamiteiten aan boord waren? Krijg iemand van jullie dan permissie om het alleen reizende kind extra begeleiding te geven?
Dat lijkt me nog het meest belangrijkste.
Wat erg dat die jongen zo uit zijn ritme gehaald word voor een vrije middag.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?