Intens verdrietig

27-06-2009 12:18 1274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ongeveer een uur geleden de relatie met mijn lief verbroken.

Het is beter zo, maar ik ben intens verdrietig.
Lieve vooruit, ik ken je andere topic niet, maar schrijf hier gerust mee. Fijn om elkaar een hart onder de riem te kunnen steken en al het verdriet hier met elkaar te delen.

Je bent van harte welkom!

Raiden, fijn dat het achter de rug is en dat je hebt gezien dat er geen duidelijke 'klik' is tussen die twee. Laat dat kind maar lekker op zoek gaan naar iets van haar eigen leeftijd, toch?

Bloemetje, heftig zeg, om spullen van hem tegen te moeten komen. Terwijl opruimen juist zo therapeutisch verantwoord kan zijn. Wel heel lief dat je het naar hem opstuurt en wederom hou je toch weer de eer aan jezelf? Ik ben trots op je hoor

En ik blijf gerust nog zovaak tegen je zeggen dat je een stoer wijf bent tot je het zelf gaat geloven Tsjakka hahaha

Wat het daten betreft: Je klink er nog niet helemaal klaar voor inderdaad. Kijk je wel een beetje uit met je verwachtingen hierover? Het is niet echt een goede tijd om jezelf nogmaals te laten kwetsen hoor! Zolang je er niks van verwacht en je gewoon bedenkt dat ieder beetje aandacht goed is voor je eigenwaarde kan het geen kwaad... maar hou jezelf een beetje in de gaten meis.
anoniem_2617 wijzigde dit bericht op 08-10-2009 23:10
Reden: Handig, zwarte knopjes op je toetsenbord... grrr
% gewijzigd
Bloemetje, nu gaat het even wat minder met jou maar ik zie wel een stijgende lijn hoor. En het is toch hartstikke netjes dat je die spulletjes hebt teruggestuurd. En wie weet wordt die date zondag toch wel heel gezellig! Een vriend van mij dacht vooraf ook bij een date dat zij niet zo geinteresseerd was (door de telefoon). En nu zijn ze al jaren getrouwd! Dus het kan ook meevallen... :-)

Ikke, jouw situatie is ook moeilijk zeg! Grrrrr, het idee dat je ex nu tijdelijk een ander heeft is echt onuitstaanbaar! Gaat vast niet lang goed met die twee.....

Ik ben nu de hele avond emotioneel geweest. Mijn ex wil per se niet samenwonen en ik heb een hele tijd geprobeerd om me maar bij die teleurstelling neer te leggen. Maar de hele tijd hoorde ik van anderen hoe ze leuk samen een huis gingen kopen, samenwonen, trouwen, kinderen krijgen.....en ik voelde me een beetje op de zijlijn staan.... en dat brak me op. Zoals Christiane al eerder schreef: ik wil in alle opzichten zijn vrouw zijn. En anders niet.

Elke keer weer verdriet, me eenzaam voelen in huis......omdat het niet ONS thuis was......... Soms denk ik was het nou echt allemaal zo erg? Maar ik kan mijn gevoel niet uitzetten, het lukte me gewoon niet.
Hoi Vooruit,

Het gaat je lukken! Probeer niet te denken was het allemaal zo erg. Ik heb meegelezen met je posts en je hebt hier lang over gedacht. Dit is niet een beslissing die zomaar uit de lucht kan vallen. Je kiest nu voor jezelf. Dat is altijd het beste.

Sterkte met het afsluiten van deze relatie!

Knuf, Riedel
aww, vooruit, wat een lastige situatie zeg. Je weet dat het beter is, omdat jullie niet dezelfde toekomst voor ogen hadden, maar toch blijft hij je grote liefde he?

Dikke knuf voor Bloemetje *hug*

Zoals jullie zien ben ik vroeg wakker. Ik moet vandaag een dagje werken, dan hoor ik of ik de baan heb, heel spannend. Maar ik vind wakker worden echt verschrikkelijk. Ik word iedere keer wakker met hem in mijn hoofd. Ik heb het gevoel dat hij een mes in mijn hart en in mijn rug heeft gestoken. Er is iets in mij doodgegaan en daardoor barst ik iedere ochtend weer in tranen uit. Ik had gewoon nooit zoiets van hem verwacht. Dat je twijfels hebt over de toekomst, okay. Maar hij had geen twijfels over de toekomst. Hij heeft nog steeds dezelfde toekomst! Alleen is er een ander meisje die nu met hem mee verhuisd, mijn spullen meekrijgt. Ik hoef hem helemaal niet terug, maar dit gaat mij gewoon zo ver. Ik ben gewoon nog nooit zo gekwetst, gebroken hartjes heb ik wel gehard, maar een relatie na al die jaren zo weg gooien. Iedereen is verbaasd als ik dit vertel: is dit die jongen die mij zo beschermde, die mij altijd vertelde dat we voor altijd waren, die mij hielp, steunde en oprecht van mij hield. En dan komt zijn laatste opmerking weer in mijn hoofd "ik heb wel meer gelogen." was alles een droom? En is dit nu een nachtmerrie??

Ik ga eens lekker wegdromen in de trein, wish me luck!
Roosje heel veel succes op je eerste werkdag. Ben erg jaloers. Ik wil ook een baan!!!Ik heb het vooral in de avond... dat ik mijn ex heel erg mis.

Vooruit ik heb je topics niet gevolgd, maar ga het vandaag zeker even doorlezen. En zoals riedeltje zegt, voor jezelf kiezen is heel belangrijk. Dat heb ik uiteindelijk ook gedaan. Heb ook voor mezelf gekozen om op mezelf te gaan wonen in mijn geboortestad. Terug te gaan en me niet meer ongelukkig te laten zijn.

Ikke, wie weet joh en het is inderdaad ego strelend. Denk dat ik gewoon erheen ga en er niks van verwacht. Wie weet wordt het dan toch wel erg gezellig.

Dat pakketje gaat vandaag op de post. Kreeg nog een sms van hem. Dat hij 2 vogeltjes gekocht had van mijn geld wat hij daarvoor had gekregen. Dat hij er erg blij mee was en bedankt. Dat we elkaar maar een paar maanden met rust moeten laten... Tsja... dat is inderdaad ook maar beter.
Hey meiden,

Ik zit op mijn werk en ga na mijn werk meteen door naar Zeeland, een weekend lang. Ik ga mijn verjaardag samen met die van een vriendin vieren met een groep vrienden. En uit in Renesse (SchouwenDuivelandse mannen, here I come!!) Dus ik heb verder dit weekend geen tijd meer om op jullie te reageren. Ik ben overigens nu nog niet jarig, pas over twee en een halve week.

Hierbij even een egopost, hoop dat jullie het me toestaan en vergeven. Ik heb wel alles meegelezen en ik denk heel veel aan jullie allemaal, ook als ik niet op het forum zit. Ik voel echt een band hier tussen de mensen. Ik voel mee met jullie wanhoop, twijfels, pijn en verdriet. Ik herken alles, de avonddipjes, de ochtendsteken als je wakker wordt. De jaloezie als het om iemand anders gaat met wie ex aanklooit of zelfs nu samen is. Die jouw plekje ingenomen heeft... Ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen, ik reageer snel weer op jullie persoonlijke verhalen. En Vooruit, natuurlijk mag je meeposten. Na het weekend zal ik je andere posts eens doorlezen.

Gisteravond ben ik uit eten geweest met ex. Ik had de opzegbrieven van tevoren al klaar (wilde dat niet achter zijn pc doen, die pc geeft me nachtmerries). We hoefden alleen nog details in te vullen. Vandaag gaan ze aangetekend op de post. Het steekt me, heel erg...

We zijn uit gaan eten en het bleek heel stil te zijn waar ik gereserveerd had. Dat vond ik minder, dan kun je toch niet zo vrij praten. Had ook het idee dat iedereen mee luisterde en/of naar me keek. We hebben in het begin heel goed gepraat en erna ook wel als ik eraan terugdenk, maar erna was het wel heel erg pijnlijk en moeilijk. Ik heb ook echt tegen mijn tranen zitten vechten, die alsnog mijn ogen uitrolden. Maar op zich was het praten op neutraal terrein goed, als ik bij hem thuis was geweest, had ik allang gevlucht (en achteraf weer spijt gehad van het vluchten). In een restaurant doe ik dat niet.

Ex was weer wat rationeler geworden en gaf toe dat we op deze manier en op dit moment niet verder kunnen. Hoewel hij me heel graag weer bij hem had zien intrekken. Ook hem doet het erg veel pijn om het huis op te zeggen, nog veel meer dan dat het mij pijn doet. Hij wilde het graag weer proberen, ik vind dat heel dubbel. Enerzijds is hij het met me eens dat we op deze manier niet verder kunnen, anderzijds wil hij graag samen weer in het huisje wonen. Maar ik heb dat niet door laten gaan.

Ik merk dat ik nog steeds van die jongen hou, ondanks alle pijn die hij me heeft aangedaan. Hij vroeg me dat ook nog. Hoe kan het toch dat je nog van me houdt. Tja, we hebben meer leuke tijden dan minder leuke tijden gehad en ik denk nu vooral aan die leuke tijden. Hij zei ook dat dat wijf echt een rebound was. Dat het eigenlijk een schreeuw om aandacht was omdat hij blijkbaar niet met me kon praten over alles dat hem dwars zat in onze relatie (vanwege mijn terugkerende depressie). En alles wat hem dwars heeft gezeten en eerder niet kon vertellen, dat vertelde hij gisteravond in een keer. Het waren echt stevige klappen in mijn gezicht. Waarom heeft hij dat niet eerder verteld? Waarom heeft hij dan niet gezegd dat we een pauze moesten nemen, of dat we moesten veranderen, of dat we moesten stoppen? Waarom zo pijnlijk met haar? Hij zei dat dat op dat moment het beste voor hem voelde. Dat hij voor zichzelf koos en nu pas ziet dat zijn gedrag enorme consequenties voor mij had. Dat hij me enorm pijn heeft gedaan. En dat spijt hem heel erg.

Ik wil hem nu niet terug. Gisteren werd ik nog maar weer eens bevestigd dat we verschillende visies op het leven en de toekomst hebben. En hij merkte dat ook op. Ik heb hem gezegd dat ik niet verwacht dat we ooit nog samen verder gaan. En dat als we echt de ware voor elkaar zijn, dat vast ooit wel gaat gebeuren (wat een dooddoener/zoethouder he). Ik heb hem gezegd dat ik niet bij hem terugkom, lekker mijn eigen appartementje inricht en bewoon, met een nieuw poezebeestje die onvoorwaardelijk van me zal houden. Thuis heb ik nog een thee bij hem gedronken en barstte ik keihard in huilen uit. Ik liet alles gaan, heb zelfs gehyperventileerd. Hij heeft me al die tijd in zijn armen gehouden en gesust. Ik huilde alle ellende van de afgelopen tijd er nog een keer uit. En wat heeft dat me opgelucht zeg!

Hij weet zeker dat we ooit weer terug bij elkaar komen. Ik verwacht dat we voorlopig nog wat contact houden, maar dat het gaat verwateren. Dat we uiteindelijk gelukkig worden met iemand anders. Ik heb een dag voor mijn verjaardag een speeddate sessie, vindt hij helemaal niet leuk! Een vriendin vroeg me mee, want een andere vriendin die mee zou gaan, die kon niet eens meer. Die was door haar ex ten huwelijk gevraagd en heeft ja gezegd...! Dus ik mag nu in haar plaats mee. Ik ben reuzebenieuwd, lijkt me wel grappig om eens mee te maken. Veertig mannen keer drie minuten... Wow! Haha!

Zo, het is een hele lange post geworden. Ik heb nu gemengde gevoelens. Vooral verdriet en weemoed naar mijn tijd met hem die zo geweldig was en die ik nu begin te koesteren. Ik word overal aan hem herinnerd en dat doet pijn. Maar ik ben ook enorm opgelucht en zo blij dat we gisteravond gepraat hebben.

Sorry voor deze enorm lange egopost. Ik probeer vandaag nog een paar keer op het forum te kijken, om te zien hoe het jullie vergaat. Ik denk aan jullie... Sterkte meiden en ik vind jullie allemaal stoer en sterk (ook al vinden jullie dat zelf waarschijnlijk niet).
Hey meiden,ik zit nu bij mijn ex in het ziekenhuis. Hij is doezelig. Zo schattig! Ik wordt spontaan weer verliefd! Ik blijf verliefd worden op dat jong!.p

Maar ik reageer vanavond op de rest! En zoals minoutje zegt,wat wij hebben op dit topic is erg bijzonder! En vooruit schrijf vooral mee!
Lieverds, ik heb ook jullie berichten gelezen, ik reageer morgen meteen! Ik probeerde mij deze week goed bezig te houden namelijk. Woendag dus meubeltjes gezocht, donderdag wezen shoppen en vandaag dus die werkdag en vanavond komt een vriendinnetje mij helpen met zijn spullen weg te gooien.

Ik denk dat het goed komt met de baan! Mag zelfs soms vanuit huis werken, maandag hoor ik meer. Duimen jullie voor mij? Bloemetje, met jou komt het ook goed! Echt waar! Mag ik vragen wat je doet om je dag door te komen?

Hoewel ik voor afleiding zorg wordt de pijn alleen maar erger. Voel mij zo bedrogen. Dat verhaal van Minoutje komt enigszins bekend voor. Ik moest trouwens best huilen van je verhaal, je bent wel sterk zeg! Vind het knap dat je het zo afsluit. Maar goed, ook mijn ex had mij nooit verteld wat hem dwarszat en pas toen hij het vertelde was het al te laat, toen wilde hij opeens een pauze, terwijl alles zo leuk was (dacht ik).

Een pauze waarin hij NIET uitzocht wat hij wilde, maar simpel uitzocht of ZIJ hem wilde. Errug laf. Vooral omdat ik allang wist dat hij op haar viel, maar hij het presteerde om hierover te liegen. Ik word er zo naar van. Wat heeft hij allemaal gelogen? Hij gaat gewoon verder, vergeet al die herinneringen en ik zie alles steeds donkerder worden.

Het lijkt alsof ik steeds dieper val. Iedere ochtend barst ik in huilen uit, het gaat pas beter rond een uur of 12... En als je om half 6 wakker wordt, is 12 uur nog ver weg. Weet iemand dit: wanneer wordt het beter?

*veegt traantjes weg*
Roosje weet je wat ik doe in de ochtend? uit bed springen... ER kijken. Mail checken, viva forum uiteraard en dan ga ik meestal altijd even boodschapje doen, vacatures zoeken op internet, naar oma, naar moeder , naar vriendin die zwanger is en op het moment staat om te gaan baren . Maar ook veel bellen naar uitzendbureaus. Wat heb je nu voor baan Roosje? teminste wat voor soort branche?

geloof me het komt echt wel goed met je , daar moet je vertrouwen in hebben. Je moet eigenlijk eens frisse lucht insnuiven en bedenken hoe vrij je bent, dat je niet langer leeft met een leugenaar die alles bij elkaar verzint, iemand die je straks tegenkomt en respect voor je heeft en je wel geeft wat je verdiend, je spuletjes een plekje geven en dingen doen waar je ex een hekel aan had. Zoals spulletjes kopen in roze geurkaarsen, en lekker dvd's kijken van gooische vrouwen, en eind oktober komt floor faber die serie op tv met georgina verbaan. Kaarsjes aan en heerlijk zitten janken soms.. Tsja ik moet zeggen, dat lucht mij allemaal best op !! sterkte meiske en de rest ook natuurlijk.
Hey Roosje:

wanneer wordt het beter? Dat voel je vanzelf! En het is voor iedereen anders! Ik weet dat je wil horen huil een week goed uit en dan voel je je weer beter. Maar zo werkt het niet. Jij voelt wanneer je er klaar mee bent, jij voelt wanneer je het los kunt laten, jij voelt wanneer het verdriet voorbij is. En nu denk je dat het nooit meer voorbij gaat, maar het gaat echt wel voorbij. Heb vertrouwen in jezelf dat je sterk genoeg bent om hier doorheen te komen. Wij weten dat je hier sterk genoeg voor bent!

Ik zou willen dat ik een toverwoord of tip had waardoor alles weer beter zou worden, maar die heb ik niet. Je moet de kracht in jezelf vinden en jezelf de tijd geven. En vooralsnog ga de dingen doen die hij nooit wilde doen, ga stiekem eens kijken naar andere jongens, misschien een beetje flirten! Houd een lekker dag met alleen maar zoetsappige films, ga met je vriendinnen een spa in etc. Zoals vandaag als de zon schijnt ga dan naar een lekker plekje, ga even lekker uitwaaien op het strand als het weer meezit. ga bij je ouders logeren. Komt echt helemaal goed!!!!!!! En klets hier gewoon lekker, gooi hier lekker alles eruit. Je hoeft je nergens voor te schamen! En tuurlijk ga ik voor je duimen, voor je baantje! Klinkt positief!!!

Verder ben ik weer terug uit het ziekenuis, mijn ex heeft zijn kruisband afgescheurd, waarschijnlijk einde voetbal! En dat is zijn lust en leven, altijd geweest!!!
He meiden,

Bijlezen lukt me echt niet, maar een kleine update wilde ik jullie niet onthouden., Ik zit momenteel midden in de bossen en bergen van de staat Vermont. Het is hier de tijd van de Indian Summer. Zo mooi, al die gekleurde bladeren. We gaan hier een paar dgen lekker bijkomen en wandeltochten maken. En vooral ook lekker eten.

En het leuke is; na vandaag heb ik nog tweeeneenhalve week

@ Vooruit: welkom - al is de aanleiding niet zo leuk.
Mijn date heeft vandaag afgezegd. Hij is grieperig.Maar ik ben natuurlijk niet gek...hij smst me al dagen amper en merk aan alles dat hij gewoon eigenlijk geen zin heeft.

Denk dat ik wel beetje weet hoe dat komt..

Ik heb het nog teveel over mijn ex en ik vergelijk alle situaties nog met mijn ex. Denk nog veel aan mijn ex. En zeg nou eerlijk...

Het is pas 5 weken geleden, hoe kan ik in hemelsnaam nou over mijn ex heen zijn?Hou alleen mezelf maar voor de gek.

Pas 3 maanden is het uit maar woon pas 5 weken alleen. Die tijd ervoor had ik niet echt het idee dat het uit was en we deden nog dingen samen. Dit heeft tijd nodig, vraag mezelf af, waarom ben ik zo ongeduldig en heb ik het idee dat ik er zo makkelijk snel over heen kom. Geen enkel normaal mens is zo snel over iemand heen waar je nog veel van houdt... Ja misschien een man

Ik kap ermee.. met het hele date gebeuren. Eerst een baan vinden, lekker genieten met vrienden en familie en mijn verhaaltje hier kwijt kunnen aan jullie meiden, want jullie zijn ook al een onderdeel van mijn leven geworden en betekenen veel voor mij. Steun en toeverlaat. Weet niet hoe ik jullie kan bedanken....
Bloemetje, wat jammer dat jouw date heeft afgezegd. Ik begrijp wel waar je mee bezig was hoor; ik ben zelf ook koortsachtig om me heen aan het kijken of ik misschien iemand leuk vind, zodat ik verder kan en niet zo verdrietig hoef te zijn. Maar dat kan natuurlijk helemaal niet he. Ik zal ook moeten accepteren dat ik gewoon rustig het rouwproces in moet, hoe ellendig het ook is.

Wat goed dat je je nu op de andere dingen gaat focussen. Succes bij het vinden van een baan! In welke branche werk je eigenlijk? In ieder geval heb je fijn jouw nieuwe huis, richt je daar maar op want zo te lezen ben je er erg blij mee!

Bij mij is het net andersom: ik heb een baan die prima is, maar ik ben op zoek naar een huis.....

Het is nu zaterdagmorgen en ik voel me zo verdrietig. Ik ben wakker geworden zonder hem. We zouden nu een heel weekend voor ons hebben liggen met leuke plannen......

Roosje ik begrijp jouw ochtendblues goed hoor! Bij mij gaat het ook later op de dag pas beter.

Tja hoe lang duurt dit....geen idee, ik schat het voor mezelf op een jaar (ookal wil ik dat niet weten, dat ik zo'n lange nare tijd tegemoet ga).

Ik moet maar niet denken aan alle leuke dingen die we dit weekend zouden doen, maar aan het gevoel daarna als hij weer in zijn eigen huis zat omdat hij liever alleen wilde zijn dan bij mij...... omdat we geen gezamenlijk thuis hadden en nooit zouden hebben.....
Dikke knuffel voor Bloemetje en Vooruit! Straks reageer ik weer uitgebreid, maar moet eventjes lekker bankzitten vandaag. Heb zoveel gedaan en te weinig geslapen (die nachtmerries en nare gedachten he?)

Weet je wat ik denk dat belangrijk voor ons is? Gelukkig worden met onszelf. Lekker voor jezelf kiezen. Als je weer zo snel gaat daten, terwijl je nog niet echt over je ex bent, dan is het alsof je niet zonder kan. Zonder een relatie, zonder die armen om je heen. Natuurlijk is dat moeilijk, ik wil ook gewoon weer met een warm iemand in bed liggen, maar pas als ik weet: ik kan dit ook allemaal alleen. Moet een aanvulling zijn he? Niet een vervanging van dat lege gevoel.

Edit: Maar daten is wel lekker hoor. Bedoel dit niet als aanval Gewoon dat je gelukkig moet zijn met je zelf, lekker in de vel moet zitten. Toch?

Ik heb net de doos van zolder gehaald. De helft heb ik weggegooid, de andere helft aan mijn beste vriendin mee gegeven. Nu zie ik tenminste bijna geen herinneringen meer. Ik geloof hem gewoon niet meer. Die jaren, daar zal veel meer gelogen en verzonnen zijn, hoeveel zou hij van mij gehouden hebben? Ach, zolang ik maar weet dat ik zonder hem beter af ben. Ik geef hem een jaar, dan is hij weer terug in de oude patroon van negativiteit en ruzie zoeken. Hoop dat zijn nieuwe vriendin dat aan kan.
Lieve dames,

even een knuffel voor jullie allemaal. Heb geen tijd om uitgebreid te reageren, want mijn broertje kan ieder moment op de stoep staan voor een portie afleiding Maar ik wil wel even laten weten dat er aan jullie allemaal gedacht wordt.

Ben vanochtend ontwaakt uit een hele nare surrealistische droom over ex en de stomme francaise. En ik weet niet eens hoe dat mens eruit ziet (misschien maar goed ook) Niet leuk wakker geworden dus en de dag begonnen met een rotgevoel. Dat kennen we helaasallemaal wel vrees ik :(

Bloemetje wat kl*te van je date... maar probeer er niet te rouwig om te zijn. Hoewel het fijn was geweest als afleiding ben jij nog helemaal niet over je ex heen idd. Dat staat het contact met anderen wel in de weg, hoe oneerlijk ook. En daarbij klopte je gevoel dus wel, ook wel mooi, om te ontdekken dat je daar op kunt vertrouwen. Blijkbaar was dit gewoon de zoveelste hork, die wil je niet hoor! Hoop dat je dit weekend een back-up plan kan maken. Zoek vrienden of familie op en ga daar iets leuks mee doen. Sterkte meis.

Op de rest reageer is later op de dag nog even.

In ieder geval hopelijk een fijne dag allemaal
Meiden, ik moet nog reageren vanaf 6 oktober 23.43u! haha. Ik doe het natuurlijk graag. Zoek gewoon je naam op en lees wat je wilt lezen. Ook al telt mijn reactie al niet meer bij je gevoel. Ik bedoel het goed

Bij deze deel 1 ;)

@Laura: ik wil er eigenlijk niet aan denken. Als hij al langer vreemdging, waren die tranen dan wel echt? Ik wil het liefst geloven dat ik gewoon niet bij hem hoorde, hoewel ik het gevoel had dat ik het beste voor hem was, waarschijnlijk heb ik hem verwend en denkt hij dat hij nu alles is hihi.

Ja, lastig van die jongen. Aan de ene kant wil je wel een reactie, omdat je hem wel leuk vind en alles, maar aan de andere kant gaat het meer om het gebaar dat je maakt: ik denk nog wel eventjes aan je op je verjaardag.

@ Raiden: stiekem vind ik je verhalen best leuk. Krijg er een beetje warm gevoel van. Jij bent sowieso een goede vriendin, of het nou een ‘relatie vriendin is of een ‘vriendinnetje’ haha. Lijkt mij soms wel lastig, want hij zegt wel dt je niet hoeft te wachten, maar onbewust doe je het toch he ;)

@ Ikke: wat fijn dat je die vrienden er voor je waren. Lijkt me heel gezellig. Zou ook gewoon graag de kroeg in willen, maar dat komt vanzelf wel weer. Ik kan me best voorstellen dat je kwaad bent, ik weet eerlijk gezegd niet of ik dat wel ben. Voel me meer gekwetst en begin erg aan mezelf te twijfelen. Heb jij dat niet?

Ik probeer ook niet aan ‘die ander’ te denken, maar ben bang dat als ik het opkrop, ik het straks in één keer uitlaat. En nu heb ik tenminste nog tijd (geen baan, geen huis etc) dus dan kan het. Ik wil niet straks instorten als ik weer meer ‘verantwoordelijkheden’ heb.

Wat lastig zeg! Dat hij wel weet wat hij weggooit en ook dat hij dat erg vind, maar dat het toch doet. Hoe zit dat toch? Heb je wel vaker gemerkt dat hij dingen deed om zichzelf pijn te doen? Bijvoorbeeld door jou weg te duwen en weer aan te trekken? Wat netjes dat je nu voor jezelf hebt gezegd: het is klaar nu. Dit nooit meer. Echt knap. En je roept maar als hij weer aan de bel hangt. We komen hem meteen in de kraag grijpen ;)

@ Bloemetje: Ach meisje toch! Heb je ook weer een dip! We zijn volgens mij rond dezelfde tijd ‘echt uitelkaar’ gegaan he? Ik bedoel, jij woonde eerst nog samen, ik heb 2,5 week moeten wachten voor ik een bevestigingsmail kreeg. Volgens mij zijn er veel fases waar we doorheen moeten. Ik hoop voor je dat je snel weer een baan krijgt. Je moet gewoon iets te doen hebben he? Een doel of iets om voor te zorgen.

Ik snap het ook niet. Kijk, een crush, een verliefdheid, kan gebeuren. Dat je er wat mee doet, gaat al wat verder. Maar dat je zo snel alweer in een serieuze relatie stapt? En serieus, ik hoor mensen hier op het forum zeggen: we gingen naar 6 of 8 maanden al samenwonen, ja erg snel. Hij heeft het na 3 week al geregeld. Waarschijnlijk duurt het nog een paar weken, maar toch Hij heeft echt simpelweg het meisje vervangen. Ik wacht op het moment dat zijn verliefdheid afgezwakt is en hij zich verspreekt; “Weet je nog dat we hier waren? Was lachen toen hè?” en dat meisje: “Dat was niet met mij…” Oeps! Voor nu is hij mij vergeten, zeker weten. Ik haat hem niet. Ik wilde dat ik hem haten. Ik voel mezelf schuldig aan dit geheel, was ik niet goed genoeg? Slecht he? Zo aan jezelf twijfelen. Heeft hij weer iets bereikt…
Verder vanaf 7 oktober 18.10 ;)

@ Ikke: waarom het zoveel pijn doet? Omdat je alles geeft voor die ene persoon, die vervolgens je gewoon zo kwetst, vernederd en bedriegt. Iets wat je niet verwacht, je dacht dat je het leuk had. Zoiets? Helaas, liefdesverdiet is zo pijnlijk.

@ Raiden: Wil je nog steeds bij de luchtmacht? Mijn ex had veel contact met mensen daar. Leuk hoor.

Wat een lief verhaal met die vonkjes haha. Dat met dat meisje was dus gewoon eenmalig gebeurd? Wel een naar idee trouwens, maar hij was toch mentaal heel zwak in die periode of heb ik dat verkeerd begrepen? wat fijn dat je avond wel mee viel. Ze is duidelijk veel minder dan jij haha.

@ Laura: Sporten is ook niet mijn hobby, maar wellicht heb ik mijn hoofd wat leger dan. En natuurlijk helpt het wel als ik lekkerder in mijn vel zit. Heb gewoon zin om hem over een jaar ofzo tegen te komen met zijn vriendin en dat ik dan voorbij loop, trots op mijn leven en dat hij mij nakijkt van: he? Was dat mijn ex? Haha. Maar goed, dat is ver gezocht. Haha.

Ik denk zeker dat deze pijn ons sterker maakt. Bovendien weten we allemaal wat we wel en niet meer willen, ja toch?

Had je een feestje? Vertel?

Ja, je bent er nog niet klaar mee, maar dat komt ook doordat je volgens mij niet goed weet wat je er mee aan moet toch?

Voor mijn hyves zijn de laatste uren geteld. Daarna blokkeer ik de site ook nog eens. Weet iemand hoe dat moet in firefox? Ik kan niets vinden. Maar ik wil gewoon niet zijn foto meer zien. Heb nu een paar dagen niet meer gekeken. Wil het wel, maar doe het niet. Doet zoveel pijn. Heeft waarschijnlijk nu een foto met haar… *traan*

@ ikke: wat een narigheid van jou slapeloze nacht. Ik slaap eigenlijk nauwelijks meer. Ik ben heel misselijk en moe en heb overal pijn. Zoiets sloopt je he?

@ Vooruit: wat een naar verhaal. Natuurlijk wel lastig als je toekomstdromen zo verschillend zijn. Maar hij heeft je dus alsnog onverwacht verlaten? Een dikke knuffel van mij!

@ Bloemetje: wat jammer van je date zeg! Maar als je ex nog zo in je hoofd zit en je gaat daten ga je telkens aan hem denken: hem vergelijken of dingen herinneren of misschien wel zeggen: oh leuk restaurantje! Lijkt een beetje op die keer dat ik en mijn ex… Tja, dat willen we allemaal niet horen toch? Wat ontzettend klote dat je hem mist. Hoelang waren jullie ook alweer bij elkaar geweest?

Wat netjes dat je de spulletjes opstuurde.  Je bent duidelijk erg goed, maar niet dom! Je hebt hem gewoon altijd het beste gegeven, maar helaas…

Hoe keek je naar die foto’s? Ik kon vandaag niet naar de foto’s kijken. Ik heb ze verknipt en verscheurd. Jammer, want er stonden nog teksten op van: ik hou van je, ik verlaat je nooit etc. Ik heb de foto’s niet bekeken. Ik kwam er bij toeval een paar tegen en toen vond ik hem lelijk en onwerkelijk. Net alsof die leugens van binnen in opeens naar de oppervlak waren gekomen. Lelijk van binnen = lelijk van buiten. Alhoewel ik nog steeds mijzelf niet met iemand anders zie lopen of überhaupt zie zoenen… Zo anders, ik wil gewoon zijn lichaam, niet een andere vent. Maar goed…
Ik weer! Vanaf 8 oktober 23.08 nu.

@ Ikke: ik vind trouwens dat jij ook erg sterk overkomt! Hoe doe je dat?

@ Bloemetje: het was natuurlijk niet echt een eerste werkdag, maar wel zoiets haha. Werken zou niet helpen om je ex te vergeten, het helpt alleen even om je gedachten op iets anders te zetten he? Dat is wel prettig. Vind je het niet erg dat je hem weer met rust moet laten…? Of heb je zoiets: dit kan wel goed helpen?

@ Minoutje: geniet van je weekendje Zeeland! Heerlijk zeg!

Je egoposts zijn welkom, we leven allemaal zo met je mee! Ik heb je mail trouwens net gezien *beetje laat* bedankt!

*de avonddipjes, de ochtendsteken als je wakker word. De jaloezie als het om iemand anders gaat met wie ex aanklooit of zelfs nu samen is.* Bedankt, het feit dat andere mensen dit ook voelen en er ook mee om kunnen gaan, geeft mij echt hoop.

Allereerst: wat netjes dat jullie nog uiteten zijn gegaan. Dat vind ik echt een soort ‘einde’, volwassen en eindelijk eerlijk. Kan me voorstellen dat een redelijk leeg restaurant wel onprettig is, maar inderdaad wel een neutraal terrein. Onprettig dat je ex het eigenlijk wel weer proberen. Dat is lastig! Dat je weet dat het niet moet, maar wel wil? Dat lijkt me niet verstandig. Goed dat je de boot afhield. Waarom snappen jongens trouwens niet dat je nog gewoon van ze kan houden? Dat dat moet slijten. Jeetje, zij onthouden alleen de slechte dingen of niet? Net alsof jullie 4 jaren niet leuk waren enzo. Je blijft toch niet voor niets zo lang bijelkaar?

Wel goed dat je ex eindelijk eerlijk vertelde wat er aan de hand was. Maar wel lastig, ik bedoel, al die verwijten, klappen in je gezicht. Dat kan toch anders? Wat belet jongens ervan om ‘tijdens’ de relatie te vertellen wat er is, zodat er nog wat gedaan kan worden?

Wat ontzettend fijn dat je je leventje weer op de rails hebt! Heerlijk eigen plekje, en weer een beestje om voor te zorgen. Daar heb ik ook zo’n behoefte aan! Wat goed dat je eindelijk hebt gehuild!

Volgens mij heb je het voor jou nu ook echt afgesloten toch? Of wil je ook nog contact houden?

Wat leuk, een speeddate sessie? vertel? :D haha.

Door haar ex ten huwelijk gevraagd? Dat was dus ook niet echt een ‘ex’,maar meer een ‘open deur;? ;) haha.

Ik heb eerlijk gezegd teveel paniekaanvallen de laatste tijd. Die heb ik twee keer tijdens mijn relatie gehad en nooit ervoor. Die jongen haalt echt het slechtste in mij naar boven.
9 oktober 10.51u

@ Raiden: aaww, wat schattig! Dat stukje van die operatie.. hihi

Ik weet wel dat het helaas niet zo gaat, maar ik snap niet waarom het gevoel slechter wordt. Moet toch gewoon beter worden? Ik kan namelijk geen erger nieuws meer bedenken. Ja, nog twee dingen:

1. Het speelde al maanden

2. Ze is al zwanger

Voor de rest kan het me niet meer schelen. Dank je voor je vertrouwen  Ik doe echt mijn best! Sorry dat ik zo negatief overkom! Ik het dagelijks leven geniet ik ook wel echt. Ik heb het gevoel dat hij een beetje die spark heeft gestolen… Maar wil hem niet die credit geven…

Ik vind het nog steeds moeilijk om naar andere jongens te kijken of aan te denken. Ik doe mijn best, geloof me haha.

Wens je ex heel veel sterkte met dit slechte nieuws (niet dat hij mag weten wie wij zijn of waar we van zijn, maar gewoon zeggen dat iedereen met hem mee leeft. Als hij vraagt: wie is iedereen, zeg je gewoon: vrienden, kennissen, familie. Geen leugens toch? haha)

@ Bloemetje: tja, media-achtig he? Haha Wil het ook niet te gedetailleerd maken eigenlijk...

Je bent wel nuttig in de ochtend! Dat vind ik wel knap. Hopelijk vind je snel een baan!

Ik ben over het algemeen een positief persoon, weet dat ik nu niet zo overkom, maar die negativiteit van mijn ex is op mij af geveegd. Eén van die dingen die hij als ‘breekpunt’ noemde. Hij heeft iemand nodig die hem uit de put haalt. Een supervrolijk meisje. Goed, dat was ik ook, meestal ben ik dat ook, maar als alle energie uit je lijf wordt getrokken, dan wordt je vanzelf down he?

Ik geloof zeker in de toekomst en vind mezelf soms best knap. Ik doe het nu allemaal alleen. Hoezo niet volwassen…

Bedankt voor de tips! Ik zou er zeker wat mee doen.

Over die date: vind het eigenlijk wel laf. Dat hij het niet gewoon zegt :p haha Ik denk dat je gewoon lekker je ding moet doen. Laat hem maar. Er komen vast nog meer leuke jongens. En die zul je dan vanzelf niet meer vergelijken met je ex. Je moet lekker genieten van jezelf, want pas dan kan je weer genieten van anderen. Dan zul je ze ook niet meer vergelijken, maar zul je zin hebben om nieuwe herinneringen met hem te gaan maken. Snap je wat ik bedoel? Volgens mij gaat het ons allebei te langzaam he? Voor mij is het nu bijna 5 week uit.. Ik vergeet de datum nooit meer… *dikke knuffel van mij!*

@ Christina: Oh, heerlijk uitwaaien in amerika! Lijkt me heerlijk vrij en prachtig! Geniet er van.

Kennen jullie dat verhaal over relatieverslaving? Ik richt me nu vooral op het deel dat je alleen bent. Dat je het moeilijk vind om weer alleen te zijn en je daarom snel weer een ander wilt. Alleen ga je dan simpelweg voorbij aan het feit dat je er 1. Niet aan toe bent. 2. Niet eerlijk bent tegenover de nieuwe. 3. Je niet weet of je nu wel een goede aan de haak hebt geslagen of gewoon weer een man die zorgt dat je niet alleen bent… Dat willen we niet he? ;) haha

@ Vooruit: veel sterkte met je rouwproces. Ik ben ook op zoek naar een huis. Veel succes met zoeken! Neem wel de tijd he? Wij zijn allemaal een paar weken of zelfs maanden verder en je ziet: soms gaat het snel, soms erg langzaam. Ik heb nu het gevoel dat ik tegen mezelf praat haha. Echt heel veel sterkte!

Wat een verhalen weer! haha. Veel leesplezier haha.
Roosje,ik vind het echt super dat jij zo lief op iedereen reageert! Ik reageer morgen verder op iedereen! Heb even een kleine dip vanavond. Dus even goed slapen. Dan kan ik fris reageren.ik denk iig aan jullie! Xjes
Roosje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Een andere relatie moet een aanvulling op een toch al gelukkig leven zijn, en geen manier om (tijdelijk) de leegte op te vullen. Maar soms kan het zo verleidelijk zijn......ALLES beter dan dit ellendige gevoel!

Maar ik date ook niet hoor, ik heb wat gemaild met een paar jongens maar ik merk dat het me maar zeer tijdelijk iets doet. Vandaag moet ik er absoluut niet aan denken.

Wat naar dat jij zo aan jezelf twijfelt en paniekaanvallen hebt. Maar ik weet zeker dat het niet aan jou ligt! Op de eerste plaats kom je namelijk over als een zeer lief en betrokken persoon die deze leugens en dit "inruilen" totaal niet verdient. Op de tweede plaats: HIJ doet al deze dingen toch, en hij geeft jou ook nog de schuld van vanalles...dat zegt echt alles over hem en zeker niet over jou. Weet je: ik ben blij dat ik dat nieuwe meisje niet ben want ik wil niks met iemand als jouw ex die jou zo gekwetst heeft. Zo!

Ikke, hoe was het vandaag met je broertje? Is de dag toch wel leuk geweest, ondanks het nare begin? Ik hoop het!

Mijn dag was maar matig. Ik werd zo verdrietig wakker. Wel naar huisjes gekeken op de open huizendag maar ik wil er geen een van hebben. Kan natuurlijk ook heel goed aan de huidige situatie liggen. Daarna ging het wel; ik heb netjes gekookt en de was gedaan enzo. Toen filmpje gekeken (geen romantische). Maar daarna is het weer helemaal mis! Hij heeft niet gebeld (nee, duh, het is toch uit) en daar ben ik zo verdrietig over.....tegen beter weten in......net alsof hij niet om mij rouwt.....

Maar dat doet hij wel, dat weet ik rationeel wel. Ik heb het heel erg nodig om met hem te praten, dat we allebei vertellen hoe ellendig we ons voelen en dat we allebei alsnog naar een oplossing zoeken. Zoiets. Maar er is geen oplossing want hij wil er niet aan werken. En ik heb het al geprobeerd maar het lukte me niet. Waarom wil hij niet voor altijd bij me blijven????

Roosje bedankt voor je lieve reacties op ons hele verhalen dus had wat om bij te lezen haha.

Vooruit.. toen ik op appartementenjacht ging had ik daar ook geen zin in. Heb uiteindelijk het appartement gevonden waar ik het enorm leuk heb. Toen ik koopcontract ging tekenen heb ik hem nog gebeld dat hij het zeker weet dat het zo beter is...??? en hij antwoorde ja dat is veel beter . Heb er geen moment spijt van gehad dat ik dit gekocht heb.
Oh, dus bij jou was het zoeken naar je nieuwe appartement ook niet alleen maar leuk? Ik had me wel voorgesteld dat het zo zou moeten zijn. Het is nogal wat, een huis kopen, en als je dan niet 100% blij bent op dat moment....maar ik zie dat dat dus niks met het appartement zelf te maken heeft. Ik hoop dat ik ook zo'n leuk huis ga vinden. Goh, dat je voor het tekenen van het koopcontract hem nog gebeld hebt of hij het zeker wist.... kan ik me goed voorstellen, het wordt zo definitief he. Maar je hebt in ieder geval iets om blij mee te zijn!

Vandaag heb ik tot 1 uur in bed gelegen.....

Alle vermoeidheid en emoties eisten echt hun tol. Zometeen vertrek ik naar een lieve bezorgde vriend, kan ik me een beetje koesteren aan zijn troost......

Raiden heb jij ook goed geslapen? Tja, kan me voorstellen dat je wel eens een dip hebt. Dit is toch een situatie die jij niet helemaal wil, je moet een hele lange tijd volhouden, en dat kost natuurlijk veel energie. Ik ben bang dat je op deze manier niet echt verder kunt, dus dat het zwaar zal blijven (totdat hij zijn beslissing neemt natuurlijk).
Heee lieve meiden,

Dat is tijdje geleden he

Ik heb zo af en toe wat verhalen meegelezen maar het is zoveel dat ik bij een drukke week nauwelijks aan lezen toe kom.

Ik hoop dat alles goed met jullie gaat? Bloementje heeft een appartementje gevonden? Raiden wil een nieuw stap nemen? Chris zit in Amerika? Roosje is de nieuwe vriendin van je ex zwanger? Lukt het de andere dames om werk te zoeken?

Ik ben nu vooral druk op zoek naar een appartement maar in de omgeving van Nijmegen is dat niet zo eenvoudig of je moet heel veel geld neerleggen en ik verdien redelijk maar niet zoveel, helaas.

Na mijn mislukte poging om een nieuw start te maken kan ik eigenlijk wel zeggen dat het nu heel goed met me gaat. Ik geniet weer (desondanks zie ik erg op tegen de winter..)

Ik heb minder de neiging om hem te controleren, ik denk zelfs steeds minder aan hem en de behoefte hem te smsen of te bellen is er helemaal niet. Voor mij voelt dat als een grote stap vooruit.

Toen ik hoorde dat hij een nieuwe vriendin had voelde ik me heel erg gekwetst, hoe kan dat zo snel? Waarom heeft hij niks tegen mij gezegd? Ik voelde me ingeruild en boos maar nu voel ik me opgelucht want de hoop is weg en ik kan aan mijn leven beginnen, het heeft echt mijn ogen geopend.

Ik ben nu met mezelf bezig en daar heb ik mijn handen vol aan (hihi). Even back to my roots in plaats van meegaan in de mening van een ander. Wie ben ik? Wat wil ik? ect.

Stel he en dan bedoel ik stel (want het zal niet gebeuren maar....) mijn ex-lief laat weten me te missen en graag samen verder te willen dan zal ik even in shock zijn en de neiging om terug te gaan zal groot zijn maar ik weet dat ik NIET meer terug zal gaan. Ik verdien iemand die mij als ene prinsesje behandeld en met minder neem ik geen genoegen meer!!!

Meiden we verdienen het om als een lady's behandeld te worden en niet als gemakkelijk tijd vermaak.

Hebben jullie nog leuke plannen voor deze toch regenachtige zondag?

Veeel liefs
Lieve meiden,

even een teken van leven hier. Heb een vermoeiende dag achter de rug. Ben met vrienden bij een optreden van een goede vriend gaan kijken. Erg leuk, maar ik was niet echt in een goede stemming. Erg moe van alle emoties (en van het uitgaan gisteren) Echt even een off-day dus, kon met moeite mijn tranen bedwingen want bij het optreden had ik even geen zin in een huilhoofd. Ik mis hem, constant. Ik weet dat het minder wordt, maar voor nu is het gewoon even zwaar kl*te allemaal. Aan de ene kant verlang ik er zo naar om hem te zien en vast te houden, maar aan de andere kant ben ik zo boos dat ik niet voor mezelf zou instaan.

Bah lekker dubbel allemaal, en het weer zit ook al niet mee

En dan nu, alleen thuis na een drukke dag, en nu komen de tranen. Wat voelt dat eenzaam he?

Charming, wat leuk om weer wat van je te lezen, en heel fijn om te zien dat je zo goed vooruit gaat! Schrijf vooral zo nu en dan mee, kunnen wij ons allemaal wel aan optrekken denk ik want wij allemaal zullen ons uiteindelijk weer beter gaan voelen, maar een levend bewijs is heel fijn!

Roosje, wat een hoop reacties, lief van je zeg Ik hoop echt van harte dat je snel een hele leuke baan tegenkomt! Gewoon weer een stukje verder met je eigen groei, heel goed voor je eigenwaarde.

Chris: Super dat je zo geniet in de USA, en nog lekker lang ook zeg. Hoop dat je beter weer hebt dan wij hier. Ik doe een zonnedansje voor je ok?

Minoutje, dat zal een heftig avondje zijn geweest voor jou met je ex. Ik vind het wel heel goed dat je zo realistisch blijft. Natuurlijk hou je op een bepaalde manier nog van die man, da's niet meer dan logisch, maar wel heel knap van je dat je wel inziet dat het nu niet handig zou zijn om op dezelfde manier met hem verder te gaan, hoe verleidelijk het ook kan zijn.

Het is niet de makkelijkste weg, maar uiteindelijk wel de beste voor je. You go girl!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven