Mode & Beauty alle pijlers

Welke Foundation?

04-10-2009 12:51 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al van alles geprobeerd. Maar goedkoop of duur, dik of dun alle foundation droogt bij mij op als een masker. Geen gezicht dus. Rimpeltjes worden extra geaccentueerd en dat is echt niet mooi. Nu gebruik ik alleen maar gekleurde dagcreme. Af en toe zou ik echter graag eens een iets dikkere make-up creme willen gebruiken, die wat beter dekt. De drogist heeft me Marbert geadviseerd. Maar nu ik het twee keer heb geprobeerd (er waren helaas geen monstertjes van te verkrijgen) ben ik weer ontevreden... Wie kan me tips geven. Mijn huid is gemengd met wat rimpeltjes en droge plekjes...

groetjes luchtvrouwtje
MAC foundation werkt voor mij super. Als je naar de MAC winkel gaat (of MAC counter in sommige Bijenkorf filialen) kunnen ze in bijna 1 oogopslag zien welke kleur/type je nodig hebt.
Als foundation je rimpeltjes accentueert, gebruik je niet de juiste samenstelling, hij is te "droog".

Probeer eens foundation speciaal voor een droge huid.

O.a. Clinique (superbalanced) en Vichy (aera teint) hebben goede.

En op een droge huid NOOIT poederfoundation gebruiken, het lijkt dan of je krijt op je gezicht hebt.
Minerale make-up poeder kan wel op een droge huid. En je ziet het absoluut niet zitten.
Bobby Brown is echt geweldig, en ik heb er ook al heel wat geprobeerd!
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Waarschijnlijk heb je een wat drogere en vochtarme huid, die absorbeert de foundation als een spons. Kies in ieder geval niet voor een matterende! Dit staat er altijd op. Poeders matteren altijd en ontrekken vocht aan de huid, ook minerale(!), dus die zou ik je daarom niet adviseren.

Neem een hydraterende foundation of een speciaal voor de oudere huid, een liftende zeg maar. Lancome heeft een mooie liftende foundation en verder is een heel goede hydraterende foundation de Sensai Fluid Finish van Kanebo. Dekt ook nog heel mooi. Succes ermee enne voordat je een fles koopt even een proefje vragen, ook om de juiste kleur te bepalen. Ze kunnen altijd wat voor je in een mini plastic bakje doen. Dit scheelt je heel wat euro's, ik heb zelf namelijk ook al weet ik het hoeveel foundation miskopen gedaan door het niet eerst te testen..

Succes!
Poeders matteren niet altijd hoor Curlygurly. Ik heb een hele serie minerale poeders van Bare Escentuals en daar zitten ook heel mooie glanspoeders bij (voor op je jukbeenderen b.v.).

Je hele gezicht in 1 kleur foundation is trouwens nooit mooi.

Het mooist is ook een bronzer erbij te gebruiken. Dat ziet er veel natuurlijker uit.
Ja dat is zo maar in principe is een poeder bedoeld om te matteren, je hebt wel glanspoeders maar die gebruik je eigenlijk na je normale poeder. Ik zou ook aanbevelen om niet alleen een foundation te gebruiken maar altijd een rouge of bronzing powder erbovenop, net wat je mooier vindt. Ik vind zelf een rouge wel mooi, krijg je gezonde blosjes. Een bronzing powder vind ik weer mooi in de zomer als je 's avonds wat hebt, lijk je stuk bruiner!

Meestal gebruik ik dan trouwens ook eerst wat rouge en daar bovenop de bronzing powder over bijna mijn hele gezicht.
Van Essence (Kruidvat) de mousse. Kost bijna niets (dus het proberen waard) en ik vind hem geweldig.
Heeft iemand al eens de nieuwe foundation van Max Factor geprobeerd, de Second Skin foundation? Ben erg benieuwd of dit wat is.
Ik heb wel bij sephora de fluide teinte aangeschaft, is eigenlijk een getinte dagcreme, maar geeft best veel dekking en een hele mooie glow. Is voordeliger dan paula's choice waar ik ook enthousiast over ben.
Ik heb twee weken geleden de Second Skin foundation van Max Factor gekocht en die gebruik ik nu. Ben er erg tevreden over, smeert lekker uit, ziet er natuurlijk uit, en ik vind de kleur (heb golden) ook erg mooi. Had hiervoor de Age Renew van Max Factor, waar ik overigens ook tevreden over was.
Amber, is de kleur golden erg bruin of valt dat mee? Is het een heel dekkende foundation?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven