Bezemtopic deel 4
zondag 11 oktober 2009 om 09:43
Coebergh, het zal best wel tegenvallen. Je hebt niet voor niets 6 weken nodig om bij te komen. En van de narcose krijg je ook steeds een klap mee. Lekker genieten en veel rusten.
Is het nog gelukt met je boeken?
Ik heb hier nog 4 boeken liggen die je wel mag hebben als je ze wilt. Ik hoef ze niet terug hoor.
De vliegeraar van Khaled Hoesseini
De schaduw van mijn moeder van Carol Goodman
Het recht op terugkeer van Leon de Winter
Stranddieven van Joanne Harris
Is het nog gelukt met je boeken?
Ik heb hier nog 4 boeken liggen die je wel mag hebben als je ze wilt. Ik hoef ze niet terug hoor.
De vliegeraar van Khaled Hoesseini
De schaduw van mijn moeder van Carol Goodman
Het recht op terugkeer van Leon de Winter
Stranddieven van Joanne Harris
zondag 11 oktober 2009 om 10:02
Hier moeten de restanten van het feestje van James worden opgeruimd.
Ik was al vroeg naar bed vanwege nog niet helemaal lekker. Toen James naar bed kwam vond hij het nodig mij alvast te waarschuwen voor de troep en te beloven dat hij het vandaag echt zou opruimen. Als een dronken man het al nodig vindt om je te waarschuwen, dan weet je al dat het goed fout is
En dam komt het er toch op neer dat ik meer puinruim dan de bedoeling was.
Vandaag dus:
- wassen drogen opruimen
- strijken
- plee poetsen
- stofzuigen
- kamer dweilen
- balkon stofzuigen
- vuilnis naar buiten
- bed verschonen
- vaatwasser aantal keer laten draaien
Ik was al vroeg naar bed vanwege nog niet helemaal lekker. Toen James naar bed kwam vond hij het nodig mij alvast te waarschuwen voor de troep en te beloven dat hij het vandaag echt zou opruimen. Als een dronken man het al nodig vindt om je te waarschuwen, dan weet je al dat het goed fout is
En dam komt het er toch op neer dat ik meer puinruim dan de bedoeling was.
Vandaag dus:
- wassen drogen opruimen
- strijken
- plee poetsen
- stofzuigen
- kamer dweilen
- balkon stofzuigen
- vuilnis naar buiten
- bed verschonen
- vaatwasser aantal keer laten draaien
zondag 11 oktober 2009 om 10:15
Ja Zoeb,voelde me in het zhuis een hele peer maar dat valt tegen als je thuis komt zeg.Tel daarbij op dat ik vind dat ik best zelf wat in de vaatwasser kan zetten en iets aan het eten kan doen(eigenwijs dus)Maar gister toch wel geschrokken hoor dus ik doe nu helemaal niets!!!
Er liggen nog 4 boeken te wachten dus voorlopig kan ik even voorruit!
Hoe gaat t met rupsen?Hebben ze al een naam enzo?
MissM,doe je wel rustig aan!Laat James lekker zelf zijn zooi opruimen!...zegt eigenwijze ikke:)
Er liggen nog 4 boeken te wachten dus voorlopig kan ik even voorruit!
Hoe gaat t met rupsen?Hebben ze al een naam enzo?
MissM,doe je wel rustig aan!Laat James lekker zelf zijn zooi opruimen!...zegt eigenwijze ikke:)
zondag 11 oktober 2009 om 10:41
Moggû,
Ik ben net wakker en suf nog, komt niet meer goed vandaag ben ik bang.
Zo lekker dan MissM, je laat James toch wel het meeste werk doen hè?!
Irritant eigenlijk, dat het eigenlijk altijd tegenvalt thuis, na zo'n opname in het ziekenhuis.
Rustig aan hè dames!
Mijn lijst voor vandaag,
- Wakker worden met espresso's.
- De was, het zijn er maar een stuk of 4.
- Hardlopen.
- Kast ontruimen, is nu echt hard nodig.
- Laatste overhemden strijken.
- Eten koken, spaghetti.
- Vanavond naar favoschoonzus.
Ik ben net wakker en suf nog, komt niet meer goed vandaag ben ik bang.
Zo lekker dan MissM, je laat James toch wel het meeste werk doen hè?!
Irritant eigenlijk, dat het eigenlijk altijd tegenvalt thuis, na zo'n opname in het ziekenhuis.
Rustig aan hè dames!
Mijn lijst voor vandaag,
- Wakker worden met espresso's.
- De was, het zijn er maar een stuk of 4.
- Hardlopen.
- Kast ontruimen, is nu echt hard nodig.
- Laatste overhemden strijken.
- Eten koken, spaghetti.
- Vanavond naar favoschoonzus.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 11 oktober 2009 om 10:51
quote:HoiPippiLangkous schreef op 11 oktober 2009 @ 09:27:
Ben weer ff teruggegaan en toch nog even geslapen.
Vandaag
Was wegwerken
Mediteren
Naar de sportschool, wandelen op de band en een stukje fietsen
Lezen en niksen
Meditatie was fijn, ging echt goed. Ik heb een paar cd's via Happinez en ABC van meditatie gekocht en daar staan geleide meditaties op.
De ene keer lukt het niet goed, de andere keer kom je er als herboren uit.
Ik doe het vaak ook in bed, dan val ik als een blok in slaap. Wil nu eens proberen om met mini meditaties de dag te beginnen, kijken welke uitwerking dat heeft.
Heb trouwens een antwoord gekregen op de kaart naar zus. Haar vraag 'Ja en wat nu?' en 'Ik kan hier niet zoveel mee'. Heb wel gevoel dat de dialoog open is, dus heb haar terug ge-maild, zal het wel ff op de BH zetten. Vind het weer doodeng want heb me erg blootgegeven.
Gesprek met Zus 3 en / of 4 moet ook nog, ben er maar druk mee.
Of eigenlijk niet, ik doe sinds kort ook andere oefeningen om met dergelijke gevoelens en problemen om te gaan en ze los te laten.
Waardoor de situatie misschien wel blijft bestaan maar ik er beter mee om kan gaan. En dat lijkt te werken.
Ben weer ff teruggegaan en toch nog even geslapen.
Vandaag
Was wegwerken
Mediteren
Naar de sportschool, wandelen op de band en een stukje fietsen
Lezen en niksen
Meditatie was fijn, ging echt goed. Ik heb een paar cd's via Happinez en ABC van meditatie gekocht en daar staan geleide meditaties op.
De ene keer lukt het niet goed, de andere keer kom je er als herboren uit.
Ik doe het vaak ook in bed, dan val ik als een blok in slaap. Wil nu eens proberen om met mini meditaties de dag te beginnen, kijken welke uitwerking dat heeft.
Heb trouwens een antwoord gekregen op de kaart naar zus. Haar vraag 'Ja en wat nu?' en 'Ik kan hier niet zoveel mee'. Heb wel gevoel dat de dialoog open is, dus heb haar terug ge-maild, zal het wel ff op de BH zetten. Vind het weer doodeng want heb me erg blootgegeven.
Gesprek met Zus 3 en / of 4 moet ook nog, ben er maar druk mee.
Of eigenlijk niet, ik doe sinds kort ook andere oefeningen om met dergelijke gevoelens en problemen om te gaan en ze los te laten.
Waardoor de situatie misschien wel blijft bestaan maar ik er beter mee om kan gaan. En dat lijkt te werken.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
zondag 11 oktober 2009 om 10:54
Ik zou het dus echt laten liggen MissM
GL, leuk dat je ff komt zwaaien! Veel plezier weer vandaag! Doe Elizabeth de groetjes
Coebergh, ik weet nog toen mijn moeder zo'n operatie had gehad (lang geleden hoor, ik zat nog op de lagere school) kregen we wekenlang thuishulp want ze mocht niks. Dus echt alle tijd nemen!
GL, leuk dat je ff komt zwaaien! Veel plezier weer vandaag! Doe Elizabeth de groetjes
Coebergh, ik weet nog toen mijn moeder zo'n operatie had gehad (lang geleden hoor, ik zat nog op de lagere school) kregen we wekenlang thuishulp want ze mocht niks. Dus echt alle tijd nemen!
zondag 11 oktober 2009 om 11:01
Thnx Nik. Mijn eerste reactie was ook 'nou dan doe je er toch niks mee', maar dat vond ik ook weer niet eerlijk van mezelf. Dus heb het eerst van me afgezet (ook wel gedwongen, want ze had mijn adres niet en ik kreeg het briefje dus via mijn moeder en die ga ik niet astig vallen met onze shit) En daarna echt een hele tijd over dat mailtje gedaan. (kan het nu niet op de BH zetten want zit op de laptop en heb het via ons gezamenlijke email op de gewone pc verstuurd en daar zit Mr N nu)
En 's avonds in bed weer zo'n los-laat oefening gedaan. En dat werkte ook, want ipv dat het besef 's ochtends meteen weer op me drukte, was het er wel maar niet beklemmend. Snap je? Beetje vaag misschien
En 's avonds in bed weer zo'n los-laat oefening gedaan. En dat werkte ook, want ipv dat het besef 's ochtends meteen weer op me drukte, was het er wel maar niet beklemmend. Snap je? Beetje vaag misschien
zondag 11 oktober 2009 om 11:16
Ja ik snap 't. Er is niets zo vervelend als iets wat maar, op de voorgrond, in je hoofd blijft hangen.
Ik denk ook altijd/vaak, wat heb ik nou aan zo'n antwoord, lekker makkelijk.
Maar Sportman is, meestal, een stuk positiever.
En dan straks lekker sporten, kan je er ook makkelijker over nadenken. Het komt vast goed vandaag.
Ik ga nu lopen, het is nu nog droog. Zo te zien is dat vanmiddag niet meer.
Ik denk ook altijd/vaak, wat heb ik nou aan zo'n antwoord, lekker makkelijk.
Maar Sportman is, meestal, een stuk positiever.
En dan straks lekker sporten, kan je er ook makkelijker over nadenken. Het komt vast goed vandaag.
Ik ga nu lopen, het is nu nog droog. Zo te zien is dat vanmiddag niet meer.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
zondag 11 oktober 2009 om 11:38
Ja Gold zout het er nog maar even lekker in bij ons thuisblijvers
Nee hoor. Geniet. En wat Pips zegt. Doe Elizabeth en Charles de groeten.
Pips goed bezig. Toch fijn dat ze hoe dan ook een reactie heeft gegeven. Ze had ook niets kunnen laten horen. Dus ze heeft het met haar antwoord wel opengegooid.
Ben blij dat je er over nadenkt en antwoord geeft.
Ben weer trots op je.
Liefs Zoeb
Nee hoor. Geniet. En wat Pips zegt. Doe Elizabeth en Charles de groeten.
Pips goed bezig. Toch fijn dat ze hoe dan ook een reactie heeft gegeven. Ze had ook niets kunnen laten horen. Dus ze heeft het met haar antwoord wel opengegooid.
Ben blij dat je er over nadenkt en antwoord geeft.
Ben weer trots op je.
Liefs Zoeb
zondag 11 oktober 2009 om 12:02
Pips,wat goed zeg!!Er is iig ruimte om te praten begrijp ik.
Gold,lekker zo'n engels ontbijt!Ik krijg zometeen een eitje met rosbief.Al kan ik nog niet veel eten.Grappig detail:in ziekenhuis werd me gevraagd hoelang ik nog moest tot bevalling:)
Zoeb,wat was adres van je weblog over rupsjes?Ben wel nieuwsgierig hoe dat verder gaat.
Fussie.gister naar openavond geweest?Middelste hier had geluk!Die mocht met zijn oom mee!
Mamz,kan je nu met je moeder praten over de dingen van vroeger of is het alleen maar gezellig geklets?Kan ik jou misschien blij maken met kleding van middelste?
Daar komt mijn eitje aan!
Gold,lekker zo'n engels ontbijt!Ik krijg zometeen een eitje met rosbief.Al kan ik nog niet veel eten.Grappig detail:in ziekenhuis werd me gevraagd hoelang ik nog moest tot bevalling:)
Zoeb,wat was adres van je weblog over rupsjes?Ben wel nieuwsgierig hoe dat verder gaat.
Fussie.gister naar openavond geweest?Middelste hier had geluk!Die mocht met zijn oom mee!
Mamz,kan je nu met je moeder praten over de dingen van vroeger of is het alleen maar gezellig geklets?Kan ik jou misschien blij maken met kleding van middelste?
Daar komt mijn eitje aan!
zondag 11 oktober 2009 om 12:41
Hi ladies!
Wat ging het hier snel zeg afgelopen week, ik kon het nauwelijks bijhouden! Pippi, ik ga vanmiddag jouw verhaal even bijlezen, klinkt serieus.
Coebergh, fijn dat je er weer bent, hoe gaat het met je? Ik las dat je ook al lekker in joggingbroek rondloopt?
Goldie, het klinkt alsof je geniet! Lekker hoor, veel plezier nog!
Hier wordt het een fijne relaxdag.. Heb eerlijk uitgeslapen, zit nu in mijn pyjama op de bank. Zo even uitgebreid douchen en dan misschien wat foto's ordenen, wat mailtjes versturen, veel koffieleuten en ontspannen. Heb man-trouble dus voel me wat passief, dus ik denk dat ik nu maar eens ga douchen. Daar knap ik altijd van op! (Man-trouble is het trouwens al niet eens meer, het is gewoon man-over nu!
)
Fijne dag allemaal!!
Wat ging het hier snel zeg afgelopen week, ik kon het nauwelijks bijhouden! Pippi, ik ga vanmiddag jouw verhaal even bijlezen, klinkt serieus.
Coebergh, fijn dat je er weer bent, hoe gaat het met je? Ik las dat je ook al lekker in joggingbroek rondloopt?
Goldie, het klinkt alsof je geniet! Lekker hoor, veel plezier nog!
Hier wordt het een fijne relaxdag.. Heb eerlijk uitgeslapen, zit nu in mijn pyjama op de bank. Zo even uitgebreid douchen en dan misschien wat foto's ordenen, wat mailtjes versturen, veel koffieleuten en ontspannen. Heb man-trouble dus voel me wat passief, dus ik denk dat ik nu maar eens ga douchen. Daar knap ik altijd van op! (Man-trouble is het trouwens al niet eens meer, het is gewoon man-over nu!
Fijne dag allemaal!!
zondag 11 oktober 2009 om 13:18
Goeiemorgen
Wij hebben sinds vanochtend een drumstel in huis. Lang leve de innige relatie met de buren..
Hizzel, ik dacht dat jij eindeloos en gelukkig getrouwd was. Zal wel wat verhalen door elkaar halen of zo.
Coebergh, lastig he, helemaal niks doen.
(Kleding is welkom, met moeders over vroeger praten is hartstikke lastig en doe ik dus bij voorkeur niet.. ik zie wel wat ze antwoordt tijdens het onderzoek).
Pips, goed dat het jou lukt om oefeningen te doen en vol te houden.
Gedaan:
Afwas
Was in machine
Was opvouwen
Konijnenkooi
Nog doen:
Kinderen bij hun papa afleveren.
Wij hebben sinds vanochtend een drumstel in huis. Lang leve de innige relatie met de buren..
Hizzel, ik dacht dat jij eindeloos en gelukkig getrouwd was. Zal wel wat verhalen door elkaar halen of zo.
Coebergh, lastig he, helemaal niks doen.
(Kleding is welkom, met moeders over vroeger praten is hartstikke lastig en doe ik dus bij voorkeur niet.. ik zie wel wat ze antwoordt tijdens het onderzoek).
Pips, goed dat het jou lukt om oefeningen te doen en vol te houden.
Gedaan:
Afwas
Was in machine
Was opvouwen
Konijnenkooi
Nog doen:
Kinderen bij hun papa afleveren.
zondag 11 oktober 2009 om 13:28
zondag 11 oktober 2009 om 14:16
Hahahahaha Mamz, ik scrolde naar beneden en las 'konijn in de was doen'
Bejaardengym gedaan vandaag, wat een domper is dat zeg. Zie je al die apparaten waar je normaal lekker mee aan de slag gaat en nu alleen heel voorzichtig een half uurtje cardio.
Maar goed, ik zie het maar als de eerste week van een nieuw trainingsschema Ik ga Meds' advies eens opvolgen, opbouwen en dan rust. In mijn geval:
1e week 2 keer cardio,
2e week ook + 1 keer fitness,
derde week 2 keer cardio, 2 keer fitness,
zo opbouwen tot 2 keer 3, dan een week rust en dan weer opnieuw met 2 keer cardio.
Nu in bad, straks teruglezen en reageren
Bejaardengym gedaan vandaag, wat een domper is dat zeg. Zie je al die apparaten waar je normaal lekker mee aan de slag gaat en nu alleen heel voorzichtig een half uurtje cardio.
Maar goed, ik zie het maar als de eerste week van een nieuw trainingsschema Ik ga Meds' advies eens opvolgen, opbouwen en dan rust. In mijn geval:
1e week 2 keer cardio,
2e week ook + 1 keer fitness,
derde week 2 keer cardio, 2 keer fitness,
zo opbouwen tot 2 keer 3, dan een week rust en dan weer opnieuw met 2 keer cardio.
Nu in bad, straks teruglezen en reageren
zondag 11 oktober 2009 om 14:21
Een drumstel is ook goed voor de verbroedering Miss M. Niet alleen leuk voor de buren. Mijn broer had er vroeger een op zolder staan en hij hoorde natuurlijk al van veraf dat er iemand op dat ding aan het rammen was. Verboden natuurlijk.
En omdat je zo verdiept was in het drummen en door de herrie niet hoorde wie er de zoldertrap op kwam, Verraste hij me altijd.
Met als gevolg ruzie. Door dat drumstel heb ik dus een gebroken knieschijf over gehouden. En mijn paps zei: "Niet aanstellen eigen schuld dikke bult".
En omdat je zo verdiept was in het drummen en door de herrie niet hoorde wie er de zoldertrap op kwam, Verraste hij me altijd.
Met als gevolg ruzie. Door dat drumstel heb ik dus een gebroken knieschijf over gehouden. En mijn paps zei: "Niet aanstellen eigen schuld dikke bult".
zondag 11 oktober 2009 om 14:43
Hallo, daar ben ik weer eens! Drukke dagen gehad, best gezellig, maar jullie wel zwaar verwaarloosd, shame on me
Ga nu even een poging doen om een beetje te reageren.
Coebergh, wat een pech dat je er nu ook nog een blaasontsteking bij hebt. Lijkt me dat je je behoorlijk belabbert moet voelen. Laat inderdaad maar heel goed voor je zorgen, dat heb je nodig!
Livre, wat een heftig verhaal over die insluiper.. wat zal je geschrokken zijn. En ook nog een hersenschudding.. pffft...
Hoop dat je snel een beetje opknapt!
HPL, ook al zijn het misschien allemaal dingen die al veel langer spelen, ik blijf het heel knap vinden dat je er zo mee bezig bent om dingen aan te pakken. Ik heb zelf vaak neiging tot 'struisvogelen' dus dat is iets wat ik anderen altijd heel erg bewonder. Toevallig, dus!
Hoop dat het met je rug ondertussen weer beter gaat en dat je niet heel verkouden bent geworden.
PODE, welkom! Grappig jouw lijstjes waar echt alles op staat, die neiging had ik ook altijd maar ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van. Er stond nog net niet op dat ik ook af en toe moest ademen
Jonna, je bent een kanjer!!!!!!!! Want natuurlijk is het niet makkelijk maar je bent toch maar mooi weer gestopt. En als je daardoor even uit je doen bent of gewoon lekker strontchagrijnig.. nou dat is dat zo maar.. je rookt niet!!
Heb vandaag zooooo'n zin om helemaal niets te doen.. tot nu toe lukt het ook aardig maar ik moet zo toch een beetje in actie gaan komen. Niet dat ik te klagen heb hoor, we gaan straks eten bij vrienden en daarna naar The Cult dusssss..
Maar als ik nu zo lekker binnen zit, buiten regen, net lekker met een boek op de bank.. dan zou ik eigenlijk het liefst lekker binnen blijven.. Tja.. af en toe ben ik een beetje raar!
Fijne zondag allemaal!!
Ga nu even een poging doen om een beetje te reageren.
Coebergh, wat een pech dat je er nu ook nog een blaasontsteking bij hebt. Lijkt me dat je je behoorlijk belabbert moet voelen. Laat inderdaad maar heel goed voor je zorgen, dat heb je nodig!
Livre, wat een heftig verhaal over die insluiper.. wat zal je geschrokken zijn. En ook nog een hersenschudding.. pffft...
Hoop dat je snel een beetje opknapt!
HPL, ook al zijn het misschien allemaal dingen die al veel langer spelen, ik blijf het heel knap vinden dat je er zo mee bezig bent om dingen aan te pakken. Ik heb zelf vaak neiging tot 'struisvogelen' dus dat is iets wat ik anderen altijd heel erg bewonder. Toevallig, dus!
Hoop dat het met je rug ondertussen weer beter gaat en dat je niet heel verkouden bent geworden.
PODE, welkom! Grappig jouw lijstjes waar echt alles op staat, die neiging had ik ook altijd maar ik werd er op een gegeven moment helemaal gek van. Er stond nog net niet op dat ik ook af en toe moest ademen
Jonna, je bent een kanjer!!!!!!!! Want natuurlijk is het niet makkelijk maar je bent toch maar mooi weer gestopt. En als je daardoor even uit je doen bent of gewoon lekker strontchagrijnig.. nou dat is dat zo maar.. je rookt niet!!
Heb vandaag zooooo'n zin om helemaal niets te doen.. tot nu toe lukt het ook aardig maar ik moet zo toch een beetje in actie gaan komen. Niet dat ik te klagen heb hoor, we gaan straks eten bij vrienden en daarna naar The Cult dusssss..
Maar als ik nu zo lekker binnen zit, buiten regen, net lekker met een boek op de bank.. dan zou ik eigenlijk het liefst lekker binnen blijven.. Tja.. af en toe ben ik een beetje raar!
Fijne zondag allemaal!!