Naaien =)

30-01-2009 22:19 809 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag beginnen met naaien, op een naaimachine

Maar zou niet weten hoe ik het onder de knie kan gaan krijgen.

Moeders zegt gewoon doen ( ja duhuh) maar volgens mij ga ik een weekendje oma boeken ofzo. of hebben jullie nog tipssss?
quote:singalala schreef op 02 oktober 2009 @ 17:20:

Ik ben een naai-newbie. Tot nu toe heb ik enekel mijn gordijnen genaaid en een paar kussenhoezen, maar kleding daar ga ik binnenkort ook aan beginnen.

Craftster.org is ook echt een geweldig forum voor inspiratie, patronen ed. En ook buiten de naaisectie is er ook een hoop gaafs te vinden. (OK, reclame modus uit)

Ik ben op zoek naar quilting spul, volgens mij is het polyfiber. Het is om een dun katoenen stofje wat stevigheid te geven voor een kussenhoes. Het moet kunnen "smelten" bij strijken tegen het katoen voor de stevigheid. Enig idee hoe het heet?Misschien bedoel je Vlieseline? beetje wit soort papier/doek wat je op stof kunt strijken voor versteviging? dat kun je iig al bij de Hema halen.
Yep, dat is het, ik wist dat het iets heel simpels was, maar kwam niet meer op de naam. Helaas net te laat om naa de hema hier te gaan, donderdag koopavond ipv vanavond....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
He Hangmat, leuk je hier te zien! Kwartje viel nu pas

Wat een ontzettend leuke jurk ga je maken. Ik heb op het stoffenspektakel ook heel veel stof gekocht waaronder een hele mooie stof voor een jurk. Heb alleen nog geen patroon, waar heb je deze vandaan?

Ben nu dus bezig met een jas voor mijn dochter en heb hem vandaag voor het grootste deel al in elkaar gezet. Ben er echt blij mee!! Denk dat hij haar supermooi zal staan.
quote:singalala schreef op 02 oktober 2009 @ 17:40:

Yep, dat is het, ik wist dat het iets heel simpels was, maar kwam niet meer op de naam. Helaas net te laat om naa de hema hier te gaan, donderdag koopavond ipv vanavond....Plakvlies kan je op de markt ook kopen, bij de fournituren.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Bedoel je geen fiberfill? Of wattine? Ik ben geen quilter hoor maar ik dacht dat dat er altijd tussen ging...
quote:Gebakkie schreef op 02 oktober 2009 @ 19:37:

[...]

Plakvlies kan je op de markt ook kopen, bij de fournituren.Maar het is hier niet elke dag marktdag, de hema heeft wat ruimere openingstijden En de markt bij mij in de stad is net zo duur als de gronetjuwelier, ik weet niet hoe het met de stoffenprijzen daar gesteld is...
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Cat23 schreef op 02 oktober 2009 @ 21:05:

Bedoel je geen fiberfill? Of wattine? Ik ben geen quilter hoor maar ik dacht dat dat er altijd tussen ging...Volgens mij plakt dat niet. En ik heb het niet nodig om te quilten, maar ik dacht dat je daar ook van dat plakspul voor gebruikte eigenlijk....
quote:franknii schreef op 02 oktober 2009 @ 18:55:

He Hangmat, leuk je hier te zien! Kwartje viel nu pas

Wat een ontzettend leuke jurk ga je maken. Ik heb op het stoffenspektakel ook heel veel stof gekocht waaronder een hele mooie stof voor een jurk. Heb alleen nog geen patroon, waar heb je deze vandaan?

Ben nu dus bezig met een jas voor mijn dochter en heb hem vandaag voor het grootste deel al in elkaar gezet. Ben er echt blij mee!! Denk dat hij haar supermooi zal staan.

Ik heb dit patroon van Naaipatronen.nl, het is een Butterick patroon en die zijn nu in de aanbieding voor de helft van de prijs. Ik heb ook nog een ander jurkpatroon er vandaan.

Ik ben al een eind op weg met de jurk, ik denk dat hij heel leuk gaat worden al is het best een lastig patroon. Al die aanrimpelnaden enzo, dat had ik nog nooit gedaan.

Verder nog in de planning: een halloween kostuum (binnenkort een halloween feest en ik moet verkleed...)waarschijnlijk dracula ofzo: ik heb iig veel zwarte brocante kant gekocht en rode stof voor een cape. En ik wil nog een jurkje maken voor de baby van een vriendin.
Hey ladies, leuk zo'n naaitopic.

Ik heb jarenlang genaaid. Heb het van m'n moeder op de ouderwetse manier geleerd en kreeg van haar ook een Husqvarna kado toen ik het huis uitging. Daar naai ik nu al jaren op (ben 36). De afgelopen jaren heb ik met een vriendin 1 avond in de week genaaid en heb toen veel gemaakt, maar de laatste maanden is daar de klad ingekomen.

Heb er nu weer veel zin in. Heb laatst op het Stoffenspektakel veel leuke stofjes gescoord en ga weer met haar afspreken. Dat is een goede stok achter de deur en, buiten het gezellige bijkletsen, doe ik dan zeker 1x per week wat. Heb op zolder nog een paar tassen met halfafgemaakte projecten liggen.

Ik ga vanavond van start met een pellerine (klein cape-je) van zwart/zilvergrijze stevige meubelstof. Hier was ik ooit mee begonnen, maar de kraag lukte niet. Nu ga ik de kraag veranderen (wil zo'n grote rechtopstaande Mr. Darcy-kraag ) en ga die eerst van een oud laken maken en dan van de stof knippen.

Leuk om over jullie projecten te lezen. Cat, wat maak jij mooie dingen. Ik ben gek op rokjes, koop die nooit = veel te duur, maak ze alleen maar en die van jou zijn echt geweldig!!
Nou.. dank je wel Koreveen! Ga er wel een beetje van blozen..

Ik draag eigenlijk nooit rokjes! Stom eigenlijk he? Ik heb nu net een jurkje af die wil ik wel gaan dragen. Ik zal er van de week een foto van maken

ik ben erg benieuwd naar je capeje!
Ik heb een paar weken geleden de naaimachine van mijn moeder gekregen. Zij kocht een gloednieuwe, supermooie Pfaff & ik mocht haar 'oude' Singer hebben. Die had ze een paar jaar geleden via Marktplaats gekocht. Sindsdien ben ik een beetje gaan inlezen & heb ik een dekentje met van die grote vierkante blokken gemaakt. Ik zal vanavond eens kijken of ik een fotootje ervan kan plaatsen... De bestellingen voor meer dekentjes zijn al binnen. Van het weekend ga ik samen met mams stoffen kopen op een Stoffenbeurs in Hoofddorp & het Stoffenspektakel. Dus dan kan ik helemaal los!!!!
Oh ja, nog even een tip. Bij een naaiwinkel ergens in Mariaheide (geen idee waar dat ligt) stoppen ze met de verkoop van kledingstoffen. Ze hebben ook een internetsite & daar kun je alle kledingstoffen bestellen voor maar 1,50 euro per meter. In de webshop staan wel hogere prijzen, maar je krijgt later een correctierekening binnen met de goede prijzen... Ik heb er flink wat ingeslagen. Afwachten tot alle spul binnen komt...

Hier de link:

Naaicentrum de Speld
Leke welkom hier..

Ik ben benieuwd naar je foto..

Zelf ben ik momenteel met een jurk bezig en naast het "gewone" naaien doe ik ook aan lingerie maken..

Hier een paar setjes die ik gemaakt heb,

Setje 1

Setje 2

Setje 3

setje 4

Bij naaicentrum de speld kun je ook materialen voor de lingerie vandaan halen..

Ik zal van het weekend eens wat foto's maken van mijn andere werk..

Groetjes Merel
Hallo!

Ik wil weer beginnen met naaien, ik heb jaren terug de MTS Mode & Kleding gedaan en afgemaakt maar ik ben zowat alles weer vergeten, 't is echt vreselijk .

Nu wil ik heel graag de jurk maken uit Knipmode, patroon 15. Heeft iemand misschien deze Knipmode en kan mij een beetje helpen met een paar vragen? Ik snap namelijk niet veel van de beschrijving. Hahaha, ik schaam me dood hoor. Heb ik een diploma kan ik nog niet eens een jurk in elkaar zetten...

@ Merel29, wat leuk die lingerie! Dat ziet er echt mooi uit.
Leuk, er komen steeds meer creatieve dames bij!

Ik zal eens kijken, is het de nieuwste knip?

(de kans dat ik er wel wat van snap is vrij klein hoor ) Waarschijnlijk kan cat je wel helpen!
Oh ja hoor! Ik wil je wel helpen..

Goed ingeschat Jannemaan ;)

Welke knip en wat snap je niet?

Anders mag je me ook mailen
Hey Cat!

Da's aardig van je...

Het gaat om Knipmode nummer 10 oktober 2009, patroon 15 model A.

Misschien is het handiger als ik je mail? Wat is je mailadres?
Alweer een oudere datum......jullie zijn al lang bezig.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 11-10-2009 19:36
Reden: vervallen
% gewijzigd
quote:kiki_twee schreef op 11 oktober 2009 @ 19:34:

Alweer een oudere datum......jullie zijn al lang bezig.Die snap ik niet...
Hallo allemaal!

Wat leuk dat jullie zo enthousiast bezig zijn! Ik zit zelf ook graag achter de naaimachine, en maak vooral graag kleding voor mijn dochter van 3, zoals jasjes, vestjes en rokjes. Ik gebruik geen patronen, maar maak gewoon wat 'uit de losse pols'; soms gebruik ik een goed passend kledingstuk als voorbeeld. Ik vind het hartstikke leuk ermee bezig te zijn.

Ik heb alleen één probleempje en ik zou jullie graag willen vragen of jullie dit ook hebben: als ik langer dan een uur achter de naaimachine zit, krijg ik altijd zo'n last van mijn rug. Echt heel vervelend! Ik heb al verschillende stoelen geprobeerd, erop gelet dat ik zo goed mogelijk rechtop zit, maar tot nu toe heb ik nog geen oplossing gevonden. Is dit voor jullie misschien herkenbaar en weten jullie wat helpt? Alvast bedankt!
Die heb ik wel voor je!

Zeg het even als je hem hebt gelezen dan haal ik m weer weg
Hoi Lemmy,

Ik heb/ had hetzelfde probleem. Wat ik doe is ieder half uur even opstaan en oefeningetjes doen op de spieren soepel te houden.
Ik denk dat kiki_ twee op een oud bericht reageerde.
Lemmy, heb je een stoel die je in hoogte kan verstellen? Ik heb een stoel die in de hoogte versteld kan worden maar ook de rugleuning kan ik verstellen. Ik heb de rugleuning (overdreven) voorover gezet. Ik merkte dat ik zelf voorover zat en nu kan ik tegen de leuning leunen maar toch voorover zitten.. Ik hoop dat het nog snapt..

Maar af en toe opstaan en even wat oefeningen doen is altijd goed natuurlijk..

Kikki_twee heeft haar bericht ook gewijzigd, dus het originele bericht staat er al niet meer. Vandaar ook niet te begrijpen denk ik..

Cat, waar ben jij momenteel mee bezig?

En Jannemaan waar ben jij momenteel bezig?

En de andere die ik vergeet, er zijn de afgelopen week een heleboel nieuwe mensen langs geweest..

Zelf ben ik nog met mijn jurk bezig, ik ben nog niet in de gelegenheid om hem even op mijn pop te hangen en een foto te maken..

Groetjes Merel
Hey Cat,

Ik heb je mailadres hoor! Ga ik je even mailen met mijn "problemen"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven