Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
@ merel'Ik ben nu bezig met een blouse, twee rokken en een cobertje. Dat zijn de opdrachten.. Voor mezelf ben ik nog steeds met die jas bezig, kom er maar niet aan toe!

Ik ben benieuwd naar je jurk!

@ pinkwin; ik wacht je mailtje af
Ik ben nog steeds bezig met mijn jurkje Ik hoop hem eigenlijk vandaag af te hebben en dan snel verder met een truitje voor eronder!

In het begin dacht ik echt dat het niets ging worden, maar hoe 'affer' hij word, hoe leuker hij gaat zitten!

Knap dat je dat kan, zoveel verschillende dingen tegelijk maken!

Wat maak jij Merel?

Zodra mijn jurkje af is laat ik wat foto's maken!
Hierbij 2 foto's van de jurk waar ik mee bezig ben, het is wat moeilijk te zien maar ik had niet genoeg daglicht..

Jurk foto 1

Jurk foto 2

Groetjes Merel
Leuk dit topic!

Mijn moeder naaide vroeger ook veel, maar ik heb het helaas niet meer van haar kunnen leren.

Wel heb ik een paar jaar geleden een naaimachine gekocht om wat te gaan frobelen.

Nu heb ik vaak van die 'manies', dan rommel ik veel en lukt het soms best wel.

Maar wat ik nu merk is als ik wat af heb voor mezelf, is dat ik het niet draag...herkennen jullie dat?

Niet omdat het er niet uit ziet, ik weet het niet!

Ik maak wel simpele dingen, van simpele patronen, en koop (nog) geen dure stoffen.

Vorige week was ik bij de kringloop en toen had ik voor een paar euro 2 leuke stukjes stof om een rokje van te maken.

Ow, en ik ben ook altijd met 100 dingen tegelijk bezig....

Hmmm, denk dat ik toch maar es moet gaan kijken of er hier in de buurt cursussen gegeven worden, want ik vind het wel erg leuk!

Groetjes Anne
Leuke jurk merel! Leuk stofje ook. Heb je 'm al een keer gedragen?

@ Jannemaan; ik begin nou toch wel nieuwsgierig te worden hoor!
quote:Cat23 schreef op 13 oktober 2009 @ 11:56:

Leuke jurk merel! Leuk stofje ook. Heb je 'm al een keer gedragen?

@ Jannemaan; ik begin nou toch wel nieuwsgierig te worden hoor!

Haha, hij is af! Hij hangt aan het droogrekje. Vanavond weer een lesje en dan hoop ik mijn coltruitje in elkaar te raggen zodat het in een geheel op de foto kan!

Ik ben gisteren ook bij de kringloop geweest, ik was er al eerder en toen had ik even staan praten met een medewerker over alle leuke lapjes die ze daar hebben en toen zei ze: o, op zolder heb ik echt heel veel dozen met allerlei lapjes. en ik mocht best een keertje komen kijken!

Ik ben dus gisteren een uurtje lappen wezen kijken en heb er 8 gekocht. Ik had verwacht er meer te kopen, maar ik mag nog een keer terug komen!

Ik zal ze vanavond ook even op de foto zetten!

Heerlijk vind ik dat, voor ¤1 euro per lap lappen kopen!

@ Merel, leuke jurk zeg! Staat die in de nieuwste knip? Ga ik ook naar kijken Maak je ook een 'aan' foto?

@ Cat, krijgen we van jou ook fotos te zien van waar je nu mee bezig bent? Ik ben heel benieuwd!
Merel en Cat, dankjewel voor jullie reacties op mijn vraag. Tussentijds opstaan en even 'rekken en strekken' deed ik al, maar een verstelbare stoel heb ik nog niet. Dat is misschien wel de oplossing voor het probleem, ik ga het proberen!
Nee ik heb de jurk nog niet aangehad.. Ik moet hem nog afmaken

De zoom en de mouwen moeten nog gedaan worden..

Zodra hij af is dan laat ik man een foto maken als ik hem aan heb..

De jurk staat in een knip eerder dit jaar (juni 2009), hij staat in de knip waar alleen maar jurken in staan..

Lemmy succes met de stoel, ik hoop dat het helpt..

Anne ook welkom hier.. Hopelijk kun je een adresje vinden in de buurt om les te volgen..

Jannemaan, ik ben ook erg nieuwsgierig naar je stofjes en je jurk..

Wow Cat, wat kan jij een hoop tegelijk zeg..
@ Merel, leuk die jurk!

Rijgen jullie ook alles eerst voordat je het in elkaar naait?

Morgen ga ik stoffen kopen en beginnen met de jurk, ik heb er echt zin in!

Deze jurk wordt het:

Ik weet alleen nog niet welke kleuren ik ga nemen. Ik neig altijd naar extremen maar het moet wel mooi worden uiteraard...
@ Merel, Nu gaat het nog wel maar ik heb er gister een spoedje tussendoor gekregen en ik kreeg vanmorgen weer een mail grr.. Maar wel leuk hoor! Alleen alles goed inplannen.

@ pinkwin; Heel erg maar ik rijg echt nooit... Ja als ik moet rimpelen. Ik speld alles aan elkaar.

Heb je trouwens al stof voor de jurk gehaald?
Hallo, ik heb echt even hulp nodig, want het lukt me niet om een sokpop te maken. Voel me heel knullig, want het is zo simpel. Heb het zelfs vroeger nog gedaan op school!

Ik heb sokken gekocht. Teen losgeknipt en van dezelfde breedte als de sok dus een ovaaltje geknipt die ik er in wil naaien. Dit lukt dus niet. Het moet bijna een rondje worden maar dan heeft de pop dus geen "diepe" mond. Ik snap er niks van? Heb al gegoogled en kom we op sites terecht, maar het is me toch niet duidelijk. En op die site zie ik ook niet goed of ik een ovaaltje moet knippen of iets anders. Hellppp! ( en ik moet er 16 maken voor het afscheid van mijn zoon op het kdv. Heb daar nog een maand voor hahahah )
@ Franknii, sorry ik kan je niet helpen! Wel een bewerkelijk afscheidscadeautje voor het kdv, hahaha.

Ik heb vanmiddag stof gekocht, effen roze en iets met roze en witte bloemen. Inmiddels heb ik de helft van de patronen al geknipt. Er moet veel gerimpeld worden, dus dat zal ik ook gaan spelden.
quote:franknii schreef op 14 oktober 2009 @ 17:32:

Hallo, ik heb echt even hulp nodig, want het lukt me niet om een sokpop te maken. Voel me heel knullig, want het is zo simpel. Heb het zelfs vroeger nog gedaan op school!

Ik kan je helaas ook niet helpen, ik heb zelfs echt geen idee wat een sokpop is

quote:Pinkwin schreef op 14 oktober 2009 @ 18:47:

@ Franknii, sorry ik kan je niet helpen! Wel een bewerkelijk afscheidscadeautje voor het kdv, hahaha.

Ik heb vanmiddag stof gekocht, effen roze en iets met roze en witte bloemen. Inmiddels heb ik de helft van de patronen al geknipt. Er moet veel gerimpeld worden, dus dat zal ik ook gaan spelden.

Klinkt erg leuk! is het een tricot?

Ik heb mijn jurk en coltrui af! Zie hieronder het resultaat! Ik ben erg benieuwd naar jullie ongezouten mening! Op mijn werk vonden ze het in ieder geval een succes!

close up mouwen en col:

Edit:

Owja én én én de voering :

ps, niet quoten als het even kan, ik haal ze er ooit weer vanaf
Jannemaan, gave jurk! En ook die voering, dat zijn van die mooie details om op de kicken. Als m'n pellerine af is, ga ik ook zo'n soort overgooier maken.

Pinkwin, die jurk is ook heel mooi. Ben heel benieuwd naar het resultaat. De stofkeuze klinkt super.

Ik ga nu naar m'n vriendin...... naaien! Hoop dat ik wat verder kom met de kraag van m'n pellerine. Blijft lastig.
Vind je de jurk ook leuk staan??

(ik zal proberen morgen wat betere foto's te maken!)
@ Jannemaan, de jurk is supermooi! Hij staat je ook echt goed hoor, leuk ook met je laarzen. De coltrui vind ik ook mooi, de mouwen zijn leuk!

Mijn jurk is inderdaad van tricot, moeilijke stof lijkt me.

@ Koreveen, leuk dat je met je vriendin naait, echt gezellig.
Jannemaan Ik vind het een hele mooie jurk.. Maar ook die coltrui vind ik erg leuk, stond deze ook in de knip? In welke?

Ik vind je laarzen trouwens ook geweldig..

Franknii ook ik kan je niet helpen..

Koreveen is het gelukt?

Pinkwin ik rijg in principe alles.. Soms een klein onderdeel doe ik niet, maar dan weet ik zeker dat het recht gaat en zoals het zou moeten zitten (kans dat het verschuift is kleiner als je alles rijgt)

Cat doe jij ook voor andere mensen kleding maken? Wat leuk..

Groetjes Merel
Wat een leuke jurk Jannemaan! Echt een mooie kleur. Ik vind hem je erg leuk staan.

Netjes afgewerkt trouwens

@ merel; Ja, dat doe ik ook!

@pinkwin; Tricot valt wel mee, zorg ervoor dat je niet teveel aan de stof trekt als ie onder de naaimachine gaat.

Ik heb ook weer wat dingen gemaakt, zodra ze in mijn album staan geef ik wel even een seintje
Jannemaan- wat een leuk jurkje!

Het dekentje moet ik nog steeds fotograferen. Ik heb inmiddels wel weer een tasje genaaid. De stofjes kochten mijn moeder & ik op het stoffenspektakel voor de baby van mijn broertje die in december geboren gaat worden in Engeland... En ik moest nog een tasje hebben voor een bruiloft morgen waarbij de vrouwen een 'oranje' accent in hun kleding moesten hebben...

@Ieke, leuk dat tasje! Ik moet ook eens naar het stoffenspektakel denk ik...

Veel plezier op de bruiloft morgen.
Ik vond het stoffenspektakel erg leuk... Er waren veel kramen & je vond er stoffen van heel goedkoop (1,75 per meter) tot heel duur (ik vond 98 euro per meter net iets teveel) Zeker een aanrader!
Ik had al op de site gekeken, het komt niet echt bij mij in de buurt. Volgend jaar hopelijk wel.
Hallo,

ik ben nieuw hier.. heeft iemand ervaring met de Covermachine pro 1000 van janome?

Ik heb er zo een maar nog niet veel gebruikt. Heb net de huhlpvoeten besteld voor een netjes afwerken van mouwen en halslijnen( een binding) zeg maar. En de geleider voor elastiek(small) en een zoom geleider.Hoopt dat het hier wat makkelijker mee gaat.

Graag hoor ik het als iemand hem ook heeft..

Heb ook de pfaff coverlock machine..maar deze kan alleen locken en afsnijden tegelijk.
Hoi Lily, ik kan je helaas niet helpen.. Ik ben (nog) niet in bezit van een coverlockmachine.. Voorlopig heb ik genoeg aan mijn naaimachine en lockmachine..

Misschien dat je eens terug kan naar de winkel waar je hem gekocht hebt en daar eens vragen of ze je kunnen helpen? Ik heb bij beide machines een "les" gekregen..

In ieder geval succes

Groetjes Merel
Ja, tis leuk om met z'n tweeen te naaien. Dan hebben we echt een stok achter de deur. En zij heeft veel ervaring en kan mij altijd helpen als ik de neiging heb de boel door de kamer te gooeien als het niet lukt. Ik ben gister een goed eind gekomen met de kraag. Hij zit erop!

Ieke, wat een geweldig tasje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven