Verdrietig :,-((((

13-10-2009 19:40 196 berichten
Alle reacties Link kopieren
VERWIJDERD
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2009 @ 23:27:

Vroeger zat ik vol met principes en oordelen over hoe een ander moest leven, maar daar werd ik echt geen leuker mens van, integendeel zelfs.

Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat er zo'n behoefte bestaat om een vreemdganger zo ontzettend te vernederen en kwetsen. Het lijkt de Middeleeuwen wel, met TO op het midden van het plein in een jurk met de Scarlet letter erop en de meute die rot fruit naar haar gooit.

Zijn we ondertussen niet iets wijzer en dus milder geworden?

Kunnen we deze vraag ook aan haar man stellen? Over dat milder? Ik persoonlijk verneder trouwens helemaal niemand. Dat doet ze zelf, door hier zelf niet eerlijk mee om te gaan.

Als ze verliefd was geworden, afstand nam en dat met haar man besprak. Dan had ze al mijn respect.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 00:07:

[...]

Daar heb je een punt mee, een ONS of korte affaire hoef ik ook niet te weten, maar een heftige verliefdheid terwijl je je eigen partner eigenlijk niet meer zit zitten, maar uit veiligheid bij hem blijft vind ik een ander verhaal. Als hij niets weet dan kan er ook niet aan de relatie gewerkt worden en verandert er dus ook niets.

Eensch.

Moet ook heul eerlijk zeggen dat ik het topic niet echt goed gelezen heb hoor, kan dus niet oordelen over (de situatie van) TO.
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 23:31:

Nooit getrouwd zodat ik de beloftes die bij een huwelijk horen niet hoef te laten schrappen zoals jij wel deed schijnheilige pannekoek, als je een huwelijk instapt dan accepteer je ook alle beloftes die daarbij horen. Ik benijd je summerdance, wat moet het leven voor jou geweldig zijn met een ego waar moeder theresa een moord voor zou plegen, mother eat your hart out!

4eaa. Wie is hier schijnheilig? Vraag het je vriend. Durf je dat? Betrek hem bij de discussie en laat hem dat oordeel vellen.

Wat zeg jij, 4eaa, als je vriend aan je vraagt of je van hem houdt, of je hem trouw bent, of je met hem verder wilt? Of je hem ooit bedrogen hebt, wat je bedoelingen met hem zijn, waarom je eigenlijk bij hem bent.
Dames, ik dacht in eerste instantie dat jullie TO verketterde om de eenvoudige reden dat ze vreemd is gegaan, maar nu proef ik hier meer uit dat het is omdat ze niet eerlijk en respectvol is tegenover haar partner.

Daar kan ik me dus ook in vinden, nu alleen nog wat mildere bewoordingen tegenover de TO en dan zou ik helemaal blij zijn .
Heb me ook geen moment aangesproken of geraakt gevoeld door de sneer van 4 hoor Madhe...

Moest er eigenlijk zelfs wel een beetje om lachen

Schijnheilig....uit haar mond
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Madhe schreef op 14 oktober 2009 @ 00:10:

[...]

Kunnen we deze vraag ook aan haar man stellen? Over dat milder? Ik persoonlijk verneder trouwens helemaal niemand. Dat doet ze zelf, door hier zelf niet eerlijk mee om te gaan.

Als ze verliefd was geworden, afstand nam en dat met haar man besprak. Dan had ze al mijn respect.Mee eens, zie mijn eerdere post.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 00:14:

Dames, ik dacht in eerste instantie dat jullie TO verketterde om de eenvoudige reden dat ze vreemd is gegaan, maar nu proef ik hier meer uit dat het is omdat ze niet eerlijk en respectvol is tegenover haar partner.

Daar kan ik me dus ook in vinden, nu alleen nog wat mildere bewoordingen tegenover de TO en dan zou ik helemaal blij zijn .

Nou ja, eigenlijk houdt het ene de hand vast van het andere toch?

Op het moment dat je vreemdgaat getuigd dat naar mijn mening niet van bijzonder veel respect naar je partner.

Zoals ik eerder al zei, verliefd worden op een ander kan.

Snap ik zelfs ook nog

Maar dan willens en wetens je man bedriegen dat gaat er bij mij gewoon niet in.

Dan vervolgens stoppen met de minnaar maar daar nog wel zielsveel van houden en eigenlijk liever daar mee samen willen zijn en dan mooi weer blijven spelen bij man thuis

Daar word ik persoonlijk echt heel HEEL erg boos om.

En nee, ben zelf nooit bedrogen maar heb respect gewoon heel hoog zitten.

Als ze haar man thuis verteld wat er scheelt zou zo ook in mijn ogen al heel wat meer respect afdwingen maar dat doet ze niet

En niet om de redenen die ze geeft (hij heeft er niets aan als hij het weet) maar om de reden dat ze bang is de straat op gemikt te worden

Er zit me veel en veel te veel eigen belang in dit verhaal

En ja, dan word ik fel....
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 23:40:

En nu ben je gescheiden summerdance......je eerste huwelijk heb je al achter de rug...op naar de volgenden...

Kun jij echt alleen nog maar met dit soort onnozele antwoorden komen?

Wat dacht je van jou gedrag. De eerste heb je bedrogen, op naar de volgende. Of dacht je écht dat hij de enige was waar je zo mee omgaat als het even minder passioneel is?

En wat ik me afvraag. Wat zegt het jou eigenlijk, dat je "grote liefde" het goed vindt dat jij met hem was terwijl jij steeds weer naar je vriend terug ging. Als ik een grote liefde had, zou dat een enorme afknapper zijn. Een man moet mij helemaal alleen voor zichzelf willen hebben, en me moeten afkeuren als ik vreemdga omdat ik in een relatie zit. Die zal moeten willen dat ik eerst mijn relatie beëindig voordat ik iets met hem begin.

Zo nobel als hij overkomt, zo graag wil hij alleen de lusten en niet de lasten.
.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 00:10:

[...]

Mee eens, ze moet ook zeker duidelijkheid geven als ze weggaat, alleen vind ik dan de details onnodig kwetsend. Als ze blijft dan moet ze inderdaad met de billen bloot.

Verder zeg ik ook dat ze nu (of heel snel) moet beslissen, want dit kan niet eeuwig duren.

Op zich zijn we het dus (bijna) eens op dit punt .

De details? Nee, dat is aan hem of hij die wil horen of niet. Dat is zelfs niet eens meer aan haar.

Zij heeft niets meer te kiezen, dat heeft ze namelijk al gedaan. Hooguit dat ze nog kan kiezen om met hem verder te gaan áls hij al verder met haar wilt. Meer niet.
Tijdelijk beide relaties verbreken en na een paar maanden bekijken wat je nu echt wilt? Ik zou als ik jou was niet meer verder kunnen op deze manier met je man. Als je steeds aan die ander blijft denken. Wat heeft je man dan aan jou?
@ Summerdance: ik heb op zich wel begrip voor verliefdheid en zelfs voor vreemdgaan, want het vlees is zwak (nee, geen eigen ervaring ), dus daarom ben ik wellicht wat milder tegenover deze situatie.

Ik ben alleen bang dat de Grote Liefde van TO óf het wachten beu wordt óf in de praktijk ontzettend tegenvalt óf inderdaad liever alleen de lusten wil, maar uit veiligheid bij haar huidige partner blijven vind ik ook geen goed idee. Al met al een lastig pakket voor TO.
quote:iris1969 schreef op 14 oktober 2009 @ 00:14:

Sorry Iris, maar dat gaat me niet lukken. Dat wil ik niet, daar kies ik niet voor (en ik handel naar waar ik voor kies).

Ik wil niet mild zijn voor iemand die bewust zo met andere mensen omgaat.
quote:4eaa schreef op 14 oktober 2009 @ 00:21:

Dus dames, aub kunnen we het nu gaan hebben over hetgeen ik in eerste instantie wilde

Oké,agossie toch....wat zal je het moeilijk hebben nu....

Je grote liefde aan de kant zetten omdat je verder wilt met "broer"omdat dat makkelijker is....ik leef met je mee, hou je handje vast en huil met je....om je verloren liefde.....

NEE MUTS!!! natuurlijk huilen we niet met je mee, als je dit topic had geopend voordat je wat met je secret lover begon misschien wel maar nu is het te laat voor meegehuil.

Wie zijn billen verbrandt....

zoiets ja....
Ik ben niet mild, en zal ook nooit mild worden.

Zit niet in me.

Daarintegen,...je weet wel wat je aan me hebt, en eerlijk ben ik altijd

En nu heb ik ontzettend mijn buik vol van dit topic

Ik hoop dat TO er uit gaat komen met zichzelf enne.....als je medestanders zoekt in je moeilijke dilemma dan vrees ik dat je heel goed zal moeten zoeken want die zullen er niet veel zijn.

Weltrusten luitjes!
quote:4eaa schreef op 13 oktober 2009 @ 19:40:

VERWIJDERDWaarom wist ik dit nou al?
Hoho niet alles verwijderen nu, ik heb wel een serieuze reactie gegeven.

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, weet ook dat ik fout was tegenover brother. Hetgeen waar ik graag over wilde praten waren mijn gevoelens voor secret, want die zijn er. Dat jullie mij vanalles verwensen dat begrijp ik, maar dat is niet waarom ik dit topic opende. Ik heb me laten meeslepen door de aggressieve reacties. Maar waar het mij om gaat is wat ik met mijn gevoel voor secret moet doen. Liefste zou ik het daar alleen nog over hebben met jullie, de rest is duidelijke koek. Er is iemand in mijn leven gekomen, en die heeft vanalles bij mij los gemaakt en doet dat nog steeds ook al hebben we nu geen contact. En ik heb het moeilijk om hiermee om te gaan, wil hem ook niet aan het lijntje houden.

Dus dames, aub kunnen we het nu gaan hebben over hetgeen ik in eerste instantie wilde

Tuurlijk, maar ik hou het wel even kort, want ik val om van de slaap .

Zoals ik al zei, allereerst stoppen met die sms-jes, dan bedenken wat je nu echt wilt, dan je partner vertellen wat je heb gedaan en dan je keuze aan hem vertellen.

Alhankelijk van je keuze ga je:

1 verder met je nieuwe liefde;

2. verder met je huidige partner, als die jou nog wil hebben.

Dit klinkt heel simpel, maar zal helaas met veel praten en tranen gepaard gaan. Sterkte!
Ik was nog van plan om mijn verhaal hie neer te zetten maar iets hield me tegen....en gelukkig maar.

OP verwijderd, geen zinvolle discussie meer dus schijnbaar, ik hoef niet met mijn (verbrande) billen bloot....pfieuw...
Jammer TO, dat je voor deze weg gekozen hebt. Ik begrijp het overigens wel, want de reacties zijn soms niet mis, maar dit is wel een kans om de eerlijke mening van je medemens te horen en daar vervolgens je eigen conclusies aan te verbinden.

Ik wens je alsnog veel sterke met het lastige pakket waarin je nu zit.

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, weet ook dat ik fout was tegenover brother. En een weldenkend mens gaat dan naar zijn/haar partner toe en is eerlijk, geeft de fout toe en neemt de consequenties.

Hetgeen waar ik graag over wilde praten waren mijn gevoelens voor secret, want die zijn er. Dat jullie mij vanalles verwensen dat begrijp ik, maar dat is niet waarom ik dit topic opende. Daar geef ik niets om, ik doe niet aan antwoorden op verzoek. Jij kunt praten over je gevoelens voor die ander. Ga jij dan ook praten over wat wij willen weten, omdat dat nogal van belang is in dit verhaal?

Ik heb me laten meeslepen door de aggressieve reacties. Maar waar het mij om gaat is wat ik met mijn gevoel voor secret moet doen. Niets, maar wat je zou kunnen doen met de gevoelens van je man. Daar wil ik best wel met je over praten. Jij gedraagt je als een secreet, en ik vind de gevoelens van een secreet niet het belangrijkste. De gevoelens van de slachtoffers daarvan wél.

Liefste zou ik het daar alleen nog over hebben met jullie, de rest is duidelijke koek.

Er is iemand in mijn leven gekomen, en die heeft vanalles bij mij los gemaakt wat je vriend hoort te weten, maar niet weet

en doet dat nog steeds WANT, en deze is heel belangrijk, jij blijft ervoor kiezen om voor die gevoelens open te staan. Prima, maar wees dan eerlijk naar je vriend! Snap dat nou!

ook al hebben we nu geen contact. Dat hebben jullie wel want je smst nog met hem.

En ik heb het moeilijk om hiermee om te gaan, wil hem ook niet aan het lijntje houden. Maar je vriend wel. Toch?

Is goed, gaan we het nu eerst even hebben over wat jij wilt bespreken, namelijk die vent waardoor je alle respect voor je vriend verliest.

Dus; En wat ik me afvraag. Wat zegt het jou eigenlijk, dat je "grote liefde" het goed vindt dat jij met hem was terwijl jij steeds weer naar je vriend terug ging. Als ik een grote liefde had, zou dat een enorme afknapper zijn. Een man moet mij helemaal alleen voor zichzelf willen hebben, en me moeten afkeuren als ik vreemdga omdat ik in een relatie zit. Die zal moeten willen dat ik eerst mijn relatie beëindig voordat ik iets met hem begin.

Zo nobel als hij overkomt, zo graag wil hij alleen de lusten en niet de lasten

En dan nu terug naar het onderwerp; je vriend;

Wanneer vertel je het hem. Ga met hém praten in de plaats van hier op het topic de onnozele onschuld te spelen.
quote:Summerdance schreef op 14 oktober 2009 @ 00:29:

Ik ben niet mild, en zal ook nooit mild worden.

Zit niet in me.

Daarintegen,...je weet wel wat je aan me hebt, en eerlijk ben ik altijd

En nu heb ik ontzettend mijn buik vol van dit topic

Ik hoop dat TO er uit gaat komen met zichzelf enne.....als je medestanders zoekt in je moeilijke dilemma dan vrees ik dat je heel goed zal moeten zoeken want die zullen er niet veel zijn.

Weltrusten luitjes!Ik denk altijd aan de persoon die aan de andee kant van mijn internetlijn zit en aangezien dat ook maar een mens is zal ik niet snel zo ontzettend fel en veroordelend reageren. Wel eerlijk, net als jij, maar met mededogen.
Madhe... ik héb zo'n vermoeden dat TO geen zin meer heeft om antwoord te geven.
voor Madhe!

Dit had ik een paar jaar eerder moeten horen!

(Ook al had ik dan denk ik ook mijn OP dan weggehaald, ik was er wel over blijven denken....en achteraf weet ik dat ze gelijk heeft.)
Lieve 4eea,

Wat je gedaan hebt is niet goed, maar wel menselijk.

Sommige dingen gebeuren gewoon, ook al is het bewust, het hoeft nog niet expres om iemand te kwetsen te zijn. Ik hoop dat je hiervan leert en de volgende keer er beter/anders over nadenkt. Trek je maar niks aan van al die kiftreactie's, jij voelt je verdrietig en ik hoop voor je dat dat snel weer overgaat.

Sterkte ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven