***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Hoi meiden, hier ook weer ff een teken van leven van mij. Ik ben al sinds maandag ziek thuis, ben echt hondsberoerd, ik denk dat ik het virus van Yasemin heb overgenomen. Verder waren Zahra & Yasemin ook ziek dus weinig tijd gehad om te forummen.

Swiss, wat naar dat je zo moe bent, hopelijk wordt het snel beter.

chance, voor jou begint het nu ook al op te schieten, zal straks eens op Hyves kijken naar de foto's.
Hee Framboosje is er weer! Gezellig! Wat minder gezellig is dat je nu enorm snotterig bent...Heb je er al lang last van?

Layla, jij ook al ziek! Wat vervelend, helemaal aangezien Zahra en Yasemin ook al ziek zijn!

Chance, ik dacht eigenlijk hetzelfde als Framboos: je wil er natuurlijk mooi bij liggen in het kraambed! (ik heb mijn zusje op pad gestuurd destijds voor wimperverf, zodat ik geen doorgelopen mascara zou hebben. Dit behoeft verder geen uitleg, dunkt me!)

Fijn dat je niet tot het uiterste hoeft door te lopen! Nog maar een paar dagen en de baby is er!

Spannend Swis...

Steijn en Huug zijn weer redelijk in goede doen. Vanochtend ben ik met ze naar de muziekspeeltuin geweest en ik merkte wel dat het een tikje zwaar was voor Hugo, maar hij ligt nu vreselijk te geiten met Steijn in bed. Zo ziek zal hij dus niet zijn!
Hey Chance, fijn dat je nu al weet dat je niet enorm lang overtijd moet gaan

Framboos, leuk dat je nog eens komt buurten

Vandaag ging er een goede vriendin van me weg bij de dagtherapie. Werd er zowaar even stil van, ik ga der erg missen. Maar we hebben afgesproken dat ik einde december (dan ben ik thuis want dan heeft Xander kerstvakantie) afspreken met Xander derbij (zij kan geen kinderen meer krijgen en is gek op kids). Dan ga ik voor het eerst met Xander op de trein springen.

Vandaag heeft een van mijn beste vrienden (degene die me samen met Xander kwam bezoeken toen ik gecolocceerd was) me gebeld voor een babbel, hij was helemaal down en begon zo waar te huilen. Jammer genoeg kon ik niet afspreken, want was gaan poolen met de dagbehandeling. Heb hem ondertussen gemaild dat hij vanavond maar moet langskomen. En vriendlief gaat hem nog eens bellen.

Deze week ook met de psycholoog besproken dat ik ver wil stoppen met de dagbehandeling. Ik ben al vier maanden stabiel en begin zenuwachtig te worden van al die depressieve mensen. Kan me niet meer goed in hen inleven. Het is voor mij ver van mijn bed show. Nu moet ik mijn vrijwilligerswerk uitbreiden en dan gingen ze verder zien. Ga ook volgende week praten met mijn psychiater. Hoe zij het zoal ziet. Wil geen onverstandige beslissingen nemen. Maar vorige keer begon ze al te spreken over nazorg. Dus ze zal ook al door hebben dat ik ver ten einde loop. Normaal was de planning tot 12 februari te blijven. Maar nu plan ik eender een opbouwing van het vrijwilligerswerk terwijl ik in het centrum zit. En nog een verdere uitbouwing tot een halftime begin februari. Voor de overgang dan nog eens een vakantie en dan vanaf 22 februari weer werk gaan zoeken.
Heb de resulaten van mijn bloed gekregen en alles was helemaal goed. Heerlijke geruststelling natuurlijk (die hersen infectie bijwerking vond ik toch wel wat minder), alleen weet ik nog steeds niet waardoor ik zo moe ben. Zal wel een winterdepressie zijn!

Ff snel wat dingen doen, zo ouderavond op de creche.
Oh vergeten te melden, heb het volgende nog voor sinterklaas gekocht

-grote doos play doh klei met uitsteekvormpjes (handig voor als ik tussen kerst en nieuwejaar een week thuis ben) Kunnen we al oefenen voor koekjes uit te steken. Want die wil ik ook gaan bakken.

-een serviesje, Xander laat ons altijd uit zijn stapelbekers 'drinken', dus vonden we dit wel leuk.

Dit allemaal voor maar 20 euro bij Bart Smit

Ga over een tijdje nog een chocoladeletter kopen bij de Hema en dan heeft ie alles
Fijn dat de resulaten goed waren, Swissie!
Swis, fijn dat de resultaten goed zijn! Kan het niet zijn dat je zo moe bent door alles wat is gebeurd?
Wat goed Swiss! Fijn!

Kan Finn morgen een dagje naar de creche? En wanneer is B. weer terug?

Ik denk dat Muis best een punt heeft; het is niet niets wat er allemaal gebeurt. Wellicht ben je daar zo moe van. Zou ik helemaal niet raar vinden hoor. Lekker vroeg naar bed dus!

Beterschap Layla!

Fijn dat je niet tot 42 weken hoeft door te lopen voordat je naar de gynaecoloog kunt Chance. Het is maar twee dagen winst (toch?), maar het scheelt toch. Hopelijk hoeft het niet zover te komen!

Had de kapper nog tijd?

Fijn dat het zo goed gaat Witchke. Blijf je -gezien de diagnose die laatst was gesteld- niet sowieso onder behandeling van een psychiater eigenlijk?

Waarom was die vriend zo down? Ken je hem ook van de behandeling?

Ik ben heel erg blij dat je naar een traphekje wilt kijken. Je moet maar eens googelen op traphekje+zonder boren. Zie bijvoorbeeld hier en ook hier . Ik heb niet uitgebreid gezocht hoor, maar dit kwam zo snel boven.

*mopper-de-mopper* wat zou het heerlijk zijn als vriend een baan had waarbij hij op tijd thuis kon zijn... Ik had verdorie vanavond willen sporten (begint over 10 minuten) en nu liep er weer een afspraak uit en kan ik weer niet weg.

Ik had juist willen gaan om met de bekken-fysio te overleggen. Dat vriendinnetje moest nog met een collega overleggen wat te doen, dus ik weet nog weinig. Vandaag gaat het al iets beter, maar gisteren had ik er zoveel last van dat ik Puk niet meer op de commode kon krijgen. Dat is toch niet goed lijkt me.
Laar, dat lijkt me inderdaad niet goed! Kan je zolang geen tafel/bureau gebruiken als commode? Zet er een stoel voor en Puk kan er zelf op klauteren! (zo deed ik het tenminste met Steijn en Huug tijdens de zwangerschap van Mees. Mees zelf ligt zelden op de commode, aangezien de vloer boven en de bank beneden prima uitkomst bieden!)

Ik voel met je mee wat betreft je vriend! Het is fijn voor A. dat hij zijn werk zo leuk vindt en alles, maar ik word af en toe echt simpel van het feit dat ik elke avond alles in mijn eentje sta te doen! Soms (lees: zeer regelmatig) zou ik willen dat hij van 9 tot 5 werkte...
Ja, we moeten gewoon een kruk of stoel hebben zodat hij het zelf kan doen. Het is ook niet per se het probleem dat hij op de commode moet hoor, want op de grond kan natuurlijk ook. Het is meer de frustratie dat het gewoon soms niet lukt, ondanks dat ik pas 6 maanden zwanger ben.

Ja en jij hebt er nog wel 3! Ik zie namelijk soms best tegen op om straks alleen het spitsuur met 2 kinderen te hebben...

Hoe deed je dat bijvoorbeeld als je Mees in bad wilde doen met Hugo en Steijn?
He Lara, Ik heb zo'n fijn trap opbergkastje (niet zo mooi, wel praktisch) van der Ikea gekocht en die naast de commode gezet. Heerlijk, hoe ik Fleur nooit meer te tillen en ze vindt het zelf geweldig om er zo op te klimmen.

Afgelopen nacht was weer goed! Om 22 uur nog een flesje en toen was ie weer om 7 uur wakker. Super!!!

Swiss: Super dat alles goed was! Lekker uitrusten nu he!
Fijn Drop dat het zo goed gaat. Je zult je wel stukken beter voelen!

Lara, vervelend zeg dat je er zo veel last van hebt. Werkt Puk een beetje mee? Finn wil de laatste tijd continue gedragen worden, ik hoop niet dat Puk dat ook heeft.

Muis, dat zou heel goed kunnen hoor. Of gewoon een combi van de "zenuwen" voor de trial, de toh wel continue vraag of er nog kankercellen in mijn lichaam zitten, "stress" omdat ik weet dat B af en toe dagen in het buitenland is, een jongetje die veel aandacht wil etc. Oh ja, en de herfst, en het verbouwen van het huis (terwijl handwerkers geen seconde tijd hebben).

Combi is denk ik een beetje te veel.

De 3 weken na komende dinsdag (beetje vreemde omschrijving, maar jullie begrijpen wat ik bedoel) zijn belangrijk wat betreft bijwerkingen.

Ouderavond was leuk. Ze hadden eerst allerlei geluiden (huilen / lachen/ zingen etc) van alle kids opgenomen en wij moesten horen wie ons kind was. Even voorstelrondje.

Daarna foto's van kids en laten zien hoe een dag eruit ziet. Lieve foto's van een zoenende Finn gezien!

Later nog een foto-lijstje geknutseld waar naam en geboortedatum opstaan. Wel grappig geworden. Ter afsluiting nog een drankje en hapje, was echt leuk!

Nu ben ik moe, dus lekker even bankhangen.

B was trouwens op tijd voor de ouderavond, dus die is Finn nu lekker aan het klaarmaken voor bed.
Fijn dat het bloed goed was Swiss!! En zo ga je stapje voor stapje de goede kant op!fijn hoor!!

En wat een enorm uitgebreide ouderavond heb jij gehad! Is dit altijd zo? En wordt er dan ook nog iets besproken over de kids? of alleen deze entertainment?

Muisje, fijn dat je bengeltjes al weer aan de beterende hand zijn!

Ik ben niet meer snottie hoor! Mijn weerstand is dit jaar zoveel beter dan de afgelopen jaren! Kennen jullie dat? Ik ben nooit meer lang ziek..En mijn verkoudheidjes zijn ook al een stuk vriendelijker dan vroeger!

Dus na 2 jaar kwakelen, heb ik nu eindelijk weerstand gekregen!!joepie!!

Witch sinterklaas?? mijn god wat vroeg joh!!Maar ja als je een leuke aanbieding ziet kan je het ook inderdaad beter meteen meenemen...verstandig!

Beterschap Layla!!
Hoe heeft Luuk geslapen vannacht?

Goh, Finn wil dus ook al gedragen worden? Voelen die mannen soms aan dat het niet kan ofzo?? Puk wil het het liefst op onmogelijke momenten en moeilijke stukken zoals de trap. Vaak gooi ik er een spelletje "wie het eerste er is" erin. Die werkt meestal wel.

Klinkt als een leuke ouderavond Swiss. Ze hebben bij ons ook wel eens filmpjes gemaakt van een dag op het kdv. Echt leuk om te zien hoe het gaat als je er niet bij bent. Waren het ook leuke andere ouders? En hoe groot is de groep van Finn?

Ik kan me heel goed voorstellen dat de combi wat veel voor je wordt hoor. Er zijn mensen die om een heel stuk minder in de stress raken. Probeer dus echt waar mogelijk je rust te pakken, bijvoorbeeld als Finn slaapt of misschien kan hij eens bij een vriendje/ vriendinnetje spelen. Werk en huishouden kan dan wel even wachten.
Hee, hohoi Framboosje!!
Heej laar jij ook hier! Zwaaizwaai
Swis, ik kan me indenken dat de combinatie van alles een tikje veel voor je wordt! Het is helemaal niet vreemd/gek/raar of wat dan ook!

Hee, dat klinkt als een leuke ouderavond! Misschien een vreemde vraag, maar waren er ouders die het geluid van hun eigen kind niet herkenden? Het lijkt me lastig om uit alle kinderen je eigen kind te halen! (alhoewel ik het gekwaak van Hugo en het gepiep van Steijn volgens mij uit duizend kinderen zou kunnen halen, maar misschien overschat ik het!)

Framboos, wat grappig dat je zegt dat je veel meer weerstand dan vroeger hebt! Ik dacht gisteravond hetzelfde; vroeger pakte ik elke verkoudheid van de jongens mee, maar nu heb ik dat veel minder en heb ik er veel minder last van!

Laar, hoe ik het deed met minibaby Mees en Steijn en Huug in bad? Nou, niet! Ik deed Steijn en Hugo in bad als Mees sliep (zo rond een uurtje of zeven), maar Mees werd wel vaak wakker van twee doorgedraaide peuters. (hrmpf) Mees deed ik in bad als Steijn en Hugo sliepen, wat rond zo'n uurtje of twee 's middags was. Pas vanaf het moment dat Mees zelf in bad kon zitten zijn ze alledrie tegelijk in bad gegaan, maar dat was toen Mees acht maanden was.

(eerlijk gezegd vind ik het badderen nog steeds niet leuk om te doen: het is retehectisch en ik moet Mees goed in de gaten houden, want op een gegeven moment wordt hij moe en gaat hij huilen. Drie kinderen in bad, eventueel haren wassen, afdrogen, schone luiers om en pyjama's aandoen is niet zo leuk in je eentje. Ze gaan dus ook twee, maximaal drie keer per week in bad!)
Wat grappig muis dat jij dat ook dacht!

Toen de kids er nog niet waren waren frambozeman en ik noooooit ziek! Maar juist daarom moesten wij alle virusjes extra hard ondergaan de afgelopen 2jr. Maar nu eindelijk plukken we de vruchten ervan!!(we zijn wel ziekjes soms, maar slechts een dag of 2 en dan is het alweer klaar!)

Waarom heeft niemand mij ooit verteld dat je na het krijgen van een kind minimaal een jaar lang brak en verkouden bent??
Goh, ik dacht dat het door de creche kwam dat ik eerst doorlopend verkouden was, maar blijkbaar heb je dat sowieso met kleine kinderen?

Hmmm, op dat badderen moet ik dan tzt maar wat verzinnen. Puk slaapt maar 1 1/4e a 1 1/2 uur en ik hoop eigenlijk dat de baby dan ook slaapt. Nouja. komt tijd komt raad (ofzo).
Muis, ik vind een jongetje in bad doen al best veel werk. Voordat we zijn haren hebben gewassen zijn we al tijden verder.

Wij zetten Finn nog regelmatig even in de wasbak. Vind hij helemaal schitterend en het gaat veel makkelijker. Alleen haren wassen lukt daar niet, maar dat hoeft ook niet altijd!

Haha, ik moet je eerlijk bekennen dat ik Finn zelf amper herkende. Maar B zat zo hard te schudden dat het niet die van ons was, dat ik dat ook dacht!

Opgenomen stemmen / huiltjes klinken anders, en ik weet niet wat voor een geluid Finn maakte, maar het leek nergens naar. UIteindelijk herkende 2/3e van de ouders hun eigen kind NIET.

Dit was de eerste ouderavond, en het was echt de bedoeling de ouders inzicht te geven in wat de kids doen. Er waren idd wel een aantal leuke ouders bij. Was echt gezellig.

Heb afgelopen nacht heerlijk geslapen. Dat doet een mens goed zeg. Zo boodschappen doen want we krijgen morgen vrienden te brunchen (in het nieuwe huis). Goed nadenken wat we nodig hebben dus. Ook aan borden en bestek enzo.

Pff, Finn is even extreem moeilijk, "nee niet eten", "nee niet trui aan", "nee, niet buiten", "mama helpen", "mama heben (optillen)", pff. En direct daarna weer een mama lief!

Nu eerst een koffie.
Oh jee, Finn doet de Hugo! Huug wil dus ook niets. "Nee, ik hoef niet eten! Nee, ik hoef niet trui aan! Nee, mamma doen! Mamma, mag ik dragen?" (betekent: Mamma, wil je me dragen?) Ik word er af en toe knetter van!

Steijn is trouwens ook geen heilige, want hij wil op de meest onmogelijke momenten gedragen worden! Voorbeeld: ik loop met Steijn, Hugo en Mees op straat. Mees zit in de Bugaboo en we gaan naar de supermarkt. Boodschappen gedaan en alles is leuk en gezellig! Maar dan...ik duw Mees samen met Hugo, ik heb een tas in mijn hand, we gaan oversteken, Steijn geeft me een handje en zegt midden op straat: "Mamma, mag ik dragen?" Nee! Nee! Nee! Ik ga je niet midden op straat met een tas in mijn hand optillen terwijl we aan het oversteken zijn!

Laar, komt tijd, komt raad. Dit is een van de (vreselijke) uitspraken van mijn vader, maar het is in het geval van baby in combinatie met peuter echt zo. De eerste twee maanden (het kunnen er ook drie zijn geweest) met Meesje erbij vond ik echt overleven: verstand op nul en gaan met die banaan! Daarna werd het steeds ietsje makkelijker en vanaf een maand of zeven werd het echt makkelijk. (en leuk!)

Ik ben dol op baby's en vers leven, maar ik vind het een heel stuk leuker worden als het eerste half jaar voorbij is. Het eerste half jaar met Steijn en Hugo vond ik afzien en dat was echt niet anders met Mees. Ik kan denk ik gewoon niet zo heel veel met de weinige interactie die je met een heel kleine baby hebt. (of ik begrijp de gebruiksaanwijzing niet, dat kan ook.)

Joh, het gaat helemaal goedkomen, echt waar! (en anders pak ik de auto en kom gelijk naar je toe!)

Vanavond gaan we Dé Foto van Mees uitzoeken en ik ben benieuwd hoe mijn kleine knaapje op de kiek is gezet!
Fijn dat je zo goed hebt geslapen!

Volgens mij hangt het in de lucht Swiss. Puk was gisteren wel weer gezellig, maar dinsdag was het drama. Zijn vriendje was deze week ook nogal lastig. Is Finn niet naar de creche vandaag?

Ik vond badderen altijd heel druk, maar nu Puk groter is is het wel een rustpuntje; Puk in bad en ik ernaast met de krant of (als ik verstandig ben) met een was die moet worden opgevouwen. Ideaal.
Framboosje, ik moet nog even zeggen dat ik het enorm gezellig vind dat je weer even komt beppen hier!
Zie, het hangt in de lucht!

Muis, volgens mij staan wij precies hetzelfde in het hele "kleine baby-gebeuren". Ik vond de eerste tijd met Puk echt zwaar en eerlijk gezegd ook niet superleuk. Ik heb gewoon vrij weinig met baby's (en dat terwijl ik natuurlijk enorm leuke baby's voortbreng! ). Gelukkig weet ik nu dat dat tijdelijk is (en anders mag je het me nog even voorhouden, haha).

ik ben heel benieuwd naar de foto!
quote:spitsmuisje schreef op 09 oktober 2009 @ 10:32:

Joh, het gaat helemaal goedkomen, echt waar! (en anders pak ik de auto en kom gelijk naar je toe!)

Je bent lief!!

Chance, dit is een prachtige datum om te bevallen "9-10-9". Maarja...dat vind jij waarschijnlijk zelf ook. Hoe voel je je vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven