Bezemtopic deel 4

05-10-2009 12:43 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren

Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

Eerste bezemtopic

Het oude topic
Goeiemorgen!

Zie hyves n.a.v. verzoek van Goldie.

Eigenlijk begon de ochtend hier helemaal niet goed. Oudste oende en hij vond het de schuld van Middelste dus hij wilde niet opruimen. Enzovoort etcetera. Het lullige is dat ik net vandaag wel met hem naar de GGD moet terwijl ik eigenlijk hartstikke boos op hem ben.

Vandaag:

In plaats van lopen stofzuigen en zulks

Kind naar GGD

Mezelf bij elkaar rapen om wat telefoontjes voor werk te doen

Indien mogelijk konijnen naar DA voor controle en prikken

Indien oppas met Middelste op pad voor een drumstel.
Oh ik heb nog geen nieuws gezien. Wel gehoord dat er veel wateroverlast was.

Mamz ik ga straks even op de BH kijken.

Leuk. Kunnen we zelf wat doen.

Lekker zeg rdat gedoe op de vroege morgen.
goedemorgen dames,

wens coebergh ook maar beterschap van mij mamz, hoe is het met de knijntjes

jonna welkom terug

MvdK en rainz succes met solliciteren

goldie en pips rustig aan

hier alles rustig een druk bezemlijstje dat wel

- naar de dokter

- naar de tandarts

- een was of zes

- caviakooi verschonen

- slaapkamer opruimen en poetsen

-woonkamer idem

- iets ophalen in de stad
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hello!

Oei.. gisteren werd het opeens veel te gezellig, dus vriend en ik zijn veeeeeeel te lang opgebleven, nog een wijntje, nog even kletsen. Heel gezellig natuurlijk maar oeeehhhh wat was het moeilijk opstaan vanmorgen.

Nu aan de koffie en proberen om mijn werklust weer terug te vinden. Ik laat me natuurlijk niet kisten door die fout van gisteren, toevallig! Heus niet!

(hihi baas komt net binnen, zo goeiemorgen mis-rekenaar, ben je er al weer een beetje overheen?)

Verder vandaag denk ik maar niet zoveel, even naar de huisarts (eindelijk oor uitspuiten dus straks hoor ik alles weer!!) en verder misschien een wasje. Dan vind ik het wel weer genoeg.

Veel succes iedereen met alle lijstjes voor vandaag!
Fus, aardige lijst heb je weer zeg!! Gelukkig staan er ook kleine dingen op

Zoebie, wat balen van je knie. Best heftig lijkt me, doorlopen met zo'n breuk, jij was wel een bikkeltje hoor!

Gaaf trouwens je weblog over de rupsen!

HPL, grappig dat met die rescue cream op gezicht heb ik ook een poosje gedaan. Werkte eerst geweldig maar later kreeg ik er pukkels van..

Mamz, vervelend zo'n begin van de dag.. Hoop dat de rest van de dag soepeler verloopt!!
Mamz, zolang blijf je toch niet boos?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mogguh maisjes!

Dank je Mamz! Mijn sms naar Coe(bergh) is al weg!

Weer slecht geslapen.

Ondanks oordopjes veel last van gesnurk van mijn liefste...

Ik ben al aangekleed en zit klaar om te vertrekken.

Straks ga ik met mijn liefste buurmannetje gezellig kerstbomen uitzoeken!

Nu eerst koffie.

Fijne dag allemaal.

Geniet! (ook denkend aan Jonna met haar Ixje)

Laterrrrr!

Edit: oja, dat 'niks' doen is echt heel moeilijk..

Er draait alweer een was...
Noem een was of 6 maar rustig Its!

Balen van gedoe met oudste Mamz.

Zoebie: zo heeft mijn moeder ooit eens de hele middag met een plank op de stoep gezeten omdat ze op plank met opstaande spijker was gevallen. Reactie oma: IEUW, wacht maar tot je vader thuiskomt. Hoop dat het allemaal een beetje meevalt, maar knieen is vaak geze*k.

Zo vandaag een frisse start, ben er iig lekker op tijd uit, brieven moeten nog wel geprint, Kees heeft gister de juiste drivers op mijn nieuwe laptopje geinstalleerd dus dat zou nu ook (veel makkelijker dan daarvoor) moeten lukken. Vriendinnetje belde of ik straks mee wil shoppen (en dat wil ik) dus voor die tijd moet mijn lijstje af.

Lijstje

Brieven printen + op de post

nieuwe brief (heb nog een advertentie liggen, daarna is het weer afwachten op geschikte functies) schrijven

sporten

Keuken poetsen

Was draaien.
Gold, ga gewoon lekker op de bank zitten of wandel een stuk met de hond (kan hij binnen ook niet verharen ) maar doe nou gewoon lekker niets. En oh ja, wij klussen hier tegenwoordig dubbel

Mamz, weet Oudste dat hij naar de GGdinges moet? Zo ja, kan het dan geen spanning zijn waar hij last van heeft?

Gelfling, als je baas er grapjes over kan maken, dan mag jij het ook achter je laten. Wel van leren, maar niet meer over piekeren, oke?

Ik ga zo ook even sms sturen

Ha, de vaatwasser is leeg en weer halfvol, de wasmachine loopt (oke, nog met oude was die er nog in zat maar toch) en de spullen die onder de bank stonden staan zodanig dat ze daar langere tijd zonder probleem kunnen staan. Lekker is dat, als je al snel veel kunt afstrepen.

Nu maar eens schilderkleren aantrekken en weer lekker aan de slag. Fijn voor de bezorgers, Fus in dr schilderkleren
Fus de dubbelklusserT Spannend hoor!
Veel plezier met shoppen MdK

Its, én de dokter én de tandarts? Gevalletje ik ben vrij dus alles moet op die dag?
Goedemorgen!

Wat wordt hier veel geschreven, ik vind het lastig bij te houden!
Erg he? Verder wil ik dat woord hier nooit meer horen hoor! Bah bah.

Dit is trouwens wel de enige klus op mijn lijstje waar ik niet tegenop zie
Dat is het ook Astarte. Dus kijk wat je bij kunt houden en voel je niet verplicht. Maak lekker je lijstje en werk daar aan. En kun je nog wat blijkletsen, dan is dat leuk
Weet je en de keuken is echt heel smerig en de kastdeurtjes moeten nodig eens met een doekje afgenomen worden.

Biedt mijn vriendin gisteren aan om dat vandaag te komen doen, maar daar kon ik echt niet mee akkoord gaan met een dochter van bijna 18 in huis.

Jammer genoeg ziet die dochter niks uit zichzelf en moet ik haar alles voorkauwen.

En daar ben ik nou juist zo beroerd in...

Ik denk dat ik het vanmiddag maar aan de kleine Troela vraag, die zal het nog leuk vinden om te doen ook!
Fussie: Ik kan er ook wel mee leven als je het niet op je lijstje zet hoor...

@ astarte: ik kan ook nog niet alles en iedereen bijhouden hoor. Ik ga er maar vanuit dat men me dat wel vergeeft, anders kom ik nooit aan alles op mijn lijstje toe.
quote:fussie schreef op 08 oktober 2009 @ 09:41:

Erg he? Verder wil ik dat woord hier nooit meer horen hoor! Bah bah.

Dit is trouwens wel de enige klus op mijn lijstje waar ik niet tegenop zie Fuss
Gelf, dan moet het voor jou ook klaar zijn Werkgevers hakken echt je kop niet af vanwege 1 fout. Als jer eerlijk voor uitkomt, je verantwoordelijkheid neemt én ervan leert is er meestal niks aan de hand

GL, nu al aan de kerstboom? Gaaaaf!
Jeetje wat zijn jullie weer fanatiek. Niet normaal meer.

En dan heb ik nog niet eens een lijst.

Moet gaan werken maar heb nog geen puf.

Ieuw Mevrouw de Kees. Moet er niet aan denken. Ik ben hier eens door een roestige spijker in een plank gestapt die er aan de bovenkant van mijn voet weer uitkwam. En die had niets geraakt. Kreeg ik wel 2 van die rot spuiten voor tegen tetanus.

Ja en bikkeltjes kweekte mijn vader wel. We mochten ons nooit aanstellen. Ik zal het mijn moeder eens vertellen. Die weet dat volgens mij niet eens meer. Ach er gebeurde altijd wel wat in zo'n groot gezin als het onze. Kan me voorstellen dat je dan niet voor ieder wissewasje naar de dokter rende.

Vroeger ging je zowiezo veel minder naar de dokter. Oorpijn.... beetje slaolie erin en het gekke was dat het ook weer vanzelf wegging. Misschien gruwelen de dokters daar nu wel van. Maar ik heb aan die slaolie niets overgehouden hoor.

Zo nu Coebergh even SMSen. Ik hoop niet dat ze het binnenkrijgt als er net een knappe dokter aan haar bed staat.

Nou ja dan zegt ze maar dat het van een aanbidder is.
Haha, Pips, het zijn de kerstbomen die op de groenstroken in de wijk moeten komen staan.

Als we ze nu uit gaan kiezen dan zijn we er op tijd bij en hebben we in december mooie grote!

(Lesje van vorig jaar)
Oew, MdK, wat een naar verhaal van je moeder. Dat waren nog eens andere tijden.

*In de vakantie was het opeens groot alarm: Muis zat vast aan het prikkeldraad. Er waren al heel veel mensen omheen die het niet los durfden te maken (en ik dan ook niet, Muis kan erg overtuigend piepen). Uiteindelijk kwam er een tang aan te pas om het prikkeldraad los te knippen en dan verder te kijken, bleek dat het maar met een pinnetje vast te zitten in plaats van de twee of drie waar iedereen naar aanleiding van zijn gepiep vanuit ging.*

Coebergh mag morgen naar huis maar dat weten jullie vast al uit eerste hand

Ik ben niet meer boos hoor, Pips. Kan ik inderdaad niet lang volhouden. Maar ik ben wel uitgescholden en dat is niet zo fraai en wat moet ik daar nu weer mee. 'Sorry mama' voelt als te weinig en veel te laat, als hij dat al de moeite vindt.

Gesprekken voor werk zijn achter de rug.
Mamz, ik heb natuurlijk geen kids, ik kan alleen maar zeggen hoe mijn ouders daarmee omgingen vroeger

Ik was met recht een kutpuber. Altijd ruzie zoeken thuis en ik kon gemeen zijn, niet normaal. En excuses aanbieden, ho maar.

Later krijg je daar natuurlijk spijt van, dus een goed gesprek met paps en mams. En zij zeiden: je houdt toch van ons? Je hield toen toch ook van ons? Die excuses zijn leuk en fijn hoor, echt. Dat waardeerden ze ook (ook omdat ze heus wel zagen dat ik het als puber gewoon niet kón en het me tijdens dat gesprek ook moeite kostte) ze waren alleen helemaal niet nodig.

Kinderen doen dat. De een wat feller, harder, gemener en openlijker dan de ander. Dat hebben ze geaccepteerd. Natuurlijk kreeg ik op mijn lazer toentertijd (en hoe!!!) maar écht boos of gekwetst? Nee. Niet door hun kleine / jonge kids.

En als ik een keer met een (vaak onhandig) excuus kwam, dan werd dat heel erg gewaardeerd. (Dat was dan meestal een bos bloemen die ik uit andermans tuin had gejat )
Weet je, je kind is is nog maar zo jong en heeft al zoveel spanningen en gedoe. Dat weet je natuurlijk ook wel, duhuh, maar ik probeer me in te leven in zo'n jochie en dan voel in me zo machteloos in zijn plaats. Het gevoel dat niks wat je doet goed genoeg is, heftig hoor voor zo'n ukkie.

(niet om jouw gevoelens te bagatelliseren hoor)

(pppfffff en dit bedoel ik nu met spreekbuis voor een ander zijn)
(mamz klink ik erg aanmatigend? Dat is echt niet mijn bedoeling)
Pips, ik vind het fijn om jouw verhaal te lezen, kan er ook wat mee.

Ik ben zelf zo opgevoed van 'als je iets onbeleefd hebt gedaan heb je het echt zwaar te pakken'. Sorry was niet eens wat waard, en ik kan nu dus ook slecht sorry zeggen want het betekent toch niks. Vraag me dan af of ik een softie ben als ik er niet te zwaar aan til als er zo iets gebeurt.

Maar op zich is het enige belang dat ik hierin heb dat hij het wel uit zijn hoofd laat om grof met mensen om te gaan als 'ie later oud en wijs is. En als dat wel goed kan komen zonder er heel dik bovenop te zitten met eisen, hartstikke fijn. Ik heb het liever leuk met die jong dan zitten mokken over iets waar hij op dat moment ook echt niet anders kon.

'Ik begrijp hoe je je voelt' gaat wel lukken. Alleen dat stukje 'op mijn lazer' weet ik nog niet zo best vorm te geven. Ik kom niet veel verder dan 'ik begrijp best dat je behoorlijk de p in hebt maar ik pik het niet dat je me daarbij gaat uitschelden'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven