Waarom zijn vrouwen soms zo gemeen?

08-10-2009 21:59 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zoveel voorbeelden aanhalen waarom vrouwen elkaar dingen niet gunnen, maar dan zouden we in het welles/nietes spelletje komen. Laat ik daarom met voorbeelden komen van het viva forum. Je hebt ergens hieronder een stukje( tips) waar je eigenlijk mag adverteren, een soort van vrijgesteld. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het stukje" een dertigersdip" of "meer zelfvertrouwen, balans en daadkracht" staan er helemaal geen positieve stukjes van forummers in. Ik bedoel zeg dan niets. In het laatste voorbeeld, zegt iemand tegen degene die het topic heeft geopend "hou eens op jij", dan denk ik bij mezelf (hardop) waarom zou degene geen reclame mogen maken van zijn product/dienst. Is toch harstikke leuk?

Kijk een forum vind ik wat anders, dat is puur om te discussieren. Maar zo'n pijler als tips zou je toch juist moeten aanmoedigen.

Of zouden die vrouwen juist jaloers zijn en hopen dat er dan minder mensen gaan reageren ( of mag ik dat juist weer niet denken?)

Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen
Ik begrijp helemaal niks van je stukje.
Oh ik dacht dat ik de enige was Zoey haha
Omdat het hier geen marktplaats/RP/kabelkrant is..
Met de titel kan ik wel wat, en ben ik het wel mee eens.

De rest van je tekst zegt me niets, omdat ik dat niet gevolgd heb. Maar dat vrouwen in-en-in gemeen kunnen zijn... ja... eens. Waarom? Geen idee.
Laat het woord 'gemeen" maar zitten, maak er maar van "vrouwen zijn soms niet zo lief"

Noahtb? Waarom is het hier geen mp, dat stukje is bedoeld voor mensen die mogen adverteren.

Wel grappig, nu ik dit zo open, is er net iemand die haar bericht verkeerd heeft staan, over het een mama magazine. Het hoort dus ook bij tips te staan. Moet je zien hoe heftig/dwingend er word gereageerd.
Lente, ben je buitenlands of dyslectisch? Want je schrijft heel onduidelijk/warrig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Lente, in dat bewuste topic wordt welgeteld één maal gereageerd in de trant van 'oproepjes mogen hier niet!'. Verder zie ik allemaal inhoudelijke reacties op een gestelde vraag. En op die van jou na (stoer is leuk!) vind iedereen de inhoud en propositie van die site maar zo-zo. Jij noemt dat dwingend/heftig, ik noem dat een gevraagd gegeven mening. Niets mis mee wat mij betreft.

Ik zie je algemene punt in dat opzicht ook niet zo, en vind je topictitel ook net even wat te algemeen gesteld.
Ik snap je stukkie wel hoor...je wilt alleen maar zeggen dat er hier genoeg vrouwen/mannen op het forum zitten die heel snel reageren op een topic als het maar even niet volgens de regels is.... zo heb ik het opgevat iig...
Hoezo vind je die reacties op dat andere topic dwingend?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Over je berichtje zelf: ik maak me niet zo druk als iemand per ongeluk op de verkeerde pijler post.

Wat betreft het gemeen zijn van vrouwen: iemand zei eens dat wij net krabben in een krabbenmand zijn. Wij trekken iedereen terug die probeert omhoog te klimmen .
Gelukkig jen jij begrijpt het.

Voor degene die mij niet begrijpen; even kort samengevat

Moet je naar onderen scrollen en dan kijken bij "tips" en dan kijken naar die twee voorbeelden "dertigersdip" en "zelfvertrouwen, daadkracht". Hoe reageert men? En waarom? Het is tocg geen discussietopic? Het zou eerder toch mooi zijn als er positief word gereageerd? Puur reclame, leuk toch voor die mensen?

En over het topic" graag jullie mening. mama is stoer" bedoel ik meer "hap hap, iedereen reageert dat mag hier niet blabla" opzich kan ik dat wel begrijpen want het mag daar ook niet geplaatst worden, maar ook dit is natuurlijk een stukje reclame.

Het is voor mij moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel, maar ik heb het gevoel dat vrouwen elkaar dingen niet gunnen"

Ik heb idd een algemene topic naam genomen, omdat je dit weer kan vertalen naar het dagelijkse leven.
Ja Iris zo is het net! dat is precies wat ik bedoel. Ik kom misschien een beetje warrig over, omdat ik een lange dag heb gehad. Maar dat is echt precies wat ik bedoel.

Ik heb weleens vrouwen geinterviewd en die zeiden ook" het glazen plafond" word ook door ons vrouwen zelf in stand gehouden.
quote:Lente24 schreef op 08 oktober 2009 @ 22:13:

Laat het woord 'gemeen" maar zitten, maak er maar van "vrouwen zijn soms niet zo lief"

Noahtb? Waarom is het hier geen mp, dat stukje is bedoeld voor mensen die mogen adverteren.

Wel grappig, nu ik dit zo open, is er net iemand die haar bericht verkeerd heeft staan, over het een mama magazine. Het hoort dus ook bij tips te staan. Moet je zien hoe heftig/dwingend er word gereageerd.Omdat vrouwen soms niet lekker in hun vel zitten? (net als mannen) Moe zijn? (net als mannen) Pijn hebben? (net als mannen) Ongeduldig zijn? (net als mannen) Zich aangevallen voelen? (net als mannen) Worden lastiggevallen met spam? (net als mannen) Haantje de voorste willen zijn? (net als mannen) Een grapje maken? (net als mannen) Jaloers zijn? (net als mannen) Onzeker zijn? (net als mannen)... etc.
This is an unacceptable timeline
Haha ik ben vast ook heel gemeen maar ik snap NIKS van je schrijfstijl Ik denk dat ik door de reacties van anderen begrijp waar het over gaat, maar als je iets duidelijk wilt maken moet je waarschijnlijk toch echt wat duidelijker zijn.
Tyche, zit wel een klein verschil hoor tussen mannen en vrouwen (ook wetenschappelijk bewezen). Inderdaad die kenmerken die je noemt hebben mannen ook, maar die gaan er weer anders mee om.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik geloof dat ik je stukje wel begrijp, maar het gewoon minder de moeite waard vind dan jij.

Eerlijk gezegd opende ik je topic omdat ik dacht dat je bedrogen was door je vriend en zijn minares zo gemeen vond.

Lente, het kan zijn dat die bewuste topics eerst op een discussiepijler hebben gestaan, dan krijg je dus zulke reacties. De moderator heeft ze misschien naar de juiste pijlers verplaatst (prikbord) maar de reacties staan er dus nog. Denk dat dit het geval is omdat eigenlijk geen kip (lees forummer) zich bekommert om het prikbord.
Bengewoonpetra,hihihihi. Ja die stomme minnares ook.

Jaschenca, dat was trouwens niet het geval.

Maar nu even ontopic, we weten nu wel dat ik onduidelijk ben vandaag. Maar even kort samengevat ' waarom halen vrouwen soms naar elkaar uit" lees stukje over wat Iris hier over vertelde.
Ik vind vrouwen niet gemener dan mannen, maar goed, ik heb sowieso niks met dat hele gedoe van 'alle vrouwen zijn zus' en 'alle mannen zijn zo'.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Jaschenca schreef op 08 oktober 2009 @ 22:39:

Lente, het kan zijn dat die bewuste topics eerst op een discussiepijler hebben gestaan, dan krijg je dus zulke reacties. De moderator heeft ze misschien naar de juiste pijlers verplaatst (prikbord) maar de reacties staan er dus nog. Denk dat dit het geval is omdat eigenlijk geen kip (lees forummer) zich bekommert om het prikbord.

Ik denk dat je de spijker op z'n kop slaat. Topic stond hoogstwaarschijnlijk eerst op een discussiepijler. En die reactie van "Hou eens op jij" is waarschijnlijk omdat de topicstarter al soortgelijke topics in korte tijd achter elkaar geopend had -- en hem/haar al duidelijk te kennen was gegeven dat zoiets op het prikbord hoort.

PS dwingend? Ik vind die openingspost in het topic over "mama's zijn stoer" pas dwingend. Wat een bombarie voor een nieuweling.
Omdat sommige vrouwen echt heel dom doen of dom zijn of dom schrijven of dom over willen komen en zich dan ook zo gedragen. Dan zeggen ze iets en denk ik 'wat ben jij dom' en dan vraag ik het nog eens en dan is het daaropvolgende antwoord nog dommer, dan dan zeg ik het ook 'jezus te paard wat ben jij dom' en daarom ben ik af en toe een secreet.

Ik vind jou ook dom met dit topic. Het is herfst en geen lente, jouw tijd is geweest.
DTEEZ!
Haley, is toch leuk. Die bombarie. is toch leuk voor haar. Laten we wel wezen, iedereen gaat nu naar die site toe om te kijken. Is dat reclame of niet?
quote:Lente24 schreef op 08 oktober 2009 @ 22:33:

Tyche, zit wel een klein verschil hoor tussen mannen en vrouwen (ook wetenschappelijk bewezen). Inderdaad die kenmerken die je noemt hebben mannen ook, maar die gaan er weer anders mee om.

Nou, bij mijn weten is 'niet zo lief zijn' niet een typisch vrouwelijke eigenschap.

Ik weet best dat vrouwen gemeen kunnen zijn, maar gedrag wordt niet alleen bepaald door sekse maar ook door omgeving.

Op zo'n algemene vraag als jij stelt is gewoon geen antwoord mogelijk, en ik houdt niet zo van generalisatie over 'vrouwen' en 'mannen'. Dat is me wat te vaak projectie.
This is an unacceptable timeline

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven