Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Justme, ik had je kaart gezien en ik vind 'm echt heel mooi. Ik kan alleen nu de foto niet meer zien... vreemd

Ik kreeg net een Hurray uit Nederland met alleen "dank je voor de leuke kaart." Beetje jammer want ik had een heel verhaal bij mijn keuze van de kaart geschreven.

Ik heb gelijk een andere kaart aangevraagd (ja, ik ben hevig verslaafd ) en ik mag nu naar Brazilië sturen! Jippie!!!
Justme, ik kan je kaart niet zien. Maar zo te lezen is hij wel mooooi.

C-estelle, dat is wel jammer. Leuk naar Brazilië.

Hier nog een hurray om een funnycard die naar Rusland was gestuurd, staat nu bij haar favoriten!!!

Morgen vraag ik twee adressen aan, ik hou het bij 10 kaarten onderweg en ja ook ik moet weer eens postzegels gaan kopen..
Dan maar zo(klik)

hopelijk kunnen jullie hem zo wel zien. Ik zie hem nl wel.
Ja, nu wel Justme. Wauw, die is echt moooi.

Ik heb zojuist twee adressen aangevraagd, Finland en China. Beide leuke profielen en niet zo'n eisenlijst.
WOW Justme, dat is een gave kaart!!

Hier een goede 'ontvangst' dag! 1 kaart uit Polen, met de belofte een brief extra te sturen met wat poolse recepten (in mijn profiel vraag ik om locale recepten). Heel lief! Alleen vraagt hij wel of ik een kaart met locale postzegels terug wil sturen, en daar ben ik eigenlijk niet zo van. Het is geen swap ofzo..., maar aan de andere kant doet hij wel extra moeite voor mij. Nouja, nog maar even over nadenken! Ook was er nog een lieve kaart uit Australie.

Verder heb ik een kaart op de post gedaan naar Amerika. Aardig profiel, het maakte eigenlijk niet uit wat je stuurde. Ze schreef dat ze docent middeleeuwse wereld geschiedenis was, dus ik heb een kaart gestuurd van een gebouw in mijn stad dat aan het einde van de middeleeuwen werd gebouwd (lang leve wiki, heb ik even e.e.a. kunnen checken )

Hopelijk krijg ik vandaag ook nog wat hurray's, want mijn kaart naar Duitsland (300 km) doet er toch al 15 dagen over...
Hanneke, soms doen kaarten er gewoon langer over. Is de persoon wel online geweest?

Hier één hurray, de post is nog niet geweest.
Justme, ik kreeg zaterdag precies dezelfde kaart in de bus uit Taiwan, erg mooi en met een leuk verhaal erop.

Zo maar even een nieuw adres aan vragen, ben ik al sinds zaterdag van plan, maar er komt maar niets van
Ik heb meteen even gekeken, maar ze is vandaag nog online geweest! Het zal inderdaad gewoon wat langer duren Naar Duitsland wordt ik toch vaak een beetje ongeduldig, want mijn enige expired kaart is namelijk over een afstand van 211 kilometer naar Duitsland... Inmiddels wel een andere hurray gekregen. Mijn kaart naar Taiwan was er met 8 dagen! Verslaafd als ik ben meteen maar een nieuw adres aangevraagd, en hij gaat naar Oekraïne. Erg leuk, daar heb ik nog nooit iets heen gestuurd!
2 adressen aangevraagd, de kaarten gaan naar Frankrijk en USA
-
anoniem_90560 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 14:35
Reden: dubbel
% gewijzigd
-
anoniem_90560 wijzigde dit bericht op 14-10-2009 14:36
Reden: dubbel
% gewijzigd
Ben eventjes niet geweest en er is weer flink bijgeschreven!

Gisteren een leuke hurray gekregen uit Duitsland.

Vandaag drie adressen aangevraagd. Mijn kaartjes gaan naar: China, Finland en Nederland. (iemand uit Zeeland actief hier?).
ILW, dat is wel heel erg toevallig zeg.

Hanneke, je weet het geduld hebben. Sommige kaarten doen er langer over dan normaal.

Hier twee kaarten uit Duitsland, allebei volgeschreven dat is wel leuk zeg.

Eentje ervan is zonder ID en er staat ook geen adres op oid. Dus die raakt expired bij haar, hopelijk neemt ze contact met me op. Vind ik anders zo jammer voor haar.
Steph, dat heb ik ook 1x gehad. Je weet het ongetwijfeld, maar er is die 'ask for help' functie. Dan moet je invullen wat je wel weet (misschien is de kaart van een bepaald gebied, of schrijft ze over iets herkenbaars) en dar zoeken ze het uit. Bij mij duurde het toen een dag of 8, maar toen kreeg ik een ID waarmee ik de kaart wel heb kunnen registreren. In de hurray heb ik toen vermeld dat het zo lang had geduurd omdat er geen ID bij zat. (en w.b. die Duitsland kaart.., ik weet het Geduldig zijn )
Vandaag twee kaartjes gekregen, een uit Italie en een uit Luxemburg. Leuke kaartjes allebei!

Wat jammer dat ze dat vergeten is, heb dat zelf nog nooit gehad, wel dat ik het vergeten ben,maar een ander is dat nog niet vergeten.

Van wie heb jij die kaart ontvangen dan?Ik van sharon829
Dan hebben we hem niet van dezelfde persoon gekregen, de mijne komt van Yojishin
Geen idee waarom mijn posts er 3x uitkomen
-
Ik heb een Hurray uit NL. Dat was m'n 60ste kaart en ik mag er nu dus 8 onderweg hebben. Ik heb er 55 ontvangen tot nog toe.
Snjókorn falla, á allt og alla
Gisteravond kreeg ik een mailtje via PC of ik zijn kaart uit Apeldoorn al ontvangen had. Die kaart was inmiddels al 10 dagen onderweg maar die had ik nog niet.

Laat ik die kaart vandaag in de bus vinden , samen met nog 2 kaarten, een grappige kaart uit Taiwan met gouden robotjes en een ad-card uit Duitsland. Daar heb ik dus alleen maar :Thank you for your card naar toe gestuurd.

Daarna zag ik pas dat het 2 kinderen zijn die die kaart gestuurd hadden en dat ze eigenlijk alleen maar reclame kaarten sturen. Ik weet eigenlijk niet of ik daar nu nog wat van moet zeggen.

Wat zouden jullie doen?

Ach, al met al geen slechte score toch, 3 kaarten??
c_estelle wijzigde dit bericht op 14-10-2009 18:15
Reden: tiepfautjuh
% gewijzigd
C_estelle, zeker geen slechte score op één dag. Wat vreemd dat kinderen zo'n kaart sturen.

Justme, van Brigitte. Op de kaart staat een afbeelding van een stoel en verder schrijft ze daarover. Ik kan ook niet uit de stempel iets uithalen waar het vandaan komt. Ik heb hem wel geregistreerd maar of dat helpt?

Snjokorn, leuk wat meerdere kaarten onderweg.
Ha, ik ben zeker te vroeg gaan klagen over de lange bezorg-tijd naar Duitsland De hurray komt net binnen Alleen een 'Thank you'. Ik ben bang dat ze mijn 'beschreven ansichtkaart zonder enveloppe' toch niet zo leuk vond... (Ze vroeg om dubbele kaart, onbeschreven, in enveloppe)
Ach dan is Thank you ook goed. Die mensen met hun onbeschreven kaart in een envelope met mooie postzegels het liefste............*zucht*. Maar iig heeft je geduld z'n vruchten afgeworpen.
Hoe heb je hem dan geregistreerd? als je niet weet waar die vandaan komt?

Of begrijp ik het nu verkeerd?
Jokejacket en Justme: leuke kaart! Ik heb hem toevallig zelf ook al een paar keer gestuurd en hij is enthousiast ontvangen. Hij is van de HEMA, mocht iemand geinteresseerd zijn .

Ik had vandaag een kaart uit Estland en een uit Litouwen, hartstikke leuk alletwee, ook echt naar mijn profiel gekeken. Maar er lag ook een sticker op de mat, een soort van autosticker (zo'n ovale) en die komt uit Duitsland. Ik wist niet wat ik ervan zeggen moest, heb in mijn Hurray-berichtje maar gewoon "Danke" gezet. Ik vind het namelijk gewoon stom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven